Motocykle rajdowe MZ - ETS, ES, G
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Motocykle rajdowe MZ - ETS, ES, G
Jak w temacie. Poniżej również kilka filmów odnośnie modelu:
http://www.youtube.com/watch?v=s_A34ZDff94
http://www.youtube.com/watch?v=92bZZ2QI ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SqHAnuSV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=EVDr97Cs ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=H-5jXJLR ... re=related
http://www.trophy-sport.de/en/start.html
http://images.google.pl/images?hl=pl&so ... a=N&tab=wi
Temat narazie wrzucam tu. Skinder troche przemoderowałem temat.
http://www.youtube.com/watch?v=s_A34ZDff94
http://www.youtube.com/watch?v=92bZZ2QI ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SqHAnuSV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=EVDr97Cs ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=H-5jXJLR ... re=related
http://www.trophy-sport.de/en/start.html
http://images.google.pl/images?hl=pl&so ... a=N&tab=wi
Temat narazie wrzucam tu. Skinder troche przemoderowałem temat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2009-08-22, 15:22 przez Skinder, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Trochę wznawiam, tylny błotnik w tym motocyklu jest zaczerpnięty z jakiejś mz czy specjalnie zaprojektowany? Interesowałby mnie również jakie modyfikacje zostały wprowadzone w silniku, może ktoś pisał o więcej zdjęć do właściciela albo posiada fotki innego egzemplarza?
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Polecam sprawdzic stronę http://forum.mz-klub.pl/ .Jestem pewnien że w tak prężnie działającej organizacji opisano powyższy model.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Niestety będziesz zawiedziony. Parametry techniczne rajdowych Mz są owiane lepką pajęczynką tajemnicy. Ogólnie wiadomo, że motor miał ok 28 km, 2 żebra więcej na garku i zostawia na przyspieszenie wszystkie etz daleko w tyle...
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Wnioskując po zdjęciach i twojej wypowiedzi miał prawdopodobnie inny skok wału - wyższy gar bo tuleja jest przy 250 raczej już nienadająca się do szlifu na większą pojemność (nie licząc fabrycznych 4 szlifów co 0.25 oczywiście). A co z tym błotnikiem? Nikt nic nie wie, na forum MZ'towców rzuciłem okiem (nie będę kręcił, nie szukałem jakoś szczegółowo) i nic o wyczynowach modelach nie znalazłem 
P.S. Jakiś admin/moder mógłby wydzielić te ostatnie posty do osobnego tematu o tym motocyklu? Chciałbym troszkę rozwinąć temat, coś poszukać i podzielic się tutaj tym, myślę że nikt by się nie obraził. Pozdro

P.S. Jakiś admin/moder mógłby wydzielić te ostatnie posty do osobnego tematu o tym motocyklu? Chciałbym troszkę rozwinąć temat, coś poszukać i podzielic się tutaj tym, myślę że nikt by się nie obraził. Pozdro
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Szczerze mówiąc tego się obawiałem, bo przeglądałem jakieś 5-6 stron i ani śladu o jakimkolwiek modelu wyczynowym. Jannex, tuleja została zmieniona? W sumie to nie było wyjścia bo ścianki są cienkie i nie było możliwości szlifować na 300cm3.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
W zasadzie to tak żeby dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy. Na forum jest osoba która posiada taką MZ ES czy MZ z silnikiem o pojemności 300ccm ?? Bo jak to pierwsze to podaj jej nick.
- czochu
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
- GG: 0
- Lokalizacja: piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
moj kolega który ma oryginalną mz etz 300 jeszcze niemiecką a nie turecką , jego mz ma 29km , ja zeszlifowałem cylinder od mz 251(tylko taki sie nadaje do przeróbki na 300) i róznica mocy jest naprawde wielka, jestem klubowiczem mz klub polska, nikt mnie nie musi uczyć siedze w tej marce o wiele więcej niz w wsk , a co do tego ze nie da sie zeszlifować na 300 to bzdura z tego względu ze zostaje jeszcze ponad połowa tulei i ten kawałek który jest utwardzony więc nie ma obaw ze szybko będzie sie zuzywać.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t ... hlight=301
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t ... hlight=301
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
Dobra panowie, nie odwracajmy kota ogonem do przodu przecież nie będziemy się tutaj kłócić. Co do opisywania modelu, którego nikt nie ma to jaki sens ma opisywanie motocykli promota? Bez obrazy, ale Sebastian odwalił naprawdę kawał dobrej roboty, prawdopodobnie gdyby nie on te informacje pozostały by nadal u źródeł niedostępne dla nas np. jak w przypadku tej mz. Więc nie są to rzeczy paranormalne, myślę że jak w przypadku promota odnalazłoby się garstkę osób mających styczność z tym motocyklem. Jannex mógłbyś skontaktować się z właścicielem tego motocykla, lub zapodać jakiś e-mail przynajmniej login na forum mz? Czochu nie wiem jak to jest w przypadku etz 251, jeżeli tam ścianka jest gruba i da się szlifować to ok, ale zobacz sobie cylinder od ES 250, tam jest podobnie jak w przypadku wsk 125. Miałem gdzieś średnicę tłoka jaka jest w tym silniku, teraz już strzelając z pamięci bodajże 69mm, trabant ma średnicę cylindra(!) również z pamięci 72mm. Różnica jest znaczna, silnik był używany w motocyklu wyczynowym więc wątpie aby ryzykowali ekstremalnie przeszlifowaną tuleją.
P.S. Ponawiam prośbę do kogoś z admini/mode-racji o podzieleniu tematu
P.S. Ponawiam prośbę do kogoś z admini/mode-racji o podzieleniu tematu

- czochu
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
- GG: 0
- Lokalizacja: piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: MZ ES
69.0- nominał etz 250/251
76,1 - nominał etz 301
PS. ja nie mówie ze przeszlifowali czy cos tylko mówie ze ja zrobiłem to u siebie jeśli ktoś nie wierzy ze nominał w etz ma tyle ile napisałem mogę dać zdjęcie tłka i rozmiaru na nim
76,1 - nominał etz 301
PS. ja nie mówie ze przeszlifowali czy cos tylko mówie ze ja zrobiłem to u siebie jeśli ktoś nie wierzy ze nominał w etz ma tyle ile napisałem mogę dać zdjęcie tłka i rozmiaru na nim

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Ciekawa strona z opisami modeli rajdówek itp. Temat bardzo ciekawy. Szkoda, że nieudało się jej kupić.
http://mz.ai3d.de/index01af.html
http://mz.ai3d.de/index01af.html
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Wałkowałem właściciela i niestety nie wyraził zgody. Może boi się ciężaru sławy?
Czochu przestaw jakieś dowody na te twoje 29 km. Z moich żródeł wynika, że byla raptem 2 km mocniejsza niż 251 i to nie tylko dzięki rozwiertowi ale innym czasom rozrządu. W rasowych maszynach jak bohaterka tematu stosowało się taki wymyk by poprawić elatyczność przy niskich obrotach i reakcję na gaz czyli inaczej wycisnąć co tylko mozliwe z ówczesnej technologii. Ty tylko rozwirciłeś garnek nie sprawdzając nic poza tym a uwierz mi - powinieneś.
Czochu przestaw jakieś dowody na te twoje 29 km. Z moich żródeł wynika, że byla raptem 2 km mocniejsza niż 251 i to nie tylko dzięki rozwiertowi ale innym czasom rozrządu. W rasowych maszynach jak bohaterka tematu stosowało się taki wymyk by poprawić elatyczność przy niskich obrotach i reakcję na gaz czyli inaczej wycisnąć co tylko mozliwe z ówczesnej technologii. Ty tylko rozwirciłeś garnek nie sprawdzając nic poza tym a uwierz mi - powinieneś.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Dziękuje za "przemianowanie" tego tematu. Co do właściciela motocykla, trochę dziwne ale nie wnikajmy. Można spróbować dopytać się właściciela tego motocykla aukcji, może on podzieli się kilkoma dodatkowymi zdjęciami lub informacjami. Znalazłem jeszcze na pewnym forum (http://www.soloenduro.it/ubbthreads1/sh ... &fpart=all) taką fotkę:


- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Aż mi się wierzyć nie chce, tyle wspaniałych motocykli. Co ciekawe, zwróćcie uwagę na stan tych maszyn przed i po starcie. Przed piękne jak z muzeum, po brudne jak każdy terenowy motocykl. I jakie rarytasy, super, szkoda że u nas nie ma czegoś takiego, ale nie ma co się dziwić, mało motocykli w naszym kraju było.
- Korpek
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-13, 20:13
- Moje maszyny: Wsk 125, Mz 250
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Więcej fotek 











Techniczne Dane - MZ GT 250
Motor: Jedno cylindrowy chłodzonyPowietrzem
Sterowanie Membrana
Sterowanie zaworu wydechu: Pnęmatyczne
Skok/mm: 65
Średnica /mm: 69,7
Pojemność skokowa cm³: 248
Moc KW\KM 31(42)
Obr \min: 8200
Gaźnik BVF M6
Ø 38 mm
Zapłon Bezkontaktowe
Świeca Isolator RS 14-300 LGS
Przełożenie 74/26
Sprzęgło Suche tarczowe
Skrzynia 6 biegowa
Łańcuch CZ - 5/8 x 1/4
Zawieszenie Rama rurowa podwójna
Zawieszenie przód: MZ – teleskopowe Ø 35 mm
Federung hinten: Centralne
Sprężynowe z 2 amortyzatorami gazowymi
Skok zawieszenia przód tył mm: 305/315
Skręt: 31°
Opony przód tył 3.00 - 21 / 4.50 - 18
Techniczne Dane - MZ GT 500
Motor: Jedno cylindrowy chłodzonyPowietrzem
Sterowanie Membrana
Sterowanie zaworu wydechu: żadne
Skok/mm: 70
Średnica /mm: 81,5
Pojemność skokowa cm³: 365,2
Moc KW\KM 36(49)
Obr \min: 7500
Gaźnik BVF M6
Ø 38 mm
Zapłon Bezkontaktowe
Świeca Isolator RS 14-300 LGS
Przełożenie 73/27
Sprzęgło Suche Tarczowe
Skrzynia 5 biegowa
Łańcuch CZ - 5/8 x 1/4
Zawieszenie Rama rurowa podwójna
Zawieszenie przód: MZ – teleskopowe Ø 35 mm
Federung hinten: Centralne
Sprężynowe z 2 amortyzatorami gazowymi
Skok zawieszenia przód tył mm: 305/315
Skręt: 31°
Opony przód tył 3.00 - 21 / 4.50 - 18
Znalezione dawno temu na jakimś forum crossowym niestety linku nie pamiętam
Chyba mam gdzieś jeszcze na dysku artykuł jak przerobić cylinder od ts 250 na ten od ge 250 dysponujący mocą 30 KM












Techniczne Dane - MZ GT 250
Motor: Jedno cylindrowy chłodzonyPowietrzem
Sterowanie Membrana
Sterowanie zaworu wydechu: Pnęmatyczne
Skok/mm: 65
Średnica /mm: 69,7
Pojemność skokowa cm³: 248
Moc KW\KM 31(42)
Obr \min: 8200
Gaźnik BVF M6
Ø 38 mm
Zapłon Bezkontaktowe
Świeca Isolator RS 14-300 LGS
Przełożenie 74/26
Sprzęgło Suche tarczowe
Skrzynia 6 biegowa
Łańcuch CZ - 5/8 x 1/4
Zawieszenie Rama rurowa podwójna
Zawieszenie przód: MZ – teleskopowe Ø 35 mm
Federung hinten: Centralne
Sprężynowe z 2 amortyzatorami gazowymi
Skok zawieszenia przód tył mm: 305/315
Skręt: 31°
Opony przód tył 3.00 - 21 / 4.50 - 18
Techniczne Dane - MZ GT 500
Motor: Jedno cylindrowy chłodzonyPowietrzem
Sterowanie Membrana
Sterowanie zaworu wydechu: żadne
Skok/mm: 70
Średnica /mm: 81,5
Pojemność skokowa cm³: 365,2
Moc KW\KM 36(49)
Obr \min: 7500
Gaźnik BVF M6
Ø 38 mm
Zapłon Bezkontaktowe
Świeca Isolator RS 14-300 LGS
Przełożenie 73/27
Sprzęgło Suche Tarczowe
Skrzynia 5 biegowa
Łańcuch CZ - 5/8 x 1/4
Zawieszenie Rama rurowa podwójna
Zawieszenie przód: MZ – teleskopowe Ø 35 mm
Federung hinten: Centralne
Sprężynowe z 2 amortyzatorami gazowymi
Skok zawieszenia przód tył mm: 305/315
Skręt: 31°
Opony przód tył 3.00 - 21 / 4.50 - 18
Znalezione dawno temu na jakimś forum crossowym niestety linku nie pamiętam

Chyba mam gdzieś jeszcze na dysku artykuł jak przerobić cylinder od ts 250 na ten od ge 250 dysponujący mocą 30 KM
Ring ding ding 

- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Szukaj artykułu, jestem nim bardzo zainteresowany.
Swoją drogą, coś mi się nie chce wierzyć w ten duży skok tylnego zawieszenia. CZ w tamtych czasach również na dwóch amortyzatorach z tyłu miała tylko 140mm skoku, więc wydaje mi się że wartość dla MZ jest sporo zawyżona. Nie zmienia to faktu że motocykl jest świetny, linia typowa dla motocykli z tamtych lat, chłodzenie powietrzem, dwa amortyzatory z tyłu, bębny przód-tył oraz bardzo charakterystyczna dla MZ osłona łańcucha. Świetny motocykl.
Swoją drogą, coś mi się nie chce wierzyć w ten duży skok tylnego zawieszenia. CZ w tamtych czasach również na dwóch amortyzatorach z tyłu miała tylko 140mm skoku, więc wydaje mi się że wartość dla MZ jest sporo zawyżona. Nie zmienia to faktu że motocykl jest świetny, linia typowa dla motocykli z tamtych lat, chłodzenie powietrzem, dwa amortyzatory z tyłu, bębny przód-tył oraz bardzo charakterystyczna dla MZ osłona łańcucha. Świetny motocykl.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Wie ktoś dlaczego każda sportowa MZ ma usunięte górne żebro z głowicy? Rozumiem że wydech by się nie zmieścił, ale czy to powód by obniżać chłodzenie? Nawet w brytyjskiej serii wyścigów MZ tłumiki mają dołem a mimo to głowica jest obniżona.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: MZ ETS 300 G - wersja rajdowa
Widzę, że zapodajecie tutaj jeszcze inną wyczynową mz. Myślę, że jej również warto poświęcić osobny temat bo to trochę nie te lata
Rykun posiłkuje się materiałem z brytyjskiej strony wyścigowych mz, tam rzeczywiście te motocykle są przebudowywane praktycznie w 100%, (http://www.bmzrc.org.uk/ - wydaje mi się, że kilka osób będzie chciało to odwiedzić).

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości