Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Witam.
Ostatnio z nudów przeglądałem artykuły na Polmocie. Przeczytałem ten o M06R, którego sam skanowałem. http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... ulM06R&c=1
Pytanie moje jest takie. Piszą w tym artykule że w -W-F-M- pękały główki ramy przy jeździe w terenie. Czy ktoś ma zdjęcie lub wie jak wyglądało to wzmocnienie w wydaniu fabrycznym. Jeśli się tylko komuś wydaje że wie to szkoda jego czasu, chodzi mi poprostu jak to fabryka robiła. Przy okazji interesuje mnie reszta wzmocnień i przeróbek ram w -W-F-M- i SHL Motocross.
Pozdrawiam bing17.
Ostatnio z nudów przeglądałem artykuły na Polmocie. Przeczytałem ten o M06R, którego sam skanowałem. http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... ulM06R&c=1
Pytanie moje jest takie. Piszą w tym artykule że w -W-F-M- pękały główki ramy przy jeździe w terenie. Czy ktoś ma zdjęcie lub wie jak wyglądało to wzmocnienie w wydaniu fabrycznym. Jeśli się tylko komuś wydaje że wie to szkoda jego czasu, chodzi mi poprostu jak to fabryka robiła. Przy okazji interesuje mnie reszta wzmocnień i przeróbek ram w -W-F-M- i SHL Motocross.
Pozdrawiam bing17.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Z tego co widziałem to ramy często były wzmacniane w sposób jak na moim rysunku. Nawet chyba w seryjnych motorach w niektórych modelach tak było.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Takie wzmocnienie jak wyżej było stosowane w WSK M-150
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2009-05-12, 19:31
- GG: 7181659
- Moje maszyny: Wsk B1 1970r, Wfm M06 1961r
http://spaw-inox.com/ - Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Ja mam taką ramę wzmocnioną fabrycznie.
Prawdopodobnie stosowano to już pod koniec produkcji.
Prawdopodobnie stosowano to już pod koniec produkcji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
(...) Takie rozwiązanie- czyli wspornik ramy był stosowany w motocyklu WSK-S34 (M150), w 1960r. wyprodukowano 10tys. sztuk z silnikiem z S34.
W wersji 125 nie było takiego rozwiązania...
W wersji 125 nie było takiego rozwiązania...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Dzięki chłopaki, nie wiem czy to akurat w fabrycznych maszynach też takie wzmocnienie występowało, ale chociaż wiem że w ogóle coś takiego było i mniej więcej wiem już o co chodzi. Jednak jakby ktoś wiedział jak były wzmacnianie ramy w crossowych WFM i SHL, a wiem że są na tym forum osoby które taką wiedzę posiadają, to proszę się nie krępować tylko napisz co i jak.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Jeśli chodzi o shlki to mniej się ich zachowało niż wsk. Były poddawane dużym modyfikacją zwiększanie pojemności, inne cylindry, model 250r miał 5 biegową skrzynię. Np. fabryczne przeróbki silnika w2 nie były zaawansowane. Najgorsze jest to że produkowali motory w kilku sztukach. Jeśli chodzi o ramy to jest dosyć skomplikowana sprawa. Jak chcesz z oryginalnej ramy zrobić crossową to trzeba będzie zwiększyć kąt główki ramy. Mogło też tak być że te ramy były budowane od nowa z lepszych materiałów i mają niewiele wspólnego z oryginałami.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Nie, nic nie chce budować. Ta wiedza na pewno mi się przyda, poza tym jest to temat najzwyklej w świecie interesujący mnie. Ze zwykłego motocykla drogowego robiono motocykl który znosił trudy Sześciodniówki, i to z jakim efektem. Co do zachowanych SHL i WFM terenowych to nie wiem nic, nie słyszałem też żeby ktoś miał nawet szczątki.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Nie zapomnij, że mógł to być chwyt marketingowy a motocykl tak na prawdę był specjalnie przygotowany, rama wykonanych z lepszych materiałów mimo że przypominała oryginalną, codzienną.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Tego nie wiadomo. Mam zdjęcie silnika M06R i chyba COD. Takiego wzmocnienia jak pokazał Rykun tam albo nie ma, albo jest tak, że zbiornik go maskuje. Może to i był chwyt marketingowy, ale nie mam skąd się tego dowiedzieć, oprócz tego forum w zasadzie. Na początku myślałem że w tych WFM główka ramy była wzmocniona w podobny sposób jak wskazywał kiedyś Procu w przypadku jednoramówki, jednak się myliłem.
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
W PRL'u takie coś? Czy ja wiem?...Nie zapomnij, że mógł to być chwyt marketingowy a motocykl tak na prawdę był specjalnie przygotowany, rama wykonanych z lepszych materiałów mimo że przypominała oryginalną, codzienną.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Myślę, że jakby mieli budować ramę specjalnie do sportu to by wyglądała zupełnie inaczej niż seryjna.
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Dobra może wiele do tematu nie wniosę ale zawsze cos
o tuż kupiłem ramę do WFM i jak sie okazało nie była to zwykła rama.Jak powiedział @Stary była to krótka seria motocykli WFM M06 z 1966r. w ramę motocykli WFM M06 S34 ładowano silnik S01-Z1 czyli były ramy ze wspornikiem montowane fabrycznie w klasie 125 cmm3
...
Foto:
Tabliczka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... fdc86.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd3 ... b677a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78a ... 1b1e8.html


Foto:
Tabliczka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... fdc86.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd3 ... b677a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78a ... 1b1e8.html
Polish motorcycles never die !!!
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
Czy ta seria krótka była to ciężko powiedzieć. W 1966 roku może rzeczywiście krótka, ale produkowano ją od 1965. W Zielińskim była chyba wymieniona liczba 50.000.
Btw. - zauważyliście, że książka Zielińskiego nie jest już nigdzie dostępna? Na stronie WKiŁ widnieje "nakład wyczerpany".
Btw. - zauważyliście, że książka Zielińskiego nie jest już nigdzie dostępna? Na stronie WKiŁ widnieje "nakład wyczerpany".
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie główki ramy w -W-F-M- M06R.
OT: To już od wakacji tak jest... chciałem kupić w księgarniale naklad sie skończył
A co do długości serii to pewnie sie myliłem
A co do długości serii to pewnie sie myliłem

Polish motorcycles never die !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość