Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Skinder » 2009-11-10, 21:12

Wujcio do cz cross 516 były tłoki chyba do 6 albo 8 szlifu, co cieszyło niektórych właścicieli ale starzy wyjadacze i zawodnicy twierdzą że maksimum to 4 szlif dalej już zużywa się coraz szybciej i coraz częściej trzeba zmieniać tłoki. Totalnie inaczej jest w simsonach, gary 50cm3 ddr szlifują na chyba 58cm3 i nikt nie zauważył większego zużycia się tuleji, ciekawe jak jest w przypadku mz. Co do wsk to trudno powiedzieć, do triala 250 zakładano tłoki od panonni i mz es, o ile dobrze pamiętam też trzeba było zrobić szlif ale tutaj to chyba się nie dowiemy czy po tym tuleja się szybciej zużywała bo nikt chyba nie lata taką maszyną na codzień.
Ostatnio zmieniony 2009-11-11, 00:29 przez Skinder, łącznie zmieniany 1 raz.

marc1990
Posty: 30
Rejestracja: 2007-09-09, 12:38
Lokalizacja: opolskie,opole
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: marc1990 » 2009-11-10, 23:27

co da gaziora to w simsonach były takowe 16n1 z szerokoą przepustnica które bez bólu dalo rade roztoczyć na 19mm i jeszcze było materiału,rekord roztoczenia takiego gaznika to 21mm

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: czochu » 2009-11-10, 23:39

simsony i mz robili bardzo pomysłowo tak ze dało sie je przerabiac np. zwiekszac pojemność, zakładac inne gaźniki np bing lub innych motorów, bądź podrasowanie oryginalnego, zmienic skrzynie biegów , w simsonie jak i w mz da sie załozyć do 6 biegowej jest duzo przeróbek czy tez chłodnice co za tym idzie zmienic cylinder.. ja osobiście mam zrobiony szlif na 300cm w etz 251 , trzeba było zjechać połowe tulei, zrobiłem juz ponad 2 tyś i nie czuje róznicy w mocy , na cylindrze są ślady jeszcze po chonowaniu progu brak a siła i kompresja jest bardzo wielka, a co dobre mogę sobie na tym cylindrze od 300 jeszcze 4 szlify nad wymiar zrobić

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: WSK » 2009-11-10, 23:40

Skinder pisze: Totalnie inaczej jest w simsonach, gary 50cm3 ddr szlifują na chyba 68cm3 i nikt nie zauważył większego zużycia się tuleji, ciekawe jak jest w przypadku mz.
Pierwsze słyszę żeby z cylindra 50cm3 zrobić prawie 70cm3, jeśli robimy remoncik simsona z 50-->70, to trzeba rozwiercić kartery pod nowy cylinder 70 bo takowy nie mieści się w standardowych karterach, apropo gaźników rozwiercanych typu 19N-11 i większych to jest on bardzo upierdliwy pod względem regulacji. Lepiej zainwestować w Binga. ;-)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: rykun » 2009-11-11, 00:00

marc1990 pisze:co da gaziora to w simsonach były takowe 16n1 z szerokoą przepustnica które bez bólu dalo rade roztoczyć na 19mm i jeszcze było materiału,rekord roztoczenia takiego gaznika to 21mm
Szerokość przepustnicy to ok 20mm, więc jak przetoczysz gaźnik na więcej to zostanie po bokach szczelina. Żeby rozwiercić ten gaźnik na 20mm trzeba przesunąć oś gardzieli w górę bo inaczej przebijemy się tam gdzie nie potrzeba.
WSK pisze:Pierwsze słyszę żeby z cylindra 50cm3 zrobić prawie 70cm3, jeśli robimy remoncik simsona z 50-->70, to trzeba rozwiercić kartery pod nowy cylinder 70 bo takowy nie mieści się w standardowych karterach, apropo gaźników rozwiercanych typu 19N-11 i większych to jest on bardzo upierdliwy pod względem regulacji. Lepiej zainwestować w Binga. ;-)
Tak i bingiem 17 o przelocie 15mm zamulimy silnik jeszcze bardziej. Trzeba zastosować serie np. 21. W simsonie jak w każdym innym silniku zwiększa się pojemność na seryjnym wale spokojnie do 85cc. Tak jak mz 150 na tłoku od shl 175 i wiele innych sposobów na zwiększenie pojemności w rozmaitych silnikach.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Skinder » 2009-11-11, 00:31

WSK pisze:
Skinder pisze: Totalnie inaczej jest w simsonach, gary 50cm3 ddr szlifują na chyba 68cm3 i nikt nie zauważył większego zużycia się tuleji, ciekawe jak jest w przypadku mz.
Pierwsze słyszę żeby z cylindra 50cm3 zrobić prawie 70cm3, jeśli robimy remoncik simsona z 50-->70, to trzeba rozwiercić kartery pod nowy cylinder 70 bo takowy nie mieści się w standardowych karterach, apropo gaźników rozwiercanych typu 19N-11 i większych to jest on bardzo upierdliwy pod względem regulacji. Lepiej zainwestować w Binga. ;-)
Pomyłka, 58cm3 miało być... Przepraszam i dziękuje za poprawkę. Co do binga17 to jest bez rewelacji, lepiej szukać używanego amala :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: wujcio » 2009-11-11, 10:20

Skinder pisze:Wujcio do cz cross 516 były tłoki chyba do 6 albo 8 szlifu, co cieszyło niektórych właścicieli ale starzy wyjadacze i zawodnicy twierdzą że maksimum to 4 szlif dalej już zużywa się coraz szybciej i coraz częściej trzeba zmieniać tłoki.
Pewnie chodziło o kwestie taką że zostawało już mało grubości tulei a tłok miał większą średnicę przez co może szybciej zużywał tuleję.
Żeliwa nie utwardza się cieplnie tylko powierzchniowo a ta warstwa powierzchniowa ma grubość bardzo malutką jest to mniej niż 0,1 więc gdyby zrobić szlif z nominału na 1 już tracimy tą powłokę.
Nie ma co porównywać silników dla zawodników ze zwykłymi bo napewno była tam zastosowana technologia lepsza niż ta do seryjnej produkcji.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: WSK » 2009-11-11, 21:22

Żurek pisze:
sebastian440 pisze:od czego ta rama ?

było to kiedyś na allegro pisał że przerobiona od simsona s51
Dokładnie, właśnie pojawił się znowu:

http://www.moto.allegro.pl/item81468815 ... obacz.html
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: 175mirek » 2009-11-11, 23:23

Przecież on tego tłoka nie musiał tam wpakować...może postawił sobie tylko do zdjęcia,nigdzie nie pisze że ma inny tłok.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Żurek

Re: Czy taki tłok ma wogole prawo bytu ??

Post autor: Żurek » 2009-11-12, 15:17

he na filmie trochę podgazował ale nie wkręca się jakoś nadzwyczajnie... za to na 1:19 w rogu garażu zaraz za zwłokami jakiegoś s51 chowa się coś ciekawszego moim zdaniem ;) co do czego teraz chce mniej za tą wydumkę ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość