rowek smarujący na tłoku
- cezet
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-01-31, 12:49
- GG: 679796
- Lokalizacja: Korsno Odrz.
- Kontaktowanie:
rowek smarujący na tłoku
Witam na stronie http://www.wsk.go.pl znalazłem info o wytoczeniu rowka smarującaego na tłoku. Ma to poprawiać smarowanie i zapobiegać za wysokiej temperaturze.
schemat :
co myślicie na ten temat?
schemat :
co myślicie na ten temat?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 23:42 przez cezet, łącznie zmieniany 2 razy.
MOTÓR JEST WIECZNY
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
A gdzie jest ten Schemat/ Załącznik, bo u mnie jakoś go nie widac, nie załadował się. A na stronce pokazuje, ze jest gotowe 

->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- cezet
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-01-31, 12:49
- GG: 679796
- Lokalizacja: Korsno Odrz.
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
na stronie wsk.go.pl w menu tuning/ mechniczny/ tłok
dokładnego linku ci nie podam bo cos nie wchodzi

MOTÓR JEST WIECZNY
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Tak już widzę. Dzięki kolego Cezet.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
w momencie jak tlok przechodzi z GMP do DMP, powstaje cisnienie w komoze korbowej silnika, w pewnym momencie rowek smarujacy znajdzie sie na wysokosci okien dolotowych, ktore zas pokrywaja sie po czesci z oknem wylotowym
co to znaczy i co sie dzieje?? znaczy to tyle: mieszanka ucika prosto w tlumik
mysle ze rowek jest ok, ale nie powinno go byc w miejscu okna wylotowego
jakie jest wasze zdanie? 




- DamianWSK
- Posty: 107
- Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
- GG: 4538279
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Grandes, myślę, że masz rację. Tylko z drugiej strony w WSK nie ma za dużo miejsca na tłoku. Lepiej sobie dać spokój z tego typu usprawnieniami.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Sałek opisał dosyć dobrze tą modyfikację. Tylko dlaczego w nowoczesnych tłokach wossner lub namura nie ma takich kanałów? Widocznie są lepsze sposoby na poprawę smarowania. Mam tu fotki tłoków z racingowego silnika suzuki 50cc. Był to trzycylindrowiec o pojemności 50 cm3 kręcący jakieś 16000-18000obr/min z 12 biegową skrzynią. Tak nawiasem mówiąc. Jak się dobrze przyjrzycie to zobaczycie szereg płytkich i wąskich kanałków pod pierścieniem. W tak hardcorowym silniku nic nie jest wykonywane niepotrzebnie. Na tłoku od wsk znajdzie się miejsce na takie coś. Na pewno nie zaszkodzi. Inne wyjście to stosować tłoki dobrych marek. Ja miałem okazję jeździć przez jakieś 5mh motorem z silnikiem wsk 125, cylindrem od mińska i tłokiem z cz cross. Po kilku innych przeróbkach ukręciło czopy wału ale tłok był cały.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
No i co z tym rowkiem, czy warto go wykonać(głębokość 0,3 mm, szerokość 6 mm)? U Sałka nie ma zachowanej odległości od pierścienia(i szerokość wynosi 8 mm), co jest lepsze? Doradźcie.
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Wsadź sobie tłok do cylindra i zobacz ile mm może taki rowek mieć w długości i szerokości! Myśle, że szerokości 1mm w zupełności wystarczy a długość sprawdź tyle by nie zachodziło na żaden z kanałów.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
A robił ktoś te rowki na tłoku
czy rzeczywiście poprawiają smarowanie
Ale jak go zrobię pod pierścieniami to jak tłok pójdzie w górę to ten rowek będzie na wysokości kanałów i być może o to chodzi zeby trochę mieszanki wpadło z kanałów płuczących...


300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Daj sobie spokój z kanałami. Drugi Xabingo rośnie. Zrób u dobrego fachowca szlif pod żądany tłok z dobrym pasowaniem, kup markowe pierścienie i będzie jeździć na wieki wieków z dobrym smarowaniem. Czy znasz zasadę działania pierścieni? To one same w sobie mają za zadanie smarować - poczytaj na necie .....
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Na wieki wieków przy wuesce nic nie ma a tym bardziej tłoków i pierścieni. Takie usprawnienia warto sobie zrobić nawet jeśli nie chce się robić ścigacza. Na rowkach zbiera się olej wspomagając smarowanie. Szczególnie przydatne są przy stosowaniu olejów syntetycznych. Tak reklamowana technologia "magnatec" polega właśnie na przywieraniu oleju do pracujących elementów, gdy taki olej dostanie się w rowek nie prędko go opuści. Gdyby kanałki nie były skuteczne to by ich nie stosowano. Tym bardziej że nawet oryginalne tłoki robione są z garnków w porównaniu z nowoczesnymi produktami. Może niedługo zrobię takie na swoim bo i tak muszę zrobić sobie szlif.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo", czy to ma na celu podniesienie mocy? Nie, czy chce zniszczyć WSKe? Nie. Chce używać dobrego oleju do mieszanki, syntetyka, po przeczytaniu opinii Rykuna na pewno zrobię taki rowek!
Ma to na celu usprawnienie a nie jakiś wt. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony 2008-09-14, 20:26 przez Legrys, łącznie zmieniany 1 raz.
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
No dobra to już Cię zbluzgałem na maksa, sorryLegrys pisze:Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo"



Co do rowka - masz kasę i chęci? Rób

- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Można jeszcze podszlifować tłok na jego płaszczu po obu stronach, w okolicach gniazd na sworzeń, w WSK 175 jest takie fabryczne nacięcie (okienko) i zmniejsza ono prawdopodobieństwo zatarcia się tłoka.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Tłok od 125 nie raz widziałem a od 175 nie ale z tego co zobaczyłem w internecie to takie samo "okienko"-> [o] jest w obydwóch tłokach 

300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Owszem, jest
W tłokach starego typu produkowanego za PRL-u (do 1966 na pewno) nie było owych okien.

-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Powiększenie okienek może być trochę kłopotliwe o tyle owalizację tłoka można zrobić samemu. Pewna, szeroko stosowana metoda pisał o tym Sałek ,więc ja nie będę. Mam oryginalny tłok od wsk 175 bez napisu WSK-G tylko ze stempelkiem i czerwoną selekcją, więc pobawię się z nim przy okazji szlifu.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
A po co chcesz powiększać te okienka??
Mam na myśli te wycięcia po obu stronach tłoka.
Mam na myśli te wycięcia po obu stronach tłoka.
- Legrys
- Posty: 22
- Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
- GG: 11937490
- Lokalizacja: Mława
- Kontaktowanie:
Re: rowek smarujący na tłoku
Żbiku Rykun chce owalizować tłok, a powiększania okienek(dla lepszego smarowania) nie będzie robił
Chyba, że źle zrozumiałem treść jego posta 


300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości