Witam,
Ponieważ motocykl kupiłem w kartonach nie jestem pewien kilku rzeczy:
1. Połączenie gaźnik i filtr powietrza.
Pudło filtra wygląda na oryginalne, wygląda tak:
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1276079078
Gaźnik jest WSK G20 osadzony na króćcu około 7 cm z oznaczeniem ZMD 1/6 lekko łukowaty.
Od końca otworu puszki filtra do wlotu gaźnika jest około 2 cm.
Problem w tym że oś otworu gaźnika i puszki filtra mijają się o prawie całą średnicę. Jak przesunę nieco mocowanie puszki (lekko gnąc blachę) tak żeby otwór na górną śrubę był nad otworem na blaszkę śruby w ramie to mijają się o pół średnicy.
Łącznik gumowy jest tak pogięty przy takim mocowaniu że dziwi mnie że tam w ogóle jakieś powietrze trafia do gardzieli.
Nie bardzo wierzę że to tak ma fabrycznie być, szukałem zdjęć w sieci ale trafiam tylko na założone boczki.
Póki co mam do tego motocykla bak od garbuski, oraz taki kranik:
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1884700884
Po założeniu boczków nie ma jak obrócić dźwigni. Ale tu wydaje mi się że to jest nie taki kranik jak powinien być, dźwignia powinna mieć dłuższą oś a to co na zdjęciu to od jakiegoś polskiego motoroweru.
Podnóżki.
Czy takie podnóżki były standardowo mocowane w B3 z 1984:
Lampa tył.
Mam taką lampę:
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 2377147755
Czy to jest model lampy do WSK w ogóle i czy do mojej wersji?
Odblaski boczne.
Mam 2 odblaski, zamocowałem je na śrubę dolnej półki. Czy fabrycznie mogły być dwa czy powinny 4, również na tył?
M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa))
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-11-20, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3
- Lokalizacja: Międzylesie Mazowsze
- Kontaktowanie:
M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa))
Mr KJ
WSK 125 M06B3 '84
WSK 125 M06B3 '84
- lis235
- Posty: 463
- Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
- Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
te nózki sa nieoryginalne powinienes miec z gumami ,te chetnie od ciebie kupię bądz zamienie na takie jak powinienes miec
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
Pod koniec produkcji pakowali takie stopki do B3.lis235 pisze:te nózki sa nieoryginalne powinienes miec z gumami ,te chetnie od ciebie kupię bądz zamienie na takie jak powinienes miec
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 2014-01-22, 22:28
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M06B3
Jawa Ts 350
Honda CBF
600SA - Lokalizacja: Halinów
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
Lampa tył.
Mam taką lampę:
Czy to jest model lampy do WSK w ogóle i czy do mojej wersji?
Odblaski boczne.
Mam 2 odblaski, zamocowałem je na śrubę dolnej półki. Czy fabrycznie mogły być dwa czy powinny 4, również na tył?
Jeśli masz taką lampę tylną to jest duże prawdopodobieństwo że taka była w oryginale ,w ostatnich latach produkcji taką zakładali i do takiej lampy powinieneś mieć prostokątne odblaski zakładane do śruby półki dolnej.
Mam taką lampę:
Czy to jest model lampy do WSK w ogóle i czy do mojej wersji?
Odblaski boczne.
Mam 2 odblaski, zamocowałem je na śrubę dolnej półki. Czy fabrycznie mogły być dwa czy powinny 4, również na tył?
Jeśli masz taką lampę tylną to jest duże prawdopodobieństwo że taka była w oryginale ,w ostatnich latach produkcji taką zakładali i do takiej lampy powinieneś mieć prostokątne odblaski zakładane do śruby półki dolnej.
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
Masz późną WSKę z 1984 r, Lampa tylna LM-1 stosowana od mniej więcej drugiej połowy 1984 do końca produkcji. Stopki pasażera "typ KOS" tak to określę - montowane w WSK KOS i prawdopodobnie zwykłej B3.
Rama z potrójnym mocowaniem silnika, nie myl z tą z M21.
Osłony boczne powinieneś mieć plastikowe czarne.
Błotniki tzw kwadratowe.
Odblaski prostokątne mocowane do dolnej półki (obecnie praktycznie nie do zdobycia), tylne zintegrowane z lampą.
Lampa przód plastikowa ze stacyjką typ 058 "cztero położeniowa 0123".
Jeśli tylny błotnmik masz płytki zaokrąglony to masz KOSa, do szczęścia brakuje Ci przedniego zawieszenia z aluminiowymi półkami i dolnymi goleniami, błotnika z poziomą poprzeczką i koła 18" z bębnem hamulcowym fi 150mm. Skompletowanie tego zestawu to koszt wysokość ponad połowy wartości dobrej WSKi.
Rama z potrójnym mocowaniem silnika, nie myl z tą z M21.
Osłony boczne powinieneś mieć plastikowe czarne.
Błotniki tzw kwadratowe.
Odblaski prostokątne mocowane do dolnej półki (obecnie praktycznie nie do zdobycia), tylne zintegrowane z lampą.
Lampa przód plastikowa ze stacyjką typ 058 "cztero położeniowa 0123".
Jeśli tylny błotnmik masz płytki zaokrąglony to masz KOSa, do szczęścia brakuje Ci przedniego zawieszenia z aluminiowymi półkami i dolnymi goleniami, błotnika z poziomą poprzeczką i koła 18" z bębnem hamulcowym fi 150mm. Skompletowanie tego zestawu to koszt wysokość ponad połowy wartości dobrej WSKi.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
Kolego "Mr KJ" dodawaj fotki a nie linki źle się czyta taki post lampę ci zmieniłem klikasz na przycisk "img" i wklejasz w środek linka.
Albo zgraj na kompa i dodaj nie zgina już nigdy w poście nawet za pare lat.
Masz ostatni wypust b3 wiec stopki lampa i cała reszta oryginał.
Albo zgraj na kompa i dodaj nie zgina już nigdy w poście nawet za pare lat.
Masz ostatni wypust b3 wiec stopki lampa i cała reszta oryginał.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-11-20, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3
- Lokalizacja: Międzylesie Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: M06 B3 1984 kilka pytań (airbox, kranik, podnóżki, lampa
Bardzo dziękuję za pomoc.
Motocykl można obejrzeć tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71&t=25480
Nie jest to raczej Kos, tylko zwykła B3.
Nie montowałem podnóżków pasażera, bo te metalowe wg mnie zdecydowanie nie pasują, rozumiem że zwykłe gumowe nie będą wielkim odstępstwem. Natomiast bak zdecydowanie jest do zmiany ale nie zająłem się poszukaniem odpowiedniego w międzyczasie, a jakiś bak musi być
Co do kolorów to wydaje mi się sądząc po lekturze forum i zdjęciach w cieci że zwykła B3 miała prawo wyjść z fabryki w takich barwach. Była tu dyskusja o wypuszczaniu z fabryki motocykli złożonych z wszelkich dostępnych akurat w magazynach części w okresie późnego PRL. Wg mnie jest to bardzo prawdopodobne z jednego powodu: jak plan produkcyjny był zrobiony to była premia, a premia to spokój w fabryce, a spokój załogi w połowie lat 80 to była rzecz ważniejsza niż jakaś tam jednolitość produkcji.
Motocykl można obejrzeć tu:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=71&t=25480
Nie jest to raczej Kos, tylko zwykła B3.
Nie montowałem podnóżków pasażera, bo te metalowe wg mnie zdecydowanie nie pasują, rozumiem że zwykłe gumowe nie będą wielkim odstępstwem. Natomiast bak zdecydowanie jest do zmiany ale nie zająłem się poszukaniem odpowiedniego w międzyczasie, a jakiś bak musi być
Co do kolorów to wydaje mi się sądząc po lekturze forum i zdjęciach w cieci że zwykła B3 miała prawo wyjść z fabryki w takich barwach. Była tu dyskusja o wypuszczaniu z fabryki motocykli złożonych z wszelkich dostępnych akurat w magazynach części w okresie późnego PRL. Wg mnie jest to bardzo prawdopodobne z jednego powodu: jak plan produkcyjny był zrobiony to była premia, a premia to spokój w fabryce, a spokój załogi w połowie lat 80 to była rzecz ważniejsza niż jakaś tam jednolitość produkcji.
Mr KJ
WSK 125 M06B3 '84
WSK 125 M06B3 '84
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości