Po remoncie nie pali - paliwo jest, iskra także
- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
Po remoncie nie pali - paliwo jest, iskra także
Moja historia rozpoczęła się tak że kupiłem wsk trupa i postanowiłem ją odremontować. Zrobiłem kapitalny remont i wsk nadal nie pali. Iskra jest ładna, paliwo dochodzi, zapłon ustawiony, czego może być to wina?? Przeczyściłem gaźnik od innej wsk która pół roku temu chodziła. Czego może być to wina?? W zapłonie wymieniłem kondensator, przerywacz, cewkę zapłonową, kabel, fajkę.
pozdro
pozdro
- rezik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
- GG: 667778
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lubin/Wrocław
- Kontaktowanie:
- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
- konan
- Posty: 260
- Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
Może nie powinienem tego pisać w tym dziale ale napisze. Szedłem ze szkoły po chodniku i zauważyłem że ten samochód jedzie jakoś dziwnie więc zszedłem na bok chodnika przedemną zjechał na chodnik a ja zacząłem uciekać jak najdalej od szosy i gdzieś 1,5 m od chodnika na trawie odbiłem sie od boku samochodu i bokiem ciałem. chyba przejechał mi po nodze tak lekarze mówią, bo mam tam trochę zmiksowane ale kości całe i nie trzeba było nastawiać operacyjnie, mam naderwane ścięgna achilesa. Zapamiętałem honda akord czarna na miejscowych numerach a dalszych numerów nie jestem pewien, a policja nie może odnaleść sprawcy a raptem 4 takie samochody w regionie. Jak dojechał do mnie to chyba zaczą już hamować, a wcześniej gazu.
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Jeżel masz wątpliwości, że paliwo jest rozcieńczone to polecam dolać denatu ale nie dużo 100ml na 3l raczej wystarczy. Denat robija m.in. cząstki wody i łączy z benzyną.
Nie stawiam tu na paliwo. Sam motocykl remontowałeś, zastanów się co może byc nie tak, weź dzień wolnego, a potem zbadaj i przemyśl jeszcze raz wszystko dokładnie.
Nie stawiam tu na paliwo. Sam motocykl remontowałeś, zastanów się co może byc nie tak, weź dzień wolnego, a potem zbadaj i przemyśl jeszcze raz wszystko dokładnie.
- rezik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
- GG: 667778
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lubin/Wrocław
- Kontaktowanie:
o popychu mowilem bo to moim zdaniem najlepszy sposob na "toporny" motór
latwo sie domyslic ze jak kopiesz to tlok robi jakies 3 pelne ruchy a ja pchniesz to zaczyna hulac gora-dol i wkoncu jak bedzie iskra i paliwko to zaskoczy a ty wtedy pelny gaz i przygrzewasz
potem powinno palic na kopa
ale jak masz noge w gipsie to lepiej popros kolegow zeby jakis siadl a 2 innych popchali ostro z gorki
albo czekaj az ci sie wygoi
apropo troszke mnie ta twoje sytuacja zdziwila - ten ziomus co cie tak zalatwil pewnie byl seryjnym morderca albo pijaczyna
bo po chodniku zeby kogos gonic to trzeba miec nierowno pod sufitem
ale to tak na marginesie...
wracaj szybko do zdrowia i trzymaj sie czlowieku
latwo sie domyslic ze jak kopiesz to tlok robi jakies 3 pelne ruchy a ja pchniesz to zaczyna hulac gora-dol i wkoncu jak bedzie iskra i paliwko to zaskoczy a ty wtedy pelny gaz i przygrzewasz
potem powinno palic na kopa
ale jak masz noge w gipsie to lepiej popros kolegow zeby jakis siadl a 2 innych popchali ostro z gorki
albo czekaj az ci sie wygoi

apropo troszke mnie ta twoje sytuacja zdziwila - ten ziomus co cie tak zalatwil pewnie byl seryjnym morderca albo pijaczyna


wracaj szybko do zdrowia i trzymaj sie czlowieku

Piszę poprawnie po polsku!
- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
Dzięki chłopaki.
Ja nawet już wiem kto mnie potrącił, ale policja nie może schwytać sprawcy, a on nadal sobie jeździ. Nawet nie na chodniku to było, tylko na trawie pijany był z pewnością, bo kto z prędkością min 70km/h minimum..... wjeżdżał by na chodnik.
Domyślam się że może być jeszcze przerwa za duża na platynkach. Jak chce odpalić z kopa to kopne 2 razy i odbija tak jak w mz na ssaniu. Sam robiłem remont.

Ja nawet już wiem kto mnie potrącił, ale policja nie może schwytać sprawcy, a on nadal sobie jeździ. Nawet nie na chodniku to było, tylko na trawie pijany był z pewnością, bo kto z prędkością min 70km/h minimum..... wjeżdżał by na chodnik.
Domyślam się że może być jeszcze przerwa za duża na platynkach. Jak chce odpalić z kopa to kopne 2 razy i odbija tak jak w mz na ssaniu. Sam robiłem remont.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Nie chodzi o ty czy platynki otwierają się w pewnym miejscu- jak platynki są otwarte to iskra przeskakuje na świecy. Bierzesz sobie np. 2 śrubokręty jeden wsadzasz do otworu w głowicy(nie porysuj tłoka) a drugi bezie ci potrzebny do poluźnienia podstawy platynek. Ustawiasz tłok w górze- śrubokręt pokaże Ci jego położenie. Wtedy drugi śrubokręt idzie w ruch, poluźniasz podstawę platynek, bierzesz szczelinomierz, wciskasz go miedzy styki platynek. Jak szczelinomierz jest wciśniety wtedy przykręcasz podstawę platynek i wyjmujesz śrubokręt. Robisz obrót magnetem aby zobaczyć czy w odpowiednim miejscu ustawiłeś platynki i sprawdzasz czy jest dobra przerwa 

- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
- soltys_16
- Posty: 252
- Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
- GG: 1961551
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
tym bardziej że po remoncie to powinna palić z kopa a nie pchać WSK , pozatym ja kiedy ustawiam przerwę na platynkach robię jak najmniejszą zawsze na wyczucie jak ustawisz to wsadź świecę do fajki i sprawdź jaka jest iskra , jak będzie dobra (fioletowa) to mimo wszystko polecam kapnąć paliwa do świecy przystawić w fajce do cylindra tak aby się nie wylało i kopnąć jeśli świeca nie stanie w płomieniach zmień na inną ...
co do gaźnika na początek wkręć obydwie śrubki do końca tą co jest skierowana pod kątem w duł (położenie przepustnicy) i tą która jest poziomo do ziemi a następnie wykręć ją ją o jakieś 1,5 -2 obrotu potem jak odpali będziesz musiał pewnie zmniejszyć obroty śrubką od położenia przepustnicy i jak rozgrzejesz silnik porządnie go wyregulować , czy jak pchałeś lub kopałeś to elektroda świecy po wykręceniu jej była mokra ?? Na którym rowku masz iglicę ?? Jaka przerwa na świecy ??
Prościej już tego chyba nie da się napisać
co do gaźnika na początek wkręć obydwie śrubki do końca tą co jest skierowana pod kątem w duł (położenie przepustnicy) i tą która jest poziomo do ziemi a następnie wykręć ją ją o jakieś 1,5 -2 obrotu potem jak odpali będziesz musiał pewnie zmniejszyć obroty śrubką od położenia przepustnicy i jak rozgrzejesz silnik porządnie go wyregulować , czy jak pchałeś lub kopałeś to elektroda świecy po wykręceniu jej była mokra ?? Na którym rowku masz iglicę ?? Jaka przerwa na świecy ??
Prościej już tego chyba nie da się napisać

no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Oczywiście.zawisza154 pisze:Czy chodzi ci czy dobrze jest ustawiony zapłon??
Paweł to co opisałeś to dopiero 1. krok ustawiania zapłonu, a jakże jeździć bez ustawionego wyprzedzenia?pawel15 pisze:Nie chodzi o ty czy platynki otwierają się w pewnym miejscu- jak platynki są otwarte to iskra przeskakuje na świecy. Bierzesz sobie np. 2 śrubokręty jeden wsadzasz do otworu w głowicy(nie porysuj tłoka) a drugi bezie ci potrzebny do poluźnienia podstawy platynek. Ustawiasz tłok w górze- śrubokręt pokaże Ci jego położenie. Wtedy drugi śrubokręt idzie w ruch, poluźniasz podstawę platynek, bierzesz szczelinomierz, wciskasz go miedzy styki platynek. Jak szczelinomierz jest wciśniety wtedy przykręcasz podstawę platynek i wyjmujesz śrubokręt. Robisz obrót magnetem aby zobaczyć czy w odpowiednim miejscu ustawiłeś platynki i sprawdzasz czy jest dobra przerwa
Po ustawieniu przerwy w GMP 0,2-0,3mm należy sprawdzić w jakim momencie przed GMP przerywacz zaczyna się rozwierać (przerwa na nim to 0,05mm) i to jest moment w którym następuje zapłon (iskra). Jeżeli przerywacz zaczyna się rozwierać 2mm przed GMP, to zapłon jest za późny i należy cofnąć płytkę w lewo tak by zaczął się rozwierać 3mm przed GMP. Jeżeli rozwiera się przy 4mm przed GMP to jest za wczesny i należy go opóźnić poruszając płytką w prawo. Pisze po raz setny

- zawisza154
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontaktowanie:
Nareście ktoś napisał GIT święte słowa. Nie wiem jak daje sie na tym forum pomógł bo bym wam dał
. Gdy są założone nowe platynki to ma prawo na początku nie palić z kopa bo tak dobrze jeszcze nie są dopasowane do siebie. U kolegi założyliśmy nowe i od razu jak ciepła nie paliła, ale po 3 tygodniach już pali w każdych warunkach.

- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Akurat ja w swojej WSK mam takie wycięcie na pograniczu kartera i zapłonu więc wg tego sobie ustawiam zapłon i jest dobrze ale nie koniecznie musi tak byćŻbiKu pisze:pawel15 napisał/a:
Nie chodzi o ty czy platynki otwierają się w pewnym miejscu- jak platynki są otwarte to iskra przeskakuje na świecy. Bierzesz sobie np. 2 śrubokręty jeden wsadzasz do otworu w głowicy(nie porysuj tłoka) a drugi bezie ci potrzebny do poluźnienia podstawy platynek. Ustawiasz tłok w górze- śrubokręt pokaże Ci jego położenie. Wtedy drugi śrubokręt idzie w ruch, poluźniasz podstawę platynek, bierzesz szczelinomierz, wciskasz go miedzy styki platynek. Jak szczelinomierz jest wciśniety wtedy przykręcasz podstawę platynek i wyjmujesz śrubokręt. Robisz obrót magnetem aby zobaczyć czy w odpowiednim miejscu ustawiłeś platynki i sprawdzasz czy jest dobra przerwa
Paweł to co opisałeś to dopiero 1. krok ustawiania zapłonu, a jakże jeździć bez ustawionego wyprzedzenia?
Po ustawieniu przerwy w GMP 0,2-0,3mm należy sprawdzić w jakim momencie przed GMP przerywacz zaczyna się rozwierać (przerwa na nim to 0,05mm) i to jest moment w którym następuje zapłon (iskra). Jeżeli przerywacz zaczyna się rozwierać 2mm przed GMP, to zapłon jest za późny i należy cofnąć płytkę w lewo tak by zaczął się rozwierać 3mm przed GMP. Jeżeli rozwiera się przy 4mm przed GMP to jest za wczesny i należy go opóźnić poruszając płytką w prawo. Pisze po raz setny


- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości