WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-24, 20:36

Witam dzisiaj udało mi sie zdobyć orzecha! stan dobry, nie popękany jedynie wnętrze możnaby wymienić.
Zdjęcie0480.jpg
Zdjęcie0481.jpg
Powiedzcie mi czy ktoś sie zajmuje wymianą środka? nie musi być skóra może być skaj lub coś w ten deseń. Chyba, żeby samemu sobie wykonać wnętrze? chciałbym też te pasy które są w środku jakoś wymienić na dłuższe, zęby kask głębiej wchodził na głowe. Kasku raczej do codziennie jazdy nie będę używał tylko od święta :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Matej » 2013-11-24, 20:41

Napisz do kolesia z allegro Tapicer-11

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-28, 11:52

Pisałem do Tapicera i na chwile obecną takich rzeczy nie robi, no nic poczekam sobie i jak zbiorę fundusze to może sam coś wykąbinuje :)

Ostatnio korzystając z luźnego materiału i czasu Piotrka stworzyliśmy w sumie Piotrek stworzył 2 stojaki na silnik, on swój pokazał w temacie, a więc teraz ja pochwale sie swoim :mrgreen:
Zdjęcie0482.jpg
Póki co czekam na trochę lepsze pogody bo w garażu idzie zamarznąć ;/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: piter_dzn » 2013-11-28, 12:34

ziorko pisze: Póki co czekam na trochę lepsze pogody bo w garażu idzie zamarznąć ;/

To poczekasz sobie do wiosny:P

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-11-28, 12:49

Dlatego myślę o tym, żeby przywieźć wszystko do bloku i w piwnicy grzebać :mrgreen:

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-04, 13:25

Ostatnio rozkręciłem cały silnik w drobny mak żeby wymienić jeszcze to co trzeba. No i okazało się, że w wale jedna blacha jest trochę luźna i myślę już nad jego regeneracją chociaż ogólnie jest w dobrym stanie. Do tego wałek zdawczy do wymiany bo ma luz w tulei i popychacz zrobił w nim stożkową dziure... Jednak chciałem oddać kartery do szkiełkowania, ale jest jeden mankament i nie wiem co z nim zrobic.. sami oceńcie:
DSC01480.JPG
DSC01478.JPG
Czy to może tak zostać czy trzeba to jakoś napawać? może macie jakiś inny sposób?
Wgl. dlaczego tak się stało?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Szymon_1998 » 2013-12-04, 20:54

To wszystko sprawa półksiężyca,półksiężyc się na tym elemencie zatrzymuje,więc nic dziwnego,że przez 30 lat stukania się wytłukło. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-05, 08:39

No 30 lat to ona nie jezdzila :D Tylko ciekawe jest to, że półksiężyc nie jest uszkodzony... Złoże na tym chyba bedzie spoko, ewentualnie spróbuje to jakos napawać jeśli się uda

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: zmyngut » 2013-12-05, 09:23

Półksiężyc jest stalowy a kartery z ... no miękkie są ;-). Można się pobawić z ustawieniem samej dźwigni startera tak aby przy kopaniu za bardzo nie uderzał on o karter. Przesadzić z tym też nie można bo będziemy mieli wywaloną dziurę w pokrywie sprzęgła od łba śruby startera. Niestety przez tyle lat produkcji nikomu w Świdniku nie zaświtało we łbie żeby samą pokrywę troszkę inaczej odlać- np. tak jak w silniku S 32.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: jannex » 2013-12-05, 10:10

To wymagałoby wymiany formy a inną od tej używanej przez wieeeeele lat :)
Czy wiesz ile to kasy i pracy? Niestety w wsk jest wiele błędów tego typu, których usunięcie nie tylko poprawiłoby jakość ale także obniżyło koszty produkcji ale nie, bo po co?

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-05, 11:20

No dziury to nie mam, ale przytartą pokrywe mam od startera ;/ Kupiłem ostatnio kopnik nowej produkcji bo stary już miał frez do niczego tak samo jak i wałek... Myślę, że ten kopnik jest troche lepszy od oryginalnego

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: zmyngut » 2013-12-05, 13:42

Nowy starter w komplecie z nowym wałkiem oczywiście jedno i drugie z dzisiejszej produkcji używam już 2 lata i jest w porządku. jedno co zmieniłem to śrubę zaciskającą starter na nieco dłuższą- z konieczności bo ta która była razem ze starterem pozbyła się gwintu przy pierwszej próbie dokręcenia.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-18, 14:09

Odświeże troche temat :) Wsk obecnie stoi bez silnika. Silnik rozkręcony w drobny mak, teraz na czasie będę wysyłał wał do regeneracji i szkiełkował kartery. Dzisiaj odebrałem ocynk znów z firmy WAJAX koło Częstochowy.. i znów mnie zdenerwowali ponieważ oddałem im bardzo dużo drobnicy i to co miałem na drucie to nie zgineło, ale z drobiazgów zgubili mi 4 elementy... 2 śruby( nie bede za nimi płakał) i śrube komory korbowej i przelotke od instalacji ten taki prencik :rozpacz:
Kilka zdjęć ocynku (szału nie ma jak i wcześniej, ale na tym co mi zależało wygląda jak należy)
Zdjęcie0512.jpg
Zdjęcie0513.jpg
Tutaj gotowy ocynk
Zdjęcie0517.jpg

Poza ocynkiem to udało mi się znaleźć stary dowód od wsk :) teraz to tylko może zostać na pamiątke bo już wcześniej udało mi sie wyrobić nowe dokumenty..
Zdjęcie0519.jpg
Zdjęcie0518.jpg
Chciałbym sie was jeszcze zapytać ponieważ kupiłem miseczke, sprężyne i zabezpieczenie do kosza sprzęgłowego obecnej produkcji... kosz też jest obecnej produkcji i po złożeniu wygląda to tak:
Zdjęcie0509.jpg
Zabezpieczenie trzyma tak jak należy jednak nie moge wgl. przekręcić teraz tą zębatką od startera ;/ na chama się da przekręcić, ale to ledwo ledwo.. czy tak ma zostać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: BikerDS » 2013-12-18, 23:02

Powinno iść lekko, a jak Ci weszło do osadzenia ? Ciężko ? Może elementy są źle spasowane?

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-19, 10:03

Sprawdzałem wczoraj u kolegi i jemu lekko sie kręci. U mnie jest tak jakby za dużo sprężyny i w pewnym momencie ona zaczyna blokować zębatke, ale jak sprawdzałem wcześniej to miała mniej zwojów niż oryginalna czyli chyba nawet lepiej, ale jak bede miał czas to sprawdze jeszcze na oryginalnej sprężynie i dam znać.

A mam takie pytanie, czy podstawka pod iskrownik cdi musi byc aluminiowa czy moge ze zwykłej grubej blachy zrobic?

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: Lukasz1331 » 2013-12-19, 13:20

ja swego czasu kupiłem dwa nowe oryginalne kosze sprzęgłowe za 40zł :-)

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-21, 16:16

No ja postaram sie juz na tym koszu to zrobić zobacze co z tego wyjdzie :) Na razie prawie nic nie działam z silnikiem bo musze odesłać wał do regeneracji i wyszkiełkować kartery ale chwilowo mam depresje w portfelu i sie wstrzymuje. Jedynie dzisiaj odebrałem podstawe pod CDI od tokarza, zobaczymy co z tego wyjdzie bo podstawa jest z blachy i jeszcze nie przymierzałem :mrgreen:
Zdjęcie0523.jpg
Zdjęcie0522.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: klakier665 » 2013-12-21, 18:17

gdzie odsyłasz wał i ile taka przyjemność kosztuje?

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2013-12-21, 18:34

Dokładnie tu:

Henryk Lubiński
ul. Rolna 22
14-200 Iława
tel: 504 638 665

Musze sie jeszcze z nim umówić, ale widziałem, że wszyscy go chwalą na naszym forum. Robi regeneracje na starej korbie chyba i bierze coś około 80zł, gdzieś tam tak wyczytałem :)

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06 B3 1983r. Przywracanie do życia!

Post autor: ziorko » 2014-01-08, 16:57

Panowie mam dylemat odnośnie ramki lampy ponieważ wczoraj mi przyszła i dzisiaj zacząłem przymierzać.
DSC01486.JPG
DSC01490.JPG
DSC01492.JPG
DSC01495.JPG
DSC01496.JPG
DSC01497.JPG
A więc wkład mam z ursusa tak samo jak i tą czarną ramke , ale jednak chciałbym tą chromowaną podobno jest od wsk. Czy to właśnie tą spasowywujecie z wkładem z ursusa? bo u mnie po pierwsze nie moge przytwierdzic wkładu do ramki bo nie ma tych zaginanych blaszek i jak zakładam na obudowe lampy to ten wkład ma luz i ramka jest tak jakby minimalnie za duża widać na 4 zdjęciu. Może to przez minimalne zjajowacenie ramki? Doradzi ktoś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości