Trialowe motocykle WSK był sprzętem przygotowanym do udziału w rajdach obserwowanych. Charakter tych imprez wymagał specjalnie przygotowanego maszyn o elastycznych silnikach pracujących w zakresie średnich i niskich obrotów, które jednocześnie charakteryzowały by się szybką reakcją na odkręcanie manetki gazu, oraz dużą elastycznością. W latach 1972-1977 wyprodukowano jedynie 150-170 egzemplarzy. W roku 1972 wyprodukowano serie pierwszą w liczbie 15 sztuk. W latach późniejszych po zakończeniu produkcji ram MR16 T pierwszej i drugiej serii wdrożono do produkcji ramy 2.66. Była to trzecia i ostatnia wersja tych motocykli.
WSK MR16 T, 1 serii (15 sztuk): WSK MR16 T, 2 serii (najwyższy znany dziś nr ramy MR16T0069) WSK Trial, oznaczenie ramy 2.66, motocykl z 3 i ostatniej serii (najwyższy znany dziś nr ramy 2.66*000.0.53): Trial 2.66 (na motocyklu Mistrz Polski Tadeusz Błażusiak) :
Silnik:
W Świdniku opracowano specjalny silnik na podstawie silnika Wiatra 175. Pojemność skokową zwiększono do 243 cm3. Zmianę pojemności uzyskano dzięki zastosowaniu innego wykorbienia wału korbowego, czyli zwiększenie skoku tłoka i zwiększenie średnicy cylindra wykorzystując aluminiowy cylinder z wciśniętą większą tuleją. Tłok pochodził z motocykla Panonia P-10 lub MZ 250. Po przejściu na tłoki Mz o średnicy 71mm można było uzyskać pojemność 264 cm3. Głowica charakteryzowała się eliptyczna komorą spalania. Stopień sprężania wynosił 7,0 a silnik uzyskiwał taką samą moc co silnik, W2B czyli 13,5KM, lecz przy 4000 Obr./Min. Maksymalny moment obrotowy wynosił ok. 21,5 Nm. i wypadał przy 3000 Obr./Min. Iskrownik Stefa o małych wymiarach i zmienione przełożenie skrzynki biegów czyniły ten motocykl bardzo zwrotnym i dynamicznym. Silnik nosi oznaczenie W-3T, a jego produkcja obywała się w fabryce w Nowej Dębie. Od 1974 motocykle MR16T były wyposażane w 2 typy silników o pojemności 175 ( W2BxS znany ze Sporta 2) oraz w pierwszy produkowany do tego modelu silnik 250 ( W-3T ). Silniki 175 wyposażone były w importowaną ze Szwecji prądnice SEM oraz skrzynki biegów o zmienionych przełożeniach. Rama:
Podwójna z rur stopowych. Wahacz tylny spawany z rur i łożyskowany na łożyskach kulkowych. Później to rozwiązanie zastąpiono wstawieniem tulejek z tarnamidu. Prawe ramie wahacza służyło jako zbiorniczek oleju do smarowania łańcucha podczas jazdy, co umożliwiał specjalny zaworek. Podnóżki składane.
Zawieszenie:
Z pośród 3 serii motocykli trialowych, wyróżnić możemy 3 typy zawieszeń stosowanych w tych motocyklach. Każde wyposażone w kute półki aluminiowe.
Seria pierwsza otrzymała włoskie zawieszenie Ceriani z aluminiowymi lagami dolnymi i progresywnej charakterystyce tłumienia i skoku 130 mm, rury nieruchome 32mm. Motocykle MR16T drugiej serii mają już zawieszenia produkowane w OBR Świdnik. Model 2.66 otrzymał zawieszenie charakteryzujące się skokiem 180 mm i "trialową" bardzo miękką charakterystyką.
Hamulce:
Półbębny typu dzwonowego ze stopów lekkich. Pierwsza seria otrzymał bębny tylne odlewane z elektronu co pozwoliło zaoszczędzić 2 kg. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty zastosowano piasty aluminiowe. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty, w trialach MR16T drugiej serii i 2.66 zastosowano bębny tylne aluminiowe. Seria pierwsza posiadała przednie koło o średnicy 21 cali z bębnem od motocykla MZ. Koło przednie z bębnem w zasadzie były takie same w drugiej i trzeciej serii. Inny był tylko sposób mocowania tarczy kotwicznej.
Nadwozie:
Zarówno błotnik, zbiornik, filtr powietrza wykonywane były z laminatu bądź aluminium. Obręcze przeważnie aluminiowe lecz zdarzały się i stalowe na kole tylnym. Dzięki zastosowaniu materiałów lekkich możliwe było uzyskanie masy własnej w okolicach 90 kg.
Stosowano zarówno silniki WSK 175 jak i nowo opracowany do tego modelu silnik 250.
Dane Techniczne:
Długość x Szerokość x Wysokość- 2060x860x1160 mm
Ciężar motocykla: 90 Kg
Dopuszczalne obciążenie: 120 KG
Pojemność zbiornika paliwa: 7 litrów
Przeznaczenie: rajdy obserwowane
Prędkość max. pojazdu: 90 km/h w terenie ( 250 cm3)
Zużycie paliwa- 5 litrów/100 km w terenie ( 250 cm3)
Ogumienie: - przód 3,00-21’’ Trial
- tył 4,00-18’’ Trial
Typ silnika: W-3T i W2BxS
Pojemność skokowa: 250cm3 i 175 cm3
Ciężar silnika: 28,5 kg ( 250 cm3) i 25,5 kg ( 175 cm3)
Moc max./Obr.- 14 KM/4000 Obr./min.
Moment obrotowy: ok. 21 NM i ok. 16,5
Dokładniejszy opis silnika W3T 250 cm3 : http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=62&t=4478
O predyspozycjach motocykla niech świadczą zdjęcia
