Para wodna pomieszana z powietrzem i paliwem daje zwiększony stopień sprężania - w rezultacie większa moc. Woda też w pewnych warunkach daje się rozdzielić na tlen i wodór tworząc mieszankę wybuchową. Zjawisko to jest znane już od dawna, zresztą w pożarnictwie wiadomo, że nie wolno gasić wodą niektórych gorących, palących się czy rozżarzonych substancji, bo zamiast ugasić pożar woda ulegnie odparowaniu, a para rozłoży się na wodór i tlen doprowadzając do silnego wybuchu.
Paliwo
- DamianWSK
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
 - GG: 4538279
 - Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
- 
				Fenix
 - Posty: 494
 - Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOBUZ
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Damian - a po co cytujesz takie pierdoły? Przecież w tym cytacie nic się kupy nie trzyma. Chciałeś je  jakoś omówić? czy "spopularyzować", utrwalić? Bez komentarza czy omówienia to nie ma sensu...
			
									
									e-kiosk FENIXa ==>  http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
						- wskyellow
 - Posty: 72
 - Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Sędziejowice
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Masz racje fenixie, ale uważam, że mimo tego to już daje nam sensowne uzasadnienie dla czego para wodna pomaga w pracy silnika 
			
									
									MoTóR nie umiera nigdy 
						- DamianWSK
 - Posty: 107
 - Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
 - GG: 4538279
 - Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Ojciec pracuje w firmie produkcyjno-transportowej i rozmawiał z kierowcami. Wielu z nich twierdzi, że podczas mgły komputer pokładowy pokazuje znacznie niższe zużycie paliwa.
			
									
									
						- 
				Fenix
 - Posty: 494
 - Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOBUZ
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Ale jak może zwiększać moc, jak woda ogrzewana do stanu pary to przecież czyste zjawisko schładzania mieszanki podczas suwu pracy! Pod warunkiem zresztą że w ogóle świeca wytworzy iskrę...Para wodna pomieszana z powietrzem i paliwem daje zwiększony stopień sprężania - w rezultacie większa moc.
e-kiosk FENIXa ==>  http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
						- 
				alexander
 - Posty: 6
 - Rejestracja: 2007-02-02, 20:42
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Popławy
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Zamiast gdybać baby, może by ktoś zrobił doświadczenie i wyniki opublikował na forum  
 
Ja będę mógł coś takiego przeprowadzić jak będzie conajmniej 15 stopni C na dworze, bo nie mam szczelnego warsztatu
  Widmo mniejszego spalania paliwa zachęca mnie do działania. Zawsze to kilka złotych mniej na 100 km  
  a zaoszczędzoną kase można wydać na nowe opony  
 
Jeżeli znajdzie się ktoś równie zbzikowany jak ja, szczerze zachęcam do przeprowadzenia doświadczenia z parą wodną. Po co się kłucić o to kto ma rację, jeżeli nikt nie zna dokładnych szczegółów technicznych?
			
									
									Ja będę mógł coś takiego przeprowadzić jak będzie conajmniej 15 stopni C na dworze, bo nie mam szczelnego warsztatu
Jeżeli znajdzie się ktoś równie zbzikowany jak ja, szczerze zachęcam do przeprowadzenia doświadczenia z parą wodną. Po co się kłucić o to kto ma rację, jeżeli nikt nie zna dokładnych szczegółów technicznych?
Alexander The Great
						- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Kasę zaoszczędzoną na benzynie zapewne wydasz na częstsze remonty silnika. Jest na forum kilka linków, w których można wyczytać że owa para wodna zmniejsza komorę spalania, dzięki czemu stopień sprężania drastycznie wzrasta (może nawet za drastycznie jak na WSK), więc sam sobie odpowiedz co Ci w WSK przyniesie, jedynie częste rozbiórki silnika.
			
									
									
						- 
				alexander
 - Posty: 6
 - Rejestracja: 2007-02-02, 20:42
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Popławy
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Czy ja wogóle wspomniałem coś o tym, że jestem wiejskim wynalazcą?  
  I o tym, że prób będę dokonywał na sprzęcie którego eksploatuję?  
  Do takich rzeczy mam silnik doświadczalny  
  i osprzęt do pomiarów. Badanie zachowań silnika na eksperymentalne zjawiska nie ma sensu w czasie jazdy, o tym powinienes już wiedzieć  
  jako wieloletni kierowca i posiadacz sprzętu motorowego.
			
									
									Alexander The Great
						- 
				Fenix
 - Posty: 494
 - Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOBUZ
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Nooo - taki mechanik lotniczy to powinien zrobić próby jak najbardziej, bo jak zaczną się brać za to pasjonaci-amatorzy, to jednak będzie obciach (dla mechanika lotniczego oczywiście).alexander pisze:Zamiast gdybać baby, może by ktoś zrobił doświadczenie i wyniki opublikował na forum. Po co się kłucić o to kto ma rację, jeżeli nikt nie zna dokładnych szczegółów technicznych?
A mówiąc serio to jestem właśnie po lekturze materiałów na ten temat i trochę mi się klocki poukładały. Po pierwsze to nie woda podawana jest do kolektora ssącego a para przegrzana (ciepło jest pobierane z kolektora wydechowego, a więc i tak marnotrawione w konwencjonalnym silniku). Zresztą tu nie ma co dyskutować, czy to w ogóle działa, bo już jest kilka takich instalacji uruchomionych, są jeżdżące pojazdy.
Chyba za szybko wypowiedziałem się wcześniej ==> trzeba będzie tamto wymazać...
A dla ciekawskich tu jest jeden z linków (resztę znajdziecie "po drodze"): ==> http://www.on-steam.com/media/ArtykulNowyWarsztat.pdf
e-kiosk FENIXa ==>  http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
						- 
				andrew64
 - Posty: 7
 - Rejestracja: 2007-06-21, 23:53
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Lbn
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
witam słyszałem coś na temat spirytusu zamiast benzyny podobno dużo wieksza moc i bez żadnych większych przeróbek tylko zmniejszenie dolotu poweitrza do gaźnika i troche inna regulacja zapłonu  
 osobiście wlałem kiedyś denaturax do mojej wski i chodziła ale po naciśnięciu gazu zaczeła przygasać ale na wolnych obrotach chodziła lepiej niż na benzynie praktycznie 0 spalin coś pomodzć przy silniku i można jeździć 
			
									
									
						- Endriu
 - Posty: 17
 - Rejestracja: 2007-02-07, 20:20
 - Lokalizacja: Biłgoraj
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Może jeszcze przerobić na LPG 
  WSK może, a raczej powinna chodzić na spirytusie ale: po pierwsze mocy moim zdaniem nie zyska, a trwałość silnika spadnie; a po drugie jeśli nawet byłby minimalny przyrost mocy, to z jakimi kosztami się to wiąże 
 pomyśłi racjonalnie i porównaj cenę 1 litra spirytusu z ceną 1 litra benzyny 
			
									
									
						- 
				andrew64
 - Posty: 7
 - Rejestracja: 2007-06-21, 23:53
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Lbn
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
koszt wyprodukowania 1 litra spirytusu to 1,75 reszta to akcyza jeżeli nie znasz cen to sie nie wypowiadaj na ten temat bo przykładowo 0,5 l spirytusu kosztuje 40 zł a 0,5 l denaturaxu 2 zł (denaturax to skażony spirytus gdybyś nie wiedział 
 ) a przy wiekszej produkcji cena spirytusu może być coraz mniejsza w brazyli można wlać spirytus na stacji benzynowej (zanim sie wypowiesz to poczytaj troche ksiażek 
 ) 
  pozdro 
			
									
									
						- Piórek
 - Posty: 16
 - Rejestracja: 2008-04-16, 19:51
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK-125
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Litr etanolu to koszt ledwie ponad zlotowke, to co nazywasz "spirytusem" i widzisz w sklepie monopolowym jego cene to koszt podatkow, akcyz i innych oplat. Ponadto jest to produkt spozywczy - kwestia czystosci ktora nie dotyczy silnikow.Endriu pisze:pomyśłi racjonalnie i porównaj cenę 1 litra spirytusu z ceną 1 litra benzyny
Zuzycie paliwa w przypadku zasilania alkoholem jest wyzsze ok. 20% niz zasilanie benzyna (nizsza kalorycznosc) moc silnika wzrasta nie pamietam dokladnie o ile.
Opis konwertera oferowanego na rynku polskim znajdziesz tu:
http://biopaliwa.com/product_info.php?c ... cts_id=450
Sito molekularne, opis i cena:
http://biopaliwa.com/product_info.php?products_id=452
Gdybym na codzien jezdzil benzyniakiem a nie dieslem b. powaznie rozwazylbym taka przerobke, odor LPG powoduje odruchy wymiotne, nieznosze smrodu "gazu"!
Preferuje zapach plackow i caly czas smigam na bioestrach
Za "chwile" bedzie ponownie dostepne na rynku gotowe biopaliwo E85, cena ma byc konkurencyjna do cen LPG. Pozostaje podpatrzec sportowe silniki zuzlowe i testowac na wueskach
Na LPG probowalem jezdzic, na dluzsza mete byl problem ze smarowaniem i dostarczaniem odpowiedniej ilosci paliwa do silnika. Fakt ze bylo to w czasach w ktorych benzyna byla jeszcze niebieska a o reduktorach, mikserach, parownikach malo kto slyszal.
O problemach z mocowaniem butli nie wspomne.
W "Swiecie Motocykli" byl artykol o przerobionym osiolku na gaz, tez chlopaki dali spokoj.
- 
				andrew64
 - Posty: 7
 - Rejestracja: 2007-06-21, 23:53
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Lbn
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
"mądrego to i przyjemnie posłychać 
 " endriu powiedz czym jeździsz na tych bioestach i jaka jesz obecnie cena i jak ise zachowuje na nich silnik i czy robiłeś jakieś przeróbki?? pozdro 
			
									
									
						- Wężu
 - Posty: 1149
 - Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
 - Lokalizacja: Rdziostów
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Na denacie nie powinno się jeździć bo jak wiadomo ścina olej. Natomisat za komuny wuejk do motoryny lał spiritus własnej roboty i nic mu sie nie działo.
			
									
									Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®
						Ekipa Południe®
- 
				Fenix
 - Posty: 494
 - Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOBUZ
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
A próbowałeś, że tak stanowczo wypowiadasz swoje opinie?bo jak wiadomo ścina olej.
e-kiosk FENIXa ==>  http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
						- Piórek
 - Posty: 16
 - Rejestracja: 2008-04-16, 19:51
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK-125
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Denaturat "scina" a bimber nie czy bimber sam smaruje? Ze zapytam - wujek spijal to "paliwo" z motorynki? Jak zdrowko wujcia? 
 
A powaznie, faktem jest ze do silnikow modelarskich i sportowych zasilanych alkoholem stosuja olej rycynowy.
			
									
									
						A powaznie, faktem jest ze do silnikow modelarskich i sportowych zasilanych alkoholem stosuja olej rycynowy.
- 
				rutkowski
 - Posty: 220
 - Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
 - GG: 9296900
 - Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
wracając do eteru to mój dziadek ładnych pare lat temu pracował w zakładach chemicznych i zapier.... butelke eteru uzywał go do odpalania malucha w zime wlewał do gaźniuka kilka kropli i silniczek od razu odpalał aż ogień buchał z tłumika
			
									
									
						- Wężu
 - Posty: 1149
 - Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
 - Lokalizacja: Rdziostów
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
Lałem do przepalonego oleju denaturat i robiło się takie coś jak plamy ropy w wodzie.A próbowałeś, że tak stanowczo wypowiadasz swoje opinie?
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®
						Ekipa Południe®
- Piórek
 - Posty: 16
 - Rejestracja: 2008-04-16, 19:51
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK-125
 - Kontaktowanie:
 
Re: Paliwo
W Denaturacie czy coraz popularniejszym (bo bezbarwnym) Dezyturacie powinno znajdowac sie 86-92% alkoholu, reszta to woda ktora jak wiadomo trudno jest zmieszac z produktami ropopochodnymi. Zeby poprawnie zasilac nasze silniki alkoholem niezbedne byly by przerobki i regulacje (wieksze dysze gaznika [warosc opalowa benzyny 43MJ/kg, etanol 25MJ/kg] i przyspieszenie zaplonu [LO129!]).
Wadami alkoholi sa:
- hydroskopijnosc
- parowanie
- korozja na aluminium, mosiadzu, zelazie
Domowe testy "oszczednosciowe" na Denaturacie nalezy kategorycznie odpuscic! Jesli ktos ma ochote bawic sie w przerobki powinien zaczac od pozyskania alkoholu bez zawartosci wody.
Dziadkowy eter to stary i sprawdzony pomysl, eter wchodzi w sklad tzw. samostartow. W silnikach dwusuwowych nalezy stosowac takie srodki rozwaznie gdyz eter jest bardzo "suchy".
Domowym sposobem na odpalenie praktycznie kazdego szrota jest rozpuszczalnik NITRO, pare kropel "pod czapke" i musi zapalic
Tu tez nalezy postepowac z rozwaga podobnie jak w przypadku samostartow.
			
									
									
						Wadami alkoholi sa:
- hydroskopijnosc
- parowanie
- korozja na aluminium, mosiadzu, zelazie
Domowe testy "oszczednosciowe" na Denaturacie nalezy kategorycznie odpuscic! Jesli ktos ma ochote bawic sie w przerobki powinien zaczac od pozyskania alkoholu bez zawartosci wody.
Dziadkowy eter to stary i sprawdzony pomysl, eter wchodzi w sklad tzw. samostartow. W silnikach dwusuwowych nalezy stosowac takie srodki rozwaznie gdyz eter jest bardzo "suchy".
Domowym sposobem na odpalenie praktycznie kazdego szrota jest rozpuszczalnik NITRO, pare kropel "pod czapke" i musi zapalic
Tu tez nalezy postepowac z rozwaga podobnie jak w przypadku samostartow.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości