"Nowy" silnik, dziwny zapłon.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
"Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Witajcie,
Kupiłem sobie ostatnio "nowy" silniczek do mojej b3ki. Pierwsze oględziny wskazują, że może być niezły. Oryginalny hermetyk, nie ma śladów rozpoławiania, wszystko jak fabryka przykazała. Wielokliny kopnika i zmiany biegów dziewicze. Podobno chodził jako napęd dmuchawy do paleniska u jakiegoś kowala. Tłok i cylinder śliczne. Kompresja taka że ledwo przekręcam ręką za koło magnesowe.
Kupiłem rychło w czas bo wczoraj wiesia się na mnie obraziła na drodze i silnik stanął dęba. (miał prawo- dzwonił już jak ruski budzik). Grzecznie wróciliśmy na sznureczku za ojca samochodem do garażu.
Dobra koniec chwalenia się
Po zdjęciu koła magnesowego z nowego zakupu zobaczyłem, że zapłon mam całkiem inny niż w drugim silniku. Pytanie co to jest i ile ma lat . Na kole magnesowym wybite mam 1965. Kartery oba numerki 485 i na jednym duże Z.
Tu są niestety słabe fotki tego zapłonu.
http://img32.imageshack.us/img32/5467/pic0014f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2580/pic0015v.jpg
Pytanko, czy da się przełożyć kompletny "niski" zapłon zamiast tego razem z podstawą? Jeśli nie to czy cewki są wymienne między nimi?
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Kuszman.
Kupiłem sobie ostatnio "nowy" silniczek do mojej b3ki. Pierwsze oględziny wskazują, że może być niezły. Oryginalny hermetyk, nie ma śladów rozpoławiania, wszystko jak fabryka przykazała. Wielokliny kopnika i zmiany biegów dziewicze. Podobno chodził jako napęd dmuchawy do paleniska u jakiegoś kowala. Tłok i cylinder śliczne. Kompresja taka że ledwo przekręcam ręką za koło magnesowe.
Kupiłem rychło w czas bo wczoraj wiesia się na mnie obraziła na drodze i silnik stanął dęba. (miał prawo- dzwonił już jak ruski budzik). Grzecznie wróciliśmy na sznureczku za ojca samochodem do garażu.
Dobra koniec chwalenia się
Po zdjęciu koła magnesowego z nowego zakupu zobaczyłem, że zapłon mam całkiem inny niż w drugim silniku. Pytanie co to jest i ile ma lat . Na kole magnesowym wybite mam 1965. Kartery oba numerki 485 i na jednym duże Z.
Tu są niestety słabe fotki tego zapłonu.
http://img32.imageshack.us/img32/5467/pic0014f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2580/pic0015v.jpg
Pytanko, czy da się przełożyć kompletny "niski" zapłon zamiast tego razem z podstawą? Jeśli nie to czy cewki są wymienne między nimi?
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Kuszman.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
To jest starszy zapłon z innym przerywaczem, trzema cewkami i kondesatorem z przodu. W karterze jest wnęka tak wieć nie założysz tam płytkiego zapłonu, bo nadzwyczajniej nie podejdzie magneto. Tak więc dokup jeszcze dwie cewki i będzie śmiagać aż miło
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
A cewki z płytkiego będą pasować? Bo tylko zapłonową dostałem z tym silniczkiem. W drugim mam komplet pięknie działający.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
hmm... w zapłonie starego typu miałeś 3 cewki. Jedna zapłonowa i dwie świetlne z których szło też ładowanie więc niebardzo cewki z płytkiego zapłonu pasują... Kup dwie cewki ze starego zapłonu i po kłopocie będziesz miał.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Najpospolitszy w świecie iskrownik 31-05. Cewka wysokiego napięcia jest taka sama. Cewek świetlnych będących jednocześnie cewkami ładowania (nawinięte na dwa wspólne rdzenie) raczej nowych nie kupisz. Każdy zakład elektryczny nawinie Ci takie cewki na oryginalne rdzenie, ale lepiej po prostu dostać oryginalne używane.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Nom, tyle wyczytałem ze specyfikacji wfmek.
Cewki faktycznie w handlu już nie występują. Rdzeni żeby nawinąć brak.
Ma ktoś może do sprzedania takie ceweczki?
Jeśli nie to mam zadanie dla elektryków.
Materiały:
-kompletny zapłon od b3 (4ry cewki sprawne)
-zapłon wysoki z nowego silnika (tylko cewka zapłonowa)
-lutownica i cały garaż gratów
-parę zł.
itd. co tam potrzeba
Z powyższego trzeba zmotać coś tak żeby jechało, świeciło i ładowało na raz na wysokim zapłonie typu 31-05.
Czy nie dało by się zamocować 2 świetlnych od niskiego zapłonu i podkraść im trochę prądu do ładowania aqu? Ewentualnie może ktoś próbował już wcisnąć do wysokiego zapłonu cewkę ładowania?
Dzięki za wszelkie sugestie.
pozdrawiam
Kuszman
Cewki faktycznie w handlu już nie występują. Rdzeni żeby nawinąć brak.
Ma ktoś może do sprzedania takie ceweczki?
Jeśli nie to mam zadanie dla elektryków.
Materiały:
-kompletny zapłon od b3 (4ry cewki sprawne)
-zapłon wysoki z nowego silnika (tylko cewka zapłonowa)
-lutownica i cały garaż gratów
-parę zł.
itd. co tam potrzeba
Z powyższego trzeba zmotać coś tak żeby jechało, świeciło i ładowało na raz na wysokim zapłonie typu 31-05.
Czy nie dało by się zamocować 2 świetlnych od niskiego zapłonu i podkraść im trochę prądu do ładowania aqu? Ewentualnie może ktoś próbował już wcisnąć do wysokiego zapłonu cewkę ładowania?
Dzięki za wszelkie sugestie.
pozdrawiam
Kuszman
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Musisz mieć nawinięte cewki świetlne z cewką ładowania jak w oryginale na wspólnych rdzeniach, w obu zapłonach są one chyba takie same (nigdy nie rozwijałem). Nie wygłupiaj się nawet, kup na allegro cały iskrownik 31-05, byle tylko cewki świetlne w miarę wyglądały.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
No właśnie o to biega, że nie są takie same. Te z nawiniętymi zwojami ladowania mają 4 kabelki wyjściowe. Normalne tylko 2.
Jest nawet komplecik na alledrogo za 120 z magnetem i całą resztą. Troche drogawo jednak jak dla mnie na te chwilę.
Jest nawet komplecik na alledrogo za 120 z magnetem i całą resztą. Troche drogawo jednak jak dla mnie na te chwilę.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Czytaj ze zrozumieniem! RDZENIE SĄ TAKIE SAME! CEWKI NIE! Każdy zakład Ci to przewinie.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Wszystko jasne. Dzięki. Obdzwaniam znajomych i pobliskie złomowiska. Może gdzieś się komu walają.
A podmiotem w Twoim zdaniu mogło być zarówno "cewki" jak i "rdzenie". Można różnie interpretować.
Ale wiadomo o co chodzi
Wolałbym na razie nie psuć moich starych cewek świetlnych. Oryginalne są, a mam jeszcze nadzieję odbudować ten silnik w tak zwanym międzyczasie.
A podmiotem w Twoim zdaniu mogło być zarówno "cewki" jak i "rdzenie". Można różnie interpretować.
Ale wiadomo o co chodzi
Wolałbym na razie nie psuć moich starych cewek świetlnych. Oryginalne są, a mam jeszcze nadzieję odbudować ten silnik w tak zwanym międzyczasie.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: "Nowy" silnik, dziwny zapłon.
Jeśli nie znajdziesz używek to użyj zwykłych rdzeni z uszkodzonych cewek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości