Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-10-07, 20:38
Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Wsk 175 posiada tlok o wymiarze 61mm (nominalny) i teraz tak sobie mysle gdybym przetulejowal to na wiekszy rozmiar i wsadzil tlok od jakiegos japonczyka itd.
np. tlok ktm sx 200 ma rozmiar 63,93mm i gdyby sie udalo taki tlok wsadzic i przetulejowac na ten rozmiar 63,93mm. co wy o tym muslicie?? bo te tloki teraz do wsk to szkoda gadac, niedlugo z plasteliny zaczna je robic.
Jesli ktos kiedys zrobil cos podobnego to niech opisze itd.
np. tlok ktm sx 200 ma rozmiar 63,93mm i gdyby sie udalo taki tlok wsadzic i przetulejowac na ten rozmiar 63,93mm. co wy o tym muslicie?? bo te tloki teraz do wsk to szkoda gadac, niedlugo z plasteliny zaczna je robic.
Jesli ktos kiedys zrobil cos podobnego to niech opisze itd.
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Wiesz co nie wiem jak wyglądało by to od strony technicznej ale wydaje mi się że nie zdalo by to...
1.Tłok kosztuje w granicach 380-400zł (czasami więcej niż cały motor
)
2.Czy po przeszlifowaniu tulei na ten wymaiar nie była by za cienka??
3.Czy otwo na sworzeń były by takie same??.... jeszce wiele pytan
Wydaje mi się ze nikt nie podejmie się tego wyzwania
1.Tłok kosztuje w granicach 380-400zł (czasami więcej niż cały motor

2.Czy po przeszlifowaniu tulei na ten wymaiar nie była by za cienka??
3.Czy otwo na sworzeń były by takie same??.... jeszce wiele pytan

Wydaje mi się ze nikt nie podejmie się tego wyzwania
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Wydaje mi się ze można by zastosować jakiś tłok z innego motoru... ale niestety nie wiem czy np od Jawy albo MZ podejdzie a co do Japończyków to trochę drogie mają części niestety
...
Faktycznie szlifując na tak duży rozmiar jak podałeś tuleja ma ścianki teraz ok 5 mm na stronę (nawet może mniej) wiec prawie centymetr jest na średnicy do wykorzystania, myślę ze dało by się tyle rozwiercić ale czy by to spełniło swoja role i czy by chodziło a nie rozsypało sie po 10 minutach tego nikt nie wie trzeba by sprawdzić
;/
Ten nowy tłok możne być za wysoki albo za niski co już rozreguluje cały rozrząd cylindra...
a co do sworznia to nie problem zawsze można jakoś to przy buzerować i dopasować główkę korby (oczywiście z głową czyli zawsze można wsadzić mniejszy sworzeń wystarczy dorobić tulejkę z mniejszym otworem)
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zdobyć jakiegoś tłoka i potem rozwiercić odpowiednio cylinder i wywalić starą tuleję z powiększeniem otworu aby nowa miała odpowiednią grubość ścianki jak stara potem wytoczyć nową na frezować odpowiednie kanały które będą pasowały do nowego tłoka i wtedy powinno wszystko grać teoretycznie ale czy w praktyce to zadziała tego nie wiem...
Jest jeszcze jedno pytanie czy wał korbowy to wytrzyma i łożyska w karterach ;/ zwiększając pojemność te elementy będą bardziej obciążone, jak teraz przy normalnym obciążeniu wał się wysypuje i łożyska na wale również...
wg mnie do takiej zmiany trzeba by przemyśleć cały silnik od nowa czyli rozrząd kanały płuczące zainstalować membrane, udoskonalić wał (wstawiając korbę od jakiegoś japońca) i wtedy taka wymiana dała by sens ale niestety to jest czasochłonne i wymaga dobrej znajomości specyfikacji silników dwusuwowych nowej generacji... (np w oparciu o kilka książek które zostały tu zamieszczone w wersji angielskiej )

Faktycznie szlifując na tak duży rozmiar jak podałeś tuleja ma ścianki teraz ok 5 mm na stronę (nawet może mniej) wiec prawie centymetr jest na średnicy do wykorzystania, myślę ze dało by się tyle rozwiercić ale czy by to spełniło swoja role i czy by chodziło a nie rozsypało sie po 10 minutach tego nikt nie wie trzeba by sprawdzić

Ten nowy tłok możne być za wysoki albo za niski co już rozreguluje cały rozrząd cylindra...
a co do sworznia to nie problem zawsze można jakoś to przy buzerować i dopasować główkę korby (oczywiście z głową czyli zawsze można wsadzić mniejszy sworzeń wystarczy dorobić tulejkę z mniejszym otworem)
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zdobyć jakiegoś tłoka i potem rozwiercić odpowiednio cylinder i wywalić starą tuleję z powiększeniem otworu aby nowa miała odpowiednią grubość ścianki jak stara potem wytoczyć nową na frezować odpowiednie kanały które będą pasowały do nowego tłoka i wtedy powinno wszystko grać teoretycznie ale czy w praktyce to zadziała tego nie wiem...
Jest jeszcze jedno pytanie czy wał korbowy to wytrzyma i łożyska w karterach ;/ zwiększając pojemność te elementy będą bardziej obciążone, jak teraz przy normalnym obciążeniu wał się wysypuje i łożyska na wale również...
wg mnie do takiej zmiany trzeba by przemyśleć cały silnik od nowa czyli rozrząd kanały płuczące zainstalować membrane, udoskonalić wał (wstawiając korbę od jakiegoś japońca) i wtedy taka wymiana dała by sens ale niestety to jest czasochłonne i wymaga dobrej znajomości specyfikacji silników dwusuwowych nowej generacji... (np w oparciu o kilka książek które zostały tu zamieszczone w wersji angielskiej )
- WSKarz
- Posty: 185
- Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
- GG: 960779
- Lokalizacja: świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Po pierwsze to mamy wsk-i z których chcemy zrobić jakieś japońce?
Po drugie za droga inwestycja żeby ktokolwiek się podjął (kupie za to nowy wał tłok i cylinder)
I nawet jeśli ktoś kasę utopi w starym silniku z nowymi duperelami a to wszystko się okaże do du..py to niech pomyśli potem jaką satysfację ma z rozwalenia zabytkowej wiesi i utopienia kasy ;/
Takie moje zdanie
Po drugie za droga inwestycja żeby ktokolwiek się podjął (kupie za to nowy wał tłok i cylinder)
I nawet jeśli ktoś kasę utopi w starym silniku z nowymi duperelami a to wszystko się okaże do du..py to niech pomyśli potem jaką satysfację ma z rozwalenia zabytkowej wiesi i utopienia kasy ;/
Takie moje zdanie
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-10-07, 20:38
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Oczywiscie, ze trzeba byloby dac nowa tuleje i te kanaly wytoczyc oraz zamontowac membrane i zalozyc korbowod od yz 250 bo podobnie pasuje. Cena korbowodu 120zl. Łozyska na wal (dwa) beda gdzie ze 150zl za komplet + simeringi jakies bardzo dobre. Wtoczenie tuleji mam za 150zl i do tego tloczek jakis. Z jawy czy mz nie podejdzie bo sa albo za male albo za bardzo duze. Najsmacznieszym odpowiednikiem jest tlok z yamahy dt 200.wujcio pisze:Wydaje mi się ze można by zastosować jakiś tłok z innego motoru... ale niestety nie wiem czy np od Jawy albo MZ podejdzie a co do Japończyków to trochę drogie mają części niestety...
Faktycznie szlifując na tak duży rozmiar jak podałeś tuleja ma ścianki teraz ok 5 mm na stronę (nawet może mniej) wiec prawie centymetr jest na średnicy do wykorzystania, myślę ze dało by się tyle rozwiercić ale czy by to spełniło swoja role i czy by chodziło a nie rozsypało sie po 10 minutach tego nikt nie wie trzeba by sprawdzić;/
Ten nowy tłok możne być za wysoki albo za niski co już rozreguluje cały rozrząd cylindra...
a co do sworznia to nie problem zawsze można jakoś to przy buzerować i dopasować główkę korby (oczywiście z głową czyli zawsze można wsadzić mniejszy sworzeń wystarczy dorobić tulejkę z mniejszym otworem)
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem było by zdobyć jakiegoś tłoka i potem rozwiercić odpowiednio cylinder i wywalić starą tuleję z powiększeniem otworu aby nowa miała odpowiednią grubość ścianki jak stara potem wytoczyć nową na frezować odpowiednie kanały które będą pasowały do nowego tłoka i wtedy powinno wszystko grać teoretycznie ale czy w praktyce to zadziała tego nie wiem...
Jest jeszcze jedno pytanie czy wał korbowy to wytrzyma i łożyska w karterach ;/ zwiększając pojemność te elementy będą bardziej obciążone, jak teraz przy normalnym obciążeniu wał się wysypuje i łożyska na wale również...
wg mnie do takiej zmiany trzeba by przemyśleć cały silnik od nowa czyli rozrząd kanały płuczące zainstalować membrane, udoskonalić wał (wstawiając korbę od jakiegoś japońca) i wtedy taka wymiana dała by sens ale niestety to jest czasochłonne i wymaga dobrej znajomości specyfikacji silników dwusuwowych nowej generacji... (np w oparciu o kilka książek które zostały tu zamieszczone w wersji angielskiej )
Zrobilbym taki zabieg i mysle, ze nie powinno sie nic takiego z silnikiem stac jesli zostanie wszystko dobrze zrobione, pozatym chce to zrobic w silniku WSK MR16BP (jest to silnik wsk rajdowej).
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-10-07, 20:38
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Kupisz nowy wal, tlok i cylinderWSKarz pisze:Po pierwsze to mamy wsk-i z których chcemy zrobić jakieś japońce?
Po drugie za droga inwestycja żeby ktokolwiek się podjął (kupie za to nowy wał tłok i cylinder)
I nawet jeśli ktoś kasę utopi w starym silniku z nowymi duperelami a to wszystko się okaże do du..py to niech pomyśli potem jaką satysfację ma z rozwalenia zabytkowej wiesi i utopienia kasy ;/
Takie moje zdanie

- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Ten tłok nie będzie pasować. Ma kanały od strony gaznika i kupa będzie bo ciśnienie w skrzyni korbowej zamiast trafić nad tłok wyląduje w filtrze powietrza. Chyba że by założyć do wski membrane
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Chłopie jak ty chcesz MR-KE przerabiać (!!!!!!!!!!) to chociaż nam tego nie pisz, i oszczędź bólu....
jakie masz oznaczenie silnika W2R??

-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-10-07, 20:38
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
mam dwa silniki takieKapiii pisze:Chłopie jak ty chcesz MR-KE przerabiać (!!!!!!!!!!) to chociaż nam tego nie pisz, i oszczędź bólu....jakie masz oznaczenie silnika W2R??

![:]](./images/smilies/splash.gif)
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- shlmatis
- Posty: 156
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
- GG: 12412133
- Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Po pierwsze to się nie tykaj takiego silnika jeżeli chcesz robić coś takiego
Po drugie jaj mam japończyka i za robote tłoka i korby w kawasaki kx 85 zabuliłem 1200zł.
Po trzecie polskie jest dobre i nie trza ruszać.
Po czwarte to lepiej kup do tych silników oryginalne ramy i bedziesz gość
Zobacz co jest napisane małym druczkiem pod usprawnienia:
"Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń."
Twoja modyfikacja tak wartościwego i żadkiego silnika to jak przerobienie wsk m06b3 na crossa albo i gorzej


Po drugie jaj mam japończyka i za robote tłoka i korby w kawasaki kx 85 zabuliłem 1200zł.

Po trzecie polskie jest dobre i nie trza ruszać.

Po czwarte to lepiej kup do tych silników oryginalne ramy i bedziesz gość

Zobacz co jest napisane małym druczkiem pod usprawnienia:
"Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń."
Twoja modyfikacja tak wartościwego i żadkiego silnika to jak przerobienie wsk m06b3 na crossa albo i gorzej


Grono motorków rośnie jak na drożdżach 
Ekipa Południe

Ekipa Południe
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2007-08-30, 01:10
- GG: 0
- Lokalizacja: Jamielnik
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Tak na początek: nie jestem zbytnio w temacie z "rarytaśnością" WueSeK i nie wiem, jaki "rarytaśny" jest ten silnik, ale wierzę na słowo kolegom, lepiej go nie ruszaj... 
Ale, jeśli już chcesz...
Tłok najlepiej dobierz pod średnicę sworznia. Cylinder można stoczyć od dołu, albo dać podkładkę, jeśli wymiary tłoka (od sworznia do denka) będą różne od oryginalnego tłoka. Na stronie firmy Motor-Tech Katowice są katalogi tłoków, może coś znajdziesz.
Robiąc nową tuleję o troszeczkę większej pojemności lepiej zrobić coś mocniejszego, czyli zwiększyć kąty otwarcia okien, bo inaczej to trochę bez sensu robić oryginalny cylinder o pojemności zwiększonej o parę centymetrów sześciennych...
Membrana... Niekoniecznie, można zrobić rozsądny cylinder bez membrany, który będzie też bardzo dobrze jeździł. A do membrany trzeba mieć już trochę pojęcia praktycznego jak i teoretycznego, żeby dobrze to zrobić.
Płuki, najlepiej 4 dla cylindra z rozrządem tłokowym, 5-6 dla cylindra z rozrządem membranowym (1-2 z membrany). Nie ma co się silić i robić jak najwięcej, by móc szpanować, ze ma się cylinder na 18.5 kanałach i membranie.
Wydech, dzielone okno wydechowe, lub jedno główne i dwa dodatkowe. Stałbym za dzielonym w kształcie trapezu rzecz jasna.
Dolot, tutaj jest to zależne od tego co chcesz osiągnąć. Chodzi mi o kąt otwarcia okna.
Do takiego mocniejszego cylindra proponowałbym Ci wyliczyć i wyspawać wydech, bo oryginał przy mocniejszym cylindrze nie ma zbyt dużego potencjału. Gaźnik oryginalny... Po prostu nie mam pojęcia o gaźnikach w WSK to się nie wypowiem.
Pozostaje też trwałość innych elementów silnika, o których wcześniej koledzy wspomnieli... Warto też nimi się zainteresować, by uniknąć problemów.
Także nie robiłbym nowej tulei chcąc osiągnąć to, co osiągnęli konstruktorzy WSK.

Ale, jeśli już chcesz...
Tłok najlepiej dobierz pod średnicę sworznia. Cylinder można stoczyć od dołu, albo dać podkładkę, jeśli wymiary tłoka (od sworznia do denka) będą różne od oryginalnego tłoka. Na stronie firmy Motor-Tech Katowice są katalogi tłoków, może coś znajdziesz.
Robiąc nową tuleję o troszeczkę większej pojemności lepiej zrobić coś mocniejszego, czyli zwiększyć kąty otwarcia okien, bo inaczej to trochę bez sensu robić oryginalny cylinder o pojemności zwiększonej o parę centymetrów sześciennych...
Membrana... Niekoniecznie, można zrobić rozsądny cylinder bez membrany, który będzie też bardzo dobrze jeździł. A do membrany trzeba mieć już trochę pojęcia praktycznego jak i teoretycznego, żeby dobrze to zrobić.
Płuki, najlepiej 4 dla cylindra z rozrządem tłokowym, 5-6 dla cylindra z rozrządem membranowym (1-2 z membrany). Nie ma co się silić i robić jak najwięcej, by móc szpanować, ze ma się cylinder na 18.5 kanałach i membranie.

Wydech, dzielone okno wydechowe, lub jedno główne i dwa dodatkowe. Stałbym za dzielonym w kształcie trapezu rzecz jasna.
Dolot, tutaj jest to zależne od tego co chcesz osiągnąć. Chodzi mi o kąt otwarcia okna.
Do takiego mocniejszego cylindra proponowałbym Ci wyliczyć i wyspawać wydech, bo oryginał przy mocniejszym cylindrze nie ma zbyt dużego potencjału. Gaźnik oryginalny... Po prostu nie mam pojęcia o gaźnikach w WSK to się nie wypowiem.
Pozostaje też trwałość innych elementów silnika, o których wcześniej koledzy wspomnieli... Warto też nimi się zainteresować, by uniknąć problemów.
Także nie robiłbym nowej tulei chcąc osiągnąć to, co osiągnęli konstruktorzy WSK.

- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Odgrzebuje stary temat bo mnie nurtuje pewna sprawa. A mianowicie:
Zastanawiam się nad dorobieniem do WSK 175 tłoka o wymiarze około 63 mm. Wiem, że to jest więcej niż normalnie więc to nie pomyłka co napisałem. Tłok byłby ze stopu AK 18 - AK 20. Co mnie do tego skłoniło?? To, że przy tłokach ze stopu Ak 12 prędkość przelotowa bezpieczna (czyli taka przy której tłok nie spuchnie i nie zacznie się zacierać) to około 80- 90 km/h. Prędkość powyżej 90 km/h na dłuższym dystansie jest niebezpieczna. Więc Gdyby tłok był z materiału AK 18 to prawdopodobnie prędkość przelotowa byłaby bliska 100 km/h a to już dużo. Cena dorobienia to 200 złotych. Przy większej ilości oczywiście taniej.
Skoro dorabiam tłok na zamówienie dałbym pierścienie prawdopodobnie 1,5 mm grubości a nie 2 mm jak oryginalne. A to dlatego, żeby zmniejszyć tarcie. Zwłaszcza, że jak wiecie będę zakładał membranę i chcę żeby moja wueska uzyskiwała tak 300 obrotów więcej niż normalnie. Dlatego przydadzą się cieńsze pierścienie.
Ale pierścienie to temat osobny.
Wypowiedzcie się co myślicie na temat tego tłoka??
Tutaj macie linka do strony tej firmy co dorabia tłoki. Jeśli ktoś zna jakieś opinie o niej to bardzo proszę, żeby się wypowiedział. http://legra.neostrada.pl/
Zastanawiam się nad dorobieniem do WSK 175 tłoka o wymiarze około 63 mm. Wiem, że to jest więcej niż normalnie więc to nie pomyłka co napisałem. Tłok byłby ze stopu AK 18 - AK 20. Co mnie do tego skłoniło?? To, że przy tłokach ze stopu Ak 12 prędkość przelotowa bezpieczna (czyli taka przy której tłok nie spuchnie i nie zacznie się zacierać) to około 80- 90 km/h. Prędkość powyżej 90 km/h na dłuższym dystansie jest niebezpieczna. Więc Gdyby tłok był z materiału AK 18 to prawdopodobnie prędkość przelotowa byłaby bliska 100 km/h a to już dużo. Cena dorobienia to 200 złotych. Przy większej ilości oczywiście taniej.
Skoro dorabiam tłok na zamówienie dałbym pierścienie prawdopodobnie 1,5 mm grubości a nie 2 mm jak oryginalne. A to dlatego, żeby zmniejszyć tarcie. Zwłaszcza, że jak wiecie będę zakładał membranę i chcę żeby moja wueska uzyskiwała tak 300 obrotów więcej niż normalnie. Dlatego przydadzą się cieńsze pierścienie.
Ale pierścienie to temat osobny.
Wypowiedzcie się co myślicie na temat tego tłoka??
Tutaj macie linka do strony tej firmy co dorabia tłoki. Jeśli ktoś zna jakieś opinie o niej to bardzo proszę, żeby się wypowiedział. http://legra.neostrada.pl/
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Cytuje "Urlicha":puma pisze:Tutaj macie linka do strony tej firmy co dorabia tłoki. Jeśli ktoś zna jakieś opinie o niej to bardzo proszę, żeby się wypowiedział. http://legra.neostrada.pl/
To cytat o tłokach tuningowych do Junaka.Tlok to moge Ci zaproponowac z firmy LEGRA z milanówka gosc sie naprawde wyrobił i robi juz całkiem lekkie tłoki[no do zachodnich tunerów ma jeszcze daleko ale tam kasa 1500 za tłok] a cena takiego z pierscieniami to 350zł bez sworznia. Widziałem u niego wypukły tlok 92mm i goły wazył 400 gram ale gosc robił wzgledem oryginalnego do samochodu i nie zbijał wagi wiec te 370 moze 360 jest w stanie zrobic, co przy tej srednicy to dobry wynik.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Tak jeszcze apropos LEGRY powiem taką rzecz: Owszem jest facet dobry w tym co robi ale to burak i ham. Kiedyś zadzwoniłem do niego z pytaniem o koszty dorobienia tłoka, materiał i ewentualne zmiany jakie chciałbym wprowadzić. Owszem podstawowych informacji mi udzielił ale potem usłyszałem taki tekst: "to za mało robota żebym ja z panem gadał dłużej" i odłożył słuchawkę - Kompletne hamstwo. Kreton jakich mało, mi się to w głowie nie mieści. Ja sam pracuje w usługach. Nawet kilka razy dziennie odbieram telefony od tzw. mend. Ale nigdy, przenigdy mi jeszcze nerwy nie puściły i zawsze umię mimo złych uczuć ładnie sie odnieść do klienta. Dlatego bardzo sie zraziłem do tego pana.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Spokojnie mozna rozwiercic tuleje na 65mm nic sie stanie szczególnie jak chce ktos wsadzic 63 czy 64mm to jeszcze bez problemu zostanie miesa zeby zrobic potem ze 2 szjify, takie 65,5 to grznica max kazdy wimiar ponizej 65 jest ok mozna smiało robic.gabste pisze: 2.Czy po przeszlifowaniu tulei na ten wymaiar nie była by za cienka??
Tak potwierdzam tez kiedys rozmawialem powiedział jaka cena i odlozył złuchawke nawet nie zdazylem goscia dopytac o cos co bylo wazne, no ale moze nawet jego strata wieksza niz mojairek pisze: Tak jeszcze apropos LEGRY powiem taką rzecz: Owszem jest facet dobry w tym co robi ale to burak i ham

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Dobra pis, bo w sumie sramy sobie we własnym gnieździe. Posprzątałem burdl. A teraz troche praktyki - cylinder Seby przeszlifowany na tłok jawy 65mm... Na dole przebija alu, co świadczy o tym, że tuleja jest nieco stożkowa. Minimalna grubość ścianki powinna wynosić w granicach 1.5-2mm. Ogółem takie wyliczenia są gówno warte, bo jak widać - teoria mówi jedno a praktyka drugie. Pozatym, zmierzyć suwmiarką sobie można w każdej chwili samemu, także stąd moje negatywne nastawienie do kolegi, który wznowił temat.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Owszem, tuleja zalana a alu jest stożkowa - widać to nawet na przekroju silnika w Załęskim, wystarczy sie dokładnie przyjrzeć. Rykun kiedyś wrzucił zdjecie oryginalnej tulei wyciągniętej z cyla (cyl rozłupany) - jak wygrzebe na dysku to wrzuce.
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Swoją wypowiedz sformułowałem na podstawie namacalnych potwierdzeń, poprostu wytaczalem orginalną tuleje, pod wiekszą, i po wymiarze 65mm był jeszcze zapas materiału, tuleja byla równomierna, i nie wiem skąd u kolego Sebastiana (zreszta mojego imiennika ) tak jak piszesz przebija alu. Moze cylinder był wadliwy a to ze tuleja jest stożkowa to jest prawda i doskonale to widac przy wytaczaniu starej i roztaczaniu cylindra. dlatego Twoje negatywne nastawienia, jest roche bezpodstawne. Nie pisal bym tego ze wymiar 65 jest realny gdybym tego gdyby tak nie bylo i tego nie roztaczał,(i tez bym mógł miec negatywne nastawienie do Ciebie kolego Skiderze:) ) aczkolwiek to co piszesz moze byc prawdą i wynikac z jakichs niedokładności produkcji ponieważ cylinder ten był przeznaczony pod mniejszy wymiar maxymalny niz 65mm. Czy masz zdiecie tego cylindra z przebijającym alu?Skinder pisze:- cylinder Seby przeszlifowany na tłok jawy 65mm... Na dole przebija alu, co świadczy o tym, że tuleja jest nieco stożkowa. Minimalna grubość ścianki powinna wynosić w granicach 1.5-2mm. Ogółem takie wyliczenia są gówno warte, bo jak widać - teoria mówi jedno a praktyka drugie. Pozatym, zmierzyć suwmiarką sobie można w każdej chwili samemu, także stąd moje negatywne nastawienie do kolegi, który wznowił temat.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175
Witam. Przebijające alu w dolnej części cylindra poniżej linii pierścieni to prawda. Ma silnik na tłoku 65 mm i takie coś tam zaobserwowałem. Cylinder pochodzi z gazeli więc może stąd ta rozbieżność jeśli chodzi o tuleje. WSK mogły być trochę grubsze. Fotki niestety na razie nie wrzucę ponieważ silnik jest poskręcany. Bayu pakowałeś również większy tłok ? Jeśli można wiedzieć z jakimi rezultatami ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość