prośba o rozwianie wątpliwości.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
prośba o rozwianie wątpliwości.
Dowiedziałem się kiedyś od kogoś, że były WSK 175 z cylindrami Gazeli. (Tzw wski pościgowe)
Podobno te motocykle były mocniejsze i szybsze oraz że lepiej sobie radziły z 4 biegiem
Teraz mam dwa pytania:
1) czy to prawda?
2) Czy tylko zmiana cylindra wystarczy, czy trzeba coś jeszcze przerobić.
Podobno te motocykle były mocniejsze i szybsze oraz że lepiej sobie radziły z 4 biegiem
Teraz mam dwa pytania:
1) czy to prawda?
2) Czy tylko zmiana cylindra wystarczy, czy trzeba coś jeszcze przerobić.
Ostatnio zmieniony 2015-03-22, 12:46 przez krisco, łącznie zmieniany 1 raz.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: prośb o rozwianie wątpliwości.
Jak ktoś przełożył cały silnik gazeli to on miał inną skrzynie biegów gdzie nie było problemu z 4 biegiem.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: prośb o rozwianie wątpliwości.
Z tego co wiem to niedoskonałości czwartego biegu były przez przez wałek pośredni a ściślej mówiąc chodzi i ilość zębów.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 2013-05-26, 12:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Kos 125
Wsk M06 B3 x2
Garbuska
KawasakiLTD 750 AME - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: prośb o rozwianie wątpliwości.
Widziałem na OLX M21W2 z oryginalnym silnikiem i z cylindrem od Gazeli, ale nie było plomb na silniku więc cylek mógł być przełożony.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
Też ją widziałem, ale potem spotkałem się z taką informacją
wiec próbuję ją zweryfikować.
wiec próbuję ją zweryfikować.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
Pierwsze sztuki owszem były montowane na cylindrach gazeli, podczas późniejszej produkcji stosowano cały czas normalne cylindry. Założenia konstrukcyjne były takie, aby ten motocykl mógł pokonywać duże odległośći, żwawo się rozpędzał na pierwszych biegach ,a czwarty był biegiem szosowym .Cylinder gazeli ma nieco inne fazy rozrządu ,on lepiej sie zbiera z niższych obrotów, na wysokich partiach brakuje mu mocy. Założenia nie zostawały spełnione, narysowano nowy cylinder komora spalania zdajesie została ta sama. Próby pokazały, że na tym cylindrze i bez koła pod rozrusznik silnik jest bardziej "nerwowy" i o to chodziło, jednak nadal nie osiągał założonych parametrów przyspieszenia, więc przerysowano przełożenia na krótsze. Motocykl rozpędzał się wg. wytycznych, bieg czwarty był do pokonywania odległości- silnik spełniał założenia. Dziurą między 3 a 4 nikt się nie martwił, bo inż. Wiatrak żył już awansem do Bielska- Białej.
Tak to w wielkim skrócie wyglądało.
Tak to w wielkim skrócie wyglądało.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
to teraz pytanie z innej beczki.
Jak tą dziurę skasować
Jak tą dziurę skasować
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
Najprościej i najszybciej to włożyć skrzynię od gazeli. Ewentualnie dyfuzor zrobić do silnika ale pewnie nie będziesz chciał 

-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
A da się wsadzić taką skrzynię??
dyfuzora nie chce
dyfuzora nie chce
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
To obawiam się, że czas WSK stuningować 
Zastanawiam się tylko jeszcze jak zmienią się parametry motocykla.
Elastyczność V max, Jak będzie się zbierał jak będzie ładowanie wyglądało
Może ktoś zrobił już taką podmianę i może powiedzieć coś więcej

Zastanawiam się tylko jeszcze jak zmienią się parametry motocykla.
Elastyczność V max, Jak będzie się zbierał jak będzie ładowanie wyglądało
Może ktoś zrobił już taką podmianę i może powiedzieć coś więcej
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
Powodzenia w poszukiwaniu wałka pośredniego z16.
V max sie nie zmieni- przyspieszą się trzy pierwsze biegi.
Poza troche szybką jedynką, przełożenia są dobre do turystyki wręcz idealne.
Na skrzyni 059 jeździ bardzo dużo motocykli WSK w końcu była stosowana przez blisko cztery lata produkcji.
V max sie nie zmieni- przyspieszą się trzy pierwsze biegi.
Poza troche szybką jedynką, przełożenia są dobre do turystyki wręcz idealne.
Na skrzyni 059 jeździ bardzo dużo motocykli WSK w końcu była stosowana przez blisko cztery lata produkcji.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
Każdy ma pewnie swoje teorie
jeśli jednak chcesz robić jakiekolwiek zmiany to albo wstaw cały silnik od gazeli albo pozostaw z WSKi.
Z Założenia unifikacja miała na celu wprowadzenia danego elementu w różnych silnikach.
Gazela była dostosowana do gorszego paliwa jaki było w latach 60tych i do spokojnego płynnego poruszania się. WSKę modyfikowano już pod wymagania rynku a więc wzrost mocy i obrotów silnika przy lepszym paliwie.
Ja szykuje teraz różne silnik w czwórkach z różnmi konfiguracjami . Jak dam rade w wakacje wszystkie przetestować to opisze odczucia.
jeśli jednak chcesz robić jakiekolwiek zmiany to albo wstaw cały silnik od gazeli albo pozostaw z WSKi.
Z Założenia unifikacja miała na celu wprowadzenia danego elementu w różnych silnikach.
Gazela była dostosowana do gorszego paliwa jaki było w latach 60tych i do spokojnego płynnego poruszania się. WSKę modyfikowano już pod wymagania rynku a więc wzrost mocy i obrotów silnika przy lepszym paliwie.
Ja szykuje teraz różne silnik w czwórkach z różnmi konfiguracjami . Jak dam rade w wakacje wszystkie przetestować to opisze odczucia.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
A w Załęskim było napisane
Gazela ma 2mm z groszem niżej wydech i płuki coś koło 1mm i ssące trochę (1-2mm) inaczej w porównaniu do 060. Porównując , używając tej samej głowicy przy cylindrze gazeli uzyskamy większe ciśnienie sprężania niż na cylindrze późniejszym.W 1974 r, po wstępnej eksploatacji, wprowadzono zmianę (zwiększenie – oprócz biegu 4) w przełożeniach na poszczególnych biegach.
bieg I z 2,93 na 3,24
bieg II z 1,79 na 2,18
bieg III z 1,35 na 1,49
bieg IV pozostał bezpośredni (przełożenie =1)[1].
Przyczyną zmiany było nadmierne zużycie okładzin sprzęgła podczas ruszania z nominalnym obciążeniem 160 kg.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: prośba o rozwianie wątpliwości.
A co ty encyklopedia jesteś, że jak czegoś nie wiesz to musi być to nieprawdą? Książka przed gały ,do czytania się weź a być może zmienią się twoje dziwne teorie. Nie siej tu herezji , to forum ma być źródłem wiedzy, a nie teorii.zubr9471 pisze:Nie znam tego cytatu z Załęskiego. Skan pozwolił by mi uwierzyć w prawdziwość tej wypowiedzi,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości