Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Czy w silnikach 175 były dwa rodzaje wodzików czy jeden rodzaj? Coś mi się kojarzy że jedne były grubsze niż drugie. Jeśli faktycznie tak było to czy szło to w parze z innymi kołami zębatymi? Czy gniazda wodzików były węższe lub szersze zależnie od rodzaju zastosowanych wodzików?
Przykładowo: http://moto.allegro.pl/item510664042_ws ... w_org.html" target="_blank" target="_blank
Mam wrażenie że ten jest cieńszy niż mój w miejscu gdzie wchodzi w koło zębate. Czy ktoś mógłby to potwierdzić lub zaprzeczyć?
Przykładowo: http://moto.allegro.pl/item510664042_ws ... w_org.html" target="_blank" target="_blank
Mam wrażenie że ten jest cieńszy niż mój w miejscu gdzie wchodzi w koło zębate. Czy ktoś mógłby to potwierdzić lub zaprzeczyć?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Zapodam fotki grzechusa7 myśle ze sie nie obrazi





- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
A więc Wojtku Ja jako dobra dusza zeszedłem do piwnicy i wytrzaskałem z szafki moje 2 wiadra skrzyń do wski i oto podam ci moje spostrzeżenia :
Na wstępie powiem że ja dopatrzyłem się 3 rodzaju wodzików:
*kute chude
*kute grube
*blaszane
2 rodzaje zębatek :
*z wąskim rowkiem
*z szerszym rowkiem
a więc:
Różnice w wodzikach kutych i blaszanych:


Następna różnica w wodzikach kutych to wodziki grube i chude:


A Następnie zębatki:
z szerszym i węższym rowkiem:

Na sam koniec jako mały OT
Są 2 rodzaje wałków zdawczych :
Pierwsze silniki wuesek z początku produkcji miały inne przełożenia skrzyń przez co nie było przepaści miedzy 3 i 4 biegiem
i jest to wałek zdawczy który posiada 26 zębów (górny)
A silniki z środka i do końca produkcji miały wałki zdawcze które posiadały po 26 zębów, przez co czuć mały dołek między 3 i 4 biegiem, i jest to wałek zdawczy który posiada 27 zębów (dolny)
oczywiście wałek pośredni i główny miały także ze względu na rodzaj przełożeń inne zębatki z różną ilością zębów.


Edit :
Gabste widzę ze mnie ubiegłeś
Na wstępie powiem że ja dopatrzyłem się 3 rodzaju wodzików:
*kute chude
*kute grube
*blaszane
2 rodzaje zębatek :
*z wąskim rowkiem
*z szerszym rowkiem
a więc:
Różnice w wodzikach kutych i blaszanych:


Następna różnica w wodzikach kutych to wodziki grube i chude:


A Następnie zębatki:
z szerszym i węższym rowkiem:

Na sam koniec jako mały OT
Są 2 rodzaje wałków zdawczych :
Pierwsze silniki wuesek z początku produkcji miały inne przełożenia skrzyń przez co nie było przepaści miedzy 3 i 4 biegiem
i jest to wałek zdawczy który posiada 26 zębów (górny)
A silniki z środka i do końca produkcji miały wałki zdawcze które posiadały po 26 zębów, przez co czuć mały dołek między 3 i 4 biegiem, i jest to wałek zdawczy który posiada 27 zębów (dolny)
oczywiście wałek pośredni i główny miały także ze względu na rodzaj przełożeń inne zębatki z różną ilością zębów.


Edit :
Gabste widzę ze mnie ubiegłeś

Ostatnio zmieniony 2009-07-07, 00:24 przez Brat, łącznie zmieniany 1 raz.
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Miałem ten sam problem z rozróżnieniem wodzików.Ale mam jeszcze jedno pytanie: które wodziki powinny byc w kobuzie (84r silnik 060) grube czy chude?Pozdrawiam
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
szczerze to nie wiem mam tyle tych skrzyń i wszystko wymieszane ale z tego co kojarzę to są to grube wodziki.
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
ufff myslałem ze mam złe
a moze to ktos potwierdzic zebym był na 100% pewien?

Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
tak zgadza sie powinny byc kute czyli te grube 

- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Gabste nie doczytałeś tego co pisałem wyżej to ze powinny być kute to na 100 % ale są 2 rodzaje kutych bo są chude i grube tak jak pokazywałem kilka postów wyżej. A z twojej odp wynika ze wszystkie kute są grube z dla ciebie te blaszana są chude. przynajmniej ja to tak odczułem, chodzi o pewność czy w silniku 060 są kute grube czy kute chude.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Wojtek jeśli chcesz założyc do silnika 060 kompletną skrzynię od gazeli lub pierszych M21 zaopatrz sie w chude kute wodziki. Zauważyłem że kilka osób na forum ma mieszanke dwóch skrzyń i wychodzą z tego różne hybrydy. Jeśli wsadzasz tylko wałek zdawczy 26z i pośredni 16z to reszta zostaje bez zmian. Miałem w swoim silniku z tymi rzeczami problemy. Musiał potraktować rowki na wodziki w trybach tokarką. Nie pamiętam dokładnie ile były poszerzane i pogłębiane. Dodatkowo był kłopot z wałkiem główknym. W moim silniku były planowane kartery i trochę materiału ubyło z nich dlatego po skręceniu silnika skrzynia była zablokowana bo wielowypust na wałku był za długi. Trzeba było wałek zdawczy stoczyć o 0,2mm z grubości.
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
A faktycznie sorki w moim kobuzie z 82 były te chudsze ale czy to były oryginalne to nie wiemGabste nie doczytałeś tego co pisałem wyżej to ze powinny być kute to na 100 % ale są 2 rodzaje kutych bo są chude i grube tak jak pokazywałem kilka postów wyżej. A z twojej odp wynika ze wszystkie kute są grube z dla ciebie te blaszana są chude. przynajmniej ja to tak odczułem, chodzi o pewność czy w silniku 060 są kute grube czy kute chude.
![:]](./images/smilies/splash.gif)

- WSR
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-05-20, 12:35
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Wyginają jak wyginają, ale łatwiej łapią luz w osi posuwu i stają się pośrednią przyczyną wypadania 1, ale jeśli jeździsz niedużo i dobrze działa to nie ma sensu wymieniać.
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Odbiegne od tematu ale niektóży wiedza z tego forum że mam zamonowany obecnie silnik w2a (bedzie do końca ) i jak ma być oryginalny to nie bede zmienial wodzików a poza tym jest po kapitalce!!!ale jeśli jeździsz niedużo i dobrze działa to nie ma sensu wymieniać.
![:]](./images/smilies/splash.gif)
![:]](./images/smilies/splash.gif)

p.s a kolega czasem nie jest z forum o shl ;>

- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
I wraz nikt mi nie powiedział jakie wodziki ORYGINALNIE powinny byc w silniku 060 

Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Pierwsze silniki wuesek z początku produkcji miały inne przełożenia skrzyń przez co nie było przepaści miedzy 3 i 4 biegiem
i jest to wałek zdawczy który posiada 27 zębów (dolny)
kapitangestykrzak trochę namieszałeś z tymi ilościami zębów w trybach zdawczych, otóż:A silniki z środka i do końca produkcji miały wałki zdawcze które posiadały po 26 zębów, przez co czuć mały dołek między 3 i 4 biegiem, i jest to wałek zdawczy który posiada 26 zębów (górny)
w gazeli i w pierwszych wsk-ach 175 wyglądało to następująco:
tryb zdawczy : 26zębów
tryb na wałku pośrednim zazębiający się ze zdawczym 16zębów
w nowszych silnikach 060
tryb zdawczy miał 27 zębów a na wałku pośrednim 15zębów
kolejna różnica
tryby od drugiego biegu:
pierwsze wersje - główny - 20zębów, pośredni - 22 zęby
nowsze silniki - główny - 19zębów, pośredni 23zęby
175mirek Moim zdaniem te grubsze ( na zdjęciach powyżej)I wraz nikt mi nie powiedział jakie wodziki ORYGINALNIE powinny byc w silniku 060
- WSR
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-05-20, 12:35
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Ta jojgabste pisze:ale jeśli jeździsz niedużo i dobrze działa to nie ma sensu wymieniać.
p.s a kolega czasem nie jest z forum o shl ;>

- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Rykun, przypieczętowałeś że będę miał z tym problemy
Dzięki za nakreślenie zagadnienia. Problem w tym że moja skrzynia będzie składała się tylko z nowych elementów lecz nie z jednego kompletu. Niestety za późno udało mi się znaleźć kompletną nową skrzynię od gazeli. Miałem już większość innych części i na sam koniec wyrwałem gdzieś ostatni w sklepie wałek pośredni z zębnikiem z=16.
W efekcie wałek zdawczy ze skutera, wałek główny kompletny i dwa koła wałka pośredniego z nowej skrzyni nowego typu, wałek pośredni i koło zębate (to z zabezpieczeniem) jako nowe części kupione pojedynczo w sklepie.
Plus jest taki że wałek główny jest taki jak w moim silniku. Tak samo jak koła przesuwne. Teraz pytanie czy uda mi się kupić nowe wodziki- grube, odkuwane.
Dzięki Kapitangęstykrzak za foty i fatygę.
Korzystając z nadmiaru dobrej woli forumowiczów może ktoś ma zmierzone grubości części roboczej odkuwanych wodzików grubych i chudych?

W efekcie wałek zdawczy ze skutera, wałek główny kompletny i dwa koła wałka pośredniego z nowej skrzyni nowego typu, wałek pośredni i koło zębate (to z zabezpieczeniem) jako nowe części kupione pojedynczo w sklepie.
Plus jest taki że wałek główny jest taki jak w moim silniku. Tak samo jak koła przesuwne. Teraz pytanie czy uda mi się kupić nowe wodziki- grube, odkuwane.
Dzięki Kapitangęstykrzak za foty i fatygę.
Korzystając z nadmiaru dobrej woli forumowiczów może ktoś ma zmierzone grubości części roboczej odkuwanych wodzików grubych i chudych?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wodziki- jeden czy dwa rodzaje?
Żbiku na focie są 2 wodziki blaszane i 1 kuty i ten 1 kuty to gruby czy ten cieńszy?
niewiem czy tak trudno mnie zrozumiec ze pytam o grubosc a nie rodzaj




Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości