SHL-ki M11

Odpowiedz
Awatar użytkownika
lekki1993
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-06, 21:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK, SHL, komar, k-55, Panonia,
Lokalizacja: Bielany
Kontaktowanie:

SHL-ki M11

Post autor: lekki1993 » 2011-06-10, 12:14

Witam posiadam 2 SHL m11 jedna jest nie kompletna a druga ma parę małych braków. Motory były wypiaskowane i pomalowane do podkładu proszkowego a ramy z zawieszeniami na gotowo. Jedną SHL będę chciał poświecić na replikę wyścigowej wersji zgodnie z oryginałem, przeróbce będzie podany również silnik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
NIE MA BOGA, JEST MOTÓR!!!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: Savier » 2011-06-10, 12:25

Fajne eshaelki.

Jakie przeróbki będziesz robił w silniku?

Awatar użytkownika
lekki1993
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-06, 21:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK, SHL, komar, k-55, Panonia,
Lokalizacja: Bielany
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: lekki1993 » 2011-06-10, 14:17

5 szlif, powiększone kanały, tłumik robiony pod charakterystykę silnika, podkowę, i gaźnik.
NIE MA BOGA, JEST MOTÓR!!!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: Savier » 2011-06-10, 14:32

Ten szlif to tak nie do końca tuning :P. Mógłbyś dokładnie wszystko opisywać? Interesuję mnie to, gdyż sam mam taki silnik i zastanawiam sie czyby przy nim nie pogrzebać.

Awatar użytkownika
lekki1993
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-06, 21:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK, SHL, komar, k-55, Panonia,
Lokalizacja: Bielany
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: lekki1993 » 2011-06-10, 16:04

jak nie do końca 5 szlif to masz zwiększenie pojemności, już ci nie powiem o ile dokładnie
NIE MA BOGA, JEST MOTÓR!!!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: Savier » 2011-06-10, 16:48

Jeżeli miałeś wcześniej szlif np. 1 lub nominał i przeszlifowałeś na 5 to gratuluję inteligencji. Teraz jak coś się stanie w cylku to masz zamkniętą drogę - musisz kupić następny cylinder, bo w poprzednim już nie ma mięsa na kolejny szlif. Aukcje na allegro z tuningowanym cylindrem od wueski (4 szlif) to także śmiech. Z tego co pamiętam jeden szlif "zabiera" 0.25 mm z gładzi, więc to nadal mało.

Szczerze mówiąc, to bardziej interesują mnie inne przeróbki :).

Awatar użytkownika
lekki1993
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-06, 21:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK, SHL, komar, k-55, Panonia,
Lokalizacja: Bielany
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: lekki1993 » 2011-06-10, 20:16

jak chcesz taniego i szybkiego "tuningu" to kup sobie czysty etyl w sklepie modelarskim. Dla porównania komarek zalany taki etylem, przez chwile ma 80km ;D
NIE MA BOGA, JEST MOTÓR!!!

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: Skinder » 2011-06-11, 12:50

Kiedyś policzyłem ile ma wueska na ostatnim szlifie pojemności, a ile potrzeba do rozwiertu na 150cm3. Ogółem to chyba najgłupszy sposób, żeby sobie podciągnąć moc. Proponowałbym najpierw generalny remont - łożyska, korba, wyważyć itd. Tłok od japończyka i/lub nowa tuleja do tego jeszcze + przerobione ożebrowanie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: Savier » 2011-06-11, 14:35

W każdym bądź razie czekam na relację z przeróbek silnika, ale widzę, że masz do tego dziwne podejście ;-).

Na innym forum próbowałeś coś z komarem - wyszło Ci to?

Awatar użytkownika
lekki1993
Posty: 9
Rejestracja: 2011-06-06, 21:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK, SHL, komar, k-55, Panonia,
Lokalizacja: Bielany
Kontaktowanie:

Re: SHL-ki M11

Post autor: lekki1993 » 2011-06-12, 15:10

Na razie jestem na etapie remontu panonii i tylko na tym się skupiam teraz. Zrobienie repliki to jest dla mnie coś dodatkowego i na razie podchodzę do tego powoi i przygotowuje sobie podzespoły żeby zrobić coś później z niczego, i na razie szukam jakiegoś taniego silnika bo mam sam cylinder z głowicą ;D ale jak skocze z panonią to myślę że to będzie kwestia 3 miesięcy żeby motor stał gotowy na kołach.
NIE MA BOGA, JEST MOTÓR!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości