Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Prawda że jest mało miejsca ale jeśli mamy żeliwny cylinder to można go pospawać zwykłą spawarką. Elektrody są drogie ale dostępne.
A tłok dlatego że nie znalazłem dedykowanego do wsk o większej średnicy ,a na tłok w mz chyba braknie miejsca.
A tłok dlatego że nie znalazłem dedykowanego do wsk o większej średnicy ,a na tłok w mz chyba braknie miejsca.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 

-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
ten cylinder 140cc
według mnie to nie żaden pic na wodę
spójrzcie tylko na tuleje w okolicy szpilek
według mnie to nie żaden pic na wodę
spójrzcie tylko na tuleje w okolicy szpilek
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Z tego co pamiętam to był już temat o zestawie tuningowym 140ccm co jest dowodem na to że takie coś istnieje 

- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Ja sie napaliłem na ten zestaw ale narazie zbieram kase 
Oprócz mnie ktoś z was ma jeszcze jakieś pomysły?
Wg was co da gaźnik od etz 150 do wsk ?

Oprócz mnie ktoś z was ma jeszcze jakieś pomysły?
Wg was co da gaźnik od etz 150 do wsk ?
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Spawanie żeliwa to nie jest taka prosta sprawa. Żeliwo szare trzeba przed spawaniem nagrzewać w piecu do temperatury około 600-700 st. C z prędkością 100 stopni/godzinę. W przeciwnym wypadku podczas spawania a zatem szybkiego wzrostu temperatury żeliwo szare zmienia się w żeliwo białe o dużo gorszych właściwościach i nie nadające się do obróbki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Zakupiłem gaźnik OD MZ ETZ 150 24N2 O dużo zwiększą sie obroty, przyśpieszenie i moc ? NIE CHODZI MI O SPALANIE BO MNIE TO NIE BAWI! NIech pali nawet 20L/50km ważne, żeby była przyjemność z jazdy 

- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
A może lepiej cylinder od mińska założyć? pasuje on bez przerubek do wski 125 co prawda też ma 125 ccm ale bardziej sie nadaje do zmany wysokości okien, a podobno sam cylinder po zalozeniu do wski juz poprawia osiągi- nie wie bo nie sprawdząłem.....
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Mam jeszcze pytanie. Co sądzicie o zapłonie od wsk 175 do wsk 125 ?
A i jeszcze.
Cylinder z mińska ma oryignalnie N 51.80mm a
Cylinder z wsk 125 ma oryginalnie 52.00mm ?
A i jeszcze.
Cylinder z mińska ma oryignalnie N 51.80mm a
Cylinder z wsk 125 ma oryginalnie 52.00mm ?
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
tyle to jeszcze nic nie znaczy, tyle ci da te 0,2 mm co umarłemu kadzidło
z tego co się orientuje to w mińsku są nieco grubsze ścianki kanałów płuczących więc jest pole do popisu w przeróbkach
z tego co się orientuje to w mińsku są nieco grubsze ścianki kanałów płuczących więc jest pole do popisu w przeróbkach
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
no dobra wróćmy do gaźnik z etz 150 do wsk 125. Ja już go zamówilem. Co sądzicie o tym gaźniku? Co on da wg was ?
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Widzisz ze nikt sie nie wypowiada, więc zamontuj go i zobacz sam.
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Czytałem wiele starych tematów na tym forum i była mowa w nie jednym temacie o gaźniku z etz 150 lecz nikt sie nie wypowiedział o tym jak silnik pracuje ( o ile go założył ). Gaźnik przyjdzie coś do Środy
Musze skołować miedzianą blaszke aby ten gaźnik zamontować. Ciesze sie bo ssanie ten gaźnik posiada
Pozdrawiam
PS: TO dopiero początek tuningu


PS: TO dopiero początek tuningu

-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Według mnie to gaźnik wpływa na elastyczność silnika jego spalanie i jakość pracy (w pewnym stopniu) więc to pewnie się poprawi.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 

- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Nie chodzi mi o spalanie a o obroty i o moc 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
hm wg mnie taka zabawa to nie ma sensu lepiej kupić inny motor a starej wiesi dać spokój, bo napewno super mocy nie uzyskasz a jak uzyskasz to na pewno inne części tego nie wytrzymajądido1214 pisze:Nie chodzi mi o spalanie a o obroty i o moc

Ale próbuj może coś odkryjesz ciekawego

- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Dzisiaj zrobie ostatnie poprawki okien w cylindrze i będzie git 

- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Podstawa w tym przypadku to wykonanie krócca łączacego gaźnik z cylindrem.Żadne uszczelnianie oryginalnego łącznika,to nie zda egzaminu.Układ dolotowy musi byc idealnie szczelny.Podejrzewam że konieczna będzie także korekta ustawienia zapłonu ale to już kwestia regulacji.Miałem taki gaźnik w S01 i dopóki nie dorobiłem krócca to silnik kaszlał i parskał 

""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Dido czy ty wiesz wogóle co piszesz? Jak możesz wstawić gaźnik o przelocie 24mm w cylinder z małym oknem pod gaźnik 20 mm ? Powiedział bym co da Ci ta przeróbka ale szkoda forum na takie treści. Zastanowił bym się nad gaźnikiem 22 mm i napawaniu żeliwnego krućca, to ma jeszce jakiś sens. Twoja przeróbka to pójście w dużo wyższe obroty z olbrzymim mułem w dolnym zakresie. Chyba, że budejesz z tego silnik do gokart. Przeczytaj co pisał sałek o gaźniku, może to ci troche pomoże w obmyśleniu sprawy...
- dido1214
- Posty: 50
- Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
- GG: 1479135
- Lokalizacja: Grodków
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Jak moge wstawić? No normalnie
Będę tuningował tak jak uważam i teraz tak piszecie, że to nei wypali bo to bo to. Zobaczycie z czasem co zrobie z silnika wsk 125. Wszystkie okna w cylindrze są już poszerzone lecz czekam na zestaw 140ccm jak koleś przeszlifuje i wrzuci na sklep. Mam kolege (tokarza) i on mi będzie przerabiał cały ten cylinder 140ccm tzn zrobi dodatkowe płuki. Jak przyjdzie gaźnik i jak go tylko założe zdam relacje po wyregulowaniu.

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Ok zobaczymy co zdziałasz. Do czego ma służyć tem motocykl? Gratuluje również pomysłu robienia szlifu w tokarce ...
Chyba mnie nie zrozumiałeś, wiesz jak duże będzie okno ssące, aby podpasowało ładnie z gaźnikiem 24 mm
? Oczywiście, że wstawisz go normanie, ale o braku mocy w dole chyba niepomyślałeś.
Chyba mnie nie zrozumiałeś, wiesz jak duże będzie okno ssące, aby podpasowało ładnie z gaźnikiem 24 mm

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości