Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Anzel » 2009-11-08, 11:12

Gaźnik to albo Bing albo BVF,w każdym razie od jakiegoś szkopa.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Fenix » 2009-11-08, 15:00

Mnie bardziej interesowało, czy przerabiał (ewentualnie jak przerabiał) mocowanie gaźnika do cylindra. A to, że jest to gaźnik niemiecki, to nie musisz mi tłumaczyć. Napisał, że roztaczał go na 19 mm, więc raczej będzie to gaźnik od simka.
I raczej wątpię, czy jest to gaźnik od ETZ (jak napisał 1angel), bo przecież emzetki mają duża większą średnicę!! No więc jak? Roztaczał z większej na mniejszą średnicę? Logiczne to?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: jannex » 2009-11-08, 15:40

E tam - ja testowlem BVf'a od etz 150 i jedynie dorobiłem tulejke redukującą na cylinder. Wszystko było super tylko nie mialem jak załozyc filtra więc G20 musiał wrócić.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Fenix » 2009-11-08, 15:48

ETZ 150 ma gaźnik o średnicy 24 mm, więc to i tak jest dużo więcej niż 19 mm i raczej nie da się to roztoczyć 24 mm na 19 mm.
Ale powtarzam jeszcze raz: w tym wszystkim najciekawsze byłoby rozwiązanie mocowania, a nie to, czy użyto gaźnika z etz czy z simsona. Tam na tych fotkach trochę widać, że chyba dospawano nowy króciec. Ale fotki są nie za dokładne, więc to jest ciągle zgadywanie.

Jeszcze zdanie do postu napisanego przez jannex; wstawienie gaźnika z mz 150 nie miało żadnego sensu, jeśli nie powiększyłeś średnicy króćca ssącego i dalej powiększenie okna ssącego.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Brat » 2009-11-08, 16:37

http://bikepics.com/pictures/1773501/

Na tej fotce ewidentnie widać ze króciec był od nowa przyspawany do cylindra, więc możne jest dorobiony od eteki ?

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: z-tomek » 2009-11-08, 17:12

Tak króciec spawany ale można to zamocować tak jak napisał jannex dorabiając tylko tulejkę. Z tym tłokiem ciekawa sprawa. A co do gaźnika to ja do mojej WSK chyba taki będę montował bo z tych G20 ciągle kapie

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: wskocyklista04 » 2009-11-08, 18:59

Fenix pisze:Mnie bardziej interesowało, czy przerabiał (ewentualnie jak przerabiał) mocowanie gaźnika do cylindra. A to, że jest to gaźnik niemiecki, to nie musisz mi tłumaczyć. Napisał, że roztaczał go na 19 mm, więc raczej będzie to gaźnik od simka.
I raczej wątpię, czy jest to gaźnik od ETZ (jak napisał 1angel), bo przecież emzetki mają duża większą średnicę!! No więc jak? Roztaczał z większej na mniejszą średnicę? Logiczne to?
no troche jest to nielogiczne z tym roztaczaniem ale to jest raczej gaźnik od etki ponieważ simmek ma inne mocowanie. jest przykręcany na śruby..

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: jannex » 2009-11-08, 21:00

Wstawienie nie miało nic na celu oprócz zastosowania elementu lepszej jakosci niz dostepne gaźniki do Wsk. Silnik pracował równiej niż na współczesnym g20 i nie kapało. Temat umarł gdy próbowalem zamocować stary, siatkowy filt rpowietrza.

Kermit

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Kermit » 2009-11-08, 21:06

No to trzeba było sobie włożyć filtr od malucha. Ja przejeździłem na nim prawie cały tamten sezon

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: 1angel » 2009-11-08, 21:30

Fenixie na żaden opis nie patrzyłem więc nie wiem czy jest to logiczne czy nie , zapytałeś a ja mówię to co widzę .
z-tomek sam przerabiałem temat zmiany gaźnika w 051 jak i czytałem posty osób które miały z tym do czynienia i wniosek jest taki że nie ma dobrej alternatywy G-20 , zawsze będzie jakieś ale .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Żurek

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Żurek » 2009-11-08, 22:09

1angel pisze:i wniosek jest taki że nie ma dobrej alternatywy G-20 , zawsze będzie jakieś ale .
wiecie co... samo G-20 ma bardzo wiele "ale" więc niema za bardzo się nad czym zastanawiać...

ale koniec OT o gaźnikach do tego jest inny temat....

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Stary » 2009-11-08, 22:28

Jak ktoś coś ma do G20 to polecam zabawę z Pegazem GM26U1 - zatęsknicie za G20.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: 1angel » 2009-11-08, 23:32

Żurek pisze:
1angel pisze:i wniosek jest taki że nie ma dobrej alternatywy G-20 , zawsze będzie jakieś ale .
wiecie co... samo G-20 ma bardzo wiele "ale" więc niema za bardzo się nad czym zastanawiać...

ale koniec OT o gaźnikach do tego jest inny temat....
Babranie się w motocyklach których konstrukcja sięga czasem nawet pół wieku zawsze wiąże się z jakimś "ale" więc jeśli Ci to nie odpowiada motocykli na rynku nie brakuje , jakiś japoniec powinien zaspokoic Twoje pragnienia . Ja z całą pewnością nie mam się nad czym zastanawiac , do tego silnika nie dopasujesz nic co wyeliminowało by wady g-20 nie tworząc przy tym nowych , jednak jakoś mi to nie przeszkadza . A temat sam w sobie jest o dośc dziwnym usprawnieniu które nie ma prawa bytu w oryginalnym motocyklu więc jak dla mnie cały do niczego nie prowadzi .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: z-tomek » 2009-11-08, 23:38

Wiem że zrobię Ot ale co masz na myśli o tworzeniu nowych wad? Do G20 nic nie mam po za tym że ni jak nie mogę go uszczelnić

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Stary » 2009-11-09, 09:20

Pisałem jak to zrobić. Najprościej dorobić miedziane podkładki, podgrzać, wrzucić do zimnej wody, zamontować i zakręcić dolną śrubę. Zero przecieków.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: jannex » 2009-11-09, 16:25

Co do tematu to można śmialo kombinowac z innym tłokiem. Pierwsza alternatywa jaka mi się nasuwa to oryginał od Mińska 125. Dalcze pomysły to tłoki Mz ts 125/150 ale tu juz wchodzi w rachubę wymiana korby na inną.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: czochu » 2009-11-09, 18:17

gaźnik jest napweno od mz 150 raczej od etz ale i tski miały takie moze rózniły sie drobnymi detalami i komorami w środku ale tak czy owak jest to gaźnik od mz , a co do tłoka to myslałem nad tłokiem od wsk 150 lub shl 175 (silniki wfm) tylko nasuwa sie pytanie czy starczy materiału w cylindrze, czy tuleja nie będzie zbyt cienka ? gdyz tuleja tez jest utwardzona do penego momentu i jest odporna na szybkie wycieranie. takze dobrze gdyby ktoś zrobił pomiary tych tłoków gdyż wały korbowe w nich sa prawie takie same ale grunt ze korbowód jest takiej samej długości co w wsk 125

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: rykun » 2009-11-09, 19:31

czochu pisze:gaźnik jest napweno od mz 150 raczej od etz ale i tski miały takie moze rózniły sie drobnymi detalami i komorami w środku ale tak czy owak jest to gaźnik od mz
Zgadzam się. Gaźnik od simsona jest dwa razy mniejszy i mocowany na dwie szpilki. Jest zdjęcie jak mierzy suwmiarką otwór wlotowy i jest tam coś ok 22mm dodam że koleś nie umie mierzyć suwmiarką.
czochu pisze:a co do tłoka to myslałem nad tłokiem od wsk 150 lub shl 175 (silniki wfm) tylko nasuwa sie pytanie czy starczy materiału w cylindrze, czy tuleja nie będzie zbyt cienka ? gdyz tuleja tez jest utwardzona do penego momentu i jest odporna na szybkie wycieranie. takze dobrze gdyby ktoś zrobił pomiary tych tłoków gdyż wały korbowe w nich sa prawie takie same ale grunt ze korbowód jest takiej samej długości co w wsk 125
Zastosowanie większego tłoka zmieni pojemność ale nie zmieni faktu że jest wykonany z gówna czyt. stopu AK20. Tuleja w wsk 125 ma grubość u podstawy 58mm czyli zastosowanie wyżej wymienionych tłoków wiąże się z usunięciem dolnej części tulei (tłok wsk 150 57mm, shl 62mm). Tuleja nie jest w żaden sposób utwardzona i minimalna ścianka tulei dla aluminiowego użebrowania to ok. 3mm.

Jedyny tłok moim zdaniem jaki miałby rację bytu jest od mz 125. Stop AK12 52mm sworzeń 15mm. Reszta wymiarów do przyjęcia. Wysokość od osi sworznia do górnej krawędzi 36mm (wsk 37,5) . Wysokość od dolnej do górnej krawędzi 72mm(wsk 60). 1,5mm uszczelka pod cylinder i stoczenie tłoka załatwia sprawę. Korbowód od mz na 80% ma taką samą długość jak wsk tzn 125mm od osi otworów. Osobiście nie mierzyłem. Tylko dolny sworzeń ma gruby chyba 24mm z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: czochu » 2009-11-09, 21:47

bardzo mozliwe .
PS: pomyliłeś sie stop AK12 to gówno bo ma mało krzemu w sobie przez cp puchnie zaś AK20 ma duzo krzemu w sobie dlatego jest ciemny i nie puchnie :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: wujcio » 2009-11-09, 22:33

czochu pisze: gdyz tuleja tez jest utwardzona do penego momentu i jest odporna na szybkie wycieranie.
większych bredni nie słyszałem, ciekawe od kiedy tuleja żeliwna w cylindrze jest utwardzana? Jak już coś to może być powleczona jakąś warstwą ceramiczną ale nie wydaje mi się że ten gość wydał na to ponad 1 k zł :lol:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości