Pierwsze słyszę o malowaniu wału i uszczelek. Wał zostaw normalnie (nie maluj), uszczelek też nie maluj(bo niby po co?) tylko na ODTŁUSZCZONE (to bardzo ważne) kartery daj sylikon i będzie szczelnie trzymać. Nie skręcaj śrub od razu maksymalnie(poczekaj niech sylikon zrobi taką swego rodzaju "uszczelkę") a dopiero później je po dokręcaj(np. następnego dnia). I składaj silnik na gorąco(rozgrzej łożyska i kartery), bo jak chcesz składać tradycyjnie jak to napisałeś "młotkiem i przecinakiem" to forum pomyliłeś.czaja555 pisze:Brat składał niedawno wskę i dał 3 łożyka ,malował uszczelki i wał .Chcę się dowiedziec poprostu jakie są wasze opinie na ten temat czy zrobił dobrze czy to wogóle pomaga bo nie wiem czy złożyć tak jak on czy tradycyjnie. -młotkiem i przecinakiem
Szarpanie na 3 biegu :/
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
Łożyska max 120*C powyżej zachodzą już zmiany w strukturze łożyska.pawel15 pisze:(rozgrzej łożyska i kartery)
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
Z tym młotkie i przecinakiem to nie pisałem na serio (takich rzeczy się nie mówi głośno i nie pisze wyrażnie ):)
Co do malowania uszczelek to gosć mówił że jak już się składa połówkę do połówki to pomalkowac uszczelki farbą ,która następnie utworzy jakby "usczelnienie" .
Co do karterow i łożysk to;
łożyska podgrzewać palnikiem (oczywićsie takim zbutli gazowej LPG)czy gotować w wodzie ?Mam też praskę na ,której ładnie to wszystko wchodzi ale wiadomo podgrzać też dobrze.
A kartery palnikiem czy załatwić kuchenkę taką żarowa (spiralka i pręty się grzeją)?
Co do malowania uszczelek to gosć mówił że jak już się składa połówkę do połówki to pomalkowac uszczelki farbą ,która następnie utworzy jakby "usczelnienie" .
Co do karterow i łożysk to;
łożyska podgrzewać palnikiem (oczywićsie takim zbutli gazowej LPG)czy gotować w wodzie ?Mam też praskę na ,której ładnie to wszystko wchodzi ale wiadomo podgrzać też dobrze.
A kartery palnikiem czy załatwić kuchenkę taką żarowa (spiralka i pręty się grzeją)?
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
Dla łożysk powinna wystarczyć gotowana woda, kartery palnikiem.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2011-06-25, 12:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 77'
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
Dołączam się do tematu:
Mam zużyty automat zmiany biegów co skutkuje szarpaniem i wyskakiwaniem biegu trzeciego. Problem polega na tym, że nigdzie nie mogę znaleźć gdzie go kupić. W katalogu SD nie występuję - chyba ze coś przeoczyłem.
Z góry dziękuję za informację.
Mam zużyty automat zmiany biegów co skutkuje szarpaniem i wyskakiwaniem biegu trzeciego. Problem polega na tym, że nigdzie nie mogę znaleźć gdzie go kupić. W katalogu SD nie występuję - chyba ze coś przeoczyłem.
Z góry dziękuję za informację.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
Kiedyś mieli ,ale widocznie wyprzedali. Sprawa prosta szukaj na allegro ,ale zapłacisz pewnie 2-3x tyle.
- Kondziu
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984) - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Szarpanie na 3 biegu :/
U mnie to samo się dzieje tylko że po remoncie i niewiem co może byćtego przyczyną. Możę wałek zdawczy bo tylko jego wymieniłem
"Nie ma Boga jest motór"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość