Wałek pośredni i wałek główny - jak osadzić koła zębate?
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
- GG: 0
- Lokalizacja: Net
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
- GG: 0
- Lokalizacja: siedliszczki
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Żbiku, a dlaczego chcesz zmieniać wałek? Szef trochę się mija z prawdą. Przynajmniej w kwestii tego koła zębatego. Tryby faktycznie są osadzane tak jak mówi ale ten akurat nie. Pierścień ma ustalić koło zębate na wałku, jednak powinno się ono obracać. Zwróć uwagę że dwa sąsiednie tryby są nieruchome. Jeden jest ustalony tak jak to szef napisał, natomiast drugi siedzi na frezach i tylko jest przesuwane na boki za pomocą wodzika. To koło na frezach zazębia się sprzęgłem kłowym z trybem o którym dyskutujemy. Jaki by to miało sens aby 3 koła zębate obok siebie były nieruchomo osadzone na wałku? Innymi słowy nie martw się ciekłym azotem tylko kombinuj jak umieścić koło na wałku tak aby pierścień osadczy znalazł się w swoim gnieździe. Bez pomacania tych części nie mogę sobie tego wyobrazić ale zapewne jest to wykonalne w warunkach garażowych.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
I to właściwie wyjaśnia wszystko , tak jak napisał gołąbek16 trzeba ścisnąć ten pierścień i zębatka sama spadnie .gołąbek16 pisze:w ty ''kole zebatym'', które się osadza na wałku są dwie dziurki i przez nie wciska sie pierścień zabezpieczajacy
Z tym ciekłym azotem to trochę się zapędziliście, ten wałek jest zrobiony jako monolit z jednego kawałka stali .
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
1.
Panowie nie mały problem mam ze znalezieniem takiego nowego pierścienia. Czy ktoś z was posiada namiary gdzie takie coś dostanę?? W Zet Gie chyba już wszystko obleciałem...
2.
Mam inny wałek pośredni luzem i pomyślałem, żeby zdemontować z niego ten pierścień, z tym że mam dylemat czy się jeszcze nadaje ponieważ koło zębate 19Z ma na nim luz ok 0,7mm, na pewno luz musi jakiś być, ponieważ to koło się kręci ALE chce mieć WSZYSTKO na tip top, WIĘC czy ten pierścień nadawać się będzie
Będę wielce rad, jak ktoś mi odpowie chociaż na pyt. nr.2.
Panowie nie mały problem mam ze znalezieniem takiego nowego pierścienia. Czy ktoś z was posiada namiary gdzie takie coś dostanę?? W Zet Gie chyba już wszystko obleciałem...
2.
Mam inny wałek pośredni luzem i pomyślałem, żeby zdemontować z niego ten pierścień, z tym że mam dylemat czy się jeszcze nadaje ponieważ koło zębate 19Z ma na nim luz ok 0,7mm, na pewno luz musi jakiś być, ponieważ to koło się kręci ALE chce mieć WSZYSTKO na tip top, WIĘC czy ten pierścień nadawać się będzie
Będę wielce rad, jak ktoś mi odpowie chociaż na pyt. nr.2.
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Zdemontuj ten pierścień najlepiej tak aby się ostał w jednym kawałku i pójdź do zakładu który dorabia sprężyny (biorąc i pierścień i wałek z kołem zębatym). Gość dobierze odpowiedni drut i wygnie tak że będziesz miał tip top A przy tym pewnie zapłacisz 3 złote.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Na zakończenie sprawy, chcę dodać, że przełożyłem używany pierścień z jakiegoś wałka głównego na ten nowy wałek pośredni, założyłem nowe koło zębate 19Z i luzy są niewielkie. Po przemyśleniu i wywiadzie, doszedłem do wniosku, że tak być musi. Nie było sensu szukać i dorabiać pierścienia ale dzięki za rady
- macin2
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
ale na tej skrzyni o innym przełożeniu zmienia się ono na pierwszych 3 biegach a na 4 biegu prędkość obrotowa walka głównego równa jest prędkości obrotowej walka zdawczego wartość przełożenia wynosi 1,0 ponieważ wałek główny jest zazębiany z wałkiem zdawczym bezpośrednio przez kły (nie zęby) jednego z trybów i otwory w wałku zd. - to tak własnymi słowami
efektem zmiany przełożenia skrzyni na to z przed nr. silnika 123280 jest odczucie że 4 bieg jest dość krótki bo pozostałe zostały wydłużone kiedy to czwarty bieg pozostał bez zmian , ale namieszałem dobra bo nie o tym temat i znowu syfie
efektem zmiany przełożenia skrzyni na to z przed nr. silnika 123280 jest odczucie że 4 bieg jest dość krótki bo pozostałe zostały wydłużone kiedy to czwarty bieg pozostał bez zmian , ale namieszałem dobra bo nie o tym temat i znowu syfie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- macin2
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Problem ze skrzunią biegów wsk 175 . Doradźcie coś?/
mam problem ze skrzynią biegów postanowiłem wymienić wszystkie wałki : wałek pośredni i wałek główny. Raźno zabrałem się do roboity i stanołem w momencie gdy z odu wałków należy zdjąć tryby o liczbie zembów 19 i 20. są to te wałki na pewneno rodzaju zapince która nie pozwala im się zsunąć.
nie wiedziałekm jak zdjąć owe tryby wię c postanowiłem rozwiercić te zapinki poprzez itwory w kołach zembatych. I wszytko fajnie bo odzyskałem stare tryby, ale zapinki poszły się jeba...... .MOje pytanie brzmi nastę pująco czy można takie zapinki ( a właściwie pierścionki) gdzieś dokupić, być możę ktoś z was miał taki problem, możę da się dobrać coś od innego motorka, może macie jakiś adres sklepu w którym to znajdę.
nie wiedziałekm jak zdjąć owe tryby wię c postanowiłem rozwiercić te zapinki poprzez itwory w kołach zembatych. I wszytko fajnie bo odzyskałem stare tryby, ale zapinki poszły się jeba...... .MOje pytanie brzmi nastę pująco czy można takie zapinki ( a właściwie pierścionki) gdzieś dokupić, być możę ktoś z was miał taki problem, możę da się dobrać coś od innego motorka, może macie jakiś adres sklepu w którym to znajdę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze skrzunią biegów wsk 175 . Doradźcie coś?/
nigdy nie miałem 175 ale wydaje mi sie ze segery powinny załatwić sprawę. niech wypowiedzą sie posiadacze 175
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości