Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-24, 20:22

siemka czy jak założyłem w kratery łożysko od stroni zębatki tej małej tzn nie od strony zapłonu, kulkami w stronę simeringu to to w czymś będzie wadziło? czy to bez różnicy?

forfiter125

Re: Problem

Post autor: forfiter125 » 2011-08-24, 20:59

Myślę ze to jeden kij, ale poczekaj na speców.:)

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-24, 21:10

Ja tez tak myślę, nie zwróciłem uwagi jak było przed rozpoławianiem kraterów.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Brat » 2011-08-24, 22:26

wychodzi na to, ze od wewnętrznej strony łożyska (w stronę wału) jest metalowa blaszka tak ? łożysko musi być odsłonięte od strony wału by olej z mieszanki mógł je smarować. od strony zębatki może pozostać blaszka.

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-24, 22:34

Posłużę się zdjęciem kolegi z forum. Włożyłem to łożysko na odwrót tzn tymi "kulkami" co widać do srodka do simerigu
http://www.wsk.audiobas.pl/foto/210.jpg

Riders

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Riders » 2011-08-24, 23:26

Tak jak pisze użytkownik Brat. Łożyska muszą być jak to nazywasz "kulkami" skierowanę w jego stronę, a blaszka może pozostać od strony simeringu, ale jednak radzę wyrzucić i drugą blaszkę.

forfiter125

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: forfiter125 » 2011-08-26, 12:10

Rafiki- Tutaj na tym łożysku nie musi być blaszki bocznej bo ono nie musi być szczelne. Lejąc olej do silnika równocześnie zalewasz komore wału jak i sprzęgło i skrzynie... I w takiej sytuacji obojętne jest to z której strony łożysko będzie smarowane. a jeszcze lepiej gdyby było z obu stron więc kup bez blaszki.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Johnny » 2011-08-26, 12:18

Czasami trudno kupić łożysko "bez blaszek". Wtedy prościej kupić łożysko z blaszaki (oznaczane ZZ lub 2Z) i blaszki, poprzez podważanie, zdjąć:)

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Tukan » 2011-08-26, 12:44

Fabrycznie nie było blaszek i tego się trzymajmy.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Szczepan » 2011-08-26, 12:45

Większość łożysk jakie zakładaliśmy do silników miała blaszki, ale zawsze je zdejmowaliśmy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: AudioBas » 2011-08-26, 17:50

Miło, że moje zdjecia są wykorzystywane :)

Co do łożyska to z tej strony nie dawałem blaszek.

Za to od strony magneta blaszki były po obu stronach :)
Czyli zaraz pod uszczelniaczem:

Obrazek
Tukan pisze:Fabrycznie nie było blaszek i tego się trzymajmy.
Wszędzie? To może od magneta również wywalić blaszki?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Johnny » 2011-08-26, 18:19

Blaszki na moje czucie można zostawić z tej strony łożyska, która styka się z simmerem. Tylko jest drobne ale. Czy pozostawienie blaszki nie zakłóci smarowania łożyska, a po drugie czy simmer też nie potrzebuje trochę oleju jak pracuje. Tutaj niech się wypowiedzą mechanicy jak to jest.

Jedno nie podlega wątpliwości. Fabrycznie wszystkie łożyska silnika były odkryte. :)

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-26, 21:32

Założyłem łożysko lecz zostawiłem bez blaszki od strony simeringu. W sumie w moim silniku z tymi blaszkami na łożyskach było różnie raz były z dwoma blaszkami inne z jedna blaszka inne w ogóle bez. Były tez nabite napisy Poland i rozmiar na końcu jeszcze Z oraz coś jeszcze, już nie pamiętam. Czy to są oryginalne łożyska czy już wymieniane?

Sorry ze pod postem czy jak jest już założone łożysko czy da rade wyrzucić ta blaszkę bo mam dostęp jeszcze do niego?

//Spoczko :D
Savier

hartman

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: hartman » 2011-08-26, 21:35

forfiter125 zalewając olej do skrzyni zalewa się komore wału ? zawsze myślałem ,że jest on smarowany świeżą mieszanką z gaźnika..
ps. może kiedyś się spotkamy bo obaj z Wielunia jesteśmy.

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-26, 21:45

Mieszkam w okolicy Wielunia tzn. Pątnów ;p

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Johnny » 2011-08-26, 22:52

Jeżeli dostęp do blaszki jest to można ją po prostu przeciąć i "siłą" zdjąć z łożyska.

Co do zalewania komory wału (fachowo nazywa się to skrzynia korbowa) to po to jest simmering żeby olej z silnika (ze skrzyni biegów i sprzęgła) nie dostał się do skrzyni korbowej. Tylko, że z tej strony silnika patent polega na następującej kolejności łożysk patrząc od wału: łożysko -> simmering -> łożysko. Przez co jedno łożysko smarowane jest olejem z mieszanki, natomiast drugie olejem ze skrzyni biegów. Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodziło Hartman ale tak Cię zrozumiałem :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: wujcio » 2011-08-27, 10:40

moim zdaniem w silniku wszystkie łożyska powinny być odkryte tak jak było w oryginale ponieważ uszczelniacze też muszą być smarowane to raz a dwa olej sobie sam znajdzie drogę i na pewno nie uszkodzi nam uszczelniacza.
Inna sprawa jest z łożyskiem zdawczym w 125 to porażka i ten simer prawie nigdy nie trzyma więc tam można zastosować łożysko kryte z jednej strony ale to też takie prowizoryczne rozwiązanie...

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Johnny » 2011-08-27, 12:22

Na walku zdawczym w 125 pomiędzy wałkiem a simmeringiem jest (nieszczęsna) tulejka. Jak zębatka dostanie luzu (a zwykle odginana podkładka i tak nic nie daje bo całość nieważne jak nie jest przykręcona się luzuje) to wszystko zaczyna latać i olej zaczyna lecieć ciurkiem. Inna sprawa to, że ta tulejka również się zużywa i czasami warto by ją było wymienić na nową ;)

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: rafiki1 » 2011-08-28, 10:52

Dzięki za porady. Mam jeszcze jedno małe pytanie trochę nie na temat, ale nie chce zakładać nowego tematu. Jaką macie odległość tzn. przerwe pomiedzy cylindrem a głowicą mierząc od ostatniego żeberka cylindra do podstawy głowicy. Założyłem uszczelkę i sylikonem uszczelniłemi nie wiem czy mi za duża przerwa nie wyszła. Z góry dzięki.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła

Post autor: Johnny » 2011-08-28, 11:02

Silikon się wypali. Tam ma być tylko i wyłącznie uszczelką z metalowym rantem wewnętrznym (najlepiej miedzianym), a nie żadne kombinacje na silikon :!:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości