WSK 125 - prostowanie kierownicy

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: maykii » 2010-11-23, 14:53

motonita pisze:powiedzcie mi organoleptycznie po czym rozrozniacie chrom od niklu:)
Po około 30 latach widać różnice pomiędzy chromem a niklem. Nikiel jest bardziej żółty, a chrom po przepolerowaniu ma bardzo fajna strukturę ;)

Mtx50 pisze:Jako ciekawostkę mogę podać że kierownice w wskach eksportowych były pokrywane kryptonitem !!
Dobry żarcik :D
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-23, 15:41

maykii pisze:
motonita pisze:powiedzcie mi organoleptycznie po czym rozrozniacie chrom od niklu:)
Po około 30 latach widać różnice pomiędzy chromem a niklem. Nikiel jest bardziej żółty, a chrom po przepolerowaniu ma bardzo fajna strukturę ;)


Dobry żarcik :D

No wlasnie dobry zarcik:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: maykii » 2010-11-23, 16:42

Z tego co widzę bawisz się po prostu... Jesli mozesz to nie przekręcaj tego co napisałem ok ? Strasznie tego nie nawidzę...

Generalnie po co pieprzyć głupoty ? Udowodnij to i będzie po sprawie...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Alien » 2010-11-23, 17:14

To może żeby zakończyć ten spór, kolego motonita, wyjaśnij nam prosze na czym polega różnica pomiędzy tymi powłokami, jak je rozpoznajesz i skąd masz informacje że na kierownicy jest akurat nikiel?? Bo jak na razie to tylko wysyłasz uśmieszki i czekasz aż się wszyscy zaczną pienić :)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: motonita » 2010-11-23, 18:05

No dobrze...

Bedzie tu troszke opowiesci mojego życia :)

Z racji pracy jaka kiedys wykonywałem poznalem człowieka zajmujacego sie galwanizeria. Pracujacego w zakładzie przemysłowym na wydziale własnie Galwanizeri. Bardzo dużo rzeczy mi wychromował, jeszcze wiecej wycynkował... robił tez nawet i cos co sie nazywa kadmowanie.... Wiele godzin pokazywał mi jak to sie robi.... Oddajac mu moja kierownice UDOWODNIŁ mi ze jest ona niklowana za pomoca rekcji chemicznych. Nie przewiduje wiec zeby moje kierownice były pokryte czyms innym inz wasze, chrom i nikiel da sie rozroznic, ale to juz trzeba wiedziec jak.... i czytanie opowiesci "jak patrze to widze" poprostu mnie rozbraja... Jezeli faktycznie ktos pisze ze ma miedz nickiel i chrom to ok to to jest faktycznie chrom...

Jak tez pisalem sa rozne rodzaje powłok i jest wiele mozliwosci łaczenia ich ze soba... zalezy co do czego jest potrzebne:)
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
Mtx50
Posty: 247
Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
GG: 2188809
Moje maszyny: WSK i inne
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Mtx50 » 2010-11-23, 19:21

xradusx pisze: Czy to te kiery wykonane ze stali stopowej ?

Nie te z dykty takie ciężkie ....
Polskie motocykle ymmm klasa :-)

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: xradusx » 2010-11-23, 20:35

Mtx50 pisze:
xradusx pisze: Czy to te kiery wykonane ze stali stopowej ?

Nie te z dykty takie ciężkie ....
żartuje oczywiście :) A exporty nie miały kierownic ze stali stopowej tylko niektóre motocykle rajdowe min MR16T jak dobrze pamiętam.

Co do kadmowania nie polecam powłoka nie jest trwała

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: maykii » 2010-11-23, 20:37

motonita pisze:No dobrze...

Bedzie tu troszke opowiesci mojego życia :)

Z racji pracy jaka kiedys wykonywałem poznalem człowieka zajmujacego sie galwanizeria. Pracujacego w zakładzie przemysłowym na wydziale własnie Galwanizeri. Bardzo dużo rzeczy mi wychromował, jeszcze wiecej wycynkował... robił tez nawet i cos co sie nazywa kadmowanie.... Wiele godzin pokazywał mi jak to sie robi.... Oddajac mu moja kierownice UDOWODNIŁ mi ze jest ona niklowana za pomoca rekcji chemicznych. Nie przewiduje wiec zeby moje kierownice były pokryte czyms innym inz wasze, chrom i nikiel da sie rozroznic, ale to juz trzeba wiedziec jak.... i czytanie opowiesci "jak patrze to widze" poprostu mnie rozbraja... Jezeli faktycznie ktos pisze ze ma miedz nickiel i chrom to ok to to jest faktycznie chrom...

Jak tez pisalem sa rozne rodzaje powłok i jest wiele mozliwosci łaczenia ich ze soba... zalezy co do czego jest potrzebne:)

I o to od początku chodziło... Gneralnie ściągałem z dwóch kierownic chrom i pod tym była miedź więc podtrzymuje to, że były w chromie... Z resztą generalnie nie każdy chrom musi być na miedzi i niklu. Więc może być różnie w różnych latach produkcjii...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Lukasz1331 » 2010-11-23, 21:25

ok to temat powłok galwanicznyw w Wsk mamy omówiony a co z prostowaniem kierownicy ?? prostować czy kupić inną??

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Wojtek » 2010-11-23, 23:23

motonita pisze:No dobrze...
Bardzo dużo rzeczy mi wychromował, jeszcze wiecej wycynkował... robił tez nawet i cos co sie nazywa kadmowanie.... Wiele godzin pokazywał mi jak to sie robi.... Oddajac mu moja kierownice UDOWODNIŁ mi ze jest ona niklowana za pomoca rekcji chemicznych.
Jak już kreujesz się na wielkiego znawcę i z góry negujesz wypowiedzi wszystkich forumowiczów to chociaż przyłóż się trochę i argumentuj swoje wypowiedzi wiarygodnie. Musisz pogodzić się z tym że na forum zebrała się spora grupa kompetentnych osób, którym tak łatwo nie wciśniesz niepewnych informacji. Skoro mówisz o reakcji chemicznej to powiedz co reagowało z czym i w jaki sposób.

Kit o starym doświadczonym pracowniku galwanizerni może powiedzieć każdy. Ja (nie) spotkałem takiego, który pokazując mi reakcję chemiczną udowodnił że niklu nie ma ani grama w powłokach dekoracyjnych motocykli wsk. A to że nie zrozumiałem nic a nic z tej reakcji to już mało ważne.

Sięgając do źródeł książkowych w opisach powłok niklowych niemal nieodłącznie mówi się o wierzchniej warstwie chromu zaś przy powłokach chromowych o podkładzie z niklu.
Jezeli faktycznie ktos pisze ze ma miedz nickiel i chrom to ok to to jest faktycznie chrom...
Dobre podsumowanie. Innymi słowy początek dyskusji stał na wątłych fundamentach, obalonych zupełnie przez forum detektywistyczne :)

Xradus, to zdjęcie klamek to tylko woda na mój młyn :) Miałem na myśli to że ewentualny brak miedzi jest łatwiej zdiagnozować bo miedź odróżnia się kolorem. A czy ona tam jest czy też nie, nie ukrywam że nie wiedziałem zanim wkleiłeś zdjęcie. Teraz przynajmniej nie ma wątpliwości.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Alien » 2010-11-24, 01:42

Oddajac mu moja kierownice UDOWODNIŁ mi ze jest ona niklowana za pomoca rekcji chemicznych.
Szczerze mówiąc mnie też to nie przekonuje...byłem już w kilku galwanizerniach i zazwyczaj jedyne co robią ze starymi powłokami to pakują je do bardzo parszywego roztworu który żre wszystko, od powłok i rdzy do samego metalu bazowego, który też zostaje nadtrawiony. Natomiast poziom trawienia steruje się CZASEM, a nie składem chemicznym kąpieli na zasadzie: niklowane do lewej wanienki, a chromowane do prawej. Galwanizernia to nie laboratorium gdzie zbadają nam skład powłoki - a ci starzy 'wyjadacze' zazwyczaj bardzo dobrze znają się na swojej robocie i mają wiele lat praktyki, ale niestety prawie zawsze nie mają wiedzy teoretycznej dlaczego właśnie tak się to robi a nie inaczej. Nie można wymagać od robotnika żeby miał ukończone studia chemiczne. Od tego jest technolog, jednak i on zazwyczaj nie wie wszystkiego bo linie uruchamia np. serwis/firma zewnętrzna. Gość dostaje wytyczne: jaki roztwór, jakie napięcie, jaki czas etc...a jak coś się sypnie to dupa!

Co do powłok podkładowych to też nie ma tak łatwo, że miedź jest warunkiem koniecznym dla chromu, albo odwrotnie - nie ma miedzi tzn. że to nie chrom. Dwa tygodnie temu przygotowywałem pod chrom zderzak do Forda Granady z lat 80' - powłoka naprawdę ładna i trzymała się pięknie...a miedzi tam nie było ani grama, tylko nikiel i chrom. Zawsze to taniej, w końcu miedź zawsze była droga :)

Chrom położony na źle przygotowaną powierzchnie lub też na starą powłokę (nie ściągniętą do zera) lub względnie na goły metal z moich obserwacji w krótkim czasie zależnym od wpływu czynników atmosferycznych odchodzi płatami jak stara farba. Ciągle widać takie wynalazki na allegro, śmierdzi syfem na kilometr.


Odnośnie prostowania kiery...
Jakby to najprościej powiedzieć sprawa jest prosta :D spróbuj ją naprostować, jak się nie uda bez szwanku dla estetyki powłoki to wtedy się będziesz rozglądał za inną.

rymelk

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: rymelk » 2010-11-24, 12:41

Kierownicę w WSK można wyprostować, chociaż idealnie nigdy się nie uda. Potrzebne będzie bardzo solidne imadło i kawałek rury na przedłużenie drugiego końca kierownicy. Oczywiście niewielkie uszkodzenia powłoki galwanicznej kierownicy w takiej operacji powstają.
Pozdrawiam, rymelk.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: Lukasz1331 » 2010-11-24, 20:12

a czy przy prostowaniu na zimno nie pęknie??

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: kierownica prostowanie WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-11-25, 01:56

nic nie powinno pęknąć gdyby tak miało się stać to kierownica by pękła przy upadku a nie zgięła się.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości