WSK M19 Kos model I i II
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
WSK M19 Kos model I i II
Motocykl posiadał silnik Wiatr W1 i tyle o nim wiem.
Czy mógłby ktoś rozwinąć bardziej temat.
Chciałbym się coś o nim dowiedzieć.
Może ma ktoś jakieś zdjęcia?
Czy mógłby ktoś rozwinąć bardziej temat.
Chciałbym się coś o nim dowiedzieć.
Może ma ktoś jakieś zdjęcia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2008-05-20, 08:59
- GG: 4628925
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
tu masz kilka fotek i informacji :
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... view&id=80
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... view&id=80
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Dzięki za info. Ale te kształty troszke dziwne.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
nikt nie posiada żadnych innych fotek? jak powinien wyglądać w całośći?
- peter1
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Posiadam więcej fotek, pochodzących ze strony Świdnik na kartach historii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Kos ll? także pochodzące ze strony "Świdnik na kartach historii"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- peter1
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Co Ty.
To jest jedna z wersji cywilnej, prototypowej Sarenki ze wspaniałym silnikiem Delfin( szkoda, że nie wprowadzonego do produkcji).
W Kosach M19 montowano silniki W1 (poj.125 ccm).
Dodaję inne zdjęcie Kosa M19 z Polmotu.
To jest jedna z wersji cywilnej, prototypowej Sarenki ze wspaniałym silnikiem Delfin( szkoda, że nie wprowadzonego do produkcji).
W Kosach M19 montowano silniki W1 (poj.125 ccm).
Dodaję inne zdjęcie Kosa M19 z Polmotu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Pomyłka kształty mnie zmyliły mają bardzo podobne do siebie np.te "kwadratowe błotniki"
Ma ktoś może dane techniczne silnika delfin?
Ma ktoś może dane techniczne silnika delfin?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- peter1
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-07-05, 20:13
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Dokładnych danych nie mam. Jednak przytoczę wypowiedź Staregomotocykla z forum.
"Silniki te miały pojemność 125 cm, moc 9 KM, czterobiegową skrzynię i przełożenie z wału na sprzęgło kołami zębatymi. Co ciekawe ważył mniej od S01! W tym motocyklu wersja z uchwytem w tylnej części głowicy, były też wersje z uchwytem w przedniej części karteru, tak jak w W2 oraz wersja z głowicą użebrowaną poziomo. Naprawdę świetny silnik, niestety nie trafił do seryjnej produkcji. A było blisko, gazety podawały nawet termin rozpoczęcia produkcji nowego modelu, konstrukcja silnika była już w 100% dopracowana i gotowa do produkcji seryjnej."
Jak widać na fotkach Sarenki dźwignię zmiany biegów i kopniaka zamocowano na oddzielnych wałkach.
Widać tylko króciec gaźnika podobny do tego stosowanego w gaźniku PEGAZ. Wykluczam możliwość zastosowania gaźnika GM26U3 do pojemności 125ccm. Najprawdopodobniej zastosowano gaźnik GM24.
Jakby ktoś miał dokładniejsze dane to prosiłbym o wypowiedź.
"Silniki te miały pojemność 125 cm, moc 9 KM, czterobiegową skrzynię i przełożenie z wału na sprzęgło kołami zębatymi. Co ciekawe ważył mniej od S01! W tym motocyklu wersja z uchwytem w tylnej części głowicy, były też wersje z uchwytem w przedniej części karteru, tak jak w W2 oraz wersja z głowicą użebrowaną poziomo. Naprawdę świetny silnik, niestety nie trafił do seryjnej produkcji. A było blisko, gazety podawały nawet termin rozpoczęcia produkcji nowego modelu, konstrukcja silnika była już w 100% dopracowana i gotowa do produkcji seryjnej."
Jak widać na fotkach Sarenki dźwignię zmiany biegów i kopniaka zamocowano na oddzielnych wałkach.
Widać tylko króciec gaźnika podobny do tego stosowanego w gaźniku PEGAZ. Wykluczam możliwość zastosowania gaźnika GM26U3 do pojemności 125ccm. Najprawdopodobniej zastosowano gaźnik GM24.
Jakby ktoś miał dokładniejsze dane to prosiłbym o wypowiedź.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Ciekawe zachował się jakiś egzemplarz?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Zapewne widoczny na zdjęciach egzemplarz w Świdniku.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
ciekawi mnie jak było z osiągami na 4 biegu.czy miał duzego muła przy takiej mocy.no i jaki v-max.
ciekawy ten silniczek.
ciekawy ten silniczek.
- soltys_16
- Posty: 252
- Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
- GG: 1961551
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Borewicz pisze:Ciekawe zachował się jakiś egzemplarz?
Poczytajcie sobie troche na polmocie, nie wiem czy to ten sam co w Świdniku, ale jest wzmianka o takim do odrestaurowania.Anzel pisze:Zapewne widoczny na zdjęciach egzemplarz w Świdniku.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Taki motocykl ma przecież Robert Steć, na Forum Starymotocykl. Myslę wiec, że motocykl nie mogł lepiej trafić.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: śl
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Artykuł o tym motocyklu jest w najnowszym numerze "Automobilisty".
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Najbardziej podatny na uszkodzenia w tym motocyklu był błotnik tylny, często go spawano bo chodził razem z kołem i pękały uchwyty. Następnie badziewna podstawka pod tablice rejestracyjną. Nie pamiętam już ile tego wyszło.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Widizałem taki motor gość miał w programie legendy PRL(co miał ok 200wsk)
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Jeszcze jakieś zdjęcia i ja mam tego z zakładu..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
............
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk M19 kos/M19 kos ll
Całkiem ciekawy model i dość nowoczesny jak na swoje lata.Można się było mu troszkę przyjżeć w Legendach Prl-u.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości