
WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Profesjonalna robota.Tak trzymać
.

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
I jest chujnia...
Czemu tulejka nie jest w karterze, tylko leży na wałku pośrednim???!!!
Skrzynia zdystansowana?
Czemu tulejka nie jest w karterze, tylko leży na wałku pośrednim???!!!
Skrzynia zdystansowana?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Tulejka była wklejana, posmarowałem klejem w karterze, tulejka została na wałku, bo łatwiej się kartery schodziły jak tulejka była właśnie na nim ( robiłem próby na sucho ) skrzynia nie była dystansowana, bo to skrzynia identyczna ( nie robiłem zmian ).
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Ale luzy swoje może miećBikerDS pisze:bo to skrzynia identyczna

Jak masz skręcone to weź teraz silnik na bok i wcisnij wałek pośredni...
Zobaczysz czy masz luz..
Czyli kładziesz silnik, aby koszem sprzęgłowym był do ziemi i popychasz palcem wałek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Chociaż jak dawałeś na klej w ten sposób to tulejka mogła się nie wcisnąć do końca i tym samym od razu się zdystansowało...
Klej złapał i jest niby OK...
Duży luz tam miałeś?
Klej złapał i jest niby OK...
Duży luz tam miałeś?
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Tulejka oryginał czy nowa?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Tulejka oryginalna, dziś postaram się sprawdzić luz na wałku pośrednim.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Tulejka powinna być wciśnięta w karter i dopiero potem rozwiercona na wymiar- najlepiej obie tulejki i na skręconych karterach. Niestety w we własnym zakresie taki zabieg jest trudny do wykonania- nawet nie wiem czy w fabryce tak się cackali z tymi silnikami. Jeżeli tulejka wchodzi luźno w karter to zamiast kleić lepiej byłoby zrobić nowe tulejki posiadające średnicę zewnętrzną odpowiednią do otworu w karterze. Pamiętajmy, że to wałek ma się obracać w nieruchomej tulejce a nie tulejka razem z wałkiem w karterze. Póki silnik jest rozebrany można wszystko. Załatwić to raz a dobrze i mieć spokój. Tak własnego podwórka: luźna tulejka przy zdawczym- wałek pośredni luźny- wyłamane zęby na kole z23 i zablokowane koło- na szczęście stało się to zaraz po ruszeniu, ale portki mi zafalowały
.

- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Hmm, powiem tak. Skrzynia ta sama z tymi samymi tulejkami była wkładana już trzykrotnie oczywiście w tych samych karterach. Skrzynia zawsze działała idealnie, później sprawdzę luz. Tymczasem przyszła tabliczka 
Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.

Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
I zawsze ta tulejka tak sobie wyłaziła razem z wałkiem? No cóż- szerokiej drogi.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Przyłóż ją do ramyBikerDS pisze:Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.

Zobacz czy Ci nity będą pasowały...
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Pasuje idealnie.AudioBas pisze:Przyłóż ją do ramyBikerDS pisze:Nie spodziewałem się tak wysokiej jakości po tabliczce za niespełna 18 zł.
Zobacz czy Ci nity będą pasowały...
Zawsze odkąd pamiętam, czyli jakieś 15 lat temu też latała. Dzięki za szeroką drogę.zmyngut pisze:I zawsze ta tulejka tak sobie wyłaziła razem z wałkiem? No cóż- szerokiej drogi.
Wałek pośredni ma około 1 mm luzu.AudioBas pisze:Ale luzy swoje może miećBikerDS pisze:bo to skrzynia identyczna
Jak masz skręcone to weź teraz silnik na bok i wcisnij wałek pośredni...
Zobaczysz czy masz luz..
Czyli kładziesz silnik, aby koszem sprzęgłowym był do ziemi i popychasz palcem wałek:
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
No to życzę miłej zabawy przy rozbieraniu silnikaBikerDS pisze:Wałek pośredni ma około 1 mm luzu.

- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Panie u mnie luz 5cm i chodzi git,a tu 1 mm się przejmować. 

Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

- Kermit
- Posty: 224
- Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
- Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie - Lokalizacja: Boska Wola
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
I mówi to ktoś kto twierdzi, że da się wyciągnąć 12 K RPM z WSK 125 

- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Toć to żarty tylko z tym luzem. 

Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 22:42 przez Szymon_1998, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Tak na poważnie. Skrzynię mam w idealnym stanie ( zęby i kły ) Luz zawsze był. Czy to nie jest tak, że skrzynia w WSK 125 jest na tyle odporna i prosta konstrukcyjnie, że tego rodzaju wahania wymiarów są bez znaczenia? Skrzynia ma około 18.000km. Motocykl zawsze był używany po asfalcie, nigdy nie katowany.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Zostaw 
Najwyżej się rozbierze później...
Skrzynia w trójce nie jest, aż taka czuła jak w 175..
Chociaż przy takiej super pracy, możesz się wkur... tak jak ja...
Świeżo wyremontowany silnik rozbierałem po 200 km, bo posłuchałem się rady na forum i pchałem podkładkę sprężynową zamiast tej "dystansowej" pod tryb zdawczy...
Ten 1 mm to mierzone jest, czy tak o sobie powiedziałeś?

Najwyżej się rozbierze później...
Skrzynia w trójce nie jest, aż taka czuła jak w 175..

Chociaż przy takiej super pracy, możesz się wkur... tak jak ja...
Świeżo wyremontowany silnik rozbierałem po 200 km, bo posłuchałem się rady na forum i pchałem podkładkę sprężynową zamiast tej "dystansowej" pod tryb zdawczy...
Ten 1 mm to mierzone jest, czy tak o sobie powiedziałeś?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Matej miał WSKę z przebiegiem 2-3 tysiące...BikerDS pisze:Skrzynia ma około 18.000km. Motocykl zawsze był używany po asfalcie, nigdy nie katowany.
I przez właśnie taki luz 4 razy silnik łupaliśmy w pół...
Wystarczyła jedna podkładeczka pod wałek główny

- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Mierzone dolną częścią suwmiarki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość