PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Witam chciałem pokazać wszystkim nasz nowy nabytek motocykl „Promot NC 125”. Jest to polski motocykl wyczynowy z ok. 1969 roku wytwarzany w Państwowych zakładach inżynieryjnych (PZInż.). W podwoziu tego motocykla były montowane silniki Pucha M-125 oraz CZ Cross o mocy 14 KM. Motocykl ten jest przeznaczony do motocrossu, dlatego nie posiada on instalacji oświetleniowej. Błotnik przedni mocowany jest bezpośrednio do dolnej części widelca. Rama wykonana z rur o średnicy 22mm łączy się z główką ramy w bardzo ciekawy sposób. Zawieszenie przednie to Ceriani o skoku 130 mm. Piasta tylnia w moim motocyklu pochodzi z jakiegoś modelu MZ może crossowej, a obręcz jest aluminiowa o rozmiarze 18’x3,5 cala. Zbiornik paliwa i błotnik tylni wykonany jest z żywic poliestrowych, wzmacnianych włóknem szklanym. Kierownica została wzmocniona poprzeczką. Nie posiadam przedniego koła o rozmiarze 21 cali. Mój model wyposażony jest w centralny amortyzator. Gdy zobaczyłem aukcje od razu wydał mi się dziwnie znajomy zbiornik i błotnik. Po bliższym przyjrzeniu się w „polskich motocyklach” niektórym promotom byłem pewien, że to Promot 125 NC. Mój motocykl ma wbudowany silnik od wfm s-34 125cmm3 silnik jest nieoryginalny i wbudował go poprzedni właściciel, który kupił ramę bez silnika lecz z osprzętem. Dodatkowo dał mi namiar na Mistrza polski w rajdach szybkich z lat 70 który jeździł właśnie na Promocie MC 300. Po rozmowie telefonicznej okazało się, że ma kupe części właśnie od promotów i chętnie pomoże w odbudowie motocykla. Facet ma niesamowitą wiedze nie wspominając, że jeździł na takich motocyklach jak WSK Formaero, a potem na Cz cross. Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.
Oto link do aukcji:
http://allegro.pl/item425127017_wfm_125 ... romet.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Poniżej kilka fotek Promotów.
Oto link do aukcji:
http://allegro.pl/item425127017_wfm_125 ... romet.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Poniżej kilka fotek Promotów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Możesz dać lepsze zdjęcia ?? Bo z tych to narazie nie wynika że to Promot, jedynie zbiornik jest podobny.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Sebastian ja myślałem że to zwykła rzeźba i 200zł bym za to nie dał. A tu proszę ciekawy okaz. Ale z Promota chyba tylko rama i bak zostały oryginalne. Koła tył MZ przód wsk i ten silnik z wfm.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Skoro mówie, że to promot to tak jest. Wieczorem wstawie więcej fotek. W motocyklach promot orginalnie wkładano obręcze oraz piasty mz. Jestem w trakcie załatwiania orginalnej przedniej obręczy, która lata właśnie w jakimś wiejskim krossie i się marnuje. Właściciel poprzedni sprzedał ją koledze który robił wt
. Ale mniejsza z tym. Orginalna jest na pewno rama, obręcz tylnia, zbiornik, siodło z błotnikiem które stanowią całość, zawieszenie przednie. Daniel czasami można trafić okazje
i to za nieduże pieniądze.


- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Kilka fotek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Nasz?sebastian440 pisze:Witam chciałem pokazać wszystkim nasz nowy nabytek


A motor prawdziwa zdobycz! I do tego pewnie za śmieszną kasę! Oby tak dalej!
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Pokaż to co najbardziej lubię w takich motocyklach, to znaczy tabliczkę znamionową 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Kolega bing jak zwykle ciekawy
w takim razie powinnien wiedzieć, że promoty nie mają tabliczki a nr wybijany na główce ramy. Przy odrobinie czasu poszukam. Z ciekawostek o tytm motocyklu dowiedziałem się tego, że nazwa promot wzięła się od "prototyp-motocykla" a sama motocykle były wytwarzane w zakładach PZM-otu w Warszawie razem z samochodami formuły estonia. Same motocykle były malowane na kolor srebrny: błotniki, zbiornika; kolor czerwony: rama, wachacz; chromowana kierownica, lagi polerowane. Boki motocykla były zakryte dermą kolor czarny.

- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Dziwne to troszkę co piszesz, bo Promoty to był produkt z PZMot i powinien takową tabliczkę mieć. A nawet jak jej nie ma, to chociaż nr. ramy. Tak mi się przynajmniej wydaje 

-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Rama faktycznie ciekawa. Wygląda solidnie, tylko ten centralny amortyzator przymocowany jest do cienkich "nitek". Łatwo będzie powrócić do oryginału. Motocykl musiał być dosyć dobry bo zawodnicy chwalili go sobie. Z tego co pamiętam to jeszcze w latach 80-tych dobijali te modele na treningach. Co do silniki to widziałem najróżniejsze kombinacje sachs, puch, mz, wiatr i nawet cz 511. Podobnie jak w wersjach trialowych tak tutaj ciężko będzie stwierdzić co jest oryginalne a co nie.

Ogólna konstrukcja jest ściągnięta z pucha MC 125 nawet zawieszenie podobne.

Ogólna konstrukcja jest ściągnięta z pucha MC 125 nawet zawieszenie podobne.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2008-05-20, 08:59
- GG: 4628925
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Mozesz zdradzic ile dales za ten motocykl ?
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Dwa woły, kosz jajek i maciore - a czemu pytasz? Będzie chciał to sam powie, w tej chwili jest to nieistotne ... jak ja nie lubię pytań typu "ile dałeś?" .....
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Kolego bing. Wydawać się może dużo, wersja motokrosowa ne musi mieć wogóle nr ponieważ nigdy nie dostala by pozwolenia na rejestracje ze wzgledu na brak świateł i tego typu rzeczy. jutro opowiem o 45 minutowej rozmowie z facetem ktory faktycznie ścigał się, tymi motocyklami, oraz o tym jak zginęły z tras rajdowych.
- Jezus
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-03-26, 15:53
- GG: 5315407
- Moje maszyny: M06B1 '70
- Lokalizacja: Leszno/Wroclove
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
To bzdury, bzdury, bzdury,sebastian440 pisze:.................................., wersja motokrosowa ne musi mieć wogóle nr ponieważ nigdy nie dostala by pozwolenia na rejestracje ze wzgledu na brak świateł i tego typu rzeczy.............................




- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Rozchodzi się o to, że przepisy określały wg. tabliczki znamionowej tzw. cechy indywidualne, czyli w tym przypadku nr. silnika i nr. ramy. Wtedy musiał być nr. silnika wg. przepisów. I to było na tabliczce znamionowej i nie ze względu na to że ktoś chciał to zarejestrować, lecz żeby ten a nie inny motocykl był ocechowany (posiadał cechy indywidualne), które służyły dla rozpoznania i wpisu do homologacji.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Krosowym CZ numery nabite na ramie i silniku nie przeszkadzały w posiadaniu tabliczki. Zawsze można poszukać dwóch otworów na nity 

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Oczywiście, nie wiem, co chcecie mi udowodnić z tym nr jak będę miał czas to napewno poszukam, co nie zmienia faktu, że to Promot i tyle. Co do WojtkaW to zapierałeś się kiedyś na gg, że na to "głupie" forum już nie trafisz, a tu niespodzianka
. Ostatnio poszperałem trochę w "polskich motocyklach" i zrobiłem małe zestawienie modeli oraz lat, w jakich były wytwarzane te motocykle:
- 1965r.: Promot MCR 175 (silnik MZ-175, 18KM)
- 1965-66r.: Promot MCR 175 (silnik MZ-175, 18KM); Promot MCR 250 (silnik MZ-MC*250, 28KM), Promot MCR 300 (silnik MZ-300 na tłoku z Trabanta, 26KM). W roku 1965/66 wyprodukowano napewno 25 sztuk tych motocykli wyposażonych w silniki 175,250,300. O większej liczbie wyprodukowanych sztuk tych motocykli nic nie wiadomo.
- 1967r.: Promot Junior 250 (Wyścigowy, silnik MZ-250-MC fabrycznie przystosowany do motokrosu jednak podany modyfikacją w PZM, inny wydech, moc 27KM). W roku 1967 wyprodukowano napewno 11 sztuk tych motocykli. O większej liczbie wyprodukowanych sztuk tych motocykli nic nie wiadomo.
- 1967r.: Promot wersja rajdowa 175 (silnik Sachs 175). Prawdopodobnie wyprodukowano tylko jedną sztukę takiego motocykla dla F. Kubskiego
- 1968/69r.: Promot NR 125 (silnik Puch 125 M-125 12,5KM)
- 1969/70r.: Promot NC 125 Motocross (silnik Puch lub CZ Cross 125 14KM). Wzrost mocy uzyskano dziki zastosowaniu innego układu wydechowego. W motocyklu tym zrezygnowano z instalacji oświetleniowej, kierownica została wzmocniona poprzeczką, a błotnik został zamocowany nieruchomo do przedniego widelca. Rama wykonana z rur o średnicy 22mm. Do główki ramy zbiega się 6 rur.
- 1970r.: Promot NR125 (?) (Silnik Puch M-125, 16KM). Prawdopodobnie wykonano tylko 2 sztuki takiego dla J. Szczerbakiewicz i E.Rechula, który zajął 4 miejsce na tym motocyklu w Mistrzostwach Europy (rajdy szybkie).
*MC- silnik MZ 250 w wersji motocrossowej.
Foto i niektóre dane z ksiażki: "Polskie motocykle"

- 1965r.: Promot MCR 175 (silnik MZ-175, 18KM)
- 1965-66r.: Promot MCR 175 (silnik MZ-175, 18KM); Promot MCR 250 (silnik MZ-MC*250, 28KM), Promot MCR 300 (silnik MZ-300 na tłoku z Trabanta, 26KM). W roku 1965/66 wyprodukowano napewno 25 sztuk tych motocykli wyposażonych w silniki 175,250,300. O większej liczbie wyprodukowanych sztuk tych motocykli nic nie wiadomo.
- 1967r.: Promot Junior 250 (Wyścigowy, silnik MZ-250-MC fabrycznie przystosowany do motokrosu jednak podany modyfikacją w PZM, inny wydech, moc 27KM). W roku 1967 wyprodukowano napewno 11 sztuk tych motocykli. O większej liczbie wyprodukowanych sztuk tych motocykli nic nie wiadomo.
- 1967r.: Promot wersja rajdowa 175 (silnik Sachs 175). Prawdopodobnie wyprodukowano tylko jedną sztukę takiego motocykla dla F. Kubskiego
- 1968/69r.: Promot NR 125 (silnik Puch 125 M-125 12,5KM)
- 1969/70r.: Promot NC 125 Motocross (silnik Puch lub CZ Cross 125 14KM). Wzrost mocy uzyskano dziki zastosowaniu innego układu wydechowego. W motocyklu tym zrezygnowano z instalacji oświetleniowej, kierownica została wzmocniona poprzeczką, a błotnik został zamocowany nieruchomo do przedniego widelca. Rama wykonana z rur o średnicy 22mm. Do główki ramy zbiega się 6 rur.
- 1970r.: Promot NR125 (?) (Silnik Puch M-125, 16KM). Prawdopodobnie wykonano tylko 2 sztuki takiego dla J. Szczerbakiewicz i E.Rechula, który zajął 4 miejsce na tym motocyklu w Mistrzostwach Europy (rajdy szybkie).
*MC- silnik MZ 250 w wersji motocrossowej.
Foto i niektóre dane z ksiażki: "Polskie motocykle"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Pare fotek szczegółów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: PROMOT NC 125- MOTOCROSS !
Czemu piszesz że coś próbujemy Ci udowodnić, na dodatek w liczbie mnogiej ?? Ja jedynego co się chce dowiedzieć czy to napewno jest Promot a nie Puch, który jest praktycznie taki sam jak Promot. Masz 100% pewność że to Promot więc próbuje to sprawdzić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości