---DZIWNY PRZYPADEK---
- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
---DZIWNY PRZYPADEK---
Miałem dziwny przypadek,
Jade sobie WSK-ą na "trójce" i nagle takie dziwne uczucie że z "trójki" spadł na jedynke, przychamował i zgasł.
Czy taka mozliwość istnieje i jakie mogą być tego przyczyny i skutki.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
			
									
									
						Jade sobie WSK-ą na "trójce" i nagle takie dziwne uczucie że z "trójki" spadł na jedynke, przychamował i zgasł.
Czy taka mozliwość istnieje i jakie mogą być tego przyczyny i skutki.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
- marianek_spox
 - Posty: 218
 - Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Jasne że to możliwe ,jeśli bieg wypadł bo zmieniacz był zużyty. Dlaczego warto napisać co było dalej - bo jeśli zgasł to możliwe w najgorszym przypadku że się przytarł ... Proszę rozwin wypowiedź
			
									
									Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
						Ekipa Południe
- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Tz później odpaliłem motocykl z kopa i normalnie wszystkie biegi bez problemu wchodziły. powiedz mi czy istnieje możliwość że nie dokładnie wcisnołem "trójke" i wyskoczyła tylko dopiero po 300 przejechanych metrach./
			
									
									
						- Stary
 - Posty: 1195
 - Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
 - GG: 3029753
 - Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontaktowanie:
 
- maykii
 - Posty: 792
 - Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
 - GG: 6056769
 - Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
No dobrze ale dlaczego zgasł ?
			
									
									(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 
						- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
A jakie objawy są jak bieg wyskoczy? Bo bardzo mnie to ciekawi.
			
									
									
						- wujcio
 - Posty: 1764
 - Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: okolice Krakowa
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
włącza się luz najczęściej
			
									
									
						- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
a czy w najgorszych przypadkach motór gasnie?
Powiedzcie mi jeszcze jak jest z pierścieniami? Jak peknie jeden to czy odczuje spadek mocy? itd.
			
									
									
						Powiedzcie mi jeszcze jak jest z pierścieniami? Jak peknie jeden to czy odczuje spadek mocy? itd.
- wafelson
 - Posty: 186
 - Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
 - GG: 7571750
 - Moje maszyny: m06b3
 - Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Odczujesz. Chyba, że masz je tak zużyte, że są tam tylko dla picu.
Ja jeździłem na obu pękniętych i cały czas wmawiałem sobie, że to kondensator.
 
Ale po złożeniu na nowym cylindrze i tłoku i pierścieniach mogłem nawet trzeci bieg włączyć.
			
									
									
						Ja jeździłem na obu pękniętych i cały czas wmawiałem sobie, że to kondensator.
Ale po złożeniu na nowym cylindrze i tłoku i pierścieniach mogłem nawet trzeci bieg włączyć.
- wujcio
 - Posty: 1764
 - Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: okolice Krakowa
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
najlepiej odkręć tłumik i zobacz czy są pierścienie i czy tłok ma jakiś luz.
			
									
									
						- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
ok sprawdze jakby co to bede pisał
			
									
									
						- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Panowie dziękuje za wasze wyższe wypowiedzi ale mam jeszcze pare pytań.
Kupiłem w sklepie tłok. Pytałem się gościa czy bede musiał go wygotowywać. A on na to "tych akurat NIE". Pomyślałem że sklep jest duży i pomysłałem że gość nie kłamie.
I tu moje pytanie.
1. Czy jak tłok spuchnie to raz i po ostygnięciu powróci do swojich pierwotnych wymiarów czy nie?
2. Czy skutki uboczne spuchniętego tłoka strasznie odbiją sie na gładzi cylindra, i czy w najmilszym przypadku obejdzie sie bez kolejnego szlifu?
Bardzo dziękuje za wasze odpowiedzi i POZDRAWIAM
			
									
									
						Kupiłem w sklepie tłok. Pytałem się gościa czy bede musiał go wygotowywać. A on na to "tych akurat NIE". Pomyślałem że sklep jest duży i pomysłałem że gość nie kłamie.
I tu moje pytanie.
1. Czy jak tłok spuchnie to raz i po ostygnięciu powróci do swojich pierwotnych wymiarów czy nie?
2. Czy skutki uboczne spuchniętego tłoka strasznie odbiją sie na gładzi cylindra, i czy w najmilszym przypadku obejdzie sie bez kolejnego szlifu?
Bardzo dziękuje za wasze odpowiedzi i POZDRAWIAM
- piotrek7533
 - Posty: 286
 - Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
 - GG: 8916094
 - Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI - Lokalizacja: Jarosław\Mielec
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Tak powróci do swoich starych wymiarów tylko jak tłok puchnie to motor traci moc i może się zatrzeć lepiej na allegro albo na skuterdębica kup oryginalny tłok będzie wtedy spokój 
			
									
									
						- adasiek185
 - Posty: 282
 - Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Ja jeżdżę na tanich podróbkach i się trzymają dobrze i nic nie puchnie. Najwięcej za tłok do wski zapłaciłem 10 zł. I facetowi do tej pory służy. A ma już nabite ze 3tys km. I chodzi. Do sima kompletny tłok dałem 42zł. Silnik po remoncie i też chodzi dobrze. Tłok rzecz jasna made in china
			
									
									Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
						- adimen2007
 - Posty: 92
 - Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
 - GG: 9967305
 - Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
a czy ten spuchnięty tłok bardzo długo czy szybko powraca do swojich wcześniejszych wymiarów
			
									
									
						- adasiek185
 - Posty: 282
 - Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
Musi ostygnac. Parę minut pewnie
			
									
									Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
						- marianek_spox
 - Posty: 218
 - Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
W praktyce współczesne tłoki do 125 są dosyć dobre ,jednak szybko się zużywają. Do swojego motoru założyłem tłok z almotu , jeśli motor jest łagodnie docierany to nic się nie stanie. W praktyce ja jeździłem w lato i tylko raz poczułem że tłok puchnie ,nie było to jednak zablokowanie silnika ,lecz wzrost oporu. Także jeśli docierać spokojnie i zwiekszyć ilość paliwa w mieszance - nic nie powinno się dziać. Oczywiście tłoki współczesne wymagają innego pasowania podczas szlifu cylindra. Z tego co pamiętam koleś zrobił mi luz 0,1 mm (ale nie jestem pewny czy dobrze pamiętam)
			
									
									Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
						Ekipa Południe
- adasiek185
 - Posty: 282
 - Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
0.1 mm to trochę dużo. Prędzej 0.05. Albo sam jestem w błędzie. No i rzecz jasna dobry olej do paliwa
			
									
									Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
						- marianek_spox
 - Posty: 218
 - Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
ja już nie pamiętam ,szlifowałem garnek do WSK jakies 3 lata temu...
			
									
									Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
						Ekipa Południe
- 175mirek
 - Posty: 436
 - Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
 - GG: 1103489
 - Lokalizacja: Kock
 - Kontaktowanie:
 
Re: ---DZIWNY PRZYPADEK---
przedział jest od 0.05 do 0.07 dla silnika wsk 175 ,
a dla 125 jest od 0.04 do 0.06
			
									
									a dla 125 jest od 0.04 do 0.06
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości