WSK M06B3 125
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
WSK M06B3 125
Po 13 latach produkcji modelu opartego o podwójną ramę kołyskową w świdnickiej fabryce przyszedł czas na gruntowne odnowienie swojej oferty. W sierpniu 1971roku wszedł do produkcji zupełnie nowy model ( M06B3) oparty w dużej mierze o elementy motocykla WSK M06B1. Motocykl zbudowano na nowej pojedynczej ramie z rur stalowych, wyposażono go w zmodyfikowany silnik o symbolu S-01Z3A Lux. Różnice do starego modelu stanowił podniesiony stopień sprężania i zastosowanie w nowszego gaźnika (najprawdopodobniej zastosowano tylko nowy pływak z zaworek kuleczkowym zamiast iglicy). Jak już wspomniałem duża ilość elementów pochodziła z już stosowanych w innych motocyklach. Wymienię kilka z nich:
-całe przednie zawieszenie pochodziło z modelu M06B1. Jakie same są osłony górne rur nieruchomych zawieszenia (z charakterystycznymi pierścieniami wewnątrz, a nie tulejami gumowymi jak w następnych modelach). Rura ruchoma również pochodziła z poprzedniego modelu (posiada inne przetoczenie w górnej części – na samej górze, bardziej kanciasta niż w późnych modelach)
-zastosowano takie same półki zawieszenia – górna i dolna z wytłoczki blaszanej (inna niż w późniejszy modelach)
-Przednia lampa pozostałą bez zmian- wytłoczka blaszana i licznik starego typu.
-Kierownica również bez zmian – ze zintegrowanymi manetkami sprzęgła i hamulca.
Zastosowane koła były identyczne jak w modelu poprzednim: obręcze malowane na szary młotkowy, 18”, z pełnymi bębnami, z możliwością montażu jednego koła zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie koło posiadało osłonę blaszana, pokryta chromem galwanicznym zasłaniającym dziury na ew. zastosowanie zębatki.
-Zębatka łańcucha tył – identyczna jak w B1. z blachą cynkowaną wewnątrz
-kolanko wydechu starego typu, półokrągłe, wydech malowany na czarno
-wahacz tylny i stópki centralne z M17 Gazela
-siodło i lampa tylna jak w M06B1 po modernizacji
-W MOTOCYKLU ZASTOSOWANO ZŁOTE SZPARUNKI JAK W B1
-stópkę hamulca tylnego pokrytą chromem.
Osłony boczne o estetycznym wyglądzie, w moim motocyklu są plastikowe. Jeśli ktoś posiada jakąś wiedzę na ten temat proszę o informacje. Wiem, że w pierwszych seriach M21W2 montowano metalowe. Następną większą modyfikację przeprowadzono ok. roku 76. Zastosowano w nim:
-wahacz nowego typu,
-osłona łańcucha prosta
-nową kierownicę z manetkami sprzęgła i hamulca wykonanymi z aluminium.
- nowe łamane kolanko wydechu
-nową plastikową lampę tylną
-w 76 roku przez kilka (kilkanaście) miesięcy montowano lampę przednia przejściową z wytłoczki blaszanej i zastosowaniem nowego licznika wyskalowanego do 140km/h
-na pewno na początku roku, przypuszczalnie do końca roku 76 montowano koła starego typu z możliwością wymiany przód-tył.
-stópka hamulca tylnego była już nie chromowana, lecz ocynkowana
-ZASTOSOWANO SZPARUNKI KOLORU BIAŁEGO
-na rurach przedniego zawieszenia w górnej części zastosowano tuleje gumowe (zamiast pierścieni metalowych) zastosowano nową półkę dolna zawieszenia
-amortyzatory tylne nadal były typu tulejowego
Kolejną modernizacje przeprowadzono w roku bodajże 78. W M06B3
-zastosowano lampę przednią wykonaną z tworzywa (jednoelementowa) a nie jak w późniejszych modelach dwu elementowa. Przypuszczalnie w takiej konfiguracji produkowany tylko przez kilka miesięcy
-kola jezdne z bębnami nowego typu, bez możliwości wymiany tył-przód.
-zbiornik paliwa i osłony boczne nowego typu, osłony wykonane z tworzywa
-amortyzatory tylne bez osłon tulejowych
Zdjęcia przedstawiają motocykl z roku 79 . Zdaję sobie sprawę, iż przedstawiony fragment historii tak popularnego modelu jakim niewątpliwie jest M06B3 nie został przeze mnie w całości rozwinięty. Moim zamiarem jest uzupełnienie tego artykułu, w miarę możliwości dostarczenia lepszych zdjęć kompletnych motocykli.
W razie jakiś nieścisłości bądź niejasności proszę o kontakt, ja ze swojej strony będę starał się na bieżąco uzupełniać publikacje, a w przyszłości opisać zmiany w modelu, aż do 85 roku.
Wszelkich posiadaczy oryginalnych M06B3 prosze o kontakt w celu dokładnej analizy zastosowanego w tym modelu wyposażenia
-całe przednie zawieszenie pochodziło z modelu M06B1. Jakie same są osłony górne rur nieruchomych zawieszenia (z charakterystycznymi pierścieniami wewnątrz, a nie tulejami gumowymi jak w następnych modelach). Rura ruchoma również pochodziła z poprzedniego modelu (posiada inne przetoczenie w górnej części – na samej górze, bardziej kanciasta niż w późnych modelach)
-zastosowano takie same półki zawieszenia – górna i dolna z wytłoczki blaszanej (inna niż w późniejszy modelach)
-Przednia lampa pozostałą bez zmian- wytłoczka blaszana i licznik starego typu.
-Kierownica również bez zmian – ze zintegrowanymi manetkami sprzęgła i hamulca.
Zastosowane koła były identyczne jak w modelu poprzednim: obręcze malowane na szary młotkowy, 18”, z pełnymi bębnami, z możliwością montażu jednego koła zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie koło posiadało osłonę blaszana, pokryta chromem galwanicznym zasłaniającym dziury na ew. zastosowanie zębatki.
-Zębatka łańcucha tył – identyczna jak w B1. z blachą cynkowaną wewnątrz
-kolanko wydechu starego typu, półokrągłe, wydech malowany na czarno
-wahacz tylny i stópki centralne z M17 Gazela
-siodło i lampa tylna jak w M06B1 po modernizacji
-W MOTOCYKLU ZASTOSOWANO ZŁOTE SZPARUNKI JAK W B1
-stópkę hamulca tylnego pokrytą chromem.
Osłony boczne o estetycznym wyglądzie, w moim motocyklu są plastikowe. Jeśli ktoś posiada jakąś wiedzę na ten temat proszę o informacje. Wiem, że w pierwszych seriach M21W2 montowano metalowe. Następną większą modyfikację przeprowadzono ok. roku 76. Zastosowano w nim:
-wahacz nowego typu,
-osłona łańcucha prosta
-nową kierownicę z manetkami sprzęgła i hamulca wykonanymi z aluminium.
- nowe łamane kolanko wydechu
-nową plastikową lampę tylną
-w 76 roku przez kilka (kilkanaście) miesięcy montowano lampę przednia przejściową z wytłoczki blaszanej i zastosowaniem nowego licznika wyskalowanego do 140km/h
-na pewno na początku roku, przypuszczalnie do końca roku 76 montowano koła starego typu z możliwością wymiany przód-tył.
-stópka hamulca tylnego była już nie chromowana, lecz ocynkowana
-ZASTOSOWANO SZPARUNKI KOLORU BIAŁEGO
-na rurach przedniego zawieszenia w górnej części zastosowano tuleje gumowe (zamiast pierścieni metalowych) zastosowano nową półkę dolna zawieszenia
-amortyzatory tylne nadal były typu tulejowego
Kolejną modernizacje przeprowadzono w roku bodajże 78. W M06B3
-zastosowano lampę przednią wykonaną z tworzywa (jednoelementowa) a nie jak w późniejszych modelach dwu elementowa. Przypuszczalnie w takiej konfiguracji produkowany tylko przez kilka miesięcy
-kola jezdne z bębnami nowego typu, bez możliwości wymiany tył-przód.
-zbiornik paliwa i osłony boczne nowego typu, osłony wykonane z tworzywa
-amortyzatory tylne bez osłon tulejowych
Zdjęcia przedstawiają motocykl z roku 79 . Zdaję sobie sprawę, iż przedstawiony fragment historii tak popularnego modelu jakim niewątpliwie jest M06B3 nie został przeze mnie w całości rozwinięty. Moim zamiarem jest uzupełnienie tego artykułu, w miarę możliwości dostarczenia lepszych zdjęć kompletnych motocykli.
W razie jakiś nieścisłości bądź niejasności proszę o kontakt, ja ze swojej strony będę starał się na bieżąco uzupełniać publikacje, a w przyszłości opisać zmiany w modelu, aż do 85 roku.
Wszelkich posiadaczy oryginalnych M06B3 prosze o kontakt w celu dokładnej analizy zastosowanego w tym modelu wyposażenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-02-11, 21:50 przez marwsk, łącznie zmieniany 1 raz.
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2007-01-04, 20:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Ostatnia WSK M06B3 1975
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Te tłuste stare boczki były w pierwszych rocznikach M06B3 metalowe, od bodajże 1974 plastikowe o identycznym kształcie. Wtedy też zmieniona była kierownica. Mam pierwszy model i drugi model. Mój garbus jest z 1975r i jest już pomieszany z modelem 76 - stara lampa przednia a nowa tylna (nie wygląda na zmienianą), nowa kierownica, boczki plastikowe, wahacz od SHL, mała osłona łańcucha.
M06B3 1975 w oryginale
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Temat zupelnie opustoszal. Moze wlasciciele oryginalnych M06 B3 mogli by tu wkleic zdjecia swoich motocykli z podaniem nr ramy i silnika. W znaczacy sposob ulatwilo by to dalsza dedukcje dotyczaca okresu produkcji charakterystycznych elementow.
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- Romano
- Posty: 198
- Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Poddębice
- Kontaktowanie:
B3
Co do tych boczków to w moich dwóch B3 a są z tego samego roku 1974 są one metalowe i co do pochodzenia jednej czyli mojej cytrynki to praktycznie znam je od początku także nie były one na pewno zmieniane czyli pewnie plastikowe weszły jeszcze w tym samym roku ale pod koniec .marjan.m pisze:Te tłuste stare boczki były w pierwszych rocznikach M06B3 metalowe, od bodajże 1974 plastikowe o identycznym kształcie. Wtedy też zmieniona była kierownica. Mam pierwszy model i drugi model. Mój garbus jest z 1975r i jest już pomieszany z modelem 76 - stara lampa przednia a nowa tylna (nie wygląda na zmienianą), nowa kierownica, boczki plastikowe, wahacz od SHL, mała osłona łańcucha.
A chciałem przedstawić element jaki był montowany w pierwszych B3
jedną zmianą były golenie
w pierwszych wersjach były takie jak w B1 , przykładem tego jest Efemeryda które takie posiada. mocowanie lampy jest wyżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK M06 B3 różnice
Witam!
Mam WSK M06B3 z 80roku, a mój brat z 84r.
Zauważyłem kilka różnic w wuesce mojego brata.
Pierwsza różnica - nakrętki sprężyn zawieszenia przedniego (te na górnej półce - chromowane) mają gruby gwint - normalnie był drobny,
Druga różnica - rury zawieszenia przedniego (te co nachodzą na lagi) są krótsze i są założone gumy,
Trzecia róznica - w lewym deklu śruby przednie są umieszczone na górze i dole pokrywy, normalnie były po środku,
Czwarta różnica - ramię zmieniacza biegów jest dokręcane śrubą 14mm z drobnym gwintem, normalnie była ośka,
Piąta różnica - na prawym deklu jest trójkąt z napisem w środku GIGE E,
Szósta różnica - kolanko - "kwadratowe",
Siódma różnica - długi chromowany tłumik,
Ósma różnica - mocowanie silnika na 3 śruby (jedna z przodu), normalnie było na 4,
Dziewiąta różnica - prędkościomierz ma bolec pod zerem który zatrzymuje wskazówkę i ma nieco inną tarczę - te białe prostokąty pod cyframi mają malutkie rozstępy,
Dziesiąta różnica - siodło ma solidniej przyspawany bolec,
Jedenasta różnica - pręt który trzyma dekiel koła tylnego jest przymocowany do śruby dolnej amortyzatora tylnego, a nie do wahacza,
Dwunasta różnica - na wahaczu nie ma uchwytu do pręta trzymającego dekiel koła tylnego,
Trzynasta różnica - naciągacze koła tylnego są grubsze i solindniejsze.
Czternasta różnica - oś koła tylna ma większą nakrętkę.
Jak jeszcze coś zauważę to dopisze i w najbliższym czasie zapodam zdjęcia.
[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-02-11, 20:35 ]
Temat o WSK M06B3 już jest od jakiegoś czasu, więc po co załozyleś nowy?
Mam WSK M06B3 z 80roku, a mój brat z 84r.
Zauważyłem kilka różnic w wuesce mojego brata.
Pierwsza różnica - nakrętki sprężyn zawieszenia przedniego (te na górnej półce - chromowane) mają gruby gwint - normalnie był drobny,
Druga różnica - rury zawieszenia przedniego (te co nachodzą na lagi) są krótsze i są założone gumy,
Trzecia róznica - w lewym deklu śruby przednie są umieszczone na górze i dole pokrywy, normalnie były po środku,
Czwarta różnica - ramię zmieniacza biegów jest dokręcane śrubą 14mm z drobnym gwintem, normalnie była ośka,
Piąta różnica - na prawym deklu jest trójkąt z napisem w środku GIGE E,
Szósta różnica - kolanko - "kwadratowe",
Siódma różnica - długi chromowany tłumik,
Ósma różnica - mocowanie silnika na 3 śruby (jedna z przodu), normalnie było na 4,
Dziewiąta różnica - prędkościomierz ma bolec pod zerem który zatrzymuje wskazówkę i ma nieco inną tarczę - te białe prostokąty pod cyframi mają malutkie rozstępy,
Dziesiąta różnica - siodło ma solidniej przyspawany bolec,
Jedenasta różnica - pręt który trzyma dekiel koła tylnego jest przymocowany do śruby dolnej amortyzatora tylnego, a nie do wahacza,
Dwunasta różnica - na wahaczu nie ma uchwytu do pręta trzymającego dekiel koła tylnego,
Trzynasta różnica - naciągacze koła tylnego są grubsze i solindniejsze.
Czternasta różnica - oś koła tylna ma większą nakrętkę.
Jak jeszcze coś zauważę to dopisze i w najbliższym czasie zapodam zdjęcia.
[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-02-11, 20:35 ]
Temat o WSK M06B3 już jest od jakiegoś czasu, więc po co załozyleś nowy?
Ostatnio zmieniony 2007-02-11, 21:48 przez Xabingo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wiele różnic które tu opisałeś są wynikiem zmian dokonywanych przez poprzednich właścicieli - nie są to oryginalne zmiany. Np. Mocowanie silnika 3 śrubami - pewnie przeróbka z ramy 175.
Zawieszenie było inne to fakt - inni tak pisali. Prawa kapa fakt ma napis (taką samą ma mój brat w kosie).
Itd. itp.
Zawieszenie było inne to fakt - inni tak pisali. Prawa kapa fakt ma napis (taką samą ma mój brat w kosie).
Itd. itp.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Do WSK 125 były ramy z mocowaniem silnika na 3 śruby i było to rozwiązanie fabryczne, spotykane w WSK z ostatnich lat produkcji.Stary pisze:Wiele różnic które tu opisałeś są wynikiem zmian dokonywanych przez poprzednich właścicieli - nie są to oryginalne zmiany. Np. Mocowanie silnika 3 śrubami - pewnie przeróbka z ramy 175.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Markiz
- Posty: 148
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
- GG: 1155265
- Moje maszyny: Romet 50 T-1
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Może mógłby ktoś dać zdjęcia motocykla z roku 84 lub 85? I kiedy zaczęto montować prostokątne błotniki ? Ostatnie serie były chyba seryjnie malowane tak jak późne kobuzy (zbiornik pomarańczowy, błotniki mleczne)?
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- Markiz
- Posty: 148
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
- GG: 1155265
- Moje maszyny: Romet 50 T-1
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Kontaktowanie:
Moja wiesia jest z 1984 r. - miala pomarańczowy bak i mleczne błotniki.
Fotki znajdziesz tu:
http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Fotki znajdziesz tu:
http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
Kumpel w tej swojej WSC-e której zapodałem zdjęcia miał prostokątne błotniki. Trudno jednoznacznie określić, kiedy je wprowadzono - może to był 80' może 81', a może 82' właśnie...Zresztą dokładana identyfikacja modeli M06B3 w latach 80-tych może być trudna, pamiętajmy że wówczas jakość produkcji spadła, zaczęto stosować tanie plastiki ( lampa z "trumienką", boczki ) jako zamienniki części metalowych, często po prostu montowali co mieli na stanie magazynowym tym bardziej tyczy się to ostatniego wypustu czyli rok 84-85. Osobiście jednak z tego okresu najwięcej spotykałem motocykli całych czarnych. Warto tu również wspomnieć o odblaskach, które przez pewien okres dawali do M06B3 ( nie jestem jednak pewien, czy te odblaski były już do końca produkcji ? ).marwsk pisze:I kiedy zaczęto montować prostokątne błotniki? Ostatnie serie były chyba seryjnie malowane tak jak późne kobuzy (zbiornik pomarańczowy, błotniki mleczne)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jakiś czas temu kupiłem Kobuza na części - miał on plastikową obudowę lampy, plastikową osłonę łańcucha (krótką) i oczywiście plastikowe osłony boczne. Motor był z roku 1979. Kobuz to nie M06B3, ale zmiany dotyczyły wszystkich motocykli. Błotniki miał jeszcze głębokie.Firewall pisze:Zresztą dokładana identyfikacja modeli M06B3 w latach 80-tych może być trudna, pamiętajmy że wówczas jakość produkcji spadła, zaczęto stosować tanie plastiki ( lampa z "trumienką", boczki ) jako zamienniki części metalowych
Jak ja nie lubię takiego gadania...Firewall pisze: często poprostu montowali co mieli na stanie magazynowym tymbardziej tyczy się to ostatniego wypustu czyli rok 84-85.

Temat odblasków był poruszany na poprzednim Forum i myślę, że warto powrócić do niegoFirewall pisze:Warto tu również wspomnieć o odblaskach, które przez pewien okres dawali do M06B3 ( nie jestem jednak pewnien, czy te odblaski były już do końca produkcji ? ).

WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
To znajdź mi Gacek jakieś racjonalne wytłumaczenie tego, że prawie co w każdym modelu M06B3 z tego okresu siedzą jakieś inne części, choćby był to jeden detal to jednak. Świadczy to o tym, że nie trzymano się "bazowego" modelu. Przykład choćby WSK-i Markiza ( zwróć uwagę na orginalne malowanie, czy choćby "płytkie" błotniki ) i to są różnice tylko na pierwszy rzut oka, nie zagłębiając się w szczegóły.
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Wzdaje mi sie, ze odkad wprowadzono prostokatne blotniki stosowano je juz do konca. Wydaje mi sie, ze byly to lata od ok 83-85rok,ale nie mam dokladnej wiedzy, poniewaz nie spotkalem sie osobiscie z takimi motocyklami. Moze po nr ramy i raoku produkcji bysmy je jakos skatalogowali, tzn ostatnie lata produkcji: 82-85. Kto ma niech daje szczegolne detale.
Temat odblaskow jest szczegolnie interesujacy, warto by o nim wspomniec, bazujac o dokumentacje fotograficzna, podpierajac sie oryginalnoscia motocykla, data produkcji i nr ramy...
Temat odblaskow jest szczegolnie interesujacy, warto by o nim wspomniec, bazujac o dokumentacje fotograficzna, podpierajac sie oryginalnoscia motocykla, data produkcji i nr ramy...
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ja popieram Bartka. Wytłumaczcie mi dlaczego ogólnie spotyka się dość dużo 2ramówek nieodbiegających znacznie od prospektów fabrycznych? Mimo, że są starsze od 1ramówek jakoś nie uległy wytępieniu i skundleniu przez wszystkich użytkowników którzy byli w ich posiadaniu przez te wszystkie lata. A 1ramówki, które są młodsze i stosunkowo na logike powinno być łatwiej spotkać je w formie nienaruszonej, w 70% przypadków odstają od (przynajmniej mi znanych) prospektów i tabel z danymi. Może i się obaj z Bartkiem mylimy, ale wytłumaczcie mi czemu, no kurde czemu starsze wsk w miarę łatwo zaszuflatkować, natomiast te z lat 78-85 jakoś kurde ciężko dokładnie sklasyfikować? Nie chce mi się wierzyć i nikt mi tego nie wmówi, że użytkownicy chętniej przerabiali 1ramówki. Nielogiczne! Zwłaszcza, że są młodsze i powinny ostrzej oprzeć się niewłaściwemu traktowaniu. To fabryka musiała wprowadzać (nieznaczne jak i poważniejsze) zmiany np. mocowanie silnika S01Z3A-LUX na 3 śrubach.
Dla mnie jedyne wytlumaczenie tej sytuacji to - starano się wprowadzać prototypy, produkowano do nich podzespoły, a że potem nie trafiały one (prototypy) do seryjnej produkcji, więc części które były na magazynach montowano w co popadnie. Poza tym wydaje mi się, że nie małe pieniądze poszły w modele Orlik i Sokół oraz na prace nad nowoczesnymi silnikami.
Podsumowując - nie nam rozstrzygać czemu się działo jak działo, ale ja uważam, że w wielu przypadkach to fabryka dokonywała zmian, które były spowodowane wieloma czynnikami (dziś nawet markowi producenci rowerów czasami montują inne podzespoły niż podane w katalogach). Na poparcie mojej tezy moge wysunąć fakt, że często spotyka się modele odchodzące od prospektów, a które są takie same! A też wierzyć mi się nie chce, że dziwnym zbiegiem okoliczności użytkownicy w identyczny sposób przerabiali swoje motocykle.
Dla mnie jedyne wytlumaczenie tej sytuacji to - starano się wprowadzać prototypy, produkowano do nich podzespoły, a że potem nie trafiały one (prototypy) do seryjnej produkcji, więc części które były na magazynach montowano w co popadnie. Poza tym wydaje mi się, że nie małe pieniądze poszły w modele Orlik i Sokół oraz na prace nad nowoczesnymi silnikami.
Podsumowując - nie nam rozstrzygać czemu się działo jak działo, ale ja uważam, że w wielu przypadkach to fabryka dokonywała zmian, które były spowodowane wieloma czynnikami (dziś nawet markowi producenci rowerów czasami montują inne podzespoły niż podane w katalogach). Na poparcie mojej tezy moge wysunąć fakt, że często spotyka się modele odchodzące od prospektów, a które są takie same! A też wierzyć mi się nie chce, że dziwnym zbiegiem okoliczności użytkownicy w identyczny sposób przerabiali swoje motocykle.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
WSK z lat 80 nie odstają od prospektów, bo w tamtych latach ich nie wydawano (przynajmniej ja się z takimi nie spotkałem), więc nie mają od czego odstawać. Najwięcej prospektów, reklam itd dotyczących WSK jest z lat 70. Produkcja motocykli w latach 80 była traktowana po macoszemu. Nigdy nie spotkałem się z katalogiem części do WSK 125 czy 175 wydanym po roku 1980, a przecież te motocykle różniły się od przedstawionych w katalogu z 1976 roku. Ostatniego wypustu Wuesek nie ma co porównywać z literaturą. Jedynym wyjściem jest analiza modeli zachowanych w oryginalnym stanie.Stary pisze:1ramówki, które są młodsze i stosunkowo na logike powinno być łatwiej spotkać je w formie nienaruszonej, w 70% przypadków odstają od (przynajmniej mi znanych) prospektów i tabel z danymi..
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości