Podczas ostatniej jazdy wsk i przykrej sytuacji z wymuszeniem na mnie pierwszeństwa zaczął mi świtać w głowie projekt na znaczną poprawę hamulca w mojej maszynie. Ze względu na wiek odpada wymiana kół na inne albo samych bębnów - przeróbka ma być mało inwazyjna i rozpoznawalna tylko dla wprawnego oka. W nowszych i większych konstrukcjach japońskich i nie tylko (jawa) stosuje się podwójny rozpierak szczęk. W dużym uproszczeniu zamiast dolnego kołka prowadzącego jest drugi, taki sam rozpierak. Zysk z tego jest taki, że szczęki i bęben cały czas pracują swoją pełną powierzchnią co znacznie poprawia siłę hamowania.
Mój pomysł polegałby na przyspawaniu na dole szczęk takich samych płytek, pracujących z rozpierakiem a w pokrywce bębna zamiast bolca symetrycznej tulejki dla rozpieraka. Później zakładam drugą dźwigienkę i wszystko razem sterujemy jedną linką. Czekam na sugestie i propozycje odnoście mojego pomysłu i pozdrawiam.
Podwójny rozpierak w WSK M06-L
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w Wsk M06 - L
Tak zwany duplex tak ? Tski tak miały. Fajny patent, czekam na rozwój sytuacji. Ale wcześniej założyłbym nowe szczęki wtedy powinna być już poprawa 

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w Wsk M06 - L
Poluj na nowy bęben, i nowe szczęki. Poprawa jest znacząca.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
Mam stoczony bęben i grubsze okładziny z jawki 50 i na dzisiejsze czasy to zdecydowanie za mało
. Hamulec działa przy 40 km/h, przy 70 jak ktoś wymusi i trzeba awaryjnie hamować to jest bieda
. Nowe szczęki i bębny ? Majątek
. Żeby nie było, szczęki są dopasowane do bębna że trą całą powierzchnią a linka nasmarowana że można hamować paluszkiem
.




- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
dziwne ja mam oryginalne okładziny (udało mi się kupić na allegro i nie ma żadnych problemów) te dzisiejszej produkcji z gumy i wiórek miedzi są do bani miałem chwile to w ogóle nie hamowało...
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
Te okładziny jakoś tam hamują. Jednak pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić przed wymianą szczęk to to czy bęben nie ma rys po nitach, co często zdarza się w wsk i wfm jeżdżonych bez remontu przez lata. Niestety, potrzeba dobrego tokarza bo materiału na toczenie tam jak na lekarstwo. Dzwoniłem już do znajomego, z wytoczeniem i wspawaniem tulejki z przodu nie będzie problemu tylko znaleźć teraz drugi rozpierak i dźwignię 

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06 - L
Zgodnie z tematem są to hamulce w WSK M06L czyli krótko mówiąc - dramat. Wiele z tym nie zrobisz, pozostaje jeździć 50km/h max.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2011-07-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 83'
- Lokalizacja: (kuj-pom)
- Kontaktowanie:
Re: Podwójny rozpierak w WSK M06-L
Można jeszcze spróbować może nacięć okładzin, ale jak to się dokładnie robi i czy jakieś wielkie rezultaty przyniesie nie wiem... No i wiadomo osłabianie okładzin wtedy jest też...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości