WSK 125 Lewa obudowa silnika
- DamianM181086
- Posty: 31
- Rejestracja: 2015-02-12, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1981 i 1976 , Romet Ogar 205
- Lokalizacja: Krzyków DWR
- Kontaktowanie:
WSK 125 Lewa obudowa silnika
Znalazłem ostatnio w necie takie zdjęcie i powiem szczerze ze pierwszy raz widzę w WSK tak montowana obudowę silnika . Czy wie ktoś może w którym roku montowane były te obudowy i do których modeli?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Na pewno montowane były w B3. W jakich rocznikach i od czego to zależało to ciężko określić, może ktoś ma więcej info na ten temat.
Według mnie lepsze rozwiązanie niż te 2 śruby bliżej środka pokrywy, lepiej dociska pokrywę i łańcuszek nie piłuje śrub.
Według mnie lepsze rozwiązanie niż te 2 śruby bliżej środka pokrywy, lepiej dociska pokrywę i łańcuszek nie piłuje śrub.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Sama końcówka, nawet nie wiem czy były montowane w wsk czy już w silnikach produkowanych później, m.in. na części zamienne.
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Ostatnio miałem w garażu dwie wsk 125 m06 b3 i miały inne mocowania lewego dekla(były w te "paski") 

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Pokrywę PREDOM z otworami w środku wprowadzono definitywnie w 1983r, chodź zaprojektowana została już cztery lata wcześniej. Wprowadzono ją równolegle z kwadratowymi błotnikami, i była wersją przejściową, docelowo miała być taka jak na zdjęciu powyżej. Motocykl B3 miał być co prawda zmodernizowany, jednak w przyszłości zastąpiony zupełnie nowym modelem z silnikiem 4.32(pięciobiegowym)dlatego prace modernizacyjne były odsuwane. Jak życie pokazało nie wypaliło ani jedno ani drugie.
Pokrywa Predom Dezamet została wprowadzona seryjnie w lecie 85r (dla jej wprowadzenia potrzebna była zmiana w lewej obudowie), niedługo potem produkcja silnika została zakończona. Później zmontowano jeszcze partię tych silników na części zamienne .
Pokrywa Predom Dezamet została wprowadzona seryjnie w lecie 85r (dla jej wprowadzenia potrzebna była zmiana w lewej obudowie), niedługo potem produkcja silnika została zakończona. Później zmontowano jeszcze partię tych silników na części zamienne .
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Definitywnie to znaczy...? Według moich informacji to był 1979 i od tego rocznika to dawali. Sam wspominasz o tym roczniku.Pokrywę PREDOM z otworami w środku wprowadzono definitywnie w 1983r, chodź zaprojektowana została już cztery lata wcześniej.

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
O widzisz ,czyli mój błąd. Kiedyś czytałem takie PRLowskie dokumenty i tam był opis modernizacji motocykli WSK PZL Świdnik w 1983r. Między innymi było tam "definitywne już zastosowanie nowego typu lewej pokrywy silnika początkowo w wersji przejściowej" Stąd ta wiedza, która okazuje się propagandą .
Informacja o zaprojektowaniu nowego typu pokrywy "jakoś"w 1979r została mi przekazana ustnie przez człowieka, który był przy jej rysowaniu. Łącząc te fakty powstała taka moja wypowiedź nie do końca prawdziwa.
Informacja o zaprojektowaniu nowego typu pokrywy "jakoś"w 1979r została mi przekazana ustnie przez człowieka, który był przy jej rysowaniu. Łącząc te fakty powstała taka moja wypowiedź nie do końca prawdziwa.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
No to już dużo wiemy na ten temat 
Kolega ma B3 chyba z 81r. Zapytam go z ciekawości, czy ma ori kartery zgodne z numerami w książce serwisowej ( jeżeli ją ma bo ogólnie to wueska zarejestrowana i śmiga
) bo ma zamontowany ten dekiel o którym mowa 

Kolega ma B3 chyba z 81r. Zapytam go z ciekawości, czy ma ori kartery zgodne z numerami w książce serwisowej ( jeżeli ją ma bo ogólnie to wueska zarejestrowana i śmiga


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Lewa obudowa silnika
Ten temat już swego czasu był poruszany i doszliśmy do 1979 :-> . Fajnie, że masz dostęp do takich materiałów franq, jednak praktyka pokazuje, że często bardzo się mylą - widać to nawet po Załęskim.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości