Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

marianoste
Posty: 11
Rejestracja: 2010-12-18, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 KObuz
wsk 125 kos
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: marianoste » 2011-08-15, 19:44

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Sporadycznie korzystam z forum,ale przyszedł czas kiedy rozkładam ręce i proszę Was
wszystkich o pomoc.Mam Wskę 175 kobuz pomarańczową z bakiem łezką z 1976 roku i strasznie denerwowało mnie dzwonienie w cylindrze.
Po rozłożeniu silnika w moim zaskoczeniu kosz sprzęgłowy i zębatki po lewej stronie nowe.Łańcuszek i tarcze wymieniłem na nowe.
Po rozpołowieniu wał miał spory luz na boki i troszkę góra-dół.Postanowiłem zregenerować wał.Pojechałem na Balicka w Krakowie do sklepu i facet doradził mi regeneracje na starej korbie za 150 zł i tydzień czekania lub zaproponował kupić korbę z łożyskiem i sworzniem za 30 zł robocizna.Wziąłem pod uwagę drugą tańszą opcję i to było najgorsza decyzja.Zakupiłem korbę na skuter-dębica,pierścienie oryginalne i tłoka na 2 szlif.Wczesniej zrobiony szlif na cylindrze.Łożyska na wale produkcji japońskiej.Wał odebrany po sprasowaniu na korbie ze skuter-dębica włożony do silnika i złożony do kupy.Okazało się od razu ze tłok uderza w wał przy zejściu ku dołowi.Został zeszlifowany 1mm problem ustąpił.
założyłem cylinder na szczęści pierścienie przeszły bez problemu.Zaskoczenie u góry tłok wystaje niecały 1mm poza rant.Po założeniu głowicy tłok uderzał trzeba było dokupić uszczelki od cz350 2szt problem zniknął.W czym problem za długa korba ze skutera czy z tłokiem coś nie tak?????wcześniej też nieoryginalny tłok nie było problemu na starym wale i korbie, żadnego bicia w głowice i w dół wału.Co to za części współcześnie produkują.Szajs.Najgorsze jest to że silnik się nie odzywa.
Można kopać w nieskończoność zalewać cylinder paliwem i nic cisza!!!!!Dziwne jest to że świeca cały czas sucha a mieszanka zamiast być sprężana do góry nad tłoka zostaje na dnie wału i można sobie ją później spuścić do nakrętki odkręcając śrubę pod wałem.Nie chce w ogóle zapalić nawet na pych.POMOCY RATUJCIE moze ktoś z Was miał taki przypadek
Gaźnik wyregulowany na starym wale, zapłon w odpowiednim momencie nowa świeca,platynki,piękna iskra,aku naładowany na max.
Kompresja super nie idzie utrzymać palca w otworze świecy.Może gość jak składał wał źle go złozył i ustalenie klina pod wirnikiem jest przesunięte o niewielki kąt i nawet jak krzywka jest osadzona w otworze to i tak zapłon bedzie źle ustawiony ale to raczej odrzucam bo wtedy wał musiałby być niewyważony.Macie jakieś pomysły??propozycje jakie czesci kupić czy robić od nowa ten stary wał na starej korbie i tłoka??Ma ktoś oryginalny tłok na 2 szlif na sprzedaż chetnie kupie????

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Alien » 2011-08-15, 20:06

Korba ze skutera jest OK - sam na takiej jeżdżę i zanim założyłem zrobiłem dokładne pomiary, nic takiego nie ma prawa się tam wydarzyć. Jedyną opcja wydaje mi się tłok, pokaż co tam wsadziłeś to będziemy gadać. Co drugi rzemieślniczy tłok jest inny, nie mówiąc o tym że gorzyckie też się różnią.

Gość od wałów za bardzo nie ma możliwości zepsuć roboty z takim skutkiem. Gdyby rozwiercał przeciwwagi pod nowy sworzeń to owszem, ale w takim wypadku nie ma takiej opcji.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Johnny » 2011-08-15, 20:11

Po pierwsze czy zapłon jest w dobrym miejscu :?: Piszesz o możliwości, że wał jest przestawiony ale nie piszesz czy zapłon daje się dobrze ustawiać. Jeżeli tak to raczej wał jest dobrze poskładany.

Objaw z uderzaniem tłoka o wał świadczyłby o tym, że korbowód jest za krótki. Zaś fakt, że tłok obija się o głowicę świadczy o tym że korbowód jest za długi :razz: :shock: No chyba, że źle myślę ....

Moim zdaniem problem jest tłoku. Spróbuj założyć stary tłok o zobaczyć jak wtedy całość będzie się zachowywała.

To że podpiłowałeś tłok może spowodować drastyczną zmianę w czasach otwarcia i zamknięcia kanałów w cylindrze i może dlatego silnik nie pali .....

hartman

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: hartman » 2011-08-15, 20:14

Johny ja to rozumuję ,że tłok zostął podpiłowany od środka ,a nie skrócony na dole.Co do walenia o głowicę to raczej wina zbyt wysokiego tłoka/innego umiejscowienia delikatnie miejsca na sworzeń.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Johnny » 2011-08-15, 20:18

marianoste pisze:Został zeszlifowany 1mm problem ustąpił.
Z tego nie wynika gdzie i jak został podpiłowany ... założyłem najgorszy przypadek ;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Alien » 2011-08-15, 20:19

Może być za długi płaszcz i bije o przeciwwagi i splanowany cylek przez co wychodzi jednocześnie z tulei. Opcji jest wiele, czekamy na informacje o tłoku.

hans

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: hans » 2011-08-15, 20:39

najlepiej wyjąc tłok wsadzić sworzen w tłok nowy i stary i porównać.

marianoste
Posty: 11
Rejestracja: 2010-12-18, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 KObuz
wsk 125 kos
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: marianoste » 2011-08-15, 23:02

Jesli chodzi o tłok to został podpiłowany na dole ,sama krawędź uderzała o połówki wału.Tłok kupiony na skuter-dębica tylko nie jest oryginalny.Na skuterze mają tłoki almotu.Rzeczywiście przyglądając się staremu tłokowi i temu którego podpiłowałem to otwory osadzenia sworznia sa niesymetryczne.Postaram się zdemontować zeszlifowanego tłoka i porównac w sklepie z innymi.Odkupie nowego tłoka oryginalnego na 2 szlif max do 50 zł.Ma ktoś takiego w posiadaniu??

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Alien » 2011-08-15, 23:55

Zanim coś kupisz najpierw zdemontuj tłok i go zwymiaruj - zdiagnozujemy czy tu leży przyczyna kłopotów.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Sebastian440 » 2011-08-16, 10:24

Tłok założyłeś strzałką do wydechu ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

marianoste
Posty: 11
Rejestracja: 2010-12-18, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 KObuz
wsk 125 kos
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: marianoste » 2011-08-16, 17:34

Tłok zamontowany strzałką do wydechu, zamki pierścieni znajdują się po stronie ssącej.Gość ze sklepu który robił szlif cylindra mówi ,że może być też tak ze mam cylinder od SHL-ki a tam tłoki sa krótsze stad bicie w wał i w głowice.Nie sadze zeby miał rację skoro na starym tłoku i na starej korbie wszystko sie równało i nie było zadnego bicia.Zapłon ustawiony 3,8mm przed zz przerwa na świecy i platynkach ksiązkowo.Sam juz nie wiem

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Alien » 2011-08-16, 18:00

Wybacz, ale nie jesteś Mickiewiczem żeby w paru zdaniach opisać swój silnik tak abym go zobaczył oczyma wyobraźni. Więc skoro nie chce Ci się wstawić zdjęć to powodzenia w samotnych bojach z tym problemem - kup nowy tłok i rozbij go w ten sam sposób.

marianoste
Posty: 11
Rejestracja: 2010-12-18, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 KObuz
wsk 125 kos
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: marianoste » 2011-08-16, 18:05

jak tylko rozbiore silnik to wstawie zdjęcia motor jest poza obecnym miejscem zamieszkania.Nie mam garażu obok domu tylko w innym miescie.Próbuje rozwiazac problem i napewno sie to komuś przyda na przyszłość.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: wujcio » 2011-08-16, 19:43

kup org gorzycki tłok i daj odpowiednią uszczelkę pod cylinder i nie będzie problemu :)

hartman

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: hartman » 2011-08-16, 21:06

Jak uszczelke pod cylinder jak w 175 nie ma uszczelki ?

edit:
pod głowicę miało być :D zle przeczytalem :P
Ostatnio zmieniony 2011-08-16, 21:13 przez hartman, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Savier » 2011-08-16, 21:11

hartman pisze:Jak uszczelke pod cylinder jak w 175 nie ma uszczelki ?
:faint:

marianoste
Posty: 11
Rejestracja: 2010-12-18, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 KObuz
wsk 125 kos
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: marianoste » 2011-08-17, 19:37

Udało mi się zdemontować szwankującego tłoka zamieszczam zdjęcia.No to może teraz ktoś coś wymyśli
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: wujcio » 2011-08-17, 20:57

lepiej zrób porównanie z org tłokiem a nie g** z g**
na Twoim miejscu kupił bym org tłok ze Skuter-Dębica na 3 szlif i po sprawie.
Wtedy jest pewność....

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: mIcHaL_027 » 2011-08-17, 21:30

Tak jest wujcio ma racje ja kupiłem tłok w Skuter Dębica i nie mam żadnych problemów, lepiej dać te więcej zł za orginalny tłok niż jakieś g..... za parę złoty.. W SD są bardzo dobre tłoki.. Jak się mylę to poprawcie mnie.. ;-)
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problemy po reg. wału na nowej korbie i nowym tłoku

Post autor: Johnny » 2011-08-17, 22:01

Tylko radzę osobiście zadzwonić do SD bo tłoki gorzyckie do 125 się w SD skończyły i zostały tylko tłoki produkcji FSO, które po porównaniu z gorzycami sporo się od nich różnią (niestety na stronie widnieje info, że oryginalny, a na zdjęciu metka z tłoka gorzyckiego). Dlatego sugeruję zapytać bo z tłokami do 175 może być podobnie i po co się rozczarowywać.
Ostatnio zmieniony 2011-08-17, 22:32 przez Johnny, łącznie zmieniany 1 raz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość