WSK M21W2 73r. Krzysiek

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Alien » 2012-10-07, 13:42

Jestem cholernie ciekaw jak wypadnie ten blisko 40 letni motocykl na ulicach Łodzi.
1. Garbata na światłach zostawia w tyle większość samochodów.
2. Zapragniesz mieć kierunkowskazy.
3. Braknie prądu :D

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: andy2004f » 2012-10-07, 14:55

Wizualnie wypadnie super i większość ludzi się będzie oglądać. Jak będziesz pchał (oczywiście nie życzę) to nie opędzisz się od łowców okazji po 50-tce, co by chętnie kupili (za 200zł). Dzieci na rowerach będą się zatrzymywać, bo pierwszy raz będą widzieć (i słyszeć) taki sprzęt.

A jeśli chodzi o komfort jazdy to szału nie ma (wg mnie). Kierunkowskazy to rzeczywiście by Ci się przydały, jest to spore ułatwienie no i bezpieczeństwo (chociaż oryginalne umieszczenie przełącznika od kierunków przy rol-gazie to musiał wydumać niezbyt tęgi umysł). Ja np. nie lubię wueską latać po mieście, zwłaszcza gdzieś w centrum, bo ten silnik chce żeby rwać do przodu, a w miejskiej dżungli nie zawsze jest to możliwe, przez co Ty się męczysz i motocykl też. Na szerokich arteriach (Aleksandrowska, Włókniarzy itp.) nie dasz rady nadgonić innych samochodów, ale tam gdzie się nie gna ponad 100-tkę to spokojnie utrzymasz tempo.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Mateusz WSK » 2012-10-08, 18:48

Alien pisze:
Jestem cholernie ciekaw jak wypadnie ten blisko 40 letni motocykl na ulicach Łodzi.
1. Garbata na światłach zostawia w tyle większość samochodów.
2. Zapragniesz mieć kierunkowskazy.
3. Braknie prądu :D
Zgadzam się niestety z tym.
Super ta Twoja garbuska, co raz bardziej chciałbym mieć garba z z początku produkcji, a mogłem mieć 3 lata temu za 100zł z 72r. ale załatwiłem koledze, wtedy Garbuski nie podobały mi sie...
Dbaj o nią i zostaw w ori farbie :)

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: krzysiek127 » 2012-10-09, 11:24

Faktycznie ludzie sie ogladaja, bylo to widac nawet podczas transportu na lawecie. To mile.
Mam znow kilka pytan, mniej lub bardziej oczywistych, ale..

Olej do skrzyni. Wypada zmienic na zime. Lux10 czy szukac jakiegos lepszego, np Motul?
Ja nie piluje, jezdze spokojnie, weekendowo.

Olej do mieszanki. Cale zycie jezdzila na mixolu. Jezdzi dalej, myslalem o polsyntetyku z Orlenu. Czytalem jednak, ze rozpusci osady i moze byc.. no wlasnie co?

Uklad zaplonowy. Moja WSK (odpukac) przeczy obiegowej opinii o awaryjnym zaplonie. Mam ja rok, nigdy nic nie grzebalem, nic nie ustawialem. Zapala zawsze. Natomiast wyczytalem ze warto dac kapke oleju. Gdzie dokladnie? Na ten filc?

Predkosciomierz.. Ten dziala jakby mial Alzheimera. Jak pcham, wskazowka skacze od 0 do 20. Jak jade lata juz jak zyd po pustym sklepie, od 30 do 100. Czasem tez padnie i nie dziala wcale. Ki diabel? Predkosciomierz w garbatej posiadal podswietlenie?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Savier » 2012-10-09, 15:32

Miała podświetlenie, przesmaruj linkę i ślimak, jedna kropla na filc.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: andy2004f » 2012-10-09, 16:16

Zmieniłem Mixol na półsyntetyk i na razie żadnych skutków ubocznych nie widzę. Z tego co czytałem na forum, to zmiana jest korzystna i nic nie powinno się dziać.
Natomiast wyczytalem ze warto dac kapke oleju. Gdzie dokladnie? Na ten filc?
Tak, filc trzeba zwilżyć olejem co jakiś czas. Bez smarowania zetrze się plastik i zmniejszy przerwa.
Predkosciomierz..
Tutaj pewien użytkownik to ładnie objaśnił: viewtopic.php?p=511234#p511234 Możesz przesmarować linkę, ale to raczej nic nie da, jeśli mechanizm prędkościomierza jest zużyty. U mnie podświetlenie pojawiło się dopiero jak zregenerowałem stacyjkę, ale możliwe, że masz tylko żarówkę do wymiany. W każdym razie powinno być (i nawet ładnie to wygląda wieczorem, na ledy bym nie przerabiał).

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: krzysiek127 » 2012-10-09, 19:41

No i koniec sezonu. Dzis oba klasyki przygotowalem do zimowego postoju. Tyle..
PB041704.jpg
PB041703.jpg
Od pewnego czasu moje obawy budzi praca silnika. Na wolnych obrotach, przy bardzo delikatnym dodaniu gazu, gdy silnik nie wkreca sie jeszcze w obroty slychach metaliczne "trrrr". Pierscienie kaputt? Nagrałem film, ale guzik tam slychac..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iUSWoXhP6bk[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: krzysiek127 » 2012-11-29, 21:10

To chyba najszczęsliwszy dzien w tym roku. Zdalem za pierwszym :)
PB291736.JPG
Andy, wiosną jedziemy do Czestochowy na otwarcie zesonu. Bezdyskusyjnie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: sieergiej » 2012-11-29, 21:26

Gratulacje a co do silnika mam tak samo. :)
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: SEBA » 2012-11-30, 09:39

Z metalicznym stukaniem u mnie jest to samo, po zdjęciu cylindra nie ma żadnych śladów aby np tłok uderzał o głowicę czy też o przeciw wagi wału, a pierścienie zero śladu zużycia. Gratuluje zdania prawa jazdy.
Mam pytanie czy takie lusterko jak ma krzysiek127 jest oryginalne tzn. motocykle wyjeżdżały z takimi z fabryki ?

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: mundy1 » 2012-11-30, 12:28

Mozliwe , ze to przepustnica gaźnika łapie rezonans, i wydaje taki oddzwięk.

Generalnie nie ma sie czym przejmowac .

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Kondziu » 2012-11-30, 12:36

Może jest luz na połączeniu korbowód-sworzeń-tłok.
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: piotrBe » 2012-11-30, 13:00

Kondziu pisze:Może jest luz na połączeniu korbowód-sworzeń-tłok.

Też tak sugeruje! sworzeń ma luz na tulei, tłok na luzy boczne tzw bujane oraz jeśli sworzeń ma luz w piaście tłoka to pływa i wali po zabezpieczeniach jak u mnie.
http://www.youtube.com/watch?v=zLWg5WTIZLY - stary filmik

słychać to podobnie? na wyższych obrotach jakby cichło. Warto to sprawdzić bo przez ignorancje ostrzeżenia oddałem dwa gary do szlifu. A trzeba by było zmienić sworzeń i tulejkę z brazu na korbie...
Jak ściągniesz gar to będziesz wszystko wiedzieć .


Swoją drogą piękny egzemplarz !! Gratulacje zdania prawka jeszcze w starym systemie = bez ograniczeń :D

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Jawer » 2012-11-30, 13:54

jeśli sworzeń ma luz w piaście tłoka to pływa i wali po zabezpieczeniach jak u mnie.
:shock:

Przyczyna to rezonans przepustnicy lub żeberek cylindra które "wzmacniają" dźwięk zapłonu.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: andy2004f » 2012-11-30, 14:41

Gratulacje!
Andy, wiosną jedziemy do Czestochowy na otwarcie zesonu. Bezdyskusyjnie :)
Z mojej strony nie ma problemu.

PS ciekawa prasa pod spodem ;)

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: krzysiek127 » 2012-11-30, 15:16

Jawer pisze: Przyczyna to rezonans przepustnicy lub żeberek cylindra które "wzmacniają" dźwięk zapłonu.
Bardzo mozliwe. Poniewaz na wolnych obrotach nie dzwoni. Dzwiek jest gdy delikatnie pociagne za przepustnice, obroty nawet nie wzrastaja, ujawnia sie tylko ten dzwiek.
Druga sprawa - moj cylinder i glowica nie ma gumowego wyciszacza.

Idzie jakos sprawdzic trop z przepustnica?

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Jawer » 2012-11-30, 15:59

wyciągasz przepustnice i patrzysz czy od strony filtra powietrza jest powycierana lub na próg. Potem oglądasz miejsce styku przepustnicy z gaźnikiem. Na końcu wkładasz samą przepustnice i wkładając palec sprawdzasz jak "lata" w kaburatorze. Ewentualnie możesz jeszcze zobaczyć jak podnosi się przepustnica lekko gazując i patrząc od strony filtra. Krzywe wnoszenie w początkowym momencie ukazuje problem dzwonienia.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Alien » 2012-11-30, 18:15

Jawer pisze:
jeśli sworzeń ma luz w piaście tłoka to pływa i wali po zabezpieczeniach jak u mnie.
:shock:

Przyczyna to rezonans przepustnicy lub żeberek cylindra które "wzmacniają" dźwięk zapłonu.
Też. I dobrze sprawdzic to na poczatku bo jest to na wiechrzu. Aczkolwiek zbyt duży luz w główce korbowodu lub w piastach tłoka też powoduje że motor tłucze się jak traktor. Może mieć super kompresje, nie ma to nic do tego.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-30, 18:40

Przepustnica, też tak miałem.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 73r. Krzysiek

Post autor: SEBA » 2012-12-01, 00:12

To z bujaniem się tłoka było by u mnie możliwe, ponieważ są luzy na tulejce korbowodu aż się dziwiłem że tak się już wyrobiło. Wał był po regeneracji, czyżby aż tak gówniane były te tulejki?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości