Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-03-13, 17:57

Prawda że jest mało miejsca ale jeśli mamy żeliwny cylinder to można go pospawać zwykłą spawarką. Elektrody są drogie ale dostępne.

A tłok dlatego że nie znalazłem dedykowanego do wsk o większej średnicy ,a na tłok w mz chyba braknie miejsca.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-13, 21:12

ten cylinder 140cc
według mnie to nie żaden pic na wodę
spójrzcie tylko na tuleje w okolicy szpilek

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Gracjan » 2009-03-13, 21:44

Z tego co pamiętam to był już temat o zestawie tuningowym 140ccm co jest dowodem na to że takie coś istnieje ;)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-13, 22:18

Ja sie napaliłem na ten zestaw ale narazie zbieram kase ;)
Oprócz mnie ktoś z was ma jeszcze jakieś pomysły?
Wg was co da gaźnik od etz 150 do wsk ?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Wojtek » 2009-03-14, 19:47

Spawanie żeliwa to nie jest taka prosta sprawa. Żeliwo szare trzeba przed spawaniem nagrzewać w piecu do temperatury około 600-700 st. C z prędkością 100 stopni/godzinę. W przeciwnym wypadku podczas spawania a zatem szybkiego wzrostu temperatury żeliwo szare zmienia się w żeliwo białe o dużo gorszych właściwościach i nie nadające się do obróbki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-14, 19:57

Zakupiłem gaźnik OD MZ ETZ 150 24N2 O dużo zwiększą sie obroty, przyśpieszenie i moc ? NIE CHODZI MI O SPALANIE BO MNIE TO NIE BAWI! NIech pali nawet 20L/50km ważne, żeby była przyjemność z jazdy ;)

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: sismon » 2009-03-14, 22:29

A może lepiej cylinder od mińska założyć? pasuje on bez przerubek do wski 125 co prawda też ma 125 ccm ale bardziej sie nadaje do zmany wysokości okien, a podobno sam cylinder po zalozeniu do wski juz poprawia osiągi- nie wie bo nie sprawdząłem.....

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-14, 22:36

Mam jeszcze pytanie. Co sądzicie o zapłonie od wsk 175 do wsk 125 ?
A i jeszcze.
Cylinder z mińska ma oryignalnie N 51.80mm a
Cylinder z wsk 125 ma oryginalnie 52.00mm ?

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-15, 10:58

tyle to jeszcze nic nie znaczy, tyle ci da te 0,2 mm co umarłemu kadzidło
z tego co się orientuje to w mińsku są nieco grubsze ścianki kanałów płuczących więc jest pole do popisu w przeróbkach

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-15, 11:17

no dobra wróćmy do gaźnik z etz 150 do wsk 125. Ja już go zamówilem. Co sądzicie o tym gaźniku? Co on da wg was ?

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Jarek_kam » 2009-03-15, 13:06

Widzisz ze nikt sie nie wypowiada, więc zamontuj go i zobacz sam.

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-15, 13:09

Czytałem wiele starych tematów na tym forum i była mowa w nie jednym temacie o gaźniku z etz 150 lecz nikt sie nie wypowiedział o tym jak silnik pracuje ( o ile go założył ). Gaźnik przyjdzie coś do Środy ;) Musze skołować miedzianą blaszke aby ten gaźnik zamontować. Ciesze sie bo ssanie ten gaźnik posiada ;) Pozdrawiam
PS: TO dopiero początek tuningu ;)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-03-15, 14:21

Według mnie to gaźnik wpływa na elastyczność silnika jego spalanie i jakość pracy (w pewnym stopniu) więc to pewnie się poprawi.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-15, 15:58

Nie chodzi mi o spalanie a o obroty i o moc ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wujcio » 2009-03-16, 02:10

dido1214 pisze:Nie chodzi mi o spalanie a o obroty i o moc ;)
hm wg mnie taka zabawa to nie ma sensu lepiej kupić inny motor a starej wiesi dać spokój, bo napewno super mocy nie uzyskasz a jak uzyskasz to na pewno inne części tego nie wytrzymają ;)

Ale próbuj może coś odkryjesz ciekawego :)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 08:36

Dzisiaj zrobie ostatnie poprawki okien w cylindrze i będzie git ;)

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Anzel » 2009-03-16, 14:23

Podstawa w tym przypadku to wykonanie krócca łączacego gaźnik z cylindrem.Żadne uszczelnianie oryginalnego łącznika,to nie zda egzaminu.Układ dolotowy musi byc idealnie szczelny.Podejrzewam że konieczna będzie także korekta ustawienia zapłonu ale to już kwestia regulacji.Miałem taki gaźnik w S01 i dopóki nie dorobiłem krócca to silnik kaszlał i parskał :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Kapiii » 2009-03-16, 15:05

Dido czy ty wiesz wogóle co piszesz? Jak możesz wstawić gaźnik o przelocie 24mm w cylinder z małym oknem pod gaźnik 20 mm ? Powiedział bym co da Ci ta przeróbka ale szkoda forum na takie treści. Zastanowił bym się nad gaźnikiem 22 mm i napawaniu żeliwnego krućca, to ma jeszce jakiś sens. Twoja przeróbka to pójście w dużo wyższe obroty z olbrzymim mułem w dolnym zakresie. Chyba, że budejesz z tego silnik do gokart. Przeczytaj co pisał sałek o gaźniku, może to ci troche pomoże w obmyśleniu sprawy...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 15:11

Jak moge wstawić? No normalnie ;) Będę tuningował tak jak uważam i teraz tak piszecie, że to nei wypali bo to bo to. Zobaczycie z czasem co zrobie z silnika wsk 125. Wszystkie okna w cylindrze są już poszerzone lecz czekam na zestaw 140ccm jak koleś przeszlifuje i wrzuci na sklep. Mam kolege (tokarza) i on mi będzie przerabiał cały ten cylinder 140ccm tzn zrobi dodatkowe płuki. Jak przyjdzie gaźnik i jak go tylko założe zdam relacje po wyregulowaniu.

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Kapiii » 2009-03-16, 15:28

Ok zobaczymy co zdziałasz. Do czego ma służyć tem motocykl? Gratuluje również pomysłu robienia szlifu w tokarce ...
Chyba mnie nie zrozumiałeś, wiesz jak duże będzie okno ssące, aby podpasowało ładnie z gaźnikiem 24 mm :lol: ? Oczywiście, że wstawisz go normanie, ale o braku mocy w dole chyba niepomyślałeś.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości