Po dodaniu gazu spada z obrotów
- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Po dodaniu gazu spada z obrotów
Hej jetem nowy dopiero zaczynam przygodę z wską i mam problem jest to mało jeżdżony motor 4000km ale ma problem kiedy ja uruchomię i zostawię na wolnych obrotach jest ok ale jak chce dodać gazu i daje manetkę do oporu to wejdzie trochę więcej i spadnie z obrotów w czym może być problem i jak to mniej więcej naprawić jak mógł bym prosić jakieś zdjęcia lub coś w tym stylu. Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 2007-10-18, 20:22 przez Mirthill, łącznie zmieniany 1 raz.
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Podstawa to LITERATURA np. Henryka Załęskiego, dostępna od biedy również w necie 
Tutaj znajdziesz opis regulacji gaźnika:
Sprawdź też czy linka od gazu nie jest nigdzie nadszarpana.
O regulacji zapłonu jest też na pewno na forum, opcja "Szukaj"
W skrócie:
1. Po wykręceniu świecy, ruszając kołem magnesowym ustawiasz tłok w GMP - Górny Martwy Punkt, czyli najwyższe położenie tłoka nim zacznie schodzić w dół.
2. Następnie luzujesz płytkę przerywacza (nie za mocno), szczelinomierzem ustawiasz przerwę między stykami 0,2-0,3mm i dokręcasz ponownie śrubkę.
4. Luzujesz śruby iskrownika (ale nie za mocno) i manewrując nim w lewo (przyśpieszasz) w prawo (opóźniasz) wyprzedzenie zapłonu tak by przerywacz 3mm przed GMP zaczął się rozwierać - odległość między stykami w początku rozwierania styków to 0,05mm. Bez szczelinomierza i czegoś co ci wskaże położenie tłoka się nie obejdzie. Jeżeli dajmy np. przerywacz zacznie się rozwierać 2mm przed GMP a nie 3mm, to zapłon jest za późny i płytkę cofasz delikatnie w lewo dokręcasz, sprawdzasz i tak do skutku. Jeżeli natomiast będzie np. 4mm przed GMP zacznie się rozwierać przerywacz tzn. że zapłon jest za wczesny i płytkę z kolei obracasz delikatnie w prawo i sprawdzasz jak wygląda sprawa. Przed regulacją zapłonu upewniamy się czy iskrownik jest czysty, magnesy koła magnesowego nie są brudne, pordzewiałe itd (można je delikatnie przetrzeć drobnym papierem ściernym) i czy styki przerywacza nie są nadpalone, równo na siebie nachodzą i przerywacz nie ma dużych luzów na swojej osi. W razie nadpalenia również drobny papierek wskazany

Tutaj znajdziesz opis regulacji gaźnika:
Kod: Zaznacz cały
http://wsk_fenix.republika.pl/gazniki.html
O regulacji zapłonu jest też na pewno na forum, opcja "Szukaj"

W skrócie:
1. Po wykręceniu świecy, ruszając kołem magnesowym ustawiasz tłok w GMP - Górny Martwy Punkt, czyli najwyższe położenie tłoka nim zacznie schodzić w dół.
2. Następnie luzujesz płytkę przerywacza (nie za mocno), szczelinomierzem ustawiasz przerwę między stykami 0,2-0,3mm i dokręcasz ponownie śrubkę.
4. Luzujesz śruby iskrownika (ale nie za mocno) i manewrując nim w lewo (przyśpieszasz) w prawo (opóźniasz) wyprzedzenie zapłonu tak by przerywacz 3mm przed GMP zaczął się rozwierać - odległość między stykami w początku rozwierania styków to 0,05mm. Bez szczelinomierza i czegoś co ci wskaże położenie tłoka się nie obejdzie. Jeżeli dajmy np. przerywacz zacznie się rozwierać 2mm przed GMP a nie 3mm, to zapłon jest za późny i płytkę cofasz delikatnie w lewo dokręcasz, sprawdzasz i tak do skutku. Jeżeli natomiast będzie np. 4mm przed GMP zacznie się rozwierać przerywacz tzn. że zapłon jest za wczesny i płytkę z kolei obracasz delikatnie w prawo i sprawdzasz jak wygląda sprawa. Przed regulacją zapłonu upewniamy się czy iskrownik jest czysty, magnesy koła magnesowego nie są brudne, pordzewiałe itd (można je delikatnie przetrzeć drobnym papierem ściernym) i czy styki przerywacza nie są nadpalone, równo na siebie nachodzą i przerywacz nie ma dużych luzów na swojej osi. W razie nadpalenia również drobny papierek wskazany

- dudek
- Posty: 33
- Rejestracja: 2007-03-31, 09:53
- GG: 0
- Lokalizacja: BP
- Kontaktowanie:
u mnie tak samo w komarze jest 
czyściłem gaźnik, nowy przerywacz i zapłon ustawiony tak jak powinno być w komarze
Na obrotach pali ładnie nie przerywa wszystko ok właśnie tak jak powinien
Dodam gazu nawet się nie rozkręca tylko chodzi jak by chciał a nie może
Nie wiem czy to ceva padła czy kondensator
Nie wiem co mam z nim robić .... może ktoś doradzi ?

czyściłem gaźnik, nowy przerywacz i zapłon ustawiony tak jak powinno być w komarze
Na obrotach pali ładnie nie przerywa wszystko ok właśnie tak jak powinien
Dodam gazu nawet się nie rozkręca tylko chodzi jak by chciał a nie może

Nie wiem czy to ceva padła czy kondensator

Nie wiem co mam z nim robić .... może ktoś doradzi ?
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
problem
dzięki za rady ale pojawił sie nowy problem udałem sie do sklepu z częściami w celu kupienia uszczelki ponieważ w komorze której znajduje sie pływak miałem szczelinę i czasem uciekało mi paliwo sprzedawca zaciekawił sie i sprawdził w innym gaźniku i co sie okazało ze pływak w moim gaźniku nie posiada iglicy co jak mówił powoduje ciągłe spływanie paliwa do gaźnika za czym idzie zamoczenie świecy i nie dopalanie mieszanki czy mógł mieć racje i czy potrzebny jest pływak z iglica. Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: problem
Mirthill pisze:dzięki za rady ale pojawił sie nowy problem udałem sie do sklepu z częściami w celu kupienia uszczelki ponieważ w komorze której znajduje sie pływak miałem szczelinę i czasem uciekało mi paliwo sprzedawca zaciekawił sie i sprawdził w innym gaźniku i co sie okazało ze pływak w moim gaźniku nie posiada iglicy co jak mówił powoduje ciągłe spływanie paliwa do gaźnika za czym idzie zamoczenie świecy i nie dopalanie mieszanki czy mógł mieć racje i czy potrzebny jest pływak z iglica. Z góry dzięki za odpowiedzi.
No raczej nie miał racji pływak z iglicą zamyka dopływ paliwa w pokrywkach starego typu. Natomiast pływak bez zamyka w pokrywkach pływaka nowego typu specjalny zaworek którego fachowej nazwy nie pamiętam. Także sprzedawca nie bardzo czaił sprawe. Jak masz pływak bez iglicy to pewnie masz w pokrywie taki zaworek z kulką jak nie to musisz to wymienić. To ze cieknie to raczej wina nieszczelnego zaworka
Polskie motocykle ymmm klasa 

- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Ignacy_Robert
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-10-27, 17:37
- Lokalizacja: Pasłęk
- Kontaktowanie:
Siemka, jestem nowy na forum, ale wiesie mam juz od paru latek
. Dostalem ja w wieku 13 lat od taty.Stan byl bardzo dobry ale i tak troszke ja poprawilem:). Troche przygod z tym motorkiem mialem wiec sprobuje pomoc bo troche sie nauczylem co i jak:). Opisywany problem tez u mnie wystapil. W moim przypadku problem tkwil w kondensatorze. Wczesniej sprawdzilem wszytko gaznik zaplon itp. dopiero "majster" (pracowal kiedys w fabryce junakow) rozwiazal moj klopot. Wymienilem stary kondenstor na nowy od duzego fiata:D Musialem tylko troszke uchwyt dopasowac. Od duzego fiata jest wydajniejszy, od razu czuje sie roznice. tyle z mojej strony
pozdro.


- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
to jest iskrownik:

W jego tylnej części jest kondensator. Najpierw trzeba zdemontować koło zamachowe ściągaczem, a później iskrownik i zmienić kondensator. Montowany na 1 śrubce z kabelkiem idącym do przerywacza. Nie zapomnij zaznaczyć kresek na iskrowniku i silniku, żeby potem iskrownik w tej samej pozycji przykręcić inaczej czeka cię regulacja zapłonu jeżeli teraz jest dobrze ustawiony.

W jego tylnej części jest kondensator. Najpierw trzeba zdemontować koło zamachowe ściągaczem, a później iskrownik i zmienić kondensator. Montowany na 1 śrubce z kabelkiem idącym do przerywacza. Nie zapomnij zaznaczyć kresek na iskrowniku i silniku, żeby potem iskrownik w tej samej pozycji przykręcić inaczej czeka cię regulacja zapłonu jeżeli teraz jest dobrze ustawiony.
- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Ignacy_Robert
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-10-27, 17:37
- Lokalizacja: Pasłęk
- Kontaktowanie:
Kondensator mozes dobrac praktycznie od wszystkiego co poskie:). Nawet z malucha ktos kiedys wsadzal. Musisz tylko ta obejme dopasowac. Ewentualnie kup nowy do wsk to problem z dopasowaniem odpada. Jak bedziesz przykrecal iskrownik to uwazaj na kable bo jak je przydusisz i przykrecisz to na bank stracisz prad. Czesto taka usterke ciezko zlokalizowac ;/. I potem znowu glowkujesz bo przed wymiana kondensatora motor palil, a po zmianie juz nie
. pozdro

- Mirthill
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-10-13, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
zapamiętam porade
[ Dodano: 2007-11-04, 20:48 ]
Udało mi sie doprowadzić moją wiesie do ładu i jeździ i ma moc muszę tylko kupić jej świece i tu pierwsze pytanie jaką? i z tego co zaobserwowałem mam zbyt bogatą mieszankę w olej i tu drugie pytanie ile litrów paliwa na 1 litr oleju jakie proporcje ??
link do mojej wiesi http://pl.youtube.com/watch?v=zZklUWpl7rc
[ Dodano: 2007-11-04, 20:48 ]
Udało mi sie doprowadzić moją wiesie do ładu i jeździ i ma moc muszę tylko kupić jej świece i tu pierwsze pytanie jaką? i z tego co zaobserwowałem mam zbyt bogatą mieszankę w olej i tu drugie pytanie ile litrów paliwa na 1 litr oleju jakie proporcje ??
link do mojej wiesi http://pl.youtube.com/watch?v=zZklUWpl7rc
"Kto Pyta Nie Błądzi"
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2007-12-01, 23:05
- GG: 0
- Lokalizacja: koluszki
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości