Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Pisałem ostatnio że w dłuższej podróży przypaliło mi się sprzęgło. Kiedyś na porządku dziennym była wymiana samego korka w tarczach i ja chciałbym coś takiego zrobić. Czy ktoś z was próbował coś takiego wykonać? Może moglibyście mi podsunąć namiar na produkt odpowiedni do takiej regeneracji? Trafiłem na coś takiego jak maty korkowe układane pod parkiet. Nie wiem niestety czy jest to lity korek czy mielony. Podpowiedzcie coś.
Kiedyś Fenix znalazł na ebay tarcze takie same jak w WSK 175 jednak materiałem ciernym nie był korek tylko już coś bardziej zaawansowanego technicznie. Przypuszczam że był to jakiś spiek. Niestety cena tarcz byłą dosyć wysoka a i przesyłka zza granicy także droga.
Kiedyś Fenix znalazł na ebay tarcze takie same jak w WSK 175 jednak materiałem ciernym nie był korek tylko już coś bardziej zaawansowanego technicznie. Przypuszczam że był to jakiś spiek. Niestety cena tarcz byłą dosyć wysoka a i przesyłka zza granicy także droga.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- rezik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
- GG: 667778
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lubin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
ja raz miałem zamiar powycinać sobie "płatki" na tarcze z korków po winach
ale wydało mi sie to poprostu głupie i zrezygnowałem
napewno bedziesz potrzebował bardzo silny specyfik do przyklejenia korka na tarczach
ale gdy mozna kupic nowe tarcze dobrej jakosci za nieduze pieniadze to po co sie w to bawic...?

napewno bedziesz potrzebował bardzo silny specyfik do przyklejenia korka na tarczach
ale gdy mozna kupic nowe tarcze dobrej jakosci za nieduze pieniadze to po co sie w to bawic...?
Piszę poprawnie po polsku!
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Kleic korek do tarcz? Przecież to drewno... Wystarczy po wycięciu włożyć go w tarcze i do wody. Korek wodę ciągnie i pęcznieje. Na czas montażu wystarczy. A ta woda z oleju sama odparuje
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Po pierwsze korki do wina są z mielone i sklejane. Tutaj potrzebny jest lity korek.
Po drugie w tarczach są otwory i w nich siedzi korek. Nie jest on mocowany tylko włożony na wcisk i bardzo łatwo jest go wyjąć palcem a tym samym zastąpić nowym.
Oczywiście wiem że można kupić nowe tarcze ale sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę
Po drugie w tarczach są otwory i w nich siedzi korek. Nie jest on mocowany tylko włożony na wcisk i bardzo łatwo jest go wyjąć palcem a tym samym zastąpić nowym.
Oczywiście wiem że można kupić nowe tarcze ale sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
No niby tak Wojtku, ale łatwiej zabrać sobie komplet nowych tarcz (wygotowanych w oleju) niż na szosie zmieniać korki. Ogólnie temat ciekawy, bo sam nie mam o tym pojęcia, ale niepraktyczny 

-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Wojtku, w dawnych czasach kiedy części nie były tak dostępne jak teraz, robiło się takie coś samemu .
Potrzebny jest lity korek naturalny( nie kruszonka), można go dostać w dobrych sklepach ogrodniczych, w postaci korków do butli na wino (korek do małej butelki 50 gr).
Wystarczy że wytniesz kawałki odpowiadajace otworom w tarczy, po osadzeniu w tych otworach trzeba to zanurzyć w gotującej się wodzie, korek puchnie ale tylko w gotującej się wodzie, zimna na niego nie działa .
później wystarczy doszlifować taka tarczę do wymaganej grubości, na rozłożonym na stole papierze ściernym.
Całość jest pracochłonna ale wykonalna .
Potrzebny jest lity korek naturalny( nie kruszonka), można go dostać w dobrych sklepach ogrodniczych, w postaci korków do butli na wino (korek do małej butelki 50 gr).
Wystarczy że wytniesz kawałki odpowiadajace otworom w tarczy, po osadzeniu w tych otworach trzeba to zanurzyć w gotującej się wodzie, korek puchnie ale tylko w gotującej się wodzie, zimna na niego nie działa .
później wystarczy doszlifować taka tarczę do wymaganej grubości, na rozłożonym na stole papierze ściernym.
Całość jest pracochłonna ale wykonalna .
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Wszedłem teraz na stronę Skuter Dębica. Tarcza sprzęgła - 4,50pln
Temat można zamknąć.
Oczywiście wiedziałem że jest to pracochłonne, tylko wydawało mi się że tarcze są droższe. Odpuszczę sobie tą robotę.
Żbiku, napisz dokładniej o tym gotowaniu tarcz. Ile czasu? W zwykłym oleju przekładniowym? Co się stanie jeśli tego nie zrobię?

Oczywiście wiedziałem że jest to pracochłonne, tylko wydawało mi się że tarcze są droższe. Odpuszczę sobie tą robotę.
Żbiku, napisz dokładniej o tym gotowaniu tarcz. Ile czasu? W zwykłym oleju przekładniowym? Co się stanie jeśli tego nie zrobię?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Tarcze to groszowe sprawy. A olej do gotowania to przekładniowy. Taki w jakim sprzęgło pracuje. Przynajmniej tak mi się wydaje
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
O całym sposobie regeneracji tarcz czytałem gdzieś na stronie o junaku czy nsu nie mogę teraz tego znaleźć. Zanim zabierzesz sie za regenerację korka przyjrzyj się dokładnie czy blacha tarczy przy styku z koszem nie jest odkształcona. Jeśli są na niej widoczne ślady (odgniecenia, wytarcia , spłaszczenia) to nic Ci po wymianie okładzin. Trzeba by zrobić od nowa całą blachę która jest oprawką dla korka. Cena tarcz waha się w granica 5zł za szt. wiec szkoda zabawy. Jeśli mamy rzadki motor i nie można kupić tarcz to trzeba niestety się pobawić.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
Na stronie NSU- http://www.nsu.motocykle.org/(jeżeli nie otworzył się link bezpośrednio do artykułu to cała treść jest w dziale "Warsztat" i potem "Regeneracja korkowych tarcz sprzęgłowych").rykun pisze:O całym sposobie regeneracji tarcz czytałem gdzieś na stronie o junaku czy nsu nie mogę teraz tego znaleźć.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-08-12, 21:34
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
a myślał ktoś żeby zastąpić korek czymś lepszym takim np jak w MZ?? (chyba korek)
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/45299" target="_blank
- jahoo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-04-22, 16:54
- GG: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
ja mam znajomego ktory pracuje dorabiajac rozne czesci i zrobil dla mnie komplet tarczek z ebonitu do komarka i wlasnie do wiesi 125... i jak dotad pojawil sie tylko jeden mankament o ile w silniku rometa sie sprawdza znakomicie a w wiesi material ebonitowy jest zbyt kruchy i nie wytrzymuje na frezach ale w 175 o ile sie nie myle tarcze cierne sa zamocowane peryferyjnie (jak w romecie) i calkiem mozliwe jest iz bedzie sie to spradzac 

- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja tarcz sprzęgła - wymiana korka
No to wiadomka, że nie wytrzyma na frezach. Sama tarcza musi być metalowa a robienie jej z czegoś innego to mija się z celem. Jak już to w miejsce samego korka można coś innego wstawić, tylko w sumie po co. Tarcze się szybko nie zużywają, roboty z nimi nie ma dużo, przynajmniej w 175, niedostępne i drogie nie są.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości