Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
siemka czy jak założyłem w kratery łożysko od stroni zębatki tej małej tzn nie od strony zapłonu, kulkami w stronę simeringu to to w czymś będzie wadziło? czy to bez różnicy?
- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Ja tez tak myślę, nie zwróciłem uwagi jak było przed rozpoławianiem kraterów.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
wychodzi na to, ze od wewnętrznej strony łożyska (w stronę wału) jest metalowa blaszka tak ? łożysko musi być odsłonięte od strony wału by olej z mieszanki mógł je smarować. od strony zębatki może pozostać blaszka.
- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Posłużę się zdjęciem kolegi z forum. Włożyłem to łożysko na odwrót tzn tymi "kulkami" co widać do srodka do simerigu
http://www.wsk.audiobas.pl/foto/210.jpg
http://www.wsk.audiobas.pl/foto/210.jpg
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Tak jak pisze użytkownik Brat. Łożyska muszą być jak to nazywasz "kulkami" skierowanę w jego stronę, a blaszka może pozostać od strony simeringu, ale jednak radzę wyrzucić i drugą blaszkę.
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Rafiki- Tutaj na tym łożysku nie musi być blaszki bocznej bo ono nie musi być szczelne. Lejąc olej do silnika równocześnie zalewasz komore wału jak i sprzęgło i skrzynie... I w takiej sytuacji obojętne jest to z której strony łożysko będzie smarowane. a jeszcze lepiej gdyby było z obu stron więc kup bez blaszki.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Czasami trudno kupić łożysko "bez blaszek". Wtedy prościej kupić łożysko z blaszaki (oznaczane ZZ lub 2Z) i blaszki, poprzez podważanie, zdjąć:)
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Fabrycznie nie było blaszek i tego się trzymajmy.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Większość łożysk jakie zakładaliśmy do silników miała blaszki, ale zawsze je zdejmowaliśmy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Miło, że moje zdjecia są wykorzystywane 
Co do łożyska to z tej strony nie dawałem blaszek.
Za to od strony magneta blaszki były po obu stronach
Czyli zaraz pod uszczelniaczem:


Co do łożyska to z tej strony nie dawałem blaszek.
Za to od strony magneta blaszki były po obu stronach

Czyli zaraz pod uszczelniaczem:

Wszędzie? To może od magneta również wywalić blaszki?Tukan pisze:Fabrycznie nie było blaszek i tego się trzymajmy.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Blaszki na moje czucie można zostawić z tej strony łożyska, która styka się z simmerem. Tylko jest drobne ale. Czy pozostawienie blaszki nie zakłóci smarowania łożyska, a po drugie czy simmer też nie potrzebuje trochę oleju jak pracuje. Tutaj niech się wypowiedzą mechanicy jak to jest.
Jedno nie podlega wątpliwości. Fabrycznie wszystkie łożyska silnika były odkryte.
Jedno nie podlega wątpliwości. Fabrycznie wszystkie łożyska silnika były odkryte.

- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Założyłem łożysko lecz zostawiłem bez blaszki od strony simeringu. W sumie w moim silniku z tymi blaszkami na łożyskach było różnie raz były z dwoma blaszkami inne z jedna blaszka inne w ogóle bez. Były tez nabite napisy Poland i rozmiar na końcu jeszcze Z oraz coś jeszcze, już nie pamiętam. Czy to są oryginalne łożyska czy już wymieniane?
Sorry ze pod postem czy jak jest już założone łożysko czy da rade wyrzucić ta blaszkę bo mam dostęp jeszcze do niego?
//Spoczko
Savier
Sorry ze pod postem czy jak jest już założone łożysko czy da rade wyrzucić ta blaszkę bo mam dostęp jeszcze do niego?
//Spoczko

Savier
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
forfiter125 zalewając olej do skrzyni zalewa się komore wału ? zawsze myślałem ,że jest on smarowany świeżą mieszanką z gaźnika..
ps. może kiedyś się spotkamy bo obaj z Wielunia jesteśmy.
ps. może kiedyś się spotkamy bo obaj z Wielunia jesteśmy.
- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Mieszkam w okolicy Wielunia tzn. Pątnów ;p
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Jeżeli dostęp do blaszki jest to można ją po prostu przeciąć i "siłą" zdjąć z łożyska.
Co do zalewania komory wału (fachowo nazywa się to skrzynia korbowa) to po to jest simmering żeby olej z silnika (ze skrzyni biegów i sprzęgła) nie dostał się do skrzyni korbowej. Tylko, że z tej strony silnika patent polega na następującej kolejności łożysk patrząc od wału: łożysko -> simmering -> łożysko. Przez co jedno łożysko smarowane jest olejem z mieszanki, natomiast drugie olejem ze skrzyni biegów. Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodziło Hartman ale tak Cię zrozumiałem
Co do zalewania komory wału (fachowo nazywa się to skrzynia korbowa) to po to jest simmering żeby olej z silnika (ze skrzyni biegów i sprzęgła) nie dostał się do skrzyni korbowej. Tylko, że z tej strony silnika patent polega na następującej kolejności łożysk patrząc od wału: łożysko -> simmering -> łożysko. Przez co jedno łożysko smarowane jest olejem z mieszanki, natomiast drugie olejem ze skrzyni biegów. Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodziło Hartman ale tak Cię zrozumiałem

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
moim zdaniem w silniku wszystkie łożyska powinny być odkryte tak jak było w oryginale ponieważ uszczelniacze też muszą być smarowane to raz a dwa olej sobie sam znajdzie drogę i na pewno nie uszkodzi nam uszczelniacza.
Inna sprawa jest z łożyskiem zdawczym w 125 to porażka i ten simer prawie nigdy nie trzyma więc tam można zastosować łożysko kryte z jednej strony ale to też takie prowizoryczne rozwiązanie...
Inna sprawa jest z łożyskiem zdawczym w 125 to porażka i ten simer prawie nigdy nie trzyma więc tam można zastosować łożysko kryte z jednej strony ale to też takie prowizoryczne rozwiązanie...
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Na walku zdawczym w 125 pomiędzy wałkiem a simmeringiem jest (nieszczęsna) tulejka. Jak zębatka dostanie luzu (a zwykle odginana podkładka i tak nic nie daje bo całość nieważne jak nie jest przykręcona się luzuje) to wszystko zaczyna latać i olej zaczyna lecieć ciurkiem. Inna sprawa to, że ta tulejka również się zużywa i czasami warto by ją było wymienić na nową 

- rafiki1
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
- GG: 11610265
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Dzięki za porady. Mam jeszcze jedno małe pytanie trochę nie na temat, ale nie chce zakładać nowego tematu. Jaką macie odległość tzn. przerwe pomiedzy cylindrem a głowicą mierząc od ostatniego żeberka cylindra do podstawy głowicy. Założyłem uszczelkę i sylikonem uszczelniłemi nie wiem czy mi za duża przerwa nie wyszła. Z góry dzięki.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Problem - ułożenie łożyska od strony sprzęgła
Silikon się wypali. Tam ma być tylko i wyłącznie uszczelką z metalowym rantem wewnętrznym (najlepiej miedzianym), a nie żadne kombinacje na silikon 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość