PPROBLEMY Z ISKRĄ WSK 175
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
PPROBLEMY Z ISKRĄ WSK 175
Kiedy włączam stacyjkę przy WSK 175 przeskakuje najładniejsza iskra nie wiem czy ona w ogóle powinna przeskakiwać podczas kopania iskra jest ale znacznie słabsza niż po włączeniu stacyjki czy to tak ma być ??
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
- GG: 0
- Lokalizacja: Marszew
- Kontaktowanie:
Weź używaj trochę znaków interpunkcyjnych, bo z twojej wypowiedzi nic nie można zrozumieć. Sory za OT.
Po wyłączeniu stacyjki iskry nie powinno być.
Po wyłączeniu stacyjki iskry nie powinno być.
Ostatnio zmieniony 2007-03-04, 21:35 przez gorylfx, łącznie zmieniany 1 raz.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
U mnie jest tak samo, ale to zjawisko występuje tylko w pewnym położeniu tłoka (jednak nie pamiętam jakim bo mnie to nie za bardzo interesowało). Moim zdaniem jest to normalne. Po prostu jeśli tłok jest (tak podejrzewam) blisko GMP czyli wtedy kiedy ma nastąpić zapłon, a platynki są w tym położeniu to następuję przeskok iskry przy włączeniu kluczyka w położenie 1.
Nie dam sobie głowy za to uciąć ale tak bym to tłumaczył.
Nie dam sobie głowy za to uciąć ale tak bym to tłumaczył.
Problemik z iskrą
witam mam powazny problem z iskrą. Zamiast na swiecy jest na przerywaczu. prosze was o pomoc
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Słaba iskra
W ostatnią sobotę postanowiłem wypróbować swój moduł zapłonowy od poloneza, nie chciałem jeździć jeszcze bo nie miałem go umocowanego, więc podłączyłem tak tylko, żeby sprawdzić iskrę. Ponieważ mam instalację 6V a moduł jest pod 12V więc nie byłem pewny efektów. Zostawiłem oryginalną cewkę zapłonową, odłączyłem kondensator a moduł podłączyłem zgodnie z zaleceniami. Iskra nawet przy mojej 6 Voltowej instalacji była dużo lepsza niż na oryginale.
Jak już pisałem nie miałem uchwytu pod ten moduł więc go postanowiłem wymontować aż do wykonania uchwytu i tak zrobiłem.
Po powrocie do oryginału moja iskra w motorze jest zawsze, ale ma kolor czerwony, jest po prostu zbyt słaba, żeby spowodować zapłon mieszanki, wszystko jest skręcone jak było i jak ma być, ustawień próbowałem na wszystkie sposoby.
Ja obstawiam na to, że mi cewka zapłonowa padła. Powiem wam jeszcze, ze mój akumulator jest skończony i ładuje sie do 8V nawet, może przez niego właśnie mi padła cewka zapłonowa. A może moduł uszkodził cewkę?
Ale też nie wiadomo czy to cewka zapłonowa, co o tym myślicie? Pomóżcie koledzy bo nie ma czym jeździć a sezon sie zaczął na dobre.
Jak już pisałem nie miałem uchwytu pod ten moduł więc go postanowiłem wymontować aż do wykonania uchwytu i tak zrobiłem.
Po powrocie do oryginału moja iskra w motorze jest zawsze, ale ma kolor czerwony, jest po prostu zbyt słaba, żeby spowodować zapłon mieszanki, wszystko jest skręcone jak było i jak ma być, ustawień próbowałem na wszystkie sposoby.
Ja obstawiam na to, że mi cewka zapłonowa padła. Powiem wam jeszcze, ze mój akumulator jest skończony i ładuje sie do 8V nawet, może przez niego właśnie mi padła cewka zapłonowa. A może moduł uszkodził cewkę?
Ale też nie wiadomo czy to cewka zapłonowa, co o tym myślicie? Pomóżcie koledzy bo nie ma czym jeździć a sezon sie zaczął na dobre.
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Może być to ale wątpię bo tych rzeczy nie ruszałem, więc powinny być ok. ale to będę mógł sprawdzić dopiero na weekendzie bo teraz nie mam dostępu do motórka.
[ Dodano: 2007-05-24, 20:44 ]
Muszę temat odświeżyć bo problem powrócił na nowo. Więc miało się to wszystko tak: W piątek jeszcze pogrzebałem chwilkę ale nie sprawdzałem ani cewki ani kabla WN, tylko próbowałem odpalić. Mój skończony akumulator ładowałem co chwile i iskra miała tym razem kolor niebieski ale była dość licha. Więc przyszła mi na myśl, że to może być przez akumulator, no więc podłączyłem do akumulatora w motórku prostownik, oczywiście go załączyłem, ładował akumulator, ja włączyłem zapłon, sprawdziłem iskrę i była właśnie taka jak być powinna. Postanowiłem odpalić motor na prostowniku i ku mojemu zaskoczeniu odpalił mi od kopa!!! Tylko zgasł 2 razy bo był zalany bardzo, ale za 3 razem zagadał jak powinien. No to odłączyłem prostownik i pojechałem sie przejechać, motor jeździł normalnie, ale kiedy przyjechałem to historia sie powtórzyła, postanowiłem go zostawić aż do kupna akumulatora. Akumulator kupiłem na drugi dzień (sobota rano), oczywiście żelowy, podłączyłem go jak należy. Iskra taka jak być powinna no i próba odpalenia, odpalił od kopa. Chwilkę pojeździłem ale po krótkim czasie iskra znowu zrobiła się licha, słaba o kolorze niebieskim. Ja w sumie wymiękam co to może być. Jutro sprawdzę cewkę i kabel WN ale czy to to??
[ Dodano: 2007-05-24, 20:44 ]
Muszę temat odświeżyć bo problem powrócił na nowo. Więc miało się to wszystko tak: W piątek jeszcze pogrzebałem chwilkę ale nie sprawdzałem ani cewki ani kabla WN, tylko próbowałem odpalić. Mój skończony akumulator ładowałem co chwile i iskra miała tym razem kolor niebieski ale była dość licha. Więc przyszła mi na myśl, że to może być przez akumulator, no więc podłączyłem do akumulatora w motórku prostownik, oczywiście go załączyłem, ładował akumulator, ja włączyłem zapłon, sprawdziłem iskrę i była właśnie taka jak być powinna. Postanowiłem odpalić motor na prostowniku i ku mojemu zaskoczeniu odpalił mi od kopa!!! Tylko zgasł 2 razy bo był zalany bardzo, ale za 3 razem zagadał jak powinien. No to odłączyłem prostownik i pojechałem sie przejechać, motor jeździł normalnie, ale kiedy przyjechałem to historia sie powtórzyła, postanowiłem go zostawić aż do kupna akumulatora. Akumulator kupiłem na drugi dzień (sobota rano), oczywiście żelowy, podłączyłem go jak należy. Iskra taka jak być powinna no i próba odpalenia, odpalił od kopa. Chwilkę pojeździłem ale po krótkim czasie iskra znowu zrobiła się licha, słaba o kolorze niebieskim. Ja w sumie wymiękam co to może być. Jutro sprawdzę cewkę i kabel WN ale czy to to??
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
obstawiam kondensator. U mnie też się licha iska zrobiła, niebieska ale niegruba. Wszystko mam ok, cewka sprawna, fajka itd. Obstawiam na kondziora. Moj kondzior ma niby te 30km dopiero zrobione ale sam wiesz jak to dzisiaj jest, nowe nie znaczy sprawne, przedwczoraj kupilem nową cewke butelkową (chciałem wymienić na wszelki wypadek) za prawie 4dychy i się okazało, że to kaszana a nie cewka, iskre daje ale się cewunia grzeje, a moto na niej przerywa albo w ogóle nie pali. A stara cewka dalej śmiga należycie.
I do tego wszystkiego wczoraj jeszcze szlifowałem przerywacz bo się styki wypaliły (moto ma dopiero przejechane 30km!), tylko właśnie nie jestem pewien czy z powodu tego kondziora czy po założeniu tej felernej butelkowej cewki.
I do tego wszystkiego wczoraj jeszcze szlifowałem przerywacz bo się styki wypaliły (moto ma dopiero przejechane 30km!), tylko właśnie nie jestem pewien czy z powodu tego kondziora czy po założeniu tej felernej butelkowej cewki.
Ostatnio zmieniony 2007-05-24, 22:00 przez ŻbiKu, łącznie zmieniany 3 razy.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Kurcze ,czy ja dobrze zrozumiałem Twój tekst ,czy po prostu nie masz ładowania w motorze ? Przecież jeśli AQ systematycznie się rozładowywuje ,to wina wadliwie działającego układu ładowania. Kombinowałeś coś z prostownikiem ? Wstaw mostek prostowniczy i zmierz amperomierzem wpiętym szeregowo z akumulatorem prąd ładowania. Powinien wynościć na średnich obrotach coś koło 0.75 A.
Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
O ładowanie sie nie ma co martwić. Napewno jest dobre ponieważ kiedy jeżdżę motorem to nie mam przypadków rozładowania akumulatora, on (stary akumulator) po prostu nie trzymał napięcia, bo był zasiarczony strasznie. A mostek gretza mam nowy, wymieniony, więc ładowania jestem pewien na 100% zwłaszcza, że nowego akumulatora mi nie rozładowało.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Iskra dalej u mnie jest taka se, nie wiem czemu ale moto na niej odpali zazwyczaj już, ale wiem też, że musze gaźnik wyprowadzić bo mi łapie lewe powietrze. Jak to zrobie to wtedy ewentualnie wezme się za zapłon, o ile będzie trzeba. Najprawdopodobniej założe wreszcie modół zapłonowy.
[ Dodano: 2007-06-11, 17:46 ]
No to problem zażegnałem już, gaźnik ładnie wyprowadziłem a tym problemem okazała się cewka zapłonowa, założyłem cewkę od poloneza caro ta która idzie do modułu, choć samego modułu nie podłączyłem bo jeszcze nie wiem gdzie go dać, ale najważniejsze, że już jest ok. Motor pali bez zarzutu, można ustawić niskie obroty i ogólnie jest bardzo ładna kultura pracy.
W sumie to nie ok bo sie pojawił nowy problem ale o tym już w innym temacie.
[ Dodano: 2007-06-11, 17:46 ]
No to problem zażegnałem już, gaźnik ładnie wyprowadziłem a tym problemem okazała się cewka zapłonowa, założyłem cewkę od poloneza caro ta która idzie do modułu, choć samego modułu nie podłączyłem bo jeszcze nie wiem gdzie go dać, ale najważniejsze, że już jest ok. Motor pali bez zarzutu, można ustawić niskie obroty i ogólnie jest bardzo ładna kultura pracy.
W sumie to nie ok bo sie pojawił nowy problem ale o tym już w innym temacie.
- lukasz94
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-10-16, 16:06
- GG: 0
- Moje maszyny: kilka wuesek
- Lokalizacja: łęczyca
- Kontaktowanie:
brak iskry w wsk m21w2
witam mam problem jak podlaczyci kable do kostki obwodowej zeby byl prad z mojej pradnicy wychodza 4 kable ktore sie lacza z prostownikiem
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: brak iskry w wsk m21w2
Czarny podłączasz pod cewke wn pod zacisk nr1 (drugi jego koniec pod przerywacz), kabel czerwony to światła, dwa pozostałe to ładowanie -> podłączasz pod mostek prostowniczy na złączach oznaczonych znakiem ~. + z prostownika pod akumulator a 4 zacisk mostka prostowniczego podłączasz pod masę motoru. Na schemacie trochę to okrężnie wygląda.
viewtopic.php?f=16&t=120" target="_blank
viewtopic.php?f=16&t=120" target="_blank
- lukasz94
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-10-16, 16:06
- GG: 0
- Moje maszyny: kilka wuesek
- Lokalizacja: łęczyca
- Kontaktowanie:
Re: brak iskry w wsk m21w2
mozesz mi powiedzieci jak podlaczyci tak zeby ten sprzet odpali na krotko zeby bylo tylko ladowanie a niebylo swiatel bo ja sie nieznam zeby nie wylaczaci z kuczyka tylko z przelacznika jakiegos bo ja mam rozwalona instalacje mam tez wuske kobuz ale tam jest zupelnie inaczej dzieki
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości