przewaga motocykli 2t nad 4t
- jahoo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-04-22, 16:54
- GG: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
przewaga motocykli 2t nad 4t
chcialbym podyskutowac na temat plusow silnikow 2sowowych. mianowicie ostatnio miedzy mna i kilkoma znajomymi wynikla debata na temat tego ktory z silnikow jest lepszy. argumenty za 2t sa nastepujace:
- duze predkosci obrotowe nawet pow. 15 tys/min
- brak zaworow co za tym idzie lancucha rozrzadu i innych ruchowych czesci wymagajacych regulacji co wyklucza ich awarie
- dosyc wysoki stopien kompresii (w nowszej generacji silnikach)
- wieksza elastycznosc silnika
- mniejsza waga jednostek
prosze o przedstawienie swoich pogladow i zkonfrontowanie ich na forum pzdr. jahoo
- duze predkosci obrotowe nawet pow. 15 tys/min
- brak zaworow co za tym idzie lancucha rozrzadu i innych ruchowych czesci wymagajacych regulacji co wyklucza ich awarie
- dosyc wysoki stopien kompresii (w nowszej generacji silnikach)
- wieksza elastycznosc silnika
- mniejsza waga jednostek
prosze o przedstawienie swoich pogladow i zkonfrontowanie ich na forum pzdr. jahoo
- Jezus
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
- GG: 5315407
- Moje maszyny: M06B1 '70
- Lokalizacja: Leszno/Wroclove
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Temat może i dobry, ale to zależy czy mówimy o silnikach samochodowych, motocyklowych czy jakich?
Do każdego możemy zabrać się z innej strony i dać inne argumenty.
Poza tym kiedyś 2t były jedynym wyborem. Teraz używanie ich jest niedopuszczalne ze względów na środowisko.
Napisz dokładnie silniki w jakich pojazdach mamy porównywać i wtedy można zacząć dyskusję.
Do każdego możemy zabrać się z innej strony i dać inne argumenty.
Poza tym kiedyś 2t były jedynym wyborem. Teraz używanie ich jest niedopuszczalne ze względów na środowisko.
Napisz dokładnie silniki w jakich pojazdach mamy porównywać i wtedy można zacząć dyskusję.
Amen.
- jahoo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-04-22, 16:54
- GG: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
dotyczy to silnikow w motocyklach tudzierz jednostek o mniejszej pojemnosci (mowimy tu o np motorowerach) silniki 2t w dzisiejszych czasach przezywaja 2 mlodosc w sportach motocrossowych czy freestyle motocross.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Warto dodać, ze dwusuwy maja lepsze przyspieszenie kosztem mniejszej kultury pracy. Ważnym faktem jest tez to, że silniki 4t potrzebują 2 obrotów na pełen cykl, podczas gdy 2t robi tylko 1 obrót co daje 2 razy większą moc (dwusuwa) w tym samym odstępie czasu pracy obydwu silników.
(Przepraszam jeśli coś pokręciłem.)
(Przepraszam jeśli coś pokręciłem.)
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
4t tez mogą mieć takie obroty np yamaha r6 -> max moc przy 15,5k a to motocykl uliczny o dosc duzej pojemnosci, moto gp 4t kreca sie do chyba ponad 20k, ale w 2t ze wzgledu prostszą konstrukcje jest łatwiej takie obroty uzyskaćjahoo pisze: - duze predkosci obrotowe nawet pow. 15 tys/min
jezeli chodzi o wady to
- problemy z ekologia(dla mnie to nie ma zadnego znaczenia)
- 4t maja przyjemniejszy dźwiek i są cichsze
- mniejsza trwałość 2t i to jest główny powód mniejszej popularności
- wieksze zużycie paliwa niż 4t o tej samej mocy
zalety to
+ wieksza moc z litra pojemności
+ prostsza konstrukcja
+ mniejsza masa
Dodatkowo nie nalezy porównywac silników np z WSK z współczesnymi konstrukcjami np z enduro czy skuterków to jest przepaść jezeli chodzi o technologie, materiały i wykonanie
sadze,że jeżeli by wyprodukowano silnik wsk w fabryce KTM czy suzuki z obecnie uzywanych materiałów i obrobiono na maszynach na których wytwarzane sa obecnie silniki to poczciwa wsk przelatała by bez problemów 50+kkm
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Aby na pewno? Dwusuw to synonim wąskiego zakresu użytecznych obrotów.- wieksza elastycznosc silnika
Mając porównanie motocykli MX mogę stwierdzić że dwusuw fajny, szczególnie w dużej pojemności ze względu na to że narowisty, fajnie ryczy i prostszy w samodzielnej obsłudze jednak każdy zakochany w dwusuwie po przejażdżce czterosuwem zaczyna się zastanawiać nad tą miłością

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- jahoo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-04-22, 16:54
- GG: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
jednakze porownujac 2 motocykle o poj. 250ccm np popularnej marki KTM to silnik 2t ma wieksza moc i osiagi niezaprzeczalnie jednak ma on wieksze spalanie rozwarzajac wszystkie za i przeciw trzeba sie zdecydowac do czego przywiazujemy wieksza wage czy do osiagow czy do spalania? moznaby dyskutowac przez dluzszy czas ale czy naprawde jest to jedynie kwestia upodoban?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
takjahoo pisze: czy naprawde jest to jedynie kwestia upodoban?

jeżeli chodzi o enduro to najwieksze znaczennie ma tutaj masa - królewska klasą tutaj nie jest 500 cc tylko 250 ze wzgledu na to że 250 są lżejsze przez co szybsze w terenie i wyżej lataja

w enduro 2 czynnikiem jest smarowanie silnika, a właściwie jego brak w pewnych położeniach motocykla, 2t można jeździć po suficie i dopóki dopływa paliwo nie ma strachu że sie silnik zatrze(a jak i paliwa nie ma to nie ma wiekszego problemu bo i tak nie bedzie pracował), w 4t ten problem wystepuje i jak odchylimy silnik od pionu za bardzo to może przestać dopłwyać oliwa tam gdzie trzeba
to że ma węższy zakres obrotów użytecznych wcale nie oznacza że nie może być elastyczny, tak jak Diesle są uważane za bardziej elastyczne od benzyn a mają zakres obrotow użytecznych węższyAby na pewno? Dwusuw to synonim wąskiego zakresu użytecznych obrotów.
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Silniki dwusuwowe ( konkretnie zasada ich działania jest stosowana w duzych silnikach, np. na statkach, lokomotywach spalinowych (Gagarin, Fablok, Wala)). Są prostrze, bo wyobrazcie sobie, że trzeba by remontować/wymieniać zawory, rozrząd, itp. elementy.
Kos
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
ale te silniki maja zawory i rozrzad , zamkniety układ smarowania i zewnętrzną turbinę,Kos pisze:Silniki dwusuwowe ( konkretnie zasada ich działania jest stosowana w duzych silnikach, np. na statkach, lokomotywach spalinowych (Gagarin, Fablok, Wala)). Są prostrze, bo wyobrazcie sobie, że trzeba by remontować/wymieniać zawory, rozrząd, itp. elementy.
http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm
konstrukcyjnie przypominaja bardziej silniki 4t,
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
według mnie 2t jest lepszy od 4t ze wzgledu na prostote budowy jest mniej rzeczy które moga sie zepsuć a jeśli juz cos sie sypnie to możnaq to szybko naprawić
wyobraźcie sobie taka sytuacje jedziecie sobie w trase i peka wam pasek rozrządu gdy pasek peknie silnik sklepie zawory i kaplica na trasie sie tego nie naprawi
ja wyznaje zasade ze im prostsze tym lepsze i bardziej niezawodne
jeśli chodzi o spalanie to ja nie przywiązuje do tego dużej wagi bo jak sie kupuje duży motor to nie patrzy sie ile on pali, co silnik ma spalic to i tak spali weźmy takiego hummera jesli już sie kupuje taki samochód to nie zwraca sie uwagi na to pali 20l/100km
wyobraźcie sobie taka sytuacje jedziecie sobie w trase i peka wam pasek rozrządu gdy pasek peknie silnik sklepie zawory i kaplica na trasie sie tego nie naprawi
ja wyznaje zasade ze im prostsze tym lepsze i bardziej niezawodne
jeśli chodzi o spalanie to ja nie przywiązuje do tego dużej wagi bo jak sie kupuje duży motor to nie patrzy sie ile on pali, co silnik ma spalic to i tak spali weźmy takiego hummera jesli już sie kupuje taki samochód to nie zwraca sie uwagi na to pali 20l/100km
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Słusznie
mają zawotry itp. ale zasadą działania przypominają dwutakty. Nie jestem w stanie przytoczyć przykładu konkretnego silnika, ale wiem, że ostatnio rozmówiłem się na ten temat z kumplem i on właśnie pracował przy tego typu silnikach. Zapytam i odezwę się.
http://science.howstuffworks.com/two-stroke.htm" target="_blank
ta sama strona :-> Przykładowy 2-takt diesel, z lokomotywy

http://science.howstuffworks.com/two-stroke.htm" target="_blank
ta sama strona :-> Przykładowy 2-takt diesel, z lokomotywy
Kos
- macin2
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Kos pisze:Słuszniemają zawotry itp. ale zasadą działania przypominają dwutakty. Nie jestem w stanie przytoczyć przykładu konkretnego silnika, ale wiem, że ostatnio rozmówiłem się na ten temat z kumplem i on właśnie pracował przy tego typu silnikach. Zapytam i odezwę się.
http://science.howstuffworks.com/two-stroke.htm" target="_blank" target="_blank
ta sama strona :-> Przykładowy 2-takt diesel, z lokomotywy
Nikt tu nie wspomniał o cenie,silniki 2 suwowe są tańsza i prostsze w budowie
Wsk M21W2 Kobuz,Shl M11W,Mz Trophy es250/2,Romet Kadet
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
jeżeli chodzi o zasade działania to nie przypominają tylko to są 2takty, tylko posiadają elementy takie jak w znanych nam 4TKos pisze:Słuszniemają zawotry itp. ale zasadą działania przypominają dwutakty. Nie jestem w stanie przytoczyć przykładu konkretnego silnika
jeżeli chodzi o duze silniki to nie mam mowy o pekających paskach rozrządu itp, bo ich tam nie ma, napęd jest przekazywany kołami zębatymi, takie rozwiazania są stosowane nawet w konstrukcjach z samochodów osobowych , np V10 TDI AUDI , albo archaiczny silnik w seicento 900 z łańcuszkiem, ktory wymienia sie przy remoncie kapitalnym.
jeżeli chodzi o małe konstrukcje ,to są tańsze, ale jeżeli mowimy o dieslach z lokomotyw to do tanich nie należą, pompa wtryskowa, turbo czy kompresor, to nie są ani proste w budowie ani tanie rzecy dodatkowo smarowanie, rozrząd i w sumie to daje skompikowanie i wage wieksza niż w niejednym silniku 4TNikt tu nie wspomniał o cenie,silniki 2 suwowe są tańsza i prostsze w budowie
"you will never find a diesel two-stroke on a chain saw -- it would simply be too expensive."
jeżeli chodzi o występowanie silnikow 2T Diesel , to są powszechne w amerykańskich ciężarówkach, zamiast 60l pojemności wystarczy 30l

ktoś pisał, że spalanie nie ma znaczenia jak sie kupuje duzy drogi samochod, to spoalanie nie ma znaczenia - tu sie baaaaaaardzo mylisz, przy obecnych cenach paliw ma to znaczenie, amerykanie juz nie chca hamvee bo pali za duzo , a on nie ma dwusuwa , po co kupowac pojazd ktory jezdzi tak samo a pali 2x wiecej
natomiast 2T są montowane do tanich pojazdów, które są kupowane powszechnie przez ludzi niezamożnych, ktorzy zwracają na to uwage za ile wlewaja paliwa
- Kos
- Posty: 106
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
- GG: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
ale te silniki maja zawory i rozrzad , zamkniety układ smarowania i zewnętrzną turbinę,
http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm" target="_blank
konstrukcyjnie przypominaja bardziej silniki 4t,
Zgadzam się z tym co mówisz, ale dlaczego najpierw mówisz, że przypominaja bardziej 4T, a potem, że to są 2T
http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm" target="_blank
konstrukcyjnie przypominaja bardziej silniki 4t,
Zgadzam się z tym co mówisz, ale dlaczego najpierw mówisz, że przypominaja bardziej 4T, a potem, że to są 2T

Kos
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Kos pisze:
ale dlaczego najpierw mówisz, że przypominaja bardziej 4T, a potem, że to są 2T
bo mają wszystkie te same elementy co silniki 4t, zawory grzybkowe sterowane walkiem, zamkniety obieg oleju, jakby dorobic inny wałek rozrzadu i przebrbic oprogramowanie do sterowania wtryskiem i zapłonem , dodać odpowiednią sprężarke to taki silnik 4T by działał w cyklu 2T, chodziło mi tylko o podobieństwo w występowaniu elementów w obu silnikach, ale o tym czy silnik jest 2t czy 4t decyduje fakt w ilu obrotach wału zamkną się wszystkie cykle pracy
- macin2
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-11-25, 11:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Kos pisze:marcin2 o jakiej cenie mówisz?
Chodzi mi o silniki stosowane w motocyklach,2t są mniej skomplikowane a co za tym idzie tansze
Wsk M21W2 Kobuz,Shl M11W,Mz Trophy es250/2,Romet Kadet
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-08-12, 21:34
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
2 suwowe są zdecydowanie lepsze i mniej skomplikowane potrafią uzyskać dużye obroty spalają za każdym pociągnięciem tłoka a 4 suwowe raz spalają raz wypychają spaliny tak że wiadomo
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/45299" target="_blank
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: przewaga motocykli 2t nad 4t
Teoretycznie tak, tylko zwróć uwage jakie przebiegi wytrzymują dwusuwy a jakie czterotakty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości