prośba o rozwianie wątpliwości.

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: krisco » 2015-03-22, 11:33

Dowiedziałem się kiedyś od kogoś, że były WSK 175 z cylindrami Gazeli. (Tzw wski pościgowe)
Podobno te motocykle były mocniejsze i szybsze oraz że lepiej sobie radziły z 4 biegiem
Teraz mam dwa pytania:
1) czy to prawda?
2) Czy tylko zmiana cylindra wystarczy, czy trzeba coś jeszcze przerobić.
Ostatnio zmieniony 2015-03-22, 12:46 przez krisco, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: prośb o rozwianie wątpliwości.

Post autor: Muciek » 2015-03-22, 11:35

Jak ktoś przełożył cały silnik gazeli to on miał inną skrzynie biegów gdzie nie było problemu z 4 biegiem.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: prośb o rozwianie wątpliwości.

Post autor: brobmw » 2015-03-22, 11:38

Z tego co wiem to niedoskonałości czwartego biegu były przez przez wałek pośredni a ściślej mówiąc chodzi i ilość zębów.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Piter7391
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-26, 12:29
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Kos 125
Wsk M06 B3 x2
Garbuska
KawasakiLTD 750 AME
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: prośb o rozwianie wątpliwości.

Post autor: Piter7391 » 2015-03-22, 12:32

Widziałem na OLX M21W2 z oryginalnym silnikiem i z cylindrem od Gazeli, ale nie było plomb na silniku więc cylek mógł być przełożony.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: krisco » 2015-03-22, 12:46

Też ją widziałem, ale potem spotkałem się z taką informacją
wiec próbuję ją zweryfikować.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: franq87 » 2015-03-22, 17:29

Pierwsze sztuki owszem były montowane na cylindrach gazeli, podczas późniejszej produkcji stosowano cały czas normalne cylindry. Założenia konstrukcyjne były takie, aby ten motocykl mógł pokonywać duże odległośći, żwawo się rozpędzał na pierwszych biegach ,a czwarty był biegiem szosowym .Cylinder gazeli ma nieco inne fazy rozrządu ,on lepiej sie zbiera z niższych obrotów, na wysokich partiach brakuje mu mocy. Założenia nie zostawały spełnione, narysowano nowy cylinder komora spalania zdajesie została ta sama. Próby pokazały, że na tym cylindrze i bez koła pod rozrusznik silnik jest bardziej "nerwowy" i o to chodziło, jednak nadal nie osiągał założonych parametrów przyspieszenia, więc przerysowano przełożenia na krótsze. Motocykl rozpędzał się wg. wytycznych, bieg czwarty był do pokonywania odległości- silnik spełniał założenia. Dziurą między 3 a 4 nikt się nie martwił, bo inż. Wiatrak żył już awansem do Bielska- Białej.
Tak to w wielkim skrócie wyglądało.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: krisco » 2015-03-22, 18:13

to teraz pytanie z innej beczki.
Jak tą dziurę skasować

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: Muciek » 2015-03-22, 18:16

Najprościej i najszybciej to włożyć skrzynię od gazeli. Ewentualnie dyfuzor zrobić do silnika ale pewnie nie będziesz chciał :mrgreen:

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: krisco » 2015-03-22, 18:28

A da się wsadzić taką skrzynię??
dyfuzora nie chce

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: Muciek » 2015-03-22, 18:50

Tak da się ją wsadzić.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: krisco » 2015-03-22, 19:22

To obawiam się, że czas WSK stuningować ;)
Zastanawiam się tylko jeszcze jak zmienią się parametry motocykla.
Elastyczność V max, Jak będzie się zbierał jak będzie ładowanie wyglądało
Może ktoś zrobił już taką podmianę i może powiedzieć coś więcej

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: franq87 » 2015-03-22, 22:55

Powodzenia w poszukiwaniu wałka pośredniego z16.
V max sie nie zmieni- przyspieszą się trzy pierwsze biegi.
Poza troche szybką jedynką, przełożenia są dobre do turystyki wręcz idealne.
Na skrzyni 059 jeździ bardzo dużo motocykli WSK w końcu była stosowana przez blisko cztery lata produkcji.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: picek » 2015-03-23, 16:26

Każdy ma pewnie swoje teorie
jeśli jednak chcesz robić jakiekolwiek zmiany to albo wstaw cały silnik od gazeli albo pozostaw z WSKi.
Z Założenia unifikacja miała na celu wprowadzenia danego elementu w różnych silnikach.
Gazela była dostosowana do gorszego paliwa jaki było w latach 60tych i do spokojnego płynnego poruszania się. WSKę modyfikowano już pod wymagania rynku a więc wzrost mocy i obrotów silnika przy lepszym paliwie.
Ja szykuje teraz różne silnik w czwórkach z różnmi konfiguracjami . Jak dam rade w wakacje wszystkie przetestować to opisze odczucia.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: Muciek » 2015-03-23, 16:50

A w Załęskim było napisane
W 1974 r, po wstępnej eksploatacji, wprowadzono zmianę (zwiększenie – oprócz biegu 4) w przełożeniach na poszczególnych biegach.

bieg I z 2,93 na 3,24
bieg II z 1,79 na 2,18
bieg III z 1,35 na 1,49
bieg IV pozostał bezpośredni (przełożenie =1)[1].
Przyczyną zmiany było nadmierne zużycie okładzin sprzęgła podczas ruszania z nominalnym obciążeniem 160 kg.
Gazela ma 2mm z groszem niżej wydech i płuki coś koło 1mm i ssące trochę (1-2mm) inaczej w porównaniu do 060. Porównując , używając tej samej głowicy przy cylindrze gazeli uzyskamy większe ciśnienie sprężania niż na cylindrze późniejszym.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: prośba o rozwianie wątpliwości.

Post autor: franq87 » 2015-03-23, 18:51

zubr9471 pisze:Nie znam tego cytatu z Załęskiego. Skan pozwolił by mi uwierzyć w prawdziwość tej wypowiedzi,
A co ty encyklopedia jesteś, że jak czegoś nie wiesz to musi być to nieprawdą? Książka przed gały ,do czytania się weź a być może zmienią się twoje dziwne teorie. Nie siej tu herezji , to forum ma być źródłem wiedzy, a nie teorii.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości