WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: peter125-175 » 2014-02-05, 20:41

Profesjonalna robota.Tak trzymać ;) .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-05, 21:58

I jest chujnia...

Czemu tulejka nie jest w karterze, tylko leży na wałku pośrednim???!!!

Skrzynia zdystansowana?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-05, 22:05

Tulejka była wklejana, posmarowałem klejem w karterze, tulejka została na wałku, bo łatwiej się kartery schodziły jak tulejka była właśnie na nim ( robiłem próby na sucho ) skrzynia nie była dystansowana, bo to skrzynia identyczna ( nie robiłem zmian ).

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-05, 22:11

BikerDS pisze:bo to skrzynia identyczna
Ale luzy swoje może mieć :)


Jak masz skręcone to weź teraz silnik na bok i wcisnij wałek pośredni...
Zobaczysz czy masz luz..

Czyli kładziesz silnik, aby koszem sprzęgłowym był do ziemi i popychasz palcem wałek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-05, 22:13

Chociaż jak dawałeś na klej w ten sposób to tulejka mogła się nie wcisnąć do końca i tym samym od razu się zdystansowało...
Klej złapał i jest niby OK...
Duży luz tam miałeś?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: qpa » 2014-02-05, 23:29

Tulejka oryginał czy nowa?

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-06, 06:43

Tulejka oryginalna, dziś postaram się sprawdzić luz na wałku pośrednim.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: zmyngut » 2014-02-06, 15:27

Tulejka powinna być wciśnięta w karter i dopiero potem rozwiercona na wymiar- najlepiej obie tulejki i na skręconych karterach. Niestety w we własnym zakresie taki zabieg jest trudny do wykonania- nawet nie wiem czy w fabryce tak się cackali z tymi silnikami. Jeżeli tulejka wchodzi luźno w karter to zamiast kleić lepiej byłoby zrobić nowe tulejki posiadające średnicę zewnętrzną odpowiednią do otworu w karterze. Pamiętajmy, że to wałek ma się obracać w nieruchomej tulejce a nie tulejka razem z wałkiem w karterze. Póki silnik jest rozebrany można wszystko. Załatwić to raz a dobrze i mieć spokój. Tak własnego podwórka: luźna tulejka przy zdawczym- wałek pośredni luźny- wyłamane zęby na kole z23 i zablokowane koło- na szczęście stało się to zaraz po ruszeniu, ale portki mi zafalowały ;-).

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-06, 15:51

Hmm, powiem tak. Skrzynia ta sama z tymi samymi tulejkami była wkładana już trzykrotnie oczywiście w tych samych karterach. Skrzynia zawsze działała idealnie, później sprawdzę luz. Tymczasem przyszła tabliczka :)

Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: zmyngut » 2014-02-06, 17:04

I zawsze ta tulejka tak sobie wyłaziła razem z wałkiem? No cóż- szerokiej drogi.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-06, 17:59

BikerDS pisze:Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.
Przyłóż ją do ramy :)
Zobacz czy Ci nity będą pasowały...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-06, 20:49

AudioBas pisze:
BikerDS pisze:Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.
Przyłóż ją do ramy :)
Zobacz czy Ci nity będą pasowały...
Pasuje idealnie.
zmyngut pisze:I zawsze ta tulejka tak sobie wyłaziła razem z wałkiem? No cóż- szerokiej drogi.
Zawsze odkąd pamiętam, czyli jakieś 15 lat temu też latała. Dzięki za szeroką drogę.
AudioBas pisze:
BikerDS pisze:bo to skrzynia identyczna
Ale luzy swoje może mieć :)


Jak masz skręcone to weź teraz silnik na bok i wcisnij wałek pośredni...
Zobaczysz czy masz luz..

Czyli kładziesz silnik, aby koszem sprzęgłowym był do ziemi i popychasz palcem wałek:
Wałek pośredni ma około 1 mm luzu.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-06, 22:21

BikerDS pisze:Wałek pośredni ma około 1 mm luzu.
No to życzę miłej zabawy przy rozbieraniu silnika :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-06, 22:24

Panie u mnie luz 5cm i chodzi git,a tu 1 mm się przejmować. :lol:
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Kermit » 2014-02-06, 22:39

I mówi to ktoś kto twierdzi, że da się wyciągnąć 12 K RPM z WSK 125 :D

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-06, 22:42

Toć to żarty tylko z tym luzem. ;)
Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 22:42 przez Szymon_1998, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-06, 22:42

Tak na poważnie. Skrzynię mam w idealnym stanie ( zęby i kły ) Luz zawsze był. Czy to nie jest tak, że skrzynia w WSK 125 jest na tyle odporna i prosta konstrukcyjnie, że tego rodzaju wahania wymiarów są bez znaczenia? Skrzynia ma około 18.000km. Motocykl zawsze był używany po asfalcie, nigdy nie katowany.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-06, 22:53

Zostaw :)
Najwyżej się rozbierze później...


Skrzynia w trójce nie jest, aż taka czuła jak w 175.. :)
Chociaż przy takiej super pracy, możesz się wkur... tak jak ja...
Świeżo wyremontowany silnik rozbierałem po 200 km, bo posłuchałem się rady na forum i pchałem podkładkę sprężynową zamiast tej "dystansowej" pod tryb zdawczy...


Ten 1 mm to mierzone jest, czy tak o sobie powiedziałeś?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: AudioBas » 2014-02-06, 22:54

BikerDS pisze:Skrzynia ma około 18.000km. Motocykl zawsze był używany po asfalcie, nigdy nie katowany.
Matej miał WSKę z przebiegiem 2-3 tysiące...
I przez właśnie taki luz 4 razy silnik łupaliśmy w pół...
Wystarczyła jedna podkładeczka pod wałek główny :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.

Post autor: BikerDS » 2014-02-06, 23:11

Mierzone dolną częścią suwmiarki.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości