Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
no nie wiem może kupiłeś jakiś chrom w spreyu słabej marki my kupiliśmy porządny w sklepie gdzie mieszają i dorabiają lakier samochodowy i na pewno tam nie będom mili czegoś co jest beznadziejne u nas sprawdzaliśmy nie schodzi pod wpływem benzyny przy myciu też efekt nie znika tak wiem czytałem już wasze opinie co do chromu w spreyu ale wolałem zaryzykować i pzekonać się na własnej skórze i wyszło super mi sie podoba a nawet jak zejdzie to pomaluje kolejny raz dla mnie to nie problem pozdrawiam
- porucznik_M_B
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
- Moje maszyny: M06B3 1980r
sv650S 1999r - Lokalizacja: Dwikozy
- Kontaktowanie:
- leśia
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-06-26, 22:14
- GG: 11543476
- Lokalizacja: złotów
- Kontaktowanie:
ja pomalowałem felgi farbą proszkową o odcieniu podobnym do fabrycznego i chwale tą farbę możesz tłuc ją młotkiem i nic ale musisz mieć do tego specjalny piec itd 

\...lubisz to się bawisz.../
http://www.youtube.com/watch?v=GSDNg6IZla0
http://www.youtube.com/watch?v=GSDNg6IZla0
- porucznik_M_B
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
- Moje maszyny: M06B3 1980r
sv650S 1999r - Lokalizacja: Dwikozy
- Kontaktowanie:
- soltys_16
- Posty: 252
- Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
- GG: 1961551
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
heh , a ja mam inne doświadczenia z chromem w sprayu , dokładnie na wsk mojego kolegi

malował koła i ten uchwyt pasażera podkład dwie warstwy tego niby chromu i lakier bezbarwny , po miesiącu jak mocno przycisnąłem palca do felgi i przetarłem miałem srebrnego palca , narazie jest 2 miechy po malowaniu i widać już prześwity poprzedniej farby na uchwycie , ale koła puki co się trzymają i farba nie schodzi

malował koła i ten uchwyt pasażera podkład dwie warstwy tego niby chromu i lakier bezbarwny , po miesiącu jak mocno przycisnąłem palca do felgi i przetarłem miałem srebrnego palca , narazie jest 2 miechy po malowaniu i widać już prześwity poprzedniej farby na uchwycie , ale koła puki co się trzymają i farba nie schodzi
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- motonita
- Posty: 286
- Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
- GG: 2971759
- Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
- GG: 0
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
mam pytanko czy koniecznie trzeba wyjmować felgę z koła żeby ją pomalować sprejem??
Wsk 125 M06 B3 81 roku
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
nie msisz jej wyjmować tylko prosze nie stosuj wiejskiej metody zabezpieczania opony smarem stałym... Najlepszym rozwiązaniem jest zaklejenie tasmą papierowa
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Lub co gorsza nie maluj na oko nie zdejmując opony jesli już nie chcesz zdejmować opony i rozbierać koła to spuść powietrze z dentki wciśnij opone do środka felgi obklej taśmą papierową i pomaluj w zależności jak tam chcesz czy ze szprychami czy bez jeśli bez to również je obklej taśma.
Apropos malowania felg z oponami ostatnio widziałem w Oplu Corsie pomalowane felgi sreberkiem razem z oponami do połowy.Zgroza i co to teraz lepeij wygląda
Apropos malowania felg z oponami ostatnio widziałem w Oplu Corsie pomalowane felgi sreberkiem razem z oponami do połowy.Zgroza i co to teraz lepeij wygląda

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł
- _Peeter
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
- GG: 0
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Ja też kupiłem nowe felgi i wydaje mi się że jest to bardzo rozsądne rozwiązanie.michalrem pisze:na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł
Trochę nie na temat ale mam pokrewne pytanie. Jak chodzi o bębny, to lepiej jest szkiełkować czy polerować?
http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków
- Weros
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
- GG: 0
- Lokalizacja: sochaczew
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
wg. szkiełkować jest ładniejszy efekt. Co do kupowania nowych obręczy w chromie nie widze sensu lepiej pomalować proszkowo czy obręcze w kolorze szaro młotkowym nie są ładniejsze? dla mnie tak (to jest tylko moje zdanie)
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Gdzie kupowałeś felgi?
Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?
Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Dokładnie tak jak mówisz Żbiku.ŻbiKu pisze:Gdzie kupowałeś felgi?
Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?
1. Felgi oferowane przez dzisiejsze sklepy mają szerokość 1,60 cala (zamiast oryginalnej szerokości 1,85 cala - po prostu są 1 cm węższe) oraz mają inaczej wyprowadzone wypusty na szprychy (zaplot szprych jest inny i 9 otworów obręczy jest skierowana w inną stronę).
Peter, jeśli kupiłeś np. felgi Awina na allegro lub w jakimś sklepie to masz problem

Podobnie wygląda sprawa z włoskimi felgami RADAELLI (1,85x18), chociaż chrom ładniejszy i wymiar oryginalny.
Dobry efekt daje chromowanie felgi oryginalnej lub malowanie.
2. Co do szprych. Chromowałem oryginalne 3 mm, ale w tej chwili używam (Lelek, PAK, Sport S2 na tył bo na przód dorobiłem w Bydgoszczy 3,5 mm pod koło 19 cali w cenie 50 PLN za 36 szt) tylko szprych AWINA (grubość 3,5 mm, długość 163 mm i bardzo mocne nyple) oferowane np. po ok. 30 PLN za 36 szt. przez WRONKA19 z allegro (nr katalogowy RO 52084).
Nie polecam szprych z allegro sprzedawanych w komplecie po 72 szt. (cena ok 30 PLN za komplet), mają malusieńkie nyple i ledwo trzymają się w gniazdach felgi (prawdopodobnie to wyrób do Rometa na kołach 17 cali). W załączeniu fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- _Peeter
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
- GG: 0
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Wielkie dzięki wueskajarka, bardzo dobra lektura i jest się nad czym zastanawiać. Na moje nieszczęście felgi właśnie do mnie doszły i pierwsze co się rzuciło w oczy to za wąskie obręcze
może jeszcze uda mi się dogadać ze sprzedawcą z allegro.

http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
Odgrzeję nieco temat żeby nie zakładać nowego wątku.
Mianowicie mam rozgrzebane tylne koło od mojego Kobuza. Oryginalna rafka jest nieco pordzewiała od środka (słychać nawet jak okruszki rdzy latają wewnątrz profilu) a z zewnątrz obłazi chrom (poprzedni właściciel chromował całe koła, ale niestety jest to spartaczone), w każdym razie na wszelki wypadek dałem ją do piaskowania (gdybym nie znalazł nic lepszego to pochromuję ją). Przeszukiwałem aledrogo i pytałem w sklepach, ale niestety jak jest napisane w tym wątku dostępny jest tylko chłam szerokości 1,6" (zamiast 1,85) i do tego niewiadomego pochodzenia i jeszcze gorszej jakości.
Zauważyłem jednak że można dość tanio kupić oryginalne obręcze bądź całe koła od Jawy 350 (również 18"). Co prawda są szersze (chyba 2,5"x18") ale zamierzam zastosować z tyłu oponę 100/90/18 (taką mam w tej chwili z przodu i sobie chwalę) więc nie powinno z tym być problemu (tym bardziej że na jednej aukcji jest koło z Jawy właśnie z oponą o takich wymiarach i ładnie to wygląda).
Czy ktoś się orientuje może jak taka obręcz od Jawy ma się w kwestii wypustów pod szprychy - da się na niej zapleść piastę tylną WSK 175? Zaznaczę od razu że szprychy będę zamawiał w Bartniku (zdecydowałem się na nieco grubsze - 3,4mm zamiast oryginalnych 3mm bo mam od 3 lat w przednim kole od Kosa właśnie takie z Bartnika w ocynku i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń).
Jeżeli nie z Jawy to ewentualnie od czego może pasować (MZ? też jest 18" tyle że aluminiowa).
Mianowicie mam rozgrzebane tylne koło od mojego Kobuza. Oryginalna rafka jest nieco pordzewiała od środka (słychać nawet jak okruszki rdzy latają wewnątrz profilu) a z zewnątrz obłazi chrom (poprzedni właściciel chromował całe koła, ale niestety jest to spartaczone), w każdym razie na wszelki wypadek dałem ją do piaskowania (gdybym nie znalazł nic lepszego to pochromuję ją). Przeszukiwałem aledrogo i pytałem w sklepach, ale niestety jak jest napisane w tym wątku dostępny jest tylko chłam szerokości 1,6" (zamiast 1,85) i do tego niewiadomego pochodzenia i jeszcze gorszej jakości.
Zauważyłem jednak że można dość tanio kupić oryginalne obręcze bądź całe koła od Jawy 350 (również 18"). Co prawda są szersze (chyba 2,5"x18") ale zamierzam zastosować z tyłu oponę 100/90/18 (taką mam w tej chwili z przodu i sobie chwalę) więc nie powinno z tym być problemu (tym bardziej że na jednej aukcji jest koło z Jawy właśnie z oponą o takich wymiarach i ładnie to wygląda).
Czy ktoś się orientuje może jak taka obręcz od Jawy ma się w kwestii wypustów pod szprychy - da się na niej zapleść piastę tylną WSK 175? Zaznaczę od razu że szprychy będę zamawiał w Bartniku (zdecydowałem się na nieco grubsze - 3,4mm zamiast oryginalnych 3mm bo mam od 3 lat w przednim kole od Kosa właśnie takie z Bartnika w ocynku i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń).
Jeżeli nie z Jawy to ewentualnie od czego może pasować (MZ? też jest 18" tyle że aluminiowa).
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
nie wiem jak obręcz z MZ, ale obręcz z jawy odpada bo wypusty się nie zgadzają, dwa się zgadzają z obręczą w wuesce natomiast trzeci idzie w odwrotnym kierunku. Więc przeszczepy z jawy odpadają ;/
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?
w takim razie pozostaje pochromowanie tej obręczy którą mam lub polowanie na allegro 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość