Kupiłem sobie ostatnio "nowy" silniczek do mojej b3ki. Pierwsze oględziny wskazują, że może być niezły. Oryginalny hermetyk, nie ma śladów rozpoławiania, wszystko jak fabryka przykazała. Wielokliny kopnika i zmiany biegów dziewicze. Podobno chodził jako napęd dmuchawy do paleniska u jakiegoś kowala. Tłok i cylinder śliczne. Kompresja taka że ledwo przekręcam ręką za koło magnesowe.
Kupiłem rychło w czas bo wczoraj wiesia się na mnie obraziła na drodze i silnik stanął dęba. (miał prawo- dzwonił już jak ruski budzik). Grzecznie wróciliśmy na sznureczku za ojca samochodem do garażu.
Dobra koniec chwalenia się

Po zdjęciu koła magnesowego z nowego zakupu zobaczyłem, że zapłon mam całkiem inny niż w drugim silniku. Pytanie co to jest i ile ma lat

Tu są niestety słabe fotki tego zapłonu.
http://img32.imageshack.us/img32/5467/pic0014f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2580/pic0015v.jpg
Pytanko, czy da się przełożyć kompletny "niski" zapłon zamiast tego razem z podstawą? Jeśli nie to czy cewki są wymienne między nimi?
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Kuszman.