-
Dario.G
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
- Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
- Lokalizacja: Kotlin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dario.G » 2011-10-20, 19:15
Witam
Czym sie rozni prostownik standardowy prostokatny od prostownika kwadratowego, ktory stosowany byl np w Lelku czy Baku?
Oczywiscie poza ksztaltem

Czy parametry maja te same? Wydaje mi sie, ze skoro silniki i akumulatory sa te same to i parametry obu sa identyczne. Jesli tak, to z czego wynika ta roznica w ksztalcie? Co to dalo?

"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."
-
Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2011-10-20, 22:09
Pewnie niczym mostek to mostek polecam nowe 5zł to nie majątek a nie ma co przepłacać za 30 letnie starocie ZMD PRL

-
man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
- Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: man on the WSK » 2011-10-20, 22:54
I tu się nie zgodzę.Różnice między starymi mostkami są. Te 'kwadratowe' prostowniki to seleny (starsza generacja) stosowane do 1978 lub 1979 roku. Nie były zbyt dobre już w czasach ich produkcji , gdyż miały tendencję do przebicia i gubienia prądu co skutkowało niedoładowaniem lub samorozładowaniem akumulatora (tzw. prąd wsteczny). A te prostokątne to Unitry GB - 015 (stosowane na pewno od 1979 roku). Można je jeszcze kupić, ale są dość drogie w granicach 30 zł. Są na pewno lepsze od selenowych, ale były trochę niedopracowane i też lubiły się psuć. Mostki dzisiejszej produkcji są tańsze, mniejsze i dużo lepsze od tych z epoki, bo zrobione wg nowszej technologii i nie mają mankamentów opisanych wcześniej. Jeżeli stawiasz na funkcjonalność a nie na 100 % oryginał to warto w taki zainwestować i mieć spokój.
-
Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
- Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sebastian440 » 2011-10-21, 16:29
man on the WSK pisze:I tu się nie zgodzę.Różnice między starymi mostkami są. Te 'kwadratowe' prostowniki to seleny (starsza generacja) stosowane do 1978 lub 1979 roku. Nie były zbyt dobre już w czasach ich produkcji , gdyż miały tendencję do przebicia i gubienia prądu co skutkowało niedoładowaniem lub samorozładowaniem akumulatora (tzw. prąd wsteczny). A te prostokątne to Unitry GB - 015 (stosowane na pewno od 1979 roku). Można je jeszcze kupić, ale są dość drogie w granicach 30 zł. Są na pewno lepsze od selenowych, ale były trochę niedopracowane i też lubiły się psuć. Mostki dzisiejszej produkcji są tańsze, mniejsze i dużo lepsze od tych z epoki, bo zrobione wg nowszej technologii i nie mają mankamentów opisanych wcześniej. Jeżeli stawiasz na funkcjonalność a nie na 100 % oryginał to warto w taki zainwestować i mieć spokój.
To się nazywa konkretna wypowiedź

-
Dario.G
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
- Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
- Lokalizacja: Kotlin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dario.G » 2011-10-21, 18:27
Mi chodzi wylacznie o prostownik selenowy. Nie o Unitre. Prostownikow selenowych byly dwa typy, roznily sie ksztaltem blaszek. Pytam wlasnie o te roznice ksztaltu, z czego ona wynika? Czy poza ksztaltem roznia sie paramertami?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."
-
man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
- Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: man on the WSK » 2011-10-23, 23:08
Myślę że nikt tutaj na forum nie badał głębiej selenów. Wiadomo że były 2 typy - prostowniki dwupołówkowe (te duże i kwadratowe) stosowane w SHL Gazela i WSK 175 i jednopołówkowe (mniejsze) stosowane w WSK 125 ( do 1978. lub 1979 roku) , SHL M11, WFM itp. Parametry będą miały podobne, ale tak jak pisałem wcześniej nie polecam stosowania ich w instalacji. Możesz ewentualnie kupić 4 diody prostownicze i polutować z nich mostek Graetz'a i umieścić go w oryginalnej obudowie po starym prostowniku selenowym. To chyba najlepsze rozwiązanie jeżeli chcesz mieć w miarę oryginalny motocykl.
-
Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Johnny » 2011-10-23, 23:12
Jeszcze były okrągłe seleny montowane bodajże w WFM

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość