CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Gorąca cewka.
nic innego, tylko jakiś mądry inaczej podłączył Ci gaszenie w taki sposób jak w Wsk 125 .
Wojtek ma rację , już nie masz oryginalnej instalacji, bierz schemat do ręki i połącz wszystko od nowa .
Wojtek ma rację , już nie masz oryginalnej instalacji, bierz schemat do ręki i połącz wszystko od nowa .
- HP
- Posty: 216
- Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: GLAIWITZ
- Kontaktowanie:
Re: Gorąca cewka.
Ta usterka bedzie musiala jeszcze troche poczekac. Najpierw musze poradzic sobie z drganiami i z wydechem.(opis w dzale warsztat)
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Cewka butelkowa strzela
Witam. Otóż problem jest taki. Niedawno podczas przejażdżki WSKą 175 silnik nagle zgasł. Okazało się że wyleciał z cewki kabel WN. Zauważyłem także że akumulator padł, więc chciałem sprawdzić iskrę. Iskra jeszcze była, lecz zauważyłem że nawet kiedy świeca jest wyjęta z fajki to podczas ruszania kopniakiem słychać "strzelanie" obecne przy sprawdzaniu iskry. Więc myślę że kabel WN ma przebicie ale wyjąłem go z cewki i dalej to samo. Wyraźnie słychać że strzelanie dobiega z cewki. Wtedy dojechałem do domu normalnie, a dzisiaj silnik po uruchomieniu zaczął przerywać w taki sposób jaki przerywa gdy świeca ma przebicie. Sprawdziłem zapłon i był OK. Przy ostatniej próbie uruchomienia na pych silnik już zaczął pyrkać i nagle strzał w tłumik i zgasł. Czy to wina cewki WN?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: kobuz m21w2
- Kontaktowanie:
Re: Cewka butelkowa strzela
To normalne że przeskok iskry wn wywołuje pewien "trzask".Jeżeli zdejmniesz przewód WN i fajke,to jak kopniesz starterem to iskra bedzie przeskakiwać z trzaskiem na cylinder.Jak slychać trzask na zmontowanym układzie,to musisz poprawić złącze fajka-przewód WN,przewód WN-cewka.Jesli wsk zgasła i "rypnęła" w tłumik to świeca może mieć przebicie,ale wskutek złej regulacji gaznika.Ja miałem za bogatą mieszankę i po regulacji problemy ze świecami sie skończyły 

- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Cewka butelkowa strzela
Mówiłem że silnik pracował jakby świeca miała przebicie ale go nie miała, gdyż na innych to samo. Też kiedyś miałem za bogatą mieszankę i świeca łapała przebicie, ale teraz mieszanka jest dobra.
ps. W jaki sposób iskra może przeskoczyć na cylinder skoro odległość cewki od cylindra to co najmniej 10 cm?
ps. W jaki sposób iskra może przeskoczyć na cylinder skoro odległość cewki od cylindra to co najmniej 10 cm?

- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Cewka butelkowa strzela
To cewkę szlak trafił, a przebicie wewnątrz obudowy.
Temat dotyczy każdego zagadnienia dotyczącego cewek wsk 175.
Żbiku
Temat dotyczy każdego zagadnienia dotyczącego cewek wsk 175.
Żbiku
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-13, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 M21W2
- Lokalizacja: Leszno
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Panowie na mojej cewce nie ma oznaczeń 1 i 15 są tylko 21 i 22. Cewka polskiej produkcji firmy ISKRA. W takim razie ktoś kto ma oba oznaczenia może podać odpowiadające sobie pary?
edit:
Karlicek dzięki
edit:
Karlicek dzięki
Ostatnio zmieniony 2011-08-22, 14:14 przez marcinsud, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Styk:
22 -> 1 - do platyn
21 -> 15 - zasilanie
22 -> 1 - do platyn
21 -> 15 - zasilanie
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Magnum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-06-20, 20:49
- GG: 8098788
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
A ja mam taką prośbę. Stoję własnie przed wyborem nowej instalacji elektrycznej do swojego Kobuza i skłaniam się ku 12V. Chciałem przelutować cewki (gdyż teraz mam 6V), jednak zdjęcie które było wklejone w tym temacie, pokazujące jak to zrobić, już wygasło. Mógłby ktoś je wkleić na nowo? Byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Także mam pytanie odnośnie przeróbki stojana 6V na 12V. Otóż posiadam dwa stojany - sprawny 6V i 12V z przepalonymi cewkami od ładowania. Gdybym w tym 6V wymienił dwie cewki od ładowania na dwie cewki świetlne(sprawne) z przepalonego stojana 12V, czy zadziałało by to i miało sens?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
- GG: 8690957
- Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350 - Lokalizacja: Uniemyśl
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Przerabiałem to u siebie. Jak najbardziej zda to egzamin. Wywalasz cewki od ładowania i wstawiasz cewki od świateł 12V Podłączasz je tak samo jak jest ze sobą podłączone cewki nr 2 i 3 z cewek świetlnych. Jeśli podłączysz cewki tak jak są zlutowane cewki nr 1 i 2 lub 3 i 4. Będziesz miał 6V ale będzie 2 razy większa moc.
Cewki podłączone są tak: Czerwony kabel idzie do cewki nr 1 potem do cewki nr 2 następnie do cewki nr 3 a na końcu do cewki nr 4 która podłączona jest do masy.
1-2+3-4
Cewki podłączone są tak: Czerwony kabel idzie do cewki nr 1 potem do cewki nr 2 następnie do cewki nr 3 a na końcu do cewki nr 4 która podłączona jest do masy.
1-2+3-4
- spartan117
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Problem z cewkami świateł
Witam
Wiem, że mógłbym zamieścić swój problem w innej części forum, ale chodzi mi głównie o cewki, a nie o cały zapłon.
Zbudowałem CDI do swojej 175. Wszystko ładnie, tak jak na schemacie, tylko nie ma świateł. Połączone ze sobą 4 cewki dają tyle prądu, że bezpośrednio z kabla (czerwony) są w stanie zasilić 2 watową żaróweczkę. Wszystkie cewki sprawdzałem miernikiem - nie mają przebicia. Również reszta instalacji prowadząca prąd do odbiorników jest w porządku. Macie jakiś pomysł jak sprawdzić która cewka może być trefna? Jakie oporności powinny mieć te cewki?
Pozdrawiam
Wiem, że mógłbym zamieścić swój problem w innej części forum, ale chodzi mi głównie o cewki, a nie o cały zapłon.
Zbudowałem CDI do swojej 175. Wszystko ładnie, tak jak na schemacie, tylko nie ma świateł. Połączone ze sobą 4 cewki dają tyle prądu, że bezpośrednio z kabla (czerwony) są w stanie zasilić 2 watową żaróweczkę. Wszystkie cewki sprawdzałem miernikiem - nie mają przebicia. Również reszta instalacji prowadząca prąd do odbiorników jest w porządku. Macie jakiś pomysł jak sprawdzić która cewka może być trefna? Jakie oporności powinny mieć te cewki?
Pozdrawiam
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Sprawdż kierunek nawiniecia - powinien być lewoskrętny to jest ważne ;]
jaśli jest kierunek prawidłowy to sprawdz jak są ze sobą połączone cewki - jeśli są obok siebie to powinny być połączone koniec z końcem - początek z początkiem jeśli między nimi znajduje sie np cewka cdi to musi być połączony koniec z początkiem tak jak na rys http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... l_1258.jpg - odlutuj na koniec cewki od masy i sprawdz miernikiem czy nie ma przebicia na stojan - jeśli nie będzie przebicia to przylutuj spowrotem;]
pracuje właśnie nad ładowaniem w wsk175 i po dzisiejszych testach i próbach połaczenia wszystkiego na pająka osiągnąłem zadowalające ładowanie w wsce ;] wolne obroty obciażenie 31W (jedna żarówka 21W i jedna 10W)napięcie na aku 14,2V ;] stojan 12V oryginalne połączenie cewek z niewielką modyfikacją polegającą na odmasowaniu cewek świetlnych;] POLECAM !!!
jaśli jest kierunek prawidłowy to sprawdz jak są ze sobą połączone cewki - jeśli są obok siebie to powinny być połączone koniec z końcem - początek z początkiem jeśli między nimi znajduje sie np cewka cdi to musi być połączony koniec z początkiem tak jak na rys http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... l_1258.jpg - odlutuj na koniec cewki od masy i sprawdz miernikiem czy nie ma przebicia na stojan - jeśli nie będzie przebicia to przylutuj spowrotem;]
pracuje właśnie nad ładowaniem w wsk175 i po dzisiejszych testach i próbach połaczenia wszystkiego na pająka osiągnąłem zadowalające ładowanie w wsce ;] wolne obroty obciażenie 31W (jedna żarówka 21W i jedna 10W)napięcie na aku 14,2V ;] stojan 12V oryginalne połączenie cewek z niewielką modyfikacją polegającą na odmasowaniu cewek świetlnych;] POLECAM !!!
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-11-27, 20:49
- GG: 0
- Moje maszyny: Silniki wsk 125 i 175
- Lokalizacja: Pyrzowice woj.Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie cewki butelkowej.Nie mam numerów na cewce i proszę o pomoc gdzie mam podłączyć + a gdzie - dołączam też zdjęcie.Wiem że mogło być już na którymś już forum poruszany może podobny już temat.Czytałem wasze wypowiedzi ,może gdzieś przegapiłem podobny temat,za co przepraszam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Kolejność przewodów jest obojętna. W tym wypadku.
Życie jest po to aby śmigać na moto.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2014-11-27, 20:49
- GG: 0
- Moje maszyny: Silniki wsk 125 i 175
- Lokalizacja: Pyrzowice woj.Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Dziękuje za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość