
H4 zamiast standardowej zarówki
- piotrek7533
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI - Lokalizacja: Jarosław\Mielec
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
U mnie też jak jest zimna to ja dusi i przy wyższych coś przerywa,po nagrzaniu to ustępuje 

-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
- GG: 8146134
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Co do rozgrzewania to jasna sprawa, zawsze musi trochę pochodzić, ale nie sądziłem że aż tak długo. Jeszcze pokombinuje a jak nic nie wyjdzie to poprostu przyjdzie mi się przyzwyczaić. Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
sorry za odgrzanie kotleta, ale zaintrygował mnie temat żarówki H4 (lub ogólnie mocniejszej żarówki w przedniej lampie).
Skoro cewka świetlna generuje 28w na 6voltach, to jakim cudem żarówka H4 12v 55/60w może świecić mocniej, jeśli cewki nie są w stanie wygenerować takiej ilości prądu? To raz.
A dwa, to chciałbym zauważyć, że żarówki H4 i żarówki bańkowe, mają zupełnie inną ogniskową.
Miałem włożoną żarówkę 12V 35/35w (bańka) i palić się paliła, ale o wiele gorzej od żarówki 6v 25/25w, takiej jak była oryginalnie w tym motorze. Jeżdżę sporo w nocy i różnica jest kolosalna. Spróbuję wsadzić jeszcze żarówkę 6v 35/35w ale zapewne będzie się bździć gorzej od 25watowej żarówki.
Skoro cewka świetlna generuje 28w na 6voltach, to jakim cudem żarówka H4 12v 55/60w może świecić mocniej, jeśli cewki nie są w stanie wygenerować takiej ilości prądu? To raz.
A dwa, to chciałbym zauważyć, że żarówki H4 i żarówki bańkowe, mają zupełnie inną ogniskową.
Miałem włożoną żarówkę 12V 35/35w (bańka) i palić się paliła, ale o wiele gorzej od żarówki 6v 25/25w, takiej jak była oryginalnie w tym motorze. Jeżdżę sporo w nocy i różnica jest kolosalna. Spróbuję wsadzić jeszcze żarówkę 6v 35/35w ale zapewne będzie się bździć gorzej od 25watowej żarówki.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Cewki oświetleniowe bez obciążenia dają dość duże napięcie, więc jak podłączysz pod nie żarówkę 12V to one się pod nią "przystosują" jeśli chodzi o napięcie.Poza tym żarówka 12 voltowa pobiera mniej prądu niż żarówka 6V o tej samej mocy. Ta sytuacja dotyczy tylko prądu przemiennego, w przypadku podłączenia takiej żarówki do akumulatora efekt będzie marny.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
w jaki sposób cewka, o stałej ilości zwojów i stałej ilości generowanej mocy, może się przystosować pod żarówki o innym napięciu? Jakoś jeździłem na 12V 35W i żarówka się bździła, po zmianie na 6V 25W żarówka pali się jasnym białym światłem.man on the WSK pisze:Cewki oświetleniowe bez obciążenia dają dość duże napięcie, więc jak podłączysz pod nie żarówkę 12V to one się pod nią "przystosują" jeśli chodzi o napięcie.
Czyżby moja cewka nie mogła się przystosować przez ostatnie 35lat?
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Oświetlenie główne - przód, masz tylko z cewki, czy cewki - ładowanie->akumulator->żarówka reflektor przód ?maykii pisze:U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Teraz jeżdżę bez akumulatora, bo mi po prostu padł i jeszcze nie kupiłem. Jak kupię akumulator to się coś zmieni ? Będą tylko stałe pozycje i światło STOP lepsze i tyle. Oczywiście zapłon mam już 31-06.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Światło drogowe i mijania jest zasilane z cewek iskrownika, stop i postojówki są zasilane z akumulatora. Ja w swojej B3 mam żarówkę 12V 45/45W z ciągnika ursus i świeci bardzo dobrze, w nocy nie trzeba szukać drogi patykiem.353edd pisze:Oświetlenie główne - przód, masz tylko z cewki, czy cewki - ładowanie->akumulator->żarówka reflektor przód ?maykii pisze:U mnie żarówka 6V 25W świeciła super. W sobote wymieniłem na 12V 35V, bo poprzednia się przzepaliła i szczerze mówiąc światło jest jeszcze lepsze, czego się zupełnie nie spodziewałem...
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
jakiej zatem mocy była cewka świetlna w nowszych WSKach? Bo w mojej na 31-05 jest 28W i na 25Watach świeci na biało (przy 6V), przy 12V świeci blado - bździ się. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żarówka 12V może świecić lepiej na 6V od odpowiedniej żarówki o odpowiedniej mocy. Tak samo nie chce mi się wierzyć, że 28Watowa cewka, będzie w stanie dobrze rozświetlić żarówkę 35Watową na 6V.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Nie wierzysz to mogę filmik nagrać353edd pisze:jakiej zatem mocy była cewka świetlna w nowszych WSKach? Bo w mojej na 31-05 jest 28W i na 25Watach świeci na biało (przy 6V), przy 12V świeci blado - bździ się. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że żarówka 12V może świecić lepiej na 6V od odpowiedniej żarówki o odpowiedniej mocy. Tak samo nie chce mi się wierzyć, że 28Watowa cewka, będzie w stanie dobrze rozświetlić żarówkę 35Watową na 6V.

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Cewki oświetleniowe w obu typach iskrowników miały taką samą moc. Może dlatego że cewki oświetlenia i ładowania akumulatora w 31-05 są nawinięte na jednym rdzeniu to żarówka 12V nie chce świecić. W każdym razie nie tylko ja mam żarówkę 12V w 125 i innym też to działa.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Z tego co się orientuje to pod koniec produkcji wsadzali 12V żarówki. Ojciec miał B3 84r. i z tyłu w lampie nie wymieniał ani razu żarówki żadnej, kiedy rozkręciłem lampe zobaczyłem żarówki 12V.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Jak mu te żarówki z tyłu świeciły?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Mało prawdopodobne. Znalazłem pewien schemat, który pochodzi z '85 roku z racji tego, że na odwrocie znajdowała się instrukcja korzystania ze stacyjki charta.maykii pisze:Z tego co się orientuje to pod koniec produkcji wsadzali 12V żarówki. Ojciec miał B3 84r. i z tyłu w lampie nie wymieniał ani razu żarówki żadnej, kiedy rozkręciłem lampe zobaczyłem żarówki 12V.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Ojciec żarówek nie wymieniał, a sam jeździł tylko ta B3 więc sory. To jest pewne info, że w motocyklu od nowości były 12V. Tylna lampa świeci ok.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Jeżeli jest to pewna informacja to prosiłbym o więcej przykładów oryginalnych wuesekmaykii pisze:Ojciec żarówek nie wymieniał, a sam jeździł tylko ta B3 więc sory. To jest pewne info, że w motocyklu od nowości były 12V. Tylna lampa świeci ok.




- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Owszem zapytam, ale informacja jest pewna. Była wzięta już z żarówkami 12V.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Zachciało mi się wymienić reflektor w mojej wieśce i tu jest problem... Najpierw myślałem, że wsadzę doń żarówkę H4 35w, dostałem nowy reflektor od ursusa, ale... na trzonek P45T, czyli z szerokim kołnierzem, a H4 z takim kołnierzem trafiałem tylko na 12V 55/60W, natomiast żarówka H4 35W ma trzonek P43T, czyli z trzema zębami... i tu pytanie, jak dopasowaliście H4 do tych reflektorów? Przecież wsadzona na "patent" nie będzie dobrze skupiać światła w reflektorze do żarówek R2, za to nowych wkładów z mocowaniem pod żarówki BA20D w ogóle nie widać...
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
patrzysz jak jest wsadzona ta h4 w lampie i tą samą stroną wkładasz do tej o d ursusa. Ewentualnie żarówka 12v 40/45W taką ja używam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości