WSK 125 Lewa obudowa silnika

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
Awatar użytkownika
DamianM181086
Posty: 31
Rejestracja: 2015-02-12, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981 i 1976 , Romet Ogar 205
Lokalizacja: Krzyków DWR
Kontaktowanie:

WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: DamianM181086 » 2015-02-22, 00:04

Znalazłem ostatnio w necie takie zdjęcie i powiem szczerze ze pierwszy raz widzę w WSK tak montowana obudowę silnika . Czy wie ktoś może w którym roku montowane były te obudowy i do których modeli?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-22, 11:43

Na pewno montowane były w B3. W jakich rocznikach i od czego to zależało to ciężko określić, może ktoś ma więcej info na ten temat.
Według mnie lepsze rozwiązanie niż te 2 śruby bliżej środka pokrywy, lepiej dociska pokrywę i łańcuszek nie piłuje śrub.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: Savier » 2015-02-22, 14:06

Sama końcówka, nawet nie wiem czy były montowane w wsk czy już w silnikach produkowanych później, m.in. na części zamienne.

HuBeRt.

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: HuBeRt. » 2015-02-22, 17:56

Ostatnio miałem w garażu dwie wsk 125 m06 b3 i miały inne mocowania lewego dekla(były w te "paski") :P

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: franq87 » 2015-02-22, 18:24

Pokrywę PREDOM z otworami w środku wprowadzono definitywnie w 1983r, chodź zaprojektowana została już cztery lata wcześniej. Wprowadzono ją równolegle z kwadratowymi błotnikami, i była wersją przejściową, docelowo miała być taka jak na zdjęciu powyżej. Motocykl B3 miał być co prawda zmodernizowany, jednak w przyszłości zastąpiony zupełnie nowym modelem z silnikiem 4.32(pięciobiegowym)dlatego prace modernizacyjne były odsuwane. Jak życie pokazało nie wypaliło ani jedno ani drugie.
Pokrywa Predom Dezamet została wprowadzona seryjnie w lecie 85r (dla jej wprowadzenia potrzebna była zmiana w lewej obudowie), niedługo potem produkcja silnika została zakończona. Później zmontowano jeszcze partię tych silników na części zamienne .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: Savier » 2015-02-22, 18:48

Pokrywę PREDOM z otworami w środku wprowadzono definitywnie w 1983r, chodź zaprojektowana została już cztery lata wcześniej.
Definitywnie to znaczy...? Według moich informacji to był 1979 i od tego rocznika to dawali. Sam wspominasz o tym roczniku. :-D

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: franq87 » 2015-02-22, 19:45

O widzisz ,czyli mój błąd. Kiedyś czytałem takie PRLowskie dokumenty i tam był opis modernizacji motocykli WSK PZL Świdnik w 1983r. Między innymi było tam "definitywne już zastosowanie nowego typu lewej pokrywy silnika początkowo w wersji przejściowej" Stąd ta wiedza, która okazuje się propagandą .
Informacja o zaprojektowaniu nowego typu pokrywy "jakoś"w 1979r została mi przekazana ustnie przez człowieka, który był przy jej rysowaniu. Łącząc te fakty powstała taka moja wypowiedź nie do końca prawdziwa.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-22, 23:13

No to już dużo wiemy na ten temat :)
Kolega ma B3 chyba z 81r. Zapytam go z ciekawości, czy ma ori kartery zgodne z numerami w książce serwisowej ( jeżeli ją ma bo ogólnie to wueska zarejestrowana i śmiga :) ) bo ma zamontowany ten dekiel o którym mowa :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika

Post autor: Savier » 2015-02-23, 12:17

Ten temat już swego czasu był poruszany i doszliśmy do 1979 :-> . Fajnie, że masz dostęp do takich materiałów franq, jednak praktyka pokazuje, że często bardzo się mylą - widać to nawet po Załęskim.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości