Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: Sumek101 » 2013-11-04, 20:20

Witam,
Chciałbym w mojej B3 zamienić żarówkę światła stop na odpowiednik ledowy.
Otóż mam taki problem, że w mojej maszynie praktycznie nie widać stopu w kontraście do światła pozycyjnego, a jako że chciałbym zwiększyć swoje bezpieczeństwo zależy mi na "jaśniejszym", "mocniejszym" "bardziej oczoje..." świetle stopu (i tutaj pomyślałem o ledach).

Długo czatowałem na LED-ówki przystosowane na instalację 6V, i akurat teraz udało mi się takie odnaleźć. Jednak kompletnie nie znam się na żarówkach/ledach oraz ich wzajemnych odpowiednikach dlatego poprosiłbym o pomoc w doborze. Zależy mi na tym aby "ledówka" świeciła jaśniej niż dotychczasowa żarówka, oraz chciałbym zapytać czy taki zamiennik byłby odpowiednio wytrzymały na wstrząsy i inne zjawiska występujące w "motórze" :)

Czy coś z linka poniżej by się nadawało? Ewentualnie czy ktoś z szanownych forumowiczów miałby namiar na coś innego?
http://www.sklepledowy.pl/pl/c/Zarowki-Led-6V/127

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-04, 21:11

Sumek101 pisze:Witam,
Chciałbym w mojej B3 zamienić żarówkę światła stop na odpowiednik ledowy.
Otóż mam taki problem, że w mojej maszynie praktycznie nie widać stopu w kontraście do światła pozycyjnego, a jako że chciałbym zwiększyć swoje bezpieczeństwo zależy mi na "jaśniejszym", "mocniejszym" "bardziej oczoje..." świetle stopu (i tutaj pomyślałem o ledach).

Długo czatowałem na LED-ówki przystosowane na instalację 6V, i akurat teraz udało mi się takie odnaleźć. Jednak kompletnie nie znam się na żarówkach/ledach oraz ich wzajemnych odpowiednikach dlatego poprosiłbym o pomoc w doborze. Zależy mi na tym aby "ledówka" świeciła jaśniej niż dotychczasowa żarówka, oraz chciałbym zapytać czy taki zamiennik byłby odpowiednio wytrzymały na wstrząsy i inne zjawiska występujące w "motórze" :)

Czy coś z linka poniżej by się nadawało? Ewentualnie czy ktoś z szanownych forumowiczów miałby namiar na coś innego?
http://www.sklepledowy.pl/pl/c/Zarowki-Led-6V/127

Pozdrawiam :)
Jak chcesz aby te LED'y pożyły jakiś czas to ogarnij jakiś regulator napięcia do instalacji 6V. Z tego co widać, to albo są dwa ledy w szeregu plus opornik albo jeden led i opornik. Jak są dwa to przyjąć można 3,3V (3,2V) spadku na jednej diodzie to w sumie dało by 6,6V (6,4V) plus spadek na rezystorze ograniczającym bo i tam musi być. Jak się domyślam może to być liczone, że max prąd dla diod będzie przy zasilaniu ok 7.2V/7,5V. Średnio z moich obserwacji w instalacji 6V w Kobuzie to napięcie w czasie pracy silnika utrzymuje się ok 6,3V-6,7V na światłach, bez po przy gazówce idzie pod 7V. Jak aku. słabnie to napięcie spada poniżej 6V i wtedy dla układu szeregowego jest zbyt niskie napięcie (podobnie jak i dla jednej diody bo rezystor będzie wtedy zbyt duży).
Najlepiej by było zrobić po źródle prądowym dla każdej diody z osobna i zabezpieczyć przed przepięciami. Jednak z tego co szukam to zawsze jest kłopot a tego typu sprawami przy napięciu instalacji 6V (bo należy zakładać, że w takiej instalacji pojawiają się spadki napięcie nawet do 4,8V oraz wzrosty od 7,5V. Większość gotowych układów zaczyna dopiero pracować od 6V).

Optymistycznie zakładając to bardziej należało by się martwić aby nie fiknąć z napięciem w górę. Jak nie masz na pokładzie regulatora napięcia i pozbędziesz się żarówek w celu zastąpienie ich led'ami to napięcie wzrośnie z powodu mniejszego poboru prądu odbiorników. Instalacja bez regulatora jest liczona na odpowiednie obciążenie odbiorników. Większe napięcie może łatwo uszkodzić diody, szczególnie jakieś piki/szpilki w instalacji.

Regulator napięcia ma za zadanie ograniczyć napięcie i tym samym uchronić odbiorniki w instalacji. Ewentualnie nie zaszkodziło by zabezpieczyć każdą taką ledo-ówkę dodatkowo bezpiecznikiem polimerowym plus warystor lub transil na napięcie ok 7.2V. Jako dobierzesz odpowiednio bezpiecznik polimerowy to będziesz miał już bezobsługową ochronę. Zawsze to pomoże a na pewno nie zaszkodzi. W porównaniu to tych drogich ledówek na 6V to takie zabezpieczenie jest tanie.

To tak piszę z własnych obserwacji i doświadczeń.

Jak wcześniej wstawiałem sobie ledy bez regulatora to dość szybko padały po jakiejś przy gazówce.

Awatar użytkownika
damianus125
Posty: 120
Rejestracja: 2012-06-15, 12:45
GG: 0
Moje maszyny: SIMSON S51
HONDA CBR 929 RR
WSK 175
Lokalizacja: Grabów n/Prosną
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: damianus125 » 2013-11-04, 23:38

Kolego zobacz na moją Wsk-e http://www.youtube.com/watch?v=Vj-78Ue-yI0. Ja nie mam żadnych ledów tylko zwykłe standardowe żarówki. Dodatkowo mam kierunki (każda po 21W) jak widać na filmie. Zobacz że przy max obciążeniu tz światło przód z postojówką, podświetleniem licznika, pozycja tył i dodatkowo przy włączonych kierunkach światło STOP bije po oczach jak głupie. I nie mam żadnych rezystorów jakiś tam oporników czy jeszcze czegoś tam. Poprostu mam nowiutki akumulator :-D No ale największa w tym zasługa dzięki zapłonowi CDI od Audiobassa.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-05, 00:40

:) każdy sposób jak widać jest dobry.

Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: Sumek101 » 2013-11-05, 17:42

Czyli jednak zanosi się na grubszą operację a ja naiwnie wierzyłem, że po prostu wkręcę sobie żaróweczkę ;D
Zmiana zapłonu to dla mnie obecnie za wysokie progi, chyba że bym to komuś zlecił,a też nie wiem do kogo się zgłosić, także musiałbym poszukać.
Co do LEDów dziękuję szymon_wolebez że mi to tak łopatologicznie wyłożyłeś. Mam jeszcze pytanie, które z LEDów ze strony są odpowiednie? Bo widzę tutaj "Ba15s 13x SMD 5050 R10W P10W Biały" oraz "Bay15d 13x SMD 5050 R10W P10W Biały", niby wyglądają tak samo a czymś się jednak różnić muszą.

damianus125 przyznam, że oświetlenie pierwsza klasa, tak jak i sama maszyna :)

Pozdrawiam

PS. Właśnie znalazłem temat o LEDach także sory za tworzenie dodatkowego wątku :P

PSS. Zaraz, zaraz, mówimy tutaj o skokach napięcia, ale przecież światło stop (a tylko to chcę wymienić) zasilane jest z akumulatora, także żadnych wachań chyba nie powinno być? Czy może źle kombinuję...

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-06, 01:01

Sumek101 pisze:Czyli jednak zanosi się na grubszą operację a ja naiwnie wierzyłem, że po prostu wkręcę sobie żaróweczkę ;D
Zmiana zapłonu to dla mnie obecnie za wysokie progi, chyba że bym to komuś zlecił,a też nie wiem do kogo się zgłosić, także musiałbym poszukać.
Co do LEDów dziękuję szymon_wolebez że mi to tak łopatologicznie wyłożyłeś. Mam jeszcze pytanie, które z LEDów ze strony są odpowiednie? Bo widzę tutaj "Ba15s 13x SMD 5050 R10W P10W Biały" oraz "Bay15d 13x SMD 5050 R10W P10W Biały", niby wyglądają tak samo a czymś się jednak różnić muszą.

damianus125 przyznam, że oświetlenie pierwsza klasa, tak jak i sama maszyna :)

Pozdrawiam

PS. Właśnie znalazłem temat o LEDach także sory za tworzenie dodatkowego wątku :P

PSS. Zaraz, zaraz, mówimy tutaj o skokach napięcia, ale przecież światło stop (a tylko to chcę wymienić) zasilane jest z akumulatora, także żadnych wachań chyba nie powinno być? Czy może źle kombinuję...
Trudno to tak w ciemno powiedzieć co tam się będzie działo konkretnie w twojej instalacji.
Faktycznie, jeżeli jest to tylko stop to zapala się on na żądanie. Prąd leci wtedy z akumulatora tylko akumulator ten jest zawsze podpięty pod cewkę ładowani (przez prostownik).
Myślę, że jak sam nie sprawdzisz to się nie przekonasz. Napisałem tak jak ja bym to teraz zrobił.
Możliwe, że mam już jakieś skrzywienie w stosunku do swojej instalacji.

Proponuję kupić dwie ledówki, jedną oczywiście na zapas. Sprawdzić jak się zachowa, jak padnie dość szybko z nieznanych powodów to wstawiasz zapasową. Jak zapasowa też dość szybko zdechnie to będzie już jakiś znak, że warto to wtedy zabezpieczyć.

Jak chcesz to mogę ci podesłać prosty schemat jak zrobić proste zabezpieczenie.

Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: Sumek101 » 2013-11-06, 19:40

szymon_wolebez jeśli to dla Ciebie nie problem, byłbym bardzo wdzięczny za taki schemat :)
Zrobię w takim razie zakupy i zobaczymy jak się będzie to sprawować.
Tutaj jeszcze jedno pytanie czy ta "żarówka" będzie pasować?
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... Bialy/1026
I czy istotna jest różnica pomiędzy ledem jedno i dwuwłóknowym? Bo nie wiem który wybrać.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-06, 21:45

Sumek101 pisze:szymon_wolebez jeśli to dla Ciebie nie problem, byłbym bardzo wdzięczny za taki schemat :)
Zrobię w takim razie zakupy i zobaczymy jak się będzie to sprawować.
Tutaj jeszcze jedno pytanie czy ta "żarówka" będzie pasować?
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka- ... Bialy/1026
I czy istotna jest różnica pomiędzy ledem jedno i dwuwłóknowym? Bo nie wiem który wybrać.

To zaraz coś podeślę jakiś taki prosty schemat.

Nie wiem jaki masz klosz, ja mam żarówkę paluszkową jako światło i podświetlenie tablicy, a oddzielna 21W na stop. Jak nie masz gniazda na dwuwłóknową to jest tam nie włożysz.

Dobierając zabezpieczenie musisz zwrócić uwagę na prąd jaki podaje producent. Jak nie podaje wprost to można policzyć to z mocy pobieranej przez diody LED. Nasze waty dzielimy przez napięcie i mamy prąd.
W tej Żarówce LED z linku podają prąd 0,3A dla napięcia zasilania 6V. Po przemnożeniu daje to 1.8W tyle co producent podaje.

Prąd odbiornika będzie nam potrzebny aby dobrać odpowiedni bezpiecznik.
Bezpiecznik jaki bym proponował to bezpiecznik polimerowy (bezobsługowy).
Dla prądu 0,3A dał bym bezpiecznik 0,5A. Za bezpiecznikiem diodę transil na napięcie 7,5V równolegle z Żarówką LED

Przykładowe elementy jakie bym na początku zastosował to:
Bezpiecznik polimerowy 0,5A (dobierany dla danego typu obciążenia diodami LED) na napięcie wyższe jak 30V (taka żółta pastylka podobna do kondensatora).
Dioda Transil 1.5KE7,5A jednokierunkowy.

W przypadku gdy pojawi się jakaś szpilka w postaci wyższego napięcia jak znamionowe diody transil to będzie ona zwierana/ucinana a nadmiar energii odkładany na bezpieczniku. Jeżeli tylko bardzo krótkie spilki to sam transil pochłonie, jak napięcie stałe wzrośnie to transil robi zwarcie i w wyniku tego o ile dobrze jest dobrany bezpiecznik to zadziała a jak nie to ulegnie uszkodzeniu transil. Uszkodzony transil robi zwarcie więc tez zabezpiecza w ten sposób dalszy układ. I wtedy trzeba wymienić transil na nowy. Ogólnie jak zabezpieczenie pracuje na pograniczu napięcia dopuszczalnego to transil się grzeje wraz z bezpiecznikiem. Działa to jak stabilizator na diodzie zenera gdzie bezpiecznik polimerowy wraz ze wzrostem temperatury wynikającej z przepływu prądu zmienia swoją rezystancję (rośnie do tego stopnia aż można uznać, że już jest układ rozwarty bo prąd jaki płynie jest na tyle mały).
Bezpiecznik polimerowy jest wolny i aby wyskoczył to prąd powinien być dwukrotnie wyższy.

Aby takie zabezpieczenie było jeszcze bardziej skuteczne to należy dodać jeszcze warystor. Tylko z tym jest nieco kłopot na takie niskie napięcia.

Może ktoś coś jeszcze doda od siebie w tej sprawie.
IMG_0004.JPG
IMG_0005.JPG
Na pewno warto tym się zainteresować nawet z ciekawości bo koszt tych elementów do ok 3zł a żarówki LED ok. 24zł.
Tu bym poeksperymentował z wartościami bezpiecznika tak aby skutecznie to działało. Najlepiej zrobić testy i dobrać eksperymentalnie. Bo może te 0,5A być zbyt dużą wartością i wtedy dać 0,4A a może i odwrotnie i o,65A. Zależy to jaki prąd popłynie przy zasilaniu diod napięciem ok 7,5V. Ewentualnie jak po zmierzeniu napięcia w instalacji okaże się , że w czasie gdy silnik pracuje masz na akumulatorze napięcie ok 7 albo i 7,4V to wtedy można by było dać transil na 8,2V.

Transil ucina ale powyżej swojej wartości nominalnej, czastem wystarczy ok 0,3V i już mocno zwiera a czasem jest prawie 1V. Dlatego 7,5V oznacza, że powyżej tego już może zwierać.

nie pamiętam jak tam był z tym stopem ale chyba przełącznik zwiera minus. Więc zabezpieczenie można umieścić od razu przy samej żarówce.

W temacie o LED;ach chyba gdzieś była wzmianka o podobnym zabezpieczeniu przy pomocy transila.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sumek101
Posty: 94
Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700

Ursus C-330 ;)
Lokalizacja: ok. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: Sumek101 » 2013-11-06, 22:13

Jesteś WIELKI :)
Bardzo Ci dziękuję za cierpliwość i całe to wypracowanie, teraz mam o wiele jaśniej w głowie.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: zzaspa » 2013-11-06, 22:41

szymon_wolebez widzę że znasz się na elektryce/elektronice. Mam do Ciebie pytanie, ponieważ w mojej wsk 175 przednia żarówka jest zasilana bezpośrednio z prądnicy często gęsto nie rozświetla jej w 100%, (mam żarówkę 12V 35/35W). W z wiązku z tym takie pytanie, czy da się zrobić i jakim kosztem układ który będzie ten prąd stabilizował dla żarówki 12V 25/25W?? Co prawda żarówka będzie słabsza ale będzie ją prawidłowo rozświetlać.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-06, 23:25

Sumek101 pisze:Jesteś WIELKI :)
Bardzo Ci dziękuję za cierpliwość i całe to wypracowanie, teraz mam o wiele jaśniej w głowie.
Jaśniej to będzie wtedy jak sam pomacasz, coś spalisz i dowiesz się na własnej skórze jak to działa :)
Wiec powodzenia.
Ten rysunek z dołu pokazuje widok elementów, pasek bliżej wyprowadzenia jednego z drutów na transilu ma być w kierunku dodatnim. Pastylka bezpiecznika bez polaryzacji.

Do testów domowych możesz, podpiąć jakieś inne obciążenie co pobiera ok 0,3A i np. przy pomocy zasilacza regulowanego (co najmniej 1,5A i napięciu od 6V do 12V) sprawdzić jak to działa. Jako obciążenie może to być nap dobrany rezystor mocy np 5W.
Przy 6V i prądzie 0,3A wychodzi 20 ohm rezystor. I do symulacji możesz podpiąć zamiast tej żarówki led taki rezystor 20 ohm ok 3-5W. I sprawdzić układ. Musiał byś kupić przynajmniej po kilka sztuk o różnym zakresie prądu (np. od 0,4A do 0,75A) tych bezpieczników i kilka transili aby mieć coś na zapas jak się upali.
Zaczynając od bezpiecznika 0,4A możesz sprawdzić czy się nie będzie zbytnio grzał i czy napięcie na zaciskach tego rezystora mocy będzie podobne z napięcie na wejściu. na samym bezpieczniku może się nieco odłożyć napięcie w wyniku na obciążeniu może być o ok ,03V-0,6V niższe napięcie. Spadek bezpośredni napięcia możesz zmierzyć dotykając bezpośrednio możesz bezpiecznika. Jak będzie większy i w dodatku bezpiecznik zrobi się ciepły/gorący to trzeba dobrać większy. Sprawdzasz to podpinając pod akumulator 6V. Jak jest w miarę dobrze i nic się nie grzeje to możesz na próbę podpiąć pod akumulator 12V. Jak wszystko jest dobrze dobrane to powinno zadziałać zabezpieczenie. Jak coś źle to poleci najwyżej transil. Tylko ten rezystor jako obciążenie będzie się grzał bo moc start będzie ok 1.8W.

Na tej podstawie możesz sobie to wyznaczyć. U mnie takie układy spisują się jak na razie całkiem dobrze. Tylko mam małe bezpieczniki polimerowe w SMD. I dobierałem to właśnie na zasadzie prób aby było dobrze.

To ma zadziałać tylko w sporadycznych momentach a nie ciągle więc powinno być dobrze.

szymon_wolebez widzę że znasz się na elektryce/elektronice. Mam do Ciebie pytanie, ponieważ w mojej wsk 175 przednia żarówka jest zasilana bezpośrednio z prądnicy często gęsto nie rozświetla jej w 100%, (mam żarówkę 12V 35/35W). W związku z tym takie pytanie, czy da się zrobić i jakim kosztem układ który będzie ten prąd stabilizował dla żarówki 12V 25/25W?? Co prawda żarówka będzie słabsza ale będzie ją prawidłowo rozświetlać.
Z tym światłem też mam kłopot, jak miałem fabryczną oprawkę żarówki to one mi się wypalały, styki padały. Teraz mam założoną żarówkę samochodową 40/45W czy jakoś tak. To świeci to nieco słabiej ale już nie przepalają się tak żarówki.
To o czym piszesz może wynikać z innego powodu, czy masz sprawne ładowanie? Może już coś z wirnikiem jest nie tak, (rozmagnesowany, uszkodzony). Jak miałem uszkodzony wirnik to był kłopot z ładowaniem i głównie ze światłem, że świeciło się to tak jak postojowe. Zmieniłem wirnik na ten typ co jest zalany plastikiem i pojawiło się ładowanie oraz światła biły po oczach. Tylko wtedy zaczęło palić żarówki i zmieniłem na te 40W.

Więc szukał bym przyczyny nie w żarówkach tylko w wirniku lub cewce od światła. Owszem myślałem swego czasu aby zrobić regulator dla żarówki. Jednak lenistwo, i brak sensownego miejsca na jego umieszczenie (lampę mam już zapchaną układem od kierunków). Dlatego zostałem przy tych żarówkach większej mocy. Ostatnio mi padło jedno włókno, jednak podejrzewam, że to przez dziurawe drogi.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: zzaspa » 2013-11-07, 09:40

Samo ładowanie i główna żarówka nie mają ze sobą prawie nic wspólnego w końcu to 2 niezależne obwody. Jednak że to sprawa magneta itd kiedyś sprawdziłem i myślę że jest ok. Ładowanie zaczyna się tak koło 700-800 obr ( 0A na wskaźniku) a przy ok 5500 obr mam ok 14.7 - czasem 16V w skokach, ile Amp niestety nie pamiętam. Samą przednią żarówkę zasila takim prądem że 35W nie rozświetli 25W spali Dlatego właśnie ten reduktor prądu mi chodzi po głowie , jednak nie wiem jak go zrobić i z czego dobrać. W co do jego wielkości to nie mam problemu miejsca mam dużo a jak nawet zabraknie to schowam go pod boczek, miejsca mam tam wystarczająco. PS WSK jest z 1973r

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Pomoc w doborze zamiennika ŻARÓWKI STOP na LED

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-07, 13:21

zzaspa pisze:Samo ładowanie i główna żarówka nie mają ze sobą prawie nic wspólnego w końcu to 2 niezależne obwody. Jednak że to sprawa magneta itd kiedyś sprawdziłem i myślę że jest ok. Ładowanie zaczyna się tak koło 700-800 obr ( 0A na wskaźniku) a przy ok 5500 obr mam ok 14.7 - czasem 16V w skokach, ile Amp niestety nie pamiętam. Samą przednią żarówkę zasila takim prądem że 35W nie rozświetli 25W spali Dlatego właśnie ten reduktor prądu mi chodzi po głowie , jednak nie wiem jak go zrobić i z czego dobrać. W co do jego wielkości to nie mam problemu miejsca mam dużo a jak nawet zabraknie to schowam go pod boczek, miejsca mam tam wystarczająco. PS WSK jest z 1973r
Może by tak moderator przeniósł to do odpowiedniego działu to już zrobiły się dwa tematy.

Jak pisałem i zauważyłeś co do ładowania i światła jedynym wspólnym elementem jest wirnik. Dlatego tak to opisałem na własnym przykładzie. Regulator napięcia jest prostym układem, w sieci znajdziesz proste schematy. Szukaj pod hasłem regulator napięcia 12V. Potrzebny będzie mały mostek prostowniczy, tyrystor, kondensatory, rezystory, dioda zenera, tranzystor. Będzie to regulator stratny taki sam jak do instalacji pod aku. Jak już masz zamiar taki składać samemu to zrób od razu dwa, do światła i do instalacji. Tylko nie wiem czy się opłaca bawić przy 12V bo jest tego sporo i to w przystępnych cenach. Potrzebuje regulatora bez masowego. Tylko w przypadku jak się spali żarówka to będzie mógł się grzać.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość