WSK 175 M21W2 Wojtek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-02, 18:46

Uznałem że mój motocykl gotowy jest do pokazania na forum. Jest to M21W2 z 1976 roku. Posiadam go od października 2006. Kupiony z przebiegiem 6tys km w przyzwoitym stanie, sporo szczegółów jednak było do poprawy. Tej zimy zdecydowałem się na poważny remont silnika tak by przez dłuższy czas do niego nie zaglądać. Wymieniłem łożyska, korbę tłok i przeszlifowałem cylinder. Co więcej wymieniłem zawieszenie przednie, kupiłem nowe opony. Cały pojazd dokładnie przejrzałem i poprawiłem wszystko co budziło wątpliwości. W najbliższym czasie zostało ponowne podłączenie modułu i montaż kierunkowskazów. Całość jest w większości oryginalna. Wytłoczkę lampy przedniej oszlifowałem do gołej blachy i pomalowałem lakierem bezbarwnym. Taki dizajn wymyśliłem i przyznam że podoba mi się. Zamontowałem tylną lampę od Gazeli również ze względu na indywidualne preferencje. W motocyklu jest instalacja 12V. Na chromowanie czeka niska kierownica. W trosce o żywotność silnika zastosowałem papierowy wkład w oryginalnej puszce filtra powietrza. Tylne amortyzatory są regulowane i pochodzą od CZ.

Cel jaki sobie postawiłem to jeździć jak najwięcej ładnie przygotowanym motocyklem. Jeśli życie potoczy się pomyślnie to WSK zostanie odrestaurowana i odstawiona jako eksponat by cieszyć oko. Póki co spełnia ona moje wymagania estetyczne i zrobiłem co mogłem aby jeździła bezawaryjnie. W tym roku planuje eskapadę na mazury z moją dziewczyną. Objazd regionu pięknymi mazurskimi drogami i powrót do domu. Jeśli maszyna się spisze będę planował dalsze podróże.

Najświeższe zdjęcia- motocykl jest zakurzony ponieważ jeżdżę nim jak najwięcej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: gabste » 2008-06-02, 18:53

Wojtek brawo naprawdę piękny sprzęt pozazdrościć.

Wytłoczkę lampy przedniej oszlifowałem do gołej blachy i pomalowałem lakierem bezbarwnym. Taki dizajn wymyśliłem i przyznam że podoba mi się.
To zależy od gustu mi się nie podoba ale cóż jak tobie się podoba to spox bo o to chodzi że ma ci się podobać a nie mi czy innym ;]

Naprawdę super sprzęt

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: soltys_16 » 2008-06-02, 20:04

No panie Wojtku długo zwlekałeś z premierą, ale muszę przyznać że efekt piorunujący. Lakier jest oryginalny ?

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Maciek » 2008-06-02, 21:07

No Wojtek super sprzęt a znając Ciebie to chodzi jeszcze lepiej jak wygląda
I nawet kawałek bandziora widać, wrzuć jeszcze jakieś jego fotki :)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-02, 22:25

Dzięki za dobre słowo. Przyznam że nie mam teraz żadnej fotki bandziora wartej pokazania. W weekend coś spróbuję sporządzić. To jest niezbyt ciekawy egzemplarz bliski końca produkcji więc nie ma specjalnie na co patrzeć. Tym bardziej że potrzebna mu jest naprawa lakiernicza za którą będę sie brał w wakacje. Trzeba na to poświecić trochę więcej czasu. Jak tylko zrobię zdjęcia to wrzucę je tutaj.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Mateusz WSK » 2008-06-03, 08:20

no ładna 175 ;)
lakier ma ładny, według mnie nie trzeba poprawiać, ale moze gdzieś znajdują się jakieś odpryski itd.szerokich dróg życzę, oby wyprawa na Mazury wypaliła i udała się :)
pozdr ;)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: pawel15 » 2008-06-03, 14:37

Bardzo ładna WSK i ten efekt z tą lampą jest ciekawy ;). A mam takie pytanie- czy ta lampa ma oryginalnie tuleję licznika czy nie? Bardzo ładnie zrobione szparunki- malowane czy naklejane?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-03, 18:59

Szparunki nie były robione przeze mnie. Są naklejane. Lampa ma oryginalną niską tulejkę licznika. Wytłoczka blaszana zaś tuleja jest z plastiku.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
tymoteush00000
Posty: 69
Rejestracja: 2008-05-22, 10:11
Lokalizacja: ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: tymoteush00000 » 2008-06-03, 20:01

Sprzęcik ekstra klasa! Nie będę się na siłę czepiał i wymyślał problemy tam gdzie ich nie ma ;-) Najważniejsze że nie popsułeś oryginału i w każdej chwili można do niego wrócić, takie liftingowe poprawki nadają naszym szacownym maszynom prawdziwej duszy (oczywiście jeżeli robione są z gustem). Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: ŻbiKu » 2008-06-03, 21:59

Motocykl bardzo ładny.

O kierunkowskazach na oryginalnej prądnicy możesz zapomnieć, chyba że chcesz mieć je dla ozdoby i na przegląd;)

Jako motocykl w daleką trasę niska kierownica będzie pewnie niewygodna.

Do zobaczenia na trasie, gdybyś przejeżdżał kiedyś w pobliżu mnie to zapraszam. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-03, 22:28

No właśnie im dłużej myślę o tych kierunkowskazach tym mniej mam ochotę je zakładać. Skończy się na tym że będą jeździły nieużywane. Czasami są na drodze sytuacje kiedy nie ma jak wymachiwać rękami. Może wtedy się przydadzą. Dwie żarówki na raz to 42W. A jak trzeba będzie zachamować? To już 63W. A zapłon? I to że światła mijania zabierają 35W? Chyba trzeba będzie zacząć męczyć Andiego instalując alternator z Jawy :)

Maciek, fotka dla ciebie :)

Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: ŻbiKu » 2008-06-04, 11:08

Ja jeżdżę u siebie po mieście wymachując łapami, ale nie wszędzie.

Jeżeli myślisz o dalekich trasach to koniecznie wymień manetki na grubsze, z wypukłymi wypustkami, na oryginalnych odpadną ci ręce, przekonasz się ;)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Maciek » 2008-06-04, 21:13

Wojtek pisze: Maciek, fotka dla ciebie :)
[/img][/url]
jupiii :-P nie no wrzuć kiedyś tam coś solidniejszego nie wstydź sie rdzy ja się z nią dobrze znam sam mam malucha :-D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Alien » 2008-06-05, 15:54

No właśnie im dłużej myślę o tych kierunkowskazach tym mniej mam ochotę je zakładać. Skończy się na tym że będą jeździły nieużywane. Czasami są na drodze sytuacje kiedy nie ma jak wymachiwać rękami. Może wtedy się przydadzą. Dwie żarówki na raz to 42W. A jak trzeba będzie zachamować? To już 63W. A zapłon?
Zamiast zwiększać moc prądnicy może warto byłoby zmniejszyć pobór? Światło stop, pozycyjne tył i kierunkowskazy na LEDach?
http://wsk-fenix.republika.pl/swiatla_stopu.html" target="_blank

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-05, 18:55

Czy ja wiem? Jest to jakieś rozwiązanie jednakowoż tak mała moc jest denerwująca nawet bez kierunkowskazów. Czasami zdarzy się zapomnieć przekręcić kluczyka na 0 i akumulator się rozładuje. Mając mocny alternator nie jest to wielki problem bo odpalimy silnik powiedzmy na pych i akumulator się naładuje bez zewnętrznego źródła prądu.

Poza tym brak możliwości regulowania napięcia.

Niewątpliwa zaleta oryginalnego alternatora to prostota budowy. Z której jednak byłbym skłonny zrezygnować.

Przeglądałem ostatnio oferty alternatorów od Jawy i naszło mnie na zakup całego motocykla. Jak lepiej stanę finansowo na nogach to rozejrzę się za Jawą 350. Może ktoś dołoży części zapasowe i wśród nich altek.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: ŻbiKu » 2008-06-06, 13:37

Mi też chodzi od jakiegoś czasu po głowie Jawa 350TS, gdybym miał dużo kasy to kupiłbym sobie ale wolę odkładać na jakąś japonię niż kupować paliwożerce, sąsiad z garażu na przeciwko ma niejeżdżoną z oryginalnym przebiegiem 7tyś ale dziad nie chce sprzedać

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-06-06, 15:18

Ja mam na oku Jawę 350 z przebiegiem 700km. Jak nowa. Lecz jest bez dokumentów i model starszy od TS.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Wojtek » 2008-09-01, 01:38

Odgrażałem się że pojadę na mazury i udało się. We wtorek z samego rana wskoczyłem z dziewczyną na włeskę i wyruszyliśmy dobrze mi znaną trasą. Podróż nie była celem samym w sobie aczkolwiek nie była też taką jak każda inna :) Wyjazd trwał 4 dni. Mam na mazurach łódkę i to na nią pojechaliśmy. Droga w tamtą stronę przebiegła bezproblemowo. Powrotna już z przygodami. Cały dzień padał deszcz co nie sprzyja podróżowaniu motocyklem jednak musieliśmy być po południu w Warszawie także wyruszyliśmy nie przejmując się pogodą. Po około 20 km silnik zaczął przerywać by po kilkuset metrach zdechnąć zupełnie. Z wodą chlupiącą w butach dopchnąłem motocykl do stacji benzynowej która szczęśliwie była niedaleko. Postawiłem motocykl pod dachem stacji i wziąłem się za oględziny. Na pierwszym miejscu postawiłem zapłon, myślałem że woda zalała przerywacz. Spod dekla wylało się jej całkiem sporo lecz osuszenie elementu nic nie dało. Przy kolejnym kroku demontażu zobaczyłem odkręconą nakrętkę gaźnika. Poluzowała się od wibracji i woda wlała się do niego od góry. Gaźnik rozebrałem by pozbyć się zawartości, przewietrzyłem porządnie komorę korbową. Strzał i maszyna chodzi. W międzyczasie przyjechała na stacje ekipa lokalnej hołoty, dlatego jak najszybciej spakowałem graty i odjechałem bo zaczynali robić sceny. W pośpiechu zapomniałem o rozmieszaniu oleju w świeżo zatankowanej benzynie i odjazd był problematyczny i powolny. 200 metrów dalej kolejne spuszczanie paliwa z gaźnika i tym razem silnik pracował prawidłowo.

W dalszej podróży dokuczały mi już tylko chwilowe niewiadomego pochodzenia niedomagania silnik. Np przerywanie i dziwne dźwięki na wysokich obrotach, które znikały po wyłączeniu świateł. Deszcz i wichura przez całą drogę również jej nie uprzyjemniały.

Wrażenia po tej podróży mam mieszane. Z jednej strony ciesze się że w końcu zrealizowałem plan jednak z drugiej widzę że aby osiągnąć względną satysfakcję muszę popracować nad tym motocyklem. Pierwsze sprawa to myk ze zmianą przełożeń, który wykoncypował Andi. W dwie osoby i z bagażem rozpędzanie się to droga przez mękę. Trójkę musiałem rozkręcać do oporu aby na czwórce jeszcze zwiększać prędkość. Ponadto każda górka to spadek prędkości i konieczna redukcja. To już oczywiście nie zależy od przełożeń bo tak czy siak dla czwartego biegu wynosi ono tyle samo. Po prostu mocy jest za mało. Co za tym idzie spalanie wyszło bardzo duże. Około 5 litrów na setkę. Wynika ono z tego że przy prędkości około 75km/h motocykl często nie chciał więcej przyspieszać mimo dalszego otwierania przepustnicy. Zdarzało się że jechałem z gazem otwartym bardziej niż to konieczne dla utrzymania prędkości a niewystarczające do przyspieszania.

Kolejne denerwujące zjawisko to ślizgające się sprzęgło. W czasie jazdy z prędkością zbliżoną do 80km/h sprzęgło nagle puszczało. Nie było to stałe zjawisko. Występowało co jakiś czas kompletnie nie wiem dlaczego. Czy może obciążenie motocykla było za duże i wyszło szydło z worka że sprzęgło jest za słabe? Dzisiaj dobrałem się do niego i niestety korek się przypalił. Nie zwęglił się całkowicie ale wierzchnia warstwa jest czarna. Swoją drogą umie mi ktoś powiedzieć jak prawidłowo dokręcić nakrętkę trzymającą docisk sprzęgła? Ta nacinana z zabezpieczeniem. Wystarczy lekko czy lepiej mocno? Otwór na zawleczkę pokazuje się już przy lekkim dokręceniu ale po dwóch kolejnych obrotach nadal zabezpiecza nakrętkę. Pytanie brzmi czy dokręcać te dwa obroty czy nie.

Nadal borykam się z niedoborem prądu. Cewka z tico bierze za dużo prądu. Co prawda działa świetnie nawet przy niskim napięciu czego jednak nie można powiedzieć o reszcie odbiorników.

Wczoraj jadąc już samemu bez bagażu płynnie i żwawo rozpędzałem się do 90km/h i silnik zachowuje się dobrze. Wygląda na to że dodatkowe 50-60 kg to już duża różnica.

Cała podróż wyniosła 600km i pochłonęła 30 litrów paliwa. Oto parę zdjęć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: Stary » 2008-09-01, 11:08

No cóż Wojtku, tylko pozazdrościć. Ile to ja już mam przyjemność czytać Twoje posty? 5 lat? Ha! I muszę Ci powiedzieć, że zazdroszczę Ci jak cholera takiej podróży :) Udało Ci się złożyć ładny motor, możesz śmiało śmigać. Ja niestety na razie nadal nie będę mógł pozwolić sobie na dalszy wypad - powód jest prozaiczny - brak czasu. Niestety nie mam okazji sprawdzić moich sprzętów w dalszych trasach nie wspominając już o jakimś dłuższym wypadzie.

Daj znać gdy uporasz się z tymi przeszkadzającymi usterkami. Jednak mimo to wsk dała radę :)

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Wojtek

Post autor: gabste » 2008-09-01, 11:55

Gratulacje. :]
Swoją drogą umie mi ktoś powiedzieć jak prawidłowo dokręcić nakrętkę trzymającą docisk sprzęgła?
Jak są nowe tarcze to dokręca się tylko tak aby zapiąć tą zawleczkę nie jak najmocniej!!.W miarę zużywania się korków tą nakrętkę przykręca się bardziej

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości