opona tył
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
90mm to trochę ponad 3,5 cala.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Wojtek, zburzyłeś mój światopogląd
Ale cóż, matematyka nie kłamie. W takim razie to 100/90 o którym pisałem wcześniej, to jak byk 4,0. Pozdrawiam

Ale cóż, matematyka nie kłamie. W takim razie to 100/90 o którym pisałem wcześniej, to jak byk 4,0. Pozdrawiam
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
W takim razie... pierwsza cyfra (czyli 100) określa szerokość opony (czyli 100 mm) a druga czyli /90 określa proporcję wysokość opony do jej szerokości. W tym konkretnym przypadku jest opona lekko obniżona, bo jej szerokość stanowi 90 proc. wysokości. Bywają takie opony, które w mianowniku mają np. /70 albo nawet /60 lub /50. Wtedy mówi się o nich: opona niskoprofilowa.Alien pisze: W takim razie to 100/90 o...
Acha - cal to przecież 2,54 cm.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Jako że rama jest już kompletna bez silnika to zrobiłem oględziny pod kątem szerszych opon. Szosowa 4.0 wejdzie bez problemu. To pewnie byłoby najlepsze rozwiązanie tylko że z szerokością rośnie też cena. Moje 3.5 mają z przodu dużo miejsca. Z tyłu najbliższy element to cięgno hamulca tylnego. Gdyby je nieco podgiąć to opona 4.0 nie będzie o nic zaczepiać.
Co do aspektów wizualnych to teraz bardziej mi się podoba niż na rowerowych laczach stomila ale te 5 milimetrów więcej jeszcze by poprawiło sytuację. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
Co do aspektów wizualnych to teraz bardziej mi się podoba niż na rowerowych laczach stomila ale te 5 milimetrów więcej jeszcze by poprawiło sytuację. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Dokładnie Feniks ma rację. Jako że pracuję w słynnej firmie "Janie ! Dębica !" potwierdzam. Kiedyś opony miały profile od 105 do 90 i to były OPONY. Potem pojawił się profil 82 np. jak w busach 185R14C (tu mamy profil 82 ukryty) i wtedy nazywane te opony SUPERNISKOPROFILOWYMI he he. Teraz profile opon motocyklowych to przedział 90-50 czyli % ich szerokości. Opony starszej konstrukcji stosowane w naszych wueskach określane są w rozmiarach calowych musimy pamiętać więc tylko że CAL=2,54 CM. W razie braku podanego profilu czyli wysokości opony zakładamy że profil zawiera się między 100 a 90 % jej szerokości (inaczej produkowali ruscy, inaczej my). Nowoczesne opony to konstrukcje radialne (brak kreski w nazwie a jest za to R) a ich wymiary określane są w milimetrach. W razie jakiś pytań walcie śmiało 

Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- bartek666
- Posty: 24
- Rejestracja: 2007-02-25, 20:01
- GG: 0
- Lokalizacja: tarnów
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Wojtas wrzuć fotkę jak te oponki się prezentują, koniecznie 

- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha
mam takie pytano czy opona MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???

a an przód bym coś takiego dał MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???

A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???
http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha
![:]](./images/smilies/splash.gif)
mam takie pytano czy opona MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???

a an przód bym coś takiego dał MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???

A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???
http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Ostatnio zmieniony 2008-06-25, 23:51 przez gabste, łącznie zmieniany 2 razy.
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Trochę wymieszałeś bieżniki. gładka opona na tył, kostka na przód. Poza tym trochę szerokie będziesz miał te laczki 
Przednia opona odpowiada za jazdę na wprost i hamowanie a tylna za trakcję (przyczepność) i hamowanie.
Wg mnie Mitas H03 będzie ok na tył i przód jeśli jeździsz po asfalcie i poza nim.
Jeśli tylko na sfalt to H04 , H06 , H07.
Szukaj rozmiarów 3.00-18 , 3.25-18 lub w wymiarach milimetrowych o szerokości 80 lub 90 i felgą 18 cali.
Opony H15 które wybrałeś w rozmiarze 4.00-18 wg mnie niespecjalnie nadają się do takiego KLASYKA.
A może załóż na przód i tył takie same ?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... mitas/0,0/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Przednia opona odpowiada za jazdę na wprost i hamowanie a tylna za trakcję (przyczepność) i hamowanie.
Wg mnie Mitas H03 będzie ok na tył i przód jeśli jeździsz po asfalcie i poza nim.
Jeśli tylko na sfalt to H04 , H06 , H07.
Szukaj rozmiarów 3.00-18 , 3.25-18 lub w wymiarach milimetrowych o szerokości 80 lub 90 i felgą 18 cali.
Opony H15 które wybrałeś w rozmiarze 4.00-18 wg mnie niespecjalnie nadają się do takiego KLASYKA.
A może załóż na przód i tył takie same ?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... mitas/0,0/" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
nom wiem ze szerokie
ale ta tylnia straszecznie mi sie podoba ;d a co do wymieszania to bedzie lux normalnie tylnia zapewnia dobre trzymanie drogi a przednia pedzie trzymała tor jazdy 
![:]](./images/smilies/splash.gif)

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Szczerze mówiąc wątpię. Kup jakiś dobry komplet markowego producenta przeznaczony konkretnie na przód/tył i będzie super. Do wsk najlepiej nadają się opony z delikatnie agresywnym bieżnikiem czyli coś mocniejszego niż w oryginale. Silki nie nadają się kompletnie do tego typu motocykla.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Zakładaj na tył 3.5.
Ja mam opone z tyłu Heidanau 3.5, fartem kupiłem sztuke za 100zł (w sklepie kosztuje 180zł), nie robi jej różnicy czy jest sucho czy mokro, na zakrętach kładę się niczym ścigacz. Z przodu mam 3.0 stomila.
Niestety we 2 osoby na znacznym wyboju dobija do błotnika. Poza tym jest super. z 4.0 może być większy problem.
Ja mam opone z tyłu Heidanau 3.5, fartem kupiłem sztuke za 100zł (w sklepie kosztuje 180zł), nie robi jej różnicy czy jest sucho czy mokro, na zakrętach kładę się niczym ścigacz. Z przodu mam 3.0 stomila.
Niestety we 2 osoby na znacznym wyboju dobija do błotnika. Poza tym jest super. z 4.0 może być większy problem.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
Po jakich drogach chcesz jezdzic??gabste pisze:Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha![]()
mam takie pytano czy opona MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???
a an przód bym coś takiego dał MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???
A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???
http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Bo te kapcie co sa na zdjeciach to jeden na asfalt, a drugi moze byc na delikatny teren, do lasu
Jezeli jezdzisz chociaz troche po piasku, czy nawet polnych drogach to zapomnij o oponie na asfalt, nie ma wogole przyczepnosci, a nawet ze wzgledu na szerokosc ciezko jest kierowac sprzetem
niestety szeroka opona niekoniecznie oznacza lepsza przyczepnosc, w CZ 350 po wymianie opony z orginalnej barum 3,75, na 110 szosowa, produkcji koreanskiej(nie pamietam firmy) to strach jezdzic po mokrym asfalcie czy pasach, guma jest twarda, i nie trzyma, mimo ze bieżnik jest zacny
jezeli chodzi o szerokosc opony w wsk 175 to jest tam dosc duzo miejsca, pewnie by i nawet z 5.0 weszla, problemem jest ciegło hamulca, trzeba je by wtedy przesuna troche w bok , bo by obcieralo, w swojej miałem z tylu 3,75 i miejsca jeszcze bylo sporo
Re: opona tył
Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
No cóż, moim skromnym zdaniem jest to WT - delikatnie sugerowałbym nie pokazywanie takich praktyk na tym forum ![:]](./images/smilies/splash.gif)
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: opona tył
145/70R13 lub 155/65R13 Dębica zimowa Frigo Directionalasdkamil pisze:Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P


A tak poważnie to nie każda przeróbka to WT (trzeba by chyba zdefiniować co to właściwie jest).
Nie każdy potrafi zbudować/przebudować motocykl zachowując proporcje, styl czy kierując się zasadami mechaniki.
Bez określenia co to jest WT a co nim nie jest to można nazwać Wiejskim Tunerem osobę, która wsadzi świecę NGK zamiast Iskry czy oponę Barum zamiast Stomil

Koło od samochodu ewidentnie pachnie WT, może kolega zamieści pełną koncepcję to się przekonamy ?
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości