
wsk 84r.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
To kolanko razem z tłumiorem kupiłem u hartmana a zabarwiło mi się jak miałem nawet stary żeliwny cylinder do puki nie pękł mi pierścień i nie porysował mi cylindra.Ten cylinder, który kupiłem mam od koleśia u którego kupuje od lat i ma części dobrej jakości i nigdy nie miałem u niego złego zdania, nie jakieś chińskie z allegro. Kumpel, który ma warsztat zakładał mi ten zapłon przyrządami jak należy, więc niema mowy o złym ustawieniu, a co do spalania to będzie w tych granicach.Zresztą pożyjemy zobaczymy jak to mówią, nie rusza się gówna puki nie śmierdzi 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
Kolanko przebarwiło się od tego że wcześniej miałeś źle zapłon ustawiony,a chrom był pewnie "taki sobie" teoria o dopalającym się paliwie w kolanku to jakieś SF ze Świdnika , dawno się tak nie uśmiałem
CX też robi z przedziałkami na dolocie.

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
A jeżeli jest późny zapłon ,to co powoduje przegrzewanie się kolanka? Muciek odpowiedz mi.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
Już pędzę z wyjaśnieniem
Otóż opóźniając za bardzo zapłon sprawiasz że duża cześć ciepła z procesu spalania zamiast "iść w tłok" trafia do kanału wydechowego i kolanka przebarwiając je przy okazji , mieszanka pojawia się tam później i jak już to spada temp spalin.Zauważ jeszcze że przy tak niskiej sprawności jaką ma S01 tej mieszanki w komorze spalania nie jest tyle żeby wypełnić może 2 czy 3cm długości kolanka z tego co przez kanały idzie do cylindra... Chrom był słabej jakości to się szybko przebarwił i tyle.

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
No dobrze, ale skąd to "ciepło" i dlaczego trafia do kanału wydechowego? Tlen z powietrza się pali?
Mieszanka nie musi wypełniać całej rury by ją przegrzać, przy wyrzucaniu gazów spalinowych z zapaloną mieszanką wzrasta temperatura wydechu przebarwiając powłokę galwaniczną kolanka.
A co do postu, który cie tak rozbawił. Kanałami płuczącymi jak powszechnie wiadomo mieszanka paliwowo-powietrzna przedostaje się z komory wstępnego sprężania nad denko tłoka pod koniec jego suwu w stronę DMP .W tym czasie jest również otwarte okno wydechowe i po to kanały płuczące kierują mieszankę w strone okna ssawnego, by wypierała spaliny . Zawirowanie to nazywane wymianą ładunku kończy sie ,gdy tłok zmienia kierunek i jego denko zamyka okno wydechowe. I o to w rozrządzie chodzi ,by wymiana ładunku była jak najkorzystniejsza a więc zamkniecie okna zgrało się z wyrzuceniem mozliwie dużej ilości spalin nie wyrzucając mieszanki. Kierując kanały płuczące na wprost siebie (co jest łatwiejsze w wykonaniu) zachowując te same czasy otwarcia okien powoduje się ,że mieszanka wypycha mniejszą ilość spalin a pod koniec otwarcia okna wydechowego wyrzucana jest ona sama, oraz przy następnym cyklu tam dopalana( wszystko w końcu dzieje sie w krótkim czasie) co powoduje wzrost temperatury spalin. I nie jest to moja teoria,a praktyka.
Mieszanka nie musi wypełniać całej rury by ją przegrzać, przy wyrzucaniu gazów spalinowych z zapaloną mieszanką wzrasta temperatura wydechu przebarwiając powłokę galwaniczną kolanka.
A co do postu, który cie tak rozbawił. Kanałami płuczącymi jak powszechnie wiadomo mieszanka paliwowo-powietrzna przedostaje się z komory wstępnego sprężania nad denko tłoka pod koniec jego suwu w stronę DMP .W tym czasie jest również otwarte okno wydechowe i po to kanały płuczące kierują mieszankę w strone okna ssawnego, by wypierała spaliny . Zawirowanie to nazywane wymianą ładunku kończy sie ,gdy tłok zmienia kierunek i jego denko zamyka okno wydechowe. I o to w rozrządzie chodzi ,by wymiana ładunku była jak najkorzystniejsza a więc zamkniecie okna zgrało się z wyrzuceniem mozliwie dużej ilości spalin nie wyrzucając mieszanki. Kierując kanały płuczące na wprost siebie (co jest łatwiejsze w wykonaniu) zachowując te same czasy otwarcia okien powoduje się ,że mieszanka wypycha mniejszą ilość spalin a pod koniec otwarcia okna wydechowego wyrzucana jest ona sama, oraz przy następnym cyklu tam dopalana( wszystko w końcu dzieje sie w krótkim czasie) co powoduje wzrost temperatury spalin. I nie jest to moja teoria,a praktyka.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: wsk 84r.
Proces spalania... A gdzie ma trafić jak pierwsze co napotyka przy suwie tłoka w dół to okno wydechowe?franq87 pisze:No dobrze, ale skąd to "ciepło" i dlaczego trafia do kanału wydechowego?
Zanim jakakolwiek mieszanka "wyleci" z kanałów płuczących ciśnienie w cylindrze musi spaść poniżej ciśnienia komory korbowej aby mogła nastąpić wymiana ładunków , nie jest tak jak CI się wydaje że tłok idzie w dół a tam na siłę wylatuje mieszanka z kanałów i wypycha wszystko jak leci do wydechu i przy okazji jeszcze trochę się ulatnia (obrazują to te czarne kanały płuczące i komory korbowe silników s01), zanim zaczyna się coś dziać tłok już zaczyna "iść" w górę zazwyczaj.franq87 pisze: Kanałami płuczącymi jak powszechnie wiadomo mieszanka paliwowo-powietrzna przedostaje się z komory wstępnego sprężania nad denko tłoka pod koniec jego suwu w stronę DMP .
Mówisz że się mieszanka dopala, czyli wg Ciebie nie nie może zachodzić zjawisko rezonansu przy zastosowaniu dyfuzora bo ta mieszanka Wg Ciebie się spaliła...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości