H4 zamiast standardowej zarówki

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: piotrek7533 » 2010-11-07, 09:06

U mnie też jak jest zimna to ja dusi i przy wyższych coś przerywa,po nagrzaniu to ustępuje ;)

jedrek124
Posty: 34
Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
GG: 8146134
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Świdnica
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: jedrek124 » 2010-11-11, 15:23

Co do rozgrzewania to jasna sprawa, zawsze musi trochę pochodzić, ale nie sądziłem że aż tak długo. Jeszcze pokombinuje a jak nic nie wyjdzie to poprostu przyjdzie mi się przyzwyczaić. Dzięki wielkie za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 10:33

sorry za odgrzanie kotleta, ale zaintrygował mnie temat żarówki H4 (lub ogólnie mocniejszej żarówki w przedniej lampie).
Skoro cewka świetlna generuje 28w na 6voltach, to jakim cudem żarówka H4 12v 55/60w może świecić mocniej, jeśli cewki nie są w stanie wygenerować takiej ilości prądu? To raz.
A dwa, to chciałbym zauważyć, że żarówki H4 i żarówki bańkowe, mają zupełnie inną ogniskową.

Miałem włożoną żarówkę 12V 35/35w (bańka) i palić się paliła, ale o wiele gorzej od żarówki 6v 25/25w, takiej jak była oryginalnie w tym motorze. Jeżdżę sporo w nocy i różnica jest kolosalna. Spróbuję wsadzić jeszcze żarówkę 6v 35/35w ale zapewne będzie się bździć gorzej od 25watowej żarówki.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-05-30, 09:50

U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: man on the WSK » 2011-05-30, 14:15

Cewki oświetleniowe bez obciążenia dają dość duże napięcie, więc jak podłączysz pod nie żarówkę 12V to one się pod nią "przystosują" jeśli chodzi o napięcie.Poza tym żarówka 12 voltowa pobiera mniej prądu niż żarówka 6V o tej samej mocy. Ta sytuacja dotyczy tylko prądu przemiennego, w przypadku podłączenia takiej żarówki do akumulatora efekt będzie marny.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: 353edd » 2011-05-30, 21:48

man on the WSK pisze:Cewki oświetleniowe bez obciążenia dają dość duże napięcie, więc jak podłączysz pod nie żarówkę 12V to one się pod nią "przystosują" jeśli chodzi o napięcie.
w jaki sposób cewka, o stałej ilości zwojów i stałej ilości generowanej mocy, może się przystosować pod żarówki o innym napięciu? Jakoś jeździłem na 12V 35W i żarówka się bździła, po zmianie na 6V 25W żarówka pali się jasnym białym światłem.
Czyżby moja cewka nie mogła się przystosować przez ostatnie 35lat?
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: 353edd » 2011-05-30, 21:49

maykii pisze:U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
Oświetlenie główne - przód, masz tylko z cewki, czy cewki - ładowanie->akumulator->żarówka reflektor przód ?
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-05-30, 22:10

Teraz jeżdżę bez akumulatora, bo mi po prostu padł i jeszcze nie kupiłem. Jak kupię akumulator to się coś zmieni ? Będą tylko stałe pozycje i światło STOP lepsze i tyle. Oczywiście zapłon mam już 31-06.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: man on the WSK » 2011-05-31, 12:34

353edd pisze:
maykii pisze:U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
Oświetlenie główne - przód, masz tylko z cewki, czy cewki - ładowanie->akumulator->żarówka reflektor przód ?
Światło drogowe i mijania jest zasilane z cewek iskrownika, stop i postojówki są zasilane z akumulatora. Ja w swojej B3 mam żarówkę 12V 45/45W z ciągnika ursus i świeci bardzo dobrze, w nocy nie trzeba szukać drogi patykiem.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: 353edd » 2011-06-01, 20:38

jakiej zatem mocy była cewka świetlna w nowszych WSKach? Bo w mojej na 31-05 jest 28W i na 25Watach świeci na biało (przy 6V), przy 12V świeci blado - bździ się. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żarówka 12V może świecić lepiej na 6V od odpowiedniej żarówki o odpowiedniej mocy. Tak samo nie chce mi się wierzyć, że 28Watowa cewka, będzie w stanie dobrze rozświetlić żarówkę 35Watową na 6V.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-06-01, 20:54

353edd pisze:jakiej zatem mocy była cewka świetlna w nowszych WSKach? Bo w mojej na 31-05 jest 28W i na 25Watach świeci na biało (przy 6V), przy 12V świeci blado - bździ się. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żarówka 12V może świecić lepiej na 6V od odpowiedniej żarówki o odpowiedniej mocy. Tak samo nie chce mi się wierzyć, że 28Watowa cewka, będzie w stanie dobrze rozświetlić żarówkę 35Watową na 6V.
Nie wierzysz to mogę filmik nagrać :) Nie będzie to jakaś super jakość, bo nie mam kamery...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: man on the WSK » 2011-06-01, 20:59

Cewki oświetleniowe w obu typach iskrowników miały taką samą moc. Może dlatego że cewki oświetlenia i ładowania akumulatora w 31-05 są nawinięte na jednym rdzeniu to żarówka 12V nie chce świecić. W każdym razie nie tylko ja mam żarówkę 12V w 125 i innym też to działa.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-06-01, 21:05

Z tego co się orientuje to pod koniec produkcji wsadzali 12V żarówki. Ojciec miał B3 84r. i z tyłu w lampie nie wymieniał ani razu żarówki żadnej, kiedy rozkręciłem lampe zobaczyłem żarówki 12V.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: man on the WSK » 2011-06-01, 21:24

Jak mu te żarówki z tyłu świeciły?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Savier » 2011-06-01, 21:45

maykii pisze:Z tego co się orientuje to pod koniec produkcji wsadzali 12V żarówki. Ojciec miał B3 84r. i z tyłu w lampie nie wymieniał ani razu żarówki żadnej, kiedy rozkręciłem lampe zobaczyłem żarówki 12V.
Mało prawdopodobne. Znalazłem pewien schemat, który pochodzi z '85 roku z racji tego, że na odwrocie znajdowała się instrukcja korzystania ze stacyjki charta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-06-02, 12:55

Ojciec żarówek nie wymieniał, a sam jeździł tylko ta B3 więc sory. To jest pewne info, że w motocyklu od nowości były 12V. Tylna lampa świeci ok.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Savier » 2011-06-02, 13:20

maykii pisze:Ojciec żarówek nie wymieniał, a sam jeździł tylko ta B3 więc sory. To jest pewne info, że w motocyklu od nowości były 12V. Tylna lampa świeci ok.
Jeżeli jest to pewna informacja to prosiłbym o więcej przykładów oryginalnych wuesek :). Myślę, że bardzo łatwo będziemy mogli rozwiać te wątpliwości - Kamil z forum (z tego co się orientuję, to jeździcie razem na trasy? Fajna sprawa :cool: ) ma B3 z '85 roku z przebiegiem 4k bodajże. Spytaj się jego najlepiej ;-). Ja zajrzałem tylko do schematu, a wiemy, że książki często są zawodne: jako przekrój przedniej piasty podaje się 5 a nie 4 żeberka... w 1985 roku :-) .

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: maykii » 2011-06-02, 14:26

Owszem zapytam, ale informacja jest pewna. Była wzięta już z żarówkami 12V.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: Daniel22 » 2012-08-24, 19:59

Zachciało mi się wymienić reflektor w mojej wieśce i tu jest problem... Najpierw myślałem, że wsadzę doń żarówkę H4 35w, dostałem nowy reflektor od ursusa, ale... na trzonek P45T, czyli z szerokim kołnierzem, a H4 z takim kołnierzem trafiałem tylko na 12V 55/60W, natomiast żarówka H4 35W ma trzonek P43T, czyli z trzema zębami... i tu pytanie, jak dopasowaliście H4 do tych reflektorów? Przecież wsadzona na "patent" nie będzie dobrze skupiać światła w reflektorze do żarówek R2, za to nowych wkładów z mocowaniem pod żarówki BA20D w ogóle nie widać...

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: H4 zamiast standardowej zarówki

Post autor: z-tomek » 2012-08-24, 20:48

patrzysz jak jest wsadzona ta h4 w lampie i tą samą stroną wkładasz do tej o d ursusa. Ewentualnie żarówka 12v 40/45W taką ja używam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości