Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
- grande
- Posty: 28
- Rejestracja: 2007-08-02, 22:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Koziegłowy
- Kontaktowanie:
Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
Witam
W swojej WSK z 85r posiadam stacyjkę z kluczykiem samochodowym i mam problem z podłączeniem przewodów. Otóż od lampy przedniej, od światła pozycyjnego, wychodzi brązowy kabelek i nie mam pojęcia gdzie go podłączyć. Mógłbym ktoś podać mi linka do właściwego schematu instalacji? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 90aee7b3df bo ten nie jest do końca poprawny, ponieważ nie da się podłączyć na raz 3 przewodów brązowych.
Ah i jeszcze kiedy zamieniam miejscami przewody przy silniku (światła, ładowanie) mam na zmianę albo przednie światła, albo całą resztę, czy to może być wina jednej z cewek?
W swojej WSK z 85r posiadam stacyjkę z kluczykiem samochodowym i mam problem z podłączeniem przewodów. Otóż od lampy przedniej, od światła pozycyjnego, wychodzi brązowy kabelek i nie mam pojęcia gdzie go podłączyć. Mógłbym ktoś podać mi linka do właściwego schematu instalacji? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 90aee7b3df bo ten nie jest do końca poprawny, ponieważ nie da się podłączyć na raz 3 przewodów brązowych.
Ah i jeszcze kiedy zamieniam miejscami przewody przy silniku (światła, ładowanie) mam na zmianę albo przednie światła, albo całą resztę, czy to może być wina jednej z cewek?
WSK - Radość z jazdy
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Sprawdź czy cewki wszystkie 3 dają napięcie.
Najlepiej miernikiem.
Z tego schematu, postojówka idzie ci pod razem z pods.licznika. u mnie w 82r b3 jest tak samo.
Najlepiej miernikiem.
Z tego schematu, postojówka idzie ci pod razem z pods.licznika. u mnie w 82r b3 jest tak samo.
- grande
- Posty: 28
- Rejestracja: 2007-08-02, 22:40
- GG: 0
- Lokalizacja: Koziegłowy
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Kiedy do ramy przykładam kabelek idący bezpośrednio do akumulatora iskrzy się, więc to chyba znaczy, że cewka jest w porządku, zgadza się? Może to wina rozładowanego akumulatora? Choć nie jestem pewien, bo kiedy podłączam kabelek ładowania do cewki świateł, wtedy wszystko jest ok.
WSK - Radość z jazdy
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Chlopak..
Z silnika z malej cewki idzie kabel do mostka prostowniczego, a potem na AQ ladowanie. Mostek byl Unitka, ale prostowniczy jest lepszy.Mozesz też diode prostownicza dac. Sprawdż połączenia wszystkie.
Z silnika z malej cewki idzie kabel do mostka prostowniczego, a potem na AQ ladowanie. Mostek byl Unitka, ale prostowniczy jest lepszy.Mozesz też diode prostownicza dac. Sprawdż połączenia wszystkie.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Witam !
Też mam taką wersje wski jak "grande" i od mostka prostowniczego idą 4 kable w tym dwa podłączone a dwa nie ,chciałem się dowiedzieć gdzie ma być podłączony czarny kabel z oczkiem i żółty z wsówką.Nr 17 w stacyjce jest wolny czy coś tam powinno być podłączonego ? I gdzie podłączyć podśwoetlenie licznika ?
z góry dzięki za pomoc
Też mam taką wersje wski jak "grande" i od mostka prostowniczego idą 4 kable w tym dwa podłączone a dwa nie ,chciałem się dowiedzieć gdzie ma być podłączony czarny kabel z oczkiem i żółty z wsówką.Nr 17 w stacyjce jest wolny czy coś tam powinno być podłączonego ? I gdzie podłączyć podśwoetlenie licznika ?
z góry dzięki za pomoc
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Od licznika podpinasz pod numer tak gdzie masz tylną pozycje.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Ok pod 17 pozycją jest podś. licznika .Ale co z tymi wolnymi przewodami zółtym i czarnym gdzie się je podłącza.Niby wszystko u mnie działa ładowanie światła stop .wiem że w niektorych modelach chyba przewody były wolne nie podłączane ale wolę się upewnić. Andrzej_88 dzięki 

- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Czarny kabel od prostownika podpinasz pod mase motoru np. do śruby mocowania lampt przedniej , a żółty kabel ma być połączony z kablem niebieskim (wg. schematu) , który z kolei jest podłączony do cewki ładowania.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
albo jeszcze czarny kabel też idzie do klaksona z przełącznika świateł lub do cewki
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
man on the WSK zauważyłem że masz taki model jak mój czy masz jakiś dokładny schemat elektryki ?z góry dzięki
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Pomiędzy czarnym i żółtym jest stałe napięcie 'wyprostowane' przez prostownik. Czarny to biegun ujemny podłączasz do masy a żółty to wyprowadzenie do odbiorników. Schematy są na forum.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu
Ja teraz też robię instalację w mojej maszynie i korzystam z tego samego schematu jaki podał grande.czaja555 pisze:man on the WSK zauważyłem że masz taki model jak mój czy masz jakiś dokładny schemat elektryki ?z góry dzięki
- Kamil
- Posty: 197
- Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
- GG: 8246388
- Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301 - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
Ostatnio mocno zastanawiam sie nad zmianą stacyjki na ten model chart, mam taką, ładnie pracuje, nie przycina sie, ale mam starszy model instalacji, tzn do starszej stacyjki, czy jest mozliwość podłączenia starej instalacji pod stacyjkę nowgo typu bez jakis większych modyfikacji.. pozdrawiam
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
Myślę, że to się da zrobić.Weź najlepiej schematy elektryki z obiema wersjami stacyjek i pokombinuj.Stacyjka do charta jest miom zdaniem lepiej pasuje do jednoramówki niż ta zwykła.Jest przede wszystkim bardziej wygodna w użytku - wystarczy przekręcić kluczyk na 0 i motor gaśnie ,nie trzeba go wyciągać.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
najlepiej miernikiem sprawdzic co się zwiera z czym w stacyjce i podpiąć po swojemu styki bo możliwe że w nowej oznaczenia są inne niż połączenia w środku.
- Kamil
- Posty: 197
- Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
- GG: 8246388
- Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301 - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
No moim zdaniem również w końcu to już przypomina kluczyk ładniej wygląda i jest ciekawsza w użyciu tak jak mówisz, dzisiaj znalazłem instalacje własnie chartowska i sie zastanawiam czy na jej podstawie nie zrobić takiej właśnie nowej instalacji, tylko muszę mieć pewną stacyjkię, a tego nie jestem pewien.
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
Dla mnie osobiście schemat elektryki charta jest troche skomplikowany.Żeby zrobić gaszenie w instalacji z chartowską stacyjką musisz podpiąć kabel od silnika (chyba czarny) do zacisku nr 1 w stacyjce od charta.Drugi przewód , który lączy m.in. oprawkę żarówki przedniej jest połączony z ramą motoru (masa) podpinasz pod zacisk nr 0 w stacyjce.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
no to normalne masowanie przecież? zarowka jak i kierownica musza byc pod mase podpiete a gasisz przez zwarcie masy
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
Tak masz rację. W stacyjce charta położenie 0 kluczyka to zwarcie zacisków 0 i 1 a tym samym cewki zapłonowej z masą.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125
ja planuje wsadzić stacyjkę z charta do WSK 175
ale tam schemat podpięcia jest raczej trochę inny bo gaszenie to pewnie drugi obieg czyli rozłączenie napięcia a nie zwarcie jak w przypadku wsk 125.
Perkoz miał tą stacyjkę więc jest raczej uniwersalna

Perkoz miał tą stacyjkę więc jest raczej uniwersalna

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość