Typy gaźników Pegaz
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2008-06-18, 19:55
- Kontaktowanie:
Typy gaźników Pegaz
czy może któś napisać różnice pomiedzy poszczególnymi gaznikami pegaz oraz maszyny w których były one zakładane
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
PEGAZ występował jako GM24U i GM26U w wersjach 1,2 i3 (SHL, Junak, WSK 175 i pokrewne).
Co nieco masz tu viewtopic.php?f=9&t=953&p=20725&hilit=pegaz#p20725" target="_blank" target="_blank
viewtopic.php?f=26&t=1798&p=18995&hilit=pegaz#p18995" target="_blank
viewtopic.php?f=22&t=1701&p=15548&hilit=pegaz#p15548" target="_blank
Popytaj uczestników dyskusji na PW.
Co nieco masz tu viewtopic.php?f=9&t=953&p=20725&hilit=pegaz#p20725" target="_blank" target="_blank
viewtopic.php?f=26&t=1798&p=18995&hilit=pegaz#p18995" target="_blank
viewtopic.php?f=22&t=1701&p=15548&hilit=pegaz#p15548" target="_blank
Popytaj uczestników dyskusji na PW.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
Polski pegaz , tak jak na foto zaznaczyłem tam powinno pisać jaki model:


- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
Witam, wybaczcie że odkopuję tak stary temat ale moje pytanie nawiązuje do tego co jest już w tym i dlatego postanowiłem nie zakładać kolejnego. A pytanie brzmi przepustnica z jakim kątem ścięcia powinna być w pegazie gm26u3 - 30 czy 35 stopni??? Szukałem zarówno na forum jak i poza ale odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem...
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
U mnie w nowym pegazie U3 z prl na przepustnicy jest nabite 35.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
Do WSK 175 - GM26U3 : przepustnica 30,
Do Junaka - GM26U1 : przepustnica 35.
Do Junaka - GM26U1 : przepustnica 35.
- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
O to chodziło, dzięki Stary.Stary pisze:Do WSK 175 - GM26U3 : przepustnica 30,
Do Junaka - GM26U1 : przepustnica 35.
a to mnie zastanawia i zasiewa trochę niepewności... czy aby wszystkie U3 miały ten sam typ przepustnicy czy to też było zależne od przeznaczenia....man on the WSK pisze:U mnie w nowym pegazie U3 z prl na przepustnicy jest nabite 35.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
Tak GM26U3 miały przepustnicę 30, dyszę 100 lub 180 (to różnica oznaczeń, jedna podaje średnicę, druga przepływ. Obie mają przepływ około 180ccm/min). Poziom paliwa 2mm powyżej osi komory pływakowej.
GM26U1 przepustnica 35, dysza 140ccm/min, poziom paliwa 3mm powyżej osi komory pływakowej.
GM26U1 przepustnica 35, dysza 140ccm/min, poziom paliwa 3mm powyżej osi komory pływakowej.
- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: rodzaje gazników pegaz
W ramach podsumowania, tak aby wszystkie informacje były razem:
GM26U1 ( do Junaka):
- przepustnica z kątem ścięcia 35 stopni,
- dysza paliwowa główna o wydajności 140 ccm/min,
- dysza paliwowa wolnych obrotów o wydajności 45 ccm/min,
- poziom paliwa 3 mm powyżej osi komory pływakowej,
- rdzeń z szerokim kanałem powietrznym,
- zaworek iglicowy bez amortyzacji.
GM26U3 ( do WSK175):
- przepustnica z kątem ścięcia 30 stopni,
- dysza paliwowa główna o wydajności 180 ccm/min,
- dysza paliwowa wolnych obrotów o wydajności 45 ccm/min,
- poziom paliwa 2 mm powyżej osi komory pływakowej,
- rdzeń z wąskim kanałem powietrznym,
- zaworek iglicowy z amortyzacją.
To chyba wszystkie z tych ważniejszych informacji.
Jeśli się gdzieś pomyliłem lub o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawić, bądź uzupełnić;)
GM26U1 ( do Junaka):
- przepustnica z kątem ścięcia 35 stopni,
- dysza paliwowa główna o wydajności 140 ccm/min,
- dysza paliwowa wolnych obrotów o wydajności 45 ccm/min,
- poziom paliwa 3 mm powyżej osi komory pływakowej,
- rdzeń z szerokim kanałem powietrznym,
- zaworek iglicowy bez amortyzacji.
GM26U3 ( do WSK175):
- przepustnica z kątem ścięcia 30 stopni,
- dysza paliwowa główna o wydajności 180 ccm/min,
- dysza paliwowa wolnych obrotów o wydajności 45 ccm/min,
- poziom paliwa 2 mm powyżej osi komory pływakowej,
- rdzeń z wąskim kanałem powietrznym,
- zaworek iglicowy z amortyzacją.
To chyba wszystkie z tych ważniejszych informacji.
Jeśli się gdzieś pomyliłem lub o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawić, bądź uzupełnić;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości